تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813289820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پركارترين فيلمساز ايران/افخمي 9 پروژه سينمايي و تلويزيوني در دست دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پركارترين فيلمساز ايران/افخمي 9 پروژه سينمايي و تلويزيوني در دست دارد
بهروز افخمي كه آخرين بار چهار سال پيش فيلم سينمايي "گاوخوني" را روي پرده داشت، امسال يكي از چهره‌هاي خبرساز سينماي ايران بوده و تقريبا هفته‌اي نيست كه خبر يك پروژه جديد او رسانه‌اي نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، افخمي در حالي امسال به يكي از چهره‌هاي خبرساز سينما و تلويزيون تبديل شده كه پيش از اين به سختي مي‌شد درباره او و پروژه جديدش خبري به دست آورد. وسواس و حساسيت افخمي براي فيلمسازي به قدري بود كه بين فيلم‌هايش فاصله مي‌افتاد؛ حتي اگر فيلم‌هايي پرفروش و تحسين‌شده مثل "عروس" يا "شوكران" مي‌ساخت.

اما در ماههاي اخير اخباري مختلف درباره پروژه‌هاي متعدد و متنوع اين كارگردان منتشر شده كه بعضي از آنها فرجامي نداشته است. البته افخمي در گفتگويي كه به تازگي با يك نشريه كانادايي انجام داده با صداقت گفته مي‌خواهد دست از تنبلي بردارد و بيشتر فيلم بسازد و به نظر مي‌رسد اين استراتژي باعث به وجود آمدن اين اخبار شده است.

او اين روزها در حالي مشغول تصويربرداري نخستين فيلم تلويزيوني خود "11 دقيقه و 30 ثانيه" درباره روز اول جنگ ايران و عراق است كه كورش نريماني گفته افخمي قصد دارد فيلمي بر اساس نمايش "شب‌هاي آوينيون" او هم بسازد. وي سال‌ها پيش اين نمايش را ديده و ابراز تمايل كرده نسخه سينمايي آن را توليد كند.

"سن پترزبورگ" ديگر پروژه‌اي است كه نام افخمي را به عنوان كارگردان بر پيشاني دارد. اين فيلم را حميد اعتباريان تهيه مي‌كند و برخي عوامل آن قطعي شده‌اند. او كه علاقمند و پيگير جدي ادبيات است، از مدتي پيش براي توليد "تنگسير" ابراز تمايل كرده و به خاطر آن به بوشهر هم رفته بود. قرار است افخمي پائيز 88 فيلمبرداري "تنگسير" را شروع كند.

كارگردان فيلم‌هاي "روز شيطان" و "تختي" در سفر به بوشهر ابراز تمايل كرد فيلمي 90 دقيقه‌اي درباره اين شهر نيز بسازد. او دو فيلم ناتمام هم دارد كه مي‌خواهد امسال پرونده آنها را ببندد. "فرزند صبح" در مراحل فني است و در صورتي كه كارها درست پيش برود در جشنواره امسال روي پرده مي‌رود. "ته دنيا" هم با اضافه كردن نماهايي براي پخش از تلويزيون آماده مي‌شود.

در خبرها آمده بود افخمي سري دوم مجموعه "عمليات 125" را هم امسال براي شبكه پنج مي‌سازد، اما به نظر مي‌رسد با توجه به درگير بودن او در سينما كارگرداني ديگر روي صندلي كارگرداني مجموعه ديدني "عمليات 125" مي‌نشيند. افخمي امسال مجله "تازه" را هم منتشر كرد. او سردبير اين مجله سينمايي هنري است و بر كارهاي آن هم نظارت مي‌كند.

بهروز و برادرش عليرضا افخمي روي فيلمنامه يك سه‌گانه درباره زندگي سه شهيد بزرگ دفاع مقدس هم كار مي‌كنند. قرار است در اين سه‌گانه زندگي شهيدان حاج علي موحد دانش، حسين اسكندري و يدالله كلهر بررسي شود. داود هاشمي مجري طرح اين پروژه است و زمان توليد آن مشخص نيست.

اما براي علاقمندان سينماي افخمي كه كم هم نيستند، بيش از همه تمام كردن دو پروژه نيمه‌تمام "فرزند صبح" و "ته دنيا" اهميت دارد؛ دو فيلمي كه افخمي با سبك و سياقي تازه آنها را ساخته و چند سال درگيرشان بوده است. اميد كه پركاري‌هاي اخير به اين كارگردان فرصت پايان دادن به اين دو فيلم و اكران "فرزند صبح" در جشنواره بيست وهفتم فجر را بدهد.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن