تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806791412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احياي بافت‌هاي فرسوده بعد از خواباندن التهاب مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: احياي بافت‌هاي فرسوده بعد از خواباندن التهاب مسكن
وزير مسكن خبر داد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:وزيرمسكن و شهرسازي گفت: براي ايجاد تعادل در بحث مسكن در كشور تا10 سال بايد سالانه يك و نيم ميليون واحد مسكوني ساخته شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، مهندس "محمد سعيدي كيا" در جلسه شوراي اداري خراسان شمالي افزود: تعداد خانوار در سال 85، 517 ميليون خانوار بوده و تعداد واحد مسكوني موجود در كشور 16 ميليون بوده يعني در اين زمينه يك و نيم ميليون خانوار كمبود وجود داشته است.

وي ادامه داد: رشد جمعيت از سال 75 تا 85، 5/1 درصد بوده اما رشد تشكيل خانوار 6/3 بوده است و در كشوري كه سالانه 820 هزار ازدواج اتفاق مي افتد به 820 هزار خانه نياز است.

وزيرمسكن توضيح داد: در عين حال كه رشد جمعيت كم شده اما رشد تشكيل خانوار زياد شده است و متولدين اوايل انقلاب به سن ازدواج و درخواست مسكن و اشتغال رسيده‌اند.

او ادامه داد: در سال 84، 795 هزار ازدواج، در سال 85، 805 هزار و در سال 86 حدود 820 هزار ازدواج در كشور اتفاق افتاده كه در سال 92 اين رقم به بيش از900 هزار خواهد رسيد.

سعيدي كيا گفت: در سال 75 سرانه جمعيت خانوار تقريبا پنج نفر بود كه در سال 85 به چهار نفر رسيد و اين اتفاق مهمي است و دولت تصميم گرفت به جاي هر 10 سال يك بار هر پنج سال آمارگيري كند.

وي بيان كرد: ساخت سالانه يك و نيم ميليون واحد مسكوني به 25 ميليون تن سيمان، حدود10 ميليون تن آهن آلات و به نيروي انساني متخصص و نيروي كار نياز دارد.

وزير مسكن و شهرسازي در ادامه گفت: مخاطبان دولت‌ها بيشتر دهك‌هاي كم درآمد جامعه هستند زيرا دهك‌هاي هشت تا 10 جامعه با امكانات خود مشكل مسكن را حل مي كنند اما دهك يك اصولا قدرت هيچگونه بازپرداختي را ندارد كه دولت با نهادهاي كميته امداد و بهزيستي مشكل آنها را حل مي كند.

سعيدي كيا ادامه داد: دهك‌هاي دو تا هفت جامعه هم توان پرداخت اقساط بانكي را دارند اما خودشان نمي توانند صاحب خانه شوند و دولت‌ها مكلف هستند مشكل اين قشر را كه قشر كم درآمد ناميده مي شوند حل كنند.

وي گفت: طرح مسكن مهر و مسكن 99 ساله كامل ترين قانوني است كه تاكنون در زمينه مسكن وجود داشته و در اين طرح متقاضي نمي تواند زمين را بفروشد زيرا در گذشته زميني كه توسط دولت واگذار مي شد معلوم نبود كه به خانه تبديل شود و اكنون سياست دولت اين است كه مردم را صاحب خانه و نه صاحب زمين كند.

وزير مسكن و شهرسازي بيان كرد: در هر كار عظيمي مردم خودشان بايد كار انجام دهند كه در اين راستا مقرر شد مردم در قالب تعاوني متشكل شوند و دولت زمين به آنها واگذار كند و براي آماده سازي و ساخت و ساز هم وام داده شود.

سعيدي كيا ارايه تسهيلات بانكي و تامين تاسيسات زيربنايي را دو مشكل عمده در اين زمينه دانست و توضيح داد: ارايه تسهيلات بانكي تكليف دولت است و اين امر جلو برده مي شود و آماده سازي زمين‌ها نيز از يك هفته ديگر شروع و وام ساخت و ساز هم اعطا خواهد شد.

وي افزود: تاكنون به استعداد ساخت يك ميليون و260 هزار واحد مسكوني، زمين در اختيار اعضا قرار گرفته، بيش از 300 هزار قطعه در حال آماده سازي و200 هزار قطعه نيز در مرحله گرفتن پروانه است.

وي ادامه داد: براي تامين تاسيسات زيربنايي نيز بايد متقاضي خود در محدوده زمين تاسيسات را انجام دهد ولي رساندن آب و برق وظيفه دولت است.

وزير مسكن و شهرسازي همچنين گفت: در كشور حدود 56 هزار هكتار بافت فرسوده شناسايي شده كه بعد از خواباندن التهاب مسكن، كار بزرگ دولت احياي بافت فرسوده براي مقاوم سازي در مقابل زلزله و زيباسازي شهرها خواهد بود.

سعيدي كيا افزود: دولت براي احياي بافت فرسوده تشويق‌هايي گذاشته است ولي كافي نيست و اين تشويق ها بايد بيشتر شود.

استاندار خراسان شمالي نيز در اين مراسم گفت: استان در طرح مسكن مهر به عنوان استان پيشتاز در كشور شناخته شد كه اين امر دستاورد خوبي است.

مهندس محمدحسين جهانبخش افزود: سفر مقام عالي وزارت مسكن و شهرسازي نيز در پيشرفت بيش از پيش پروژه ها تاثيرگذار خواهد بود.

وي همچينن با اشاره به سيل اخير در استان گفت: در اين حادثه دبي آب 700 متر مكعب در ثانيه بود كه اين حجم آب وارد سد شيرين دره شد.

وي افزود: سيل در چهار نقطه اطراف شهر بجنورد جريان داشت كه اگر اين چهار نقطه به هم مي رسيد فاجعه بوجود مي آمد.

جهانبخش بيان كرد: تمام خانه‌هاي ساخته شده در كنار رودخانه‌ها و در حواشي شهر در معرض آسيب هستند و اگر مسوولان از ساخت و سازهاي غيرمجاز جلوگيري مي كردند اين ميزان خسارت تحميل نمي شد.

نماينده مردم بجنورد، شيروان و مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: براي اجراي پروژه‌ها بايد بازه زماني تعيين شود و با توجه به بحران اجاره مسكن در خراسان شمالي بايد تسهيلات بيشتر شود.

موسي الرضا ثروتي افزود: سايت اداري استان نيز كه در بجنورد در حال ساخت است نياز به تخصيص اعتبار دارد در غير اين صورت ساخت آن 50 سال زمان خواهد برد.

وي همچنين گفت: سيل اخير خسارات زيادي را به بار آورده است و بايد براي اين امر ستاد ويژه تشكيل شود.

وي افزود: در اين زمينه بايد اقدامات بلند مدت صورت گيرد و خانه‌هاي در مسير سيل جابجا شوند و براي ساماندهي نواحي حاشيه شهر و سكونت‌هاي غير رسمي تدبيري انديشيده شود.

انتهاي پيام//
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن