تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815651668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنياد آسيا: رئيس جمهور آينده آمريكا بايد در روابط خود با آسيا تجديدنظركند


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: بنياد آسيا: رئيس جمهور آينده آمريكا بايد در روابط خود با آسيا تجديدنظركند
خبرگزاري آريا- بر اساس گزارش "بنياد آسيا"، دولت آمريكا بيش از حد درگير خاورميانه شده است و رئيس جمهور بعدي بايد با تغيير اين رويكرد توجه بيشتري به آسيا كند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه خبري بي بي سي ، بنياد آسيا با تاكيد بر اينكه آمريكا بايد در روابط تجاري و امنيتي خود با آسيا تجديد نظر كند، افزود، توجه بيش از حد بر خاورميانه هم براي آمريكا و هم براي كل منطقه آسيا از افغانستان گرفته تا ژاپن خطرناك است.

برخي كارشناسان معتقدند ظهور چين كه عملا تا حد زنگ خطر را در آمريكا به صدا درآورده است در نهايت به ضرر آمريكا تمام خواهد شد و اگر دولت آمريكا توجه جدي به آسيا نكند ممكن است در رقابت با كشورهاي آسيايي از آنها در عرصه هاي مختلف عقب بماند.

در گزارش بنياد آسيا آمده است: در حالي كه آمريكا درگير شرايط خاورميانه است، توازن قوا در آسيا به نفع رقباي اين كشور كاملا تغيير كرده است. چين، ژاپن، هند و روسيه نفوذ خود را بيش از پيش در آسيا گسترده كرده اند.

بنياد آسيا اعلام كرد مبارزه با ترور و تمركز بر دين اسلام به عنوان منشاء ترور بخصوص در مناطق مسلمان نشين خاورميانه بسيار مخرب بوده است. اين سياست فشار زيادي را بر نيروهاي ارتش وارد كرده است. مضافا بر اينكه در اين سياست چنين القاء شده است كه اسلام دشمن اصلي است در حالي كه برخي گروه هاي خودسر و منحرف عامل اصلي ترورها هستند.

در گزارش بنياد آسيا با اشاره به اينكه آمريكا بزرگترين شريك اقتصادي هر كشور آسيايي بوده است، آمده: در اين دهه، چين جاي آمريكا را در تعاملات اقتصادي با كشورهاي آسيايي از جمله ژاپن، كره جنوبي، تايوان و برخي كشورهاي ديگر گرفته است و پيش بيني ها نشان مي دهد كه چين در آينده نزديك بزرگترين شريك اقتصادي كشورهاي جنوب آسيا خواهد بود.

بنياد آسيا همچنين تاكيد كرد: با توجه به تحولات اخير منطقه اي، كشورهاي آسيايي در مورد قدرت آمريكا دچار ترديد شده اند. درست است كه آمريكا هنوز توازن قدرت را در آسيا حفظ مي كند اما اين بدان معناست كه هنوز از قدرت فراواني در ميان كشورهاي منطقه برخوردار است؟

در اين گزارش همچنين بر نارضايي كشورهاي آسيايي از آنچه رهبري اخلاقي آمريكا ناميده مي شود، تاكيد شده و آمده است: آمريكا درراستاي سياست هاي جنگي اش در عراق در مواجهه با مظنونين تروريست بر خلاف اصول خود حركت كرده است و همين مساله مشروعيت اين كشور را براي ارتقاء دمكراسي و محافظت از حقوق بشر در جهان زير سوال مي برد.

بنياد آسيا تاكيد كرد البته اين سرخوردگي از آمريكا به معناي تلاش براي فاصله گرفتن از اين كشور نيست.

نيك توماس تحليلگر سياسي در دانشگاه هنگ كنگ مي گويد: اين گزارش تصوير درستي ازكمرنگ شدن نقش آمريكا در تحولات آسيا ارائه مي كند. درست است كه آمريكا نقش مهمي در گسترش تعاملات منطقه اي دارد اما وقتي به آمار و ارقام نگاه مي كنيد مي بينيد كه چين بيش از آمريكا در تعاملات تجاري آسيا نقش دارد.

وي مي افزايد: برخلاف مواضع سياسي رسمي، اين ذهنيت درميان كشورهاي آسيايي شكل گرفته است كه آمريكا خود را از منطقه آسيا جدا كرده است در حالي كه نبايد چنين باشد.

ديويد زويگ David Zweig مدير مركز روابط فراملي چين در دانشگاه هنگ كنگ نيز مي گويد: در طول ماه ها و سال هاي اخير، آمريكا بسياري از نيروهايش را از آسيا خارج كرده است و ظاهرا ميلي نيز ندارد كه اقدام به اعزام نيرو به مناطق حساس آسيا كند كه اين مساله بيانگر آن است كه آمريكا كم كم از تحولات آسيا دور مي شود.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن