تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812936918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجليل از ايكنا در آيين «تجليل از رسانه‌هاي قرآني»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تجليل از ايكنا در آيين «تجليل از رسانه‌هاي قرآني»
گروه گزارش: نشست بررسي همگرايي رسانه‌هاي جهان اسلام و آيين تجليل از رسانه‌هاي قرآني، در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المليل قرآن كريم برگزار و از خبرگزاري قرآني ايكنا تجليل و تقدير شد.
نشست بررسي «راهكارهاي هم‌گرايي رسانه‌هاي جهان اسلام و آيين تجليل از رسانه‌هاي قرآني» چهارشنبه شب با حضور مديران و فعالان خبرگزاري قرآني ايكنا، شبكه قرآن و معارف سيما، راديو ايران، راديو قرآن، راديو معارف، شبكه خبر سيماي جمهوري اسلامي ايران، شبكه خبر دانشجو، خبرگزاري شبستان و نشريه گلستان قرآن برگزار شد.

در اين نشست كه از ساعت 9 در سالن شماره 3 شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن برگزار شد، فرزندان امام موسي صدر، و شهيد بهشتي حضور داشتند.

در ابتداي نشست «رحيم قرباني» مدير بخش دانشگاهي نمايشگاه ضمن تجليل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رساني قرآني گفت: بخش شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن با هدف تقدير از عزيزان فعال در حوزه اطلاع‌رساني قرآني اقدام به برگزاري اين مراسم كرده تا به نوعي به مسئولان كشوري يادآوري كند تا به اين عزيزان بيشتر اهميت داده شود و اين حركتي كوچك است در جهت اينكه در سال‌هاي آينده تقدير و تجليل‌هاي خوب و مناسبي براي اين عزيزان راه‌اندازي شود و اين فعالان به نحوي به جامعه قرآني شناسانده شوند.

رسانه‌ها در پرداخت به قرآن در مقايسه با وضع مطلوب، نمره قابل‌قبولي نمي‌گيرند

در ادامه «حسن مرادي» جانشين رئيس سازمان بسيج دانشجويي در رابطه با بررسي كاركرد رسانه‌ها و ارتباط با مفاهيم قرآني گفت: پس از انقلاب كه تحولي عظيم در كشور ايران به خصوص محافل علمي رقم خورد، به ويژه در دهه چهارم انقلاب كه معمولاً دهه تغيير و تحول انقلاب‌ها به حساب مي‌آيد، بايد ديد به لحاظ رسانه‌اي در چه وضعيتي به سر مي‌بريم، در پاسخ بايد گفت، در جامعه ما پديده‌اي به نام انقلاب رخ داده كه جوهر اصلي اين پديده، فرهنگ اسلامي است و ذات و عنصر اساسي اين فرهنگ هم قرآن‌كريم است، پس شايسته است بيشترين موضوع، حجيم‌ترين مطالب و متنوع‌ترين و ارزنده‌ترين مباحث در اين حوزه مطرح شود، اگر همين يك شاخصه را به عنوان ملاك ارزيابي كاركرد‌هاي رسانه‌هاي گوناگون شنيداري، ديداري، مكتوب و الكترونيكي قرار دهيم، رسانه‌هاي ما رد مقايسه با وضع مطلوب، نمره قابل‌قبولي نمي‌گيرند، اما اگر نسبت به وضعيت گذشته يعني قبل از انقلاب، اين بررسي صورت گيرد، كاركرد برخي رسانه‌هاي ما در برخي بخش‌ها و حوزه‌ها قابل دفاع است.

او در رابطه با اينكه رسانه‌هاي ما تا چه اندازه به گفتمان قرآني، مفاهيم قرآني و ادبيات قرآني پرداخته‌اند، گفت: اگر صفحات رسانه‌هاي مكتوب را مرور كنيم، و نگاهي به ادبيات سياسي روزنامه‌ها بياندازيم، تأثير‌پذيري ادبيات‌سياسي ما از قرآن كريم، مفاهيم قرآني، منش قرآني و روش قرآني بسيار اندك است. اين البته واقعيت تلخي است ولي واقعيتي است كه وجود دارد، اگر باز نگاهي به صفحات فرهنگي روزنامه‌ها و نشريات رسا‌نه‌اي كه قاعدتاً بايد بهره‌مندي بيشتري از اين مباحث داشته‌باشند، بياندازيم، خواهيم ديد كه باز هم نمره قابل‌قبولي رسانه‌هاي مكتوب ما در اين بخش نمي‌گيرند.

مرادي افزود: ارزش‌هاي قرآني، هنجارهاي قرآني، منش قرآني تا چه اندازه به وسيله رسانه‌هاي مكتوب ما در جامعه ترويج و تبليغ مي‌شود، در پاسخ بايد گفت، هنوز هم با وضعيت مطلوب فاصله داريم، اگر بازهم در مقايسه با رسانه‌هاي قبل از انقلاب، نگاهي به وضعيت موجود بياندازيم، رسانه‌هاي ما در زمينه بهره‌مندي از مفاهيم قرآني، منش قرآني و فرهنگ قرآني، پيشرفت بسيار خوبي داشته اند، البته در اين ميان رسانه‌هاي ديداري و شنيداري كه رسانه ملي است، نسبت به رسانه‌هاي مكتوب، وضعيت بهتري دارند، البته چاي كار بسيار است و بايد از ظرفيت‌ها به خوبي استفاده كرد.

بازتاب بسيار اندك مسايل قرآني در رسانه‌ها

اين مسئول ادامه داد: مسائل قرآني در مقايسه با ساير مسائل حوزه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي در شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني بازتاب بسيار اندكي دارد.

او گفت: نبايد وضعيت به گونه‌اي باشد كه يك شبكه صرفاً به مسائل قرآني بپردازد و ساير شبكه‌ها از اين مسائل به دور و به آن بي‌توجه باشند، رسانه‌هاي دانشجويي ما كه امروزه بخش عمده‌اي از رسانه‌هاي مكتوب و الكترونيكي را به خود اختصاص داده‌اند، در پرداختن به موضوعات و مباحث قرآني در مقايسه با ساير رسانه‌هاي مكتوب گامي به پيش هستند، اين امر مي‌تواند به اين دليل باشد كه حجم فعاليت‌‌هاي قرآني در دانشگاه‌ها، حساسيت نسل دانشجويان امروز ما در پرداختن به موضوعات قرآني و حجم احساس نياز و توجه به موضوعات فرهنگ قرآني در دانشگاه‌ها به نسبت فضاهاي ديگر بيشتر است.

مرادي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: به طور كلي رسانه‌هاي ما در پرداختن به مسائل قرآني در مقايسه با وضع مطلوب كاركرد رضايت‌بخشي ندارند ولي در مقايسه با وضعيت قبل از انقلاب به پيشرفت‌هاي خوبي رسيده‌اند، پس بايد در اين امر بيشتر سرمايه‌گذاري شود، تا آن‌چنان كه شايسته قرآن است به اين امر پرداخته شود.

حضور فرزندان بهشتي و صدر در مراسم

در پايان مراسم «علي بهشتي» فرزند شهيد بهشتي، «هورا صدر» فرزند شهيد امام موسي صدر و «حسن مرادي»، با اهداي لوح يادبود بخش دانشگاهي شانزدهمين نمايشگاه بين‌الملي قرآن كريم از مديران رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي فعال ايكنا، شبستان، شبكه راديويي معارف، شبكه راديوي قرآن، نشريه گلستان قرآن، شبكه خبر دانشجو، شبكه راديوي ايران، شبكه قرآن و معارف سيما، تجليل و قدرداني كردند.

هم‌چنين از خبرنگاران فعال قرآني در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المليل قرآن كريم با اهداي لوح يادبود تجليل و قدرداني شد، كه اسامي آن‌ها به اين شرح است، «الهه شريعت‌پناهي»، از نشريه قرآني گلستان، «زينب صناعي» از خبرگزاري شبستان، «سيد‌احمد‌‌رضا صدر» از شبكه راديوي ايران و معارف، «فراهاني» از شبكه خبردانشجو، « وحيد بيات» گزارشگر شبكه راديويي ايران، «اكبر سمسامي» تهيه كننده شبكه قرآن و معارف سيما، «محمد مطلب» گزارشگر و گوينده شبكه راديويي قرآن، «مهدي مهديون» شبكه خبر سيما، «حميد شاد‌بخش» گوينده شبكه راديويي معارف.

گفتني است «اردشير زابلي‌زاده» مدير شبكه خبر سيماي جمهوري اسلامي ايران از مدعوين غايب در اين نشست بود.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن