تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كشور: ـ درباره قانون انتخابات تابع نظر مجلس هستيم ـ مقابله با جنگ نرم بايد نرم صورت بگيرد ـ بسيج در چارچوب تدابير وصيت‌نامه امام(ره) نظام را حفظ كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير كشور: ـ درباره قانون انتخابات تابع نظر مجلس هستيم ـ مقابله با جنگ نرم بايد نرم صورت بگيرد ـ بسيج در چارچوب تدابير وصيت‌نامه امام(ره) نظام را حفظ كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزير كشور با اشاره به اين‌كه " در سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي هستيم" گفت: چون حوادث در كشور ما به سرعت پيش مي‌رود، بعضي از مسايل فوق‌العاده مهم و حساس از اولويت‌هاي اصلي خود فاصله مي‌گيرند؛ از رهنمودهاي بسيار مهم مقام معظم رهبري در سالروز رحلت حضرت امام (ره) براي بقاي نشاط و حرارت انقلاب و جمهوري اسلامي، توجه به وصيت‌نامه‌ حضرت امام(ره) و تحليل آن بود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) علي كردان طي سخناني در مراسم شب خاطره در جمع بسيجيان وزارت كشور خاطرنشان كرد: تحليل اين وصيت سبب مي‌شود راه را دقيقا شناسايي كنيم و چارچوب نقشه‌اي كه حضرت امام(ره) براي نظام جمهوري اسلامي تاسيس فرمودند را تبيين نماييم. اگر بخواهيم به وصيت‌نامه‌ امام(ره) توجه كنيم بايد محورهاي آن را در نظر بگيريم. در وصيت‌نامه‌ ايشان اين‌گونه تصور مي‌شود كه گويي بسيج فرزند معنوي امام(ره) است و مي‌خواهد اين فرزندي را ادامه دهد و پاسدار ارزش‌ها باشد.

وي گفت: اولين نكته در نظر امام(ره) توجه به اسلام اجتماعي بود؛ چراكه همه‌ فقها و بزرگان و كساني كه چه در ايران و چه در ساير نقاط جهان زندگي مي‌كنند با اسلام فردي هيچ‌گونه مخالفتي ندارند اما وارد كردن اسلام به عرصه‌ اجتماعي، دشمن‌سازي داشته و دارد. اسلام اجتماعي يعني اين‌كه اسلام بتواند حكومت تاسيس كند و از آن صيانت و پاسداري نمايد.

وي با بيان اين‌كه " استقلال‌خواهي نكته دومي است كه از وصيت‌نامه حضرت امام (ره) به دست مي‌آيد" گفت: ايشان با تمام وجود به دنبال استقلال اين كشور بوده‌اند. استقلال هم يعني اين‌كه ما در داخل كشور، خودمان تصميم بگيريم. مشكل جريان لائيك با ما هم همين‌جاست.

وزير كشور با بيان اين‌كه " شرط بقاي اين اهداف اين است كه همه‌ مردم كمك كنند" تاكيد كرد: تئوري قدرت در ايران مبتني بر مردم است؛ برخلاف غرب كه مبتني بر تكنولوژي، سلاح‌هاي هسته‌يي و قدرت‌هاي ديگر است. امام (ره) توصيه مي‌كنند كه با تمام وجود قدرت‌سازي كنيم و تصميم‌گيران كشور خودشان در تهران تصميم بگيرند.

وي با بيان اين‌كه " در وصيت‌نامه‌ امام(ره) به جنگ فقر و غنا اشاره شده است" ادامه داد: امام(ره) هيچ‌گاه اين غائله را خاتمه يافته تلقي نكردند. اعتقادشان اين بود كه جنگ بين فقر و غنا و مبارزه‌ حق‌طلبانه كه منجر به عدالت خواهد شد، تا مادامي كه مسلمان متعهد انقلابي در هر گوشه‌ دنيا زندگي مي‌كند بايد دوام داشته باشد.

وي با بيان اين‌كه " امام(ره) مستضعفين جهان را مخاطب قرار داد" گفت: اين‌كه بعضي‌ها زمزمه مي‌كنند و مي‌كردند كه ما بايد در خانه‌ خودمان محصور شويم بدين معناست كه هم از انديشه حضرت امام (ره) فاصله مي‌گيرم و هم از ترس مرگ بايد خودكشي كنيم.

كردان هم‌چنين با بيان اين‌كه " استكبارستيزي در وصيت‌نامه‌ حضرت امام(ره) به شدت رخ نشان مي‌دهد" گفت: آمريكا مظهر استكبار است. وقتي انقلاب اسلامي پيروز و فلسفه عدالت مطرح شد، مباني فكري شوروي فرو ريخت و فرو ريختن آن باعث شد نظام كمونيستي از جهان رخت بربندد. غربي‌ها هم بدشان نمي‌آمد از آن استفاده كنند اما واقعيت اين است كه با پيروزي انقلاب اسلامي يكي از فلسفه‌هاي قدرت جهاني رنگ باخت و از بين رفت. امام(ره) هم گورباچف را نصيحت كردند و هم تئوري دادند.

وي تاكيد كرد: امام(ره) مي‌گويند استكبارستيزي يك استراتژي عميق براي بقاي انقلاب اسلامي است. تمامي مواردي كه در وصيت‌نامه‌ امام (ره) مطرح است نوآورانه و مخالف جريان حاكم است. در طول اين ‌٣٠ سال هم برخوردهاي زيادي با كشور ما شده است كه بارزترين آن جنگ تحميلي بوده است.

وزير كشور با اشاره به بحث شبيخون فرهنگي كه پس از انقلاب در دستور كار استكبار قرار گرفت، گفت: بعضي از آدم‌ها اين مشكل را دارند كه وقتي خودشان در مواجهه با مسايل يا زرق و برق دنيا دچار مشكل مي‌شوند فكر مي‌كنند همه‌ مردم اين مشكل را دارند. مخصوصا وقتي پايگاه اجتماعي بالايي هم داشته باشند در اين صورت اين نگاه حقير خود را به كل كشور تسري مي‌دهند؛ در حالي كه خودش دارد از گردونه انقلاب حذف مي‌شود. بايد گفت به جاي اين شاخه‌ حقير مفلوك، هزارها شاخه با توانايي بيشتر وارد عرصه شده‌اند.

وي افزود: سرانجام دشمنان انقلاب، جنگ نرم را در دستور كار قرار دادند. جنگ نرم يك كار چندوجهي است. مي‌خواهند در آن در عرصه‌هاي گوناگون با استقلال كشور مبارزه كنند و اراده ملت ايران را از بين ببرند. براي اين كار تلاش كردند از نظر اقتصادي، كشورمان را با بحران مواجه كنند. بي‌توفيق هم نبودند اما نتوانستند از اين امر خودشان را مستثني كنند. الان هم ميزان تورم وارداتي به تمام كشورهاي همسايه ما در خليج فارس بيشتر از تورم وارداتي است كه به ايران وارد شده است. حداقل بالاي ‌١٠ درصد از تورمي كه در كشور ما وجود دارد ناشي از تورم جهاني است كه در سبد هزينه‌ مردم ايران اثرگذار است.

كردان با بيان اين‌كه " جمهوري اسلامي هم بيكار ننشسته است" گفت: اما در مقام مقايسه، قيمت دلار نسبت به ‌٣٠ سال گذشته، امروز ‌١١ سنت است. بحران مسكن و ورشكستگي سيستم مالي و بانكي در آمريكا چنان بحران ايجاد كرد كه هفته‌ گذشته آقاي بوش به مردم آمريكا التماس مي‌كرد كه ما ‌٧٠٠ ميليارد دلار به بانك مركزي تزريق مي‌كنيم و شما دارايي‌هاي‌تان را از خزانه خارج نكنيد. امروز سرمايه‌گذاران غربي ترجيح مي‌دهند كه در آمريكا سرمايه‌گذاري نكنند. به سيستم بانكي هرچه پول تزريق كردند نتوانست سر پا بايستد.

وي افزود: مقابله با جنگ نرم بايد به صورت نرم صورت بگيرد. با تدبير، عاقلانه، خردورزانه بايد پيش رفت و خودمان را از حوزه‌ نظامي كه از واجبات دفاع كشور است فارغ كنيم و بيشتر به حوزه‌ فكري بپردازيم تا بتوانيم در چارچوب وصيت‌نامه امام (ره) از كيان اين كشور دفاع كنيم.

كردان خاطرنشان كرد: در وصيت‌نامه‌ امام (ره) هرچه مي‌بينيم نو و جديد است. ما بايد از دالان سنت عبور كنيم و دالاني را براي تحول ايجاد كنيم كه در آن به تهور و شجاعت نياز داريم. نوآوري و شكوفايي يك فرآيند سيستمي است، نه پروژه. در چارچوب اين فرآيند، مشكل اصلي كشور ما مصرف بيهوده است. در هر عرصه‌اي كه وارد شويم مي‌بينيم سرانه مصرف ما رقم بالايي دارد و از آن طرف سرانه بازدهي‌مان پايين است.

وزير كشور ادامه داد: ما پدربزرگي به نام نفت داريم. گرچه نعمت خداست براي ملت ايران اما سبب شده به جاي اين‌كه توانمند و تصميم‌گير بار بياييم، مي‌گوييم پدربزرگ هست و روزي را مي‌رساند. امروز ‌٨٠ درصد بودجه‌ اين كشور وابسته به نفت است. مصرف بالاست و توليد پايين.

وي تاكيد كرد: دوستان بسيجي، ما در چارچوب انديشه امام(ره) و متن اسلام بايد دقت كنيم كه مصرف بيهوده را از كشور كم كنيم. كاهش مصرف بيهوده سبب مي‌شود منابع مالي براي سازندگي ايجاد شود.

كردان با بيان اين‌كه " نقش اصلي را در اين ميان بسيجيان دارند" گفت: بايد آن‌ها بهره‌وري و كارآمدي را بالا ببرند. بهره‌وري اين كشور به شدت پايين است. تمام بهره‌وري ما از سرمايه‌مان است كه آن هم پايين است. بهره‌وري نيروي انساني كشورهاي پيشرفته تا ‌١٢ درصد است اما در كشور ما اين ميزان ‌٥/١ درصد است. اشكالات را با استفاده از چارچوب انديشه‌ حضرت امام (ره) بايد اصلاح كنيم. بايد از آن‌جا شروع شود كه توانايي اصلاح را داريم. بسيجيان توانايي از خودگذشتگي دارند و بايد آغازگر اين راه باشند.

وزير كشور با اشاره به سند چشم‌انداز ‌٢٠ ساله‌ ايران افزود: بر اساس آن بايد ما پس از طي ‌٢٠ سال حرف اول را در منطقه و بين ‌٢٣ كشور دنيا بزنيم. برادران و خواهران بسيجي! ما به لحاظ فلسفي بسيار قدرتمنديم و اسلام تئوري قوي دارد اما به لحاظ كارآمدي بايد اين نقص را برطرف كنيم تا جلوه‌گر زيبايي براي پيوستن ديگران به اردوگاه جمهوري اسلامي را فراهم كنيم. برحسب تعاريف عرفي، ‌٥٠ درصد از همكاران من در سراسر كشور در اردوگاه ايثارگران قرار مي‌گيرند كه اين افتخار بزرگي است كه خادم آن باشم.

كردان در پايان گفت: معاونت پشتيباني وزارت كشور به هر يك از بسيجيان اين وزارتخانه ‌١٠٠ هزار تومان هديه دهد.

وزير كشور در حاشيه اين مراسم نيز درباره تصميم وزارتخانه متبوعش مبني بر برگزاري انتخابات به صورت رايانه‌اي با وجود اشاره به برخي ضعف‌هاي اين روش در سخنراني برخي مسوولان گفت: همكاران ما از تجربياتي كه از انتخابات مجلس شوراي اسلامي به دست آورده‌اند تا كنون وقت گذاشته‌اند تا نقص‌ها را برطرف كنند؛ اما در چارچوب قانون شوراي نگهبان است كه بايد اين كار را بپذيرد.

به گزارش ايسنا كردان افزود: هيات مشتركي از وزارت كشور و شوراي نگهبان در حال بررسي انتخابات رايانه‌اي است و همكاران ما به جد و جهد به دنبال رفع مشكلات هستند تا انتخابات را به صورت رايانه‌اي برگزار كنيم؛ اما شرط اصلي تحقق اين امر اين است كه شوراي نگهبان سيستم ما را بپذيرد؛ به هر حال ما در حال تلاش هستيم كه اين مسير طي شود.

وي در مورد اصلاح قانون انتخابات نيز گفت: طرحي كه نمايندگان مجلس ارائه كرده‌اند در مورد قانون انتخابات رياست جمهوري است كه در صورت تصويب در انتخابات آينده بر اساس آن عمل مي‌شود.

خبرنگاري پرسيد « شايعه استعفاي آقاي افشار معاون سياسي شما مطرح شده است. ايشان در توضيحي كه داده‌اند گفته‌اند با نظر آقاي احمدي‌نژاد و ديگر مقامات عاليرتبه آمد‌ه‌اند، تحليل شما از اين صحبت چيست؟» كه كردان پاسخ داد: از خودشان بپرسيد؛ هنوز استعفاشان را به من نداده‌اند.

وي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه « نظر شما درباره همكاري با ايشان چيست؟» گفت: بايد اين مورد را از خودشان پرسيد. وقتي به من استعفايي نداده‌اند چه بگويم.

كردان در پاسخ به اصرار خبرنگاران درباره وضعيت معاونت سياسي وزارت كشور افزود: اين مورد را بايد از خود ايشان بپرسيد.

همچنين وزير كشور در پاسخ به اين پرسش كه « چه زماني رييس ستاد انتخابات و بازرسي انتخابات را مشخص مي‌كنيد؟» گفت: به خاطر اين كه سه انتخابات با هم انجام مي‌شود شرايط خلط شده است. انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شش حوزه‌ انتخابيه برگزار مي‌شود و خبرگان نيز در دو حوزه. از آنجا كه اين سه انتخابات بايد با هم برگزار مي‌شد تاريخ ‌٢٢ خرداد سال آينده را اعلام كرديم؛ اما اصل اين است كه كارهاي انتخابات مجلس در حال انجام است و در مورد انتخابات رياست‌جمهوري در چارچوب قانون موجود سه ماه مانده به برگزاري بايد كارها انجام شود. ما الان هيچ كاري در مورد انتخابات رياست‌جمهوري نمي‌كنيم و نبايد بكنيم؛ چون قانون به ما جواز هيچ كاري را نمي‌دهد؛ اما از آنجا كه براي انتخابات مجلس بعضي از مقاماتي كه مي‌خواهند كانديدا شوند بايد استعفا بدهند اين تاريخ اعلام شد.

كردان در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه « آيا با تغييرات مقطعي قانون انتخابات موافق هستيد؟» اظهار كرد: بايد براي انتخابات،‌ قانون جامعي ارائه شود؛ اما مجلس به اين نتيجه رسيده كه بتواند با ارائه يك طرح وضع موجود را اصلاح كند. ما همچون مجري قانون هستيم هر چه مجلس تصويب و از مجراي شوراي نگهبان عبور كند، آن را به طور يقين اجرا مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا وي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه « شنيده شده است دولت نيز مي‌خواهد اصلاحاتي در رابطه با قانون انتخابات داشته باشد» گفت: من چنين چيزي نشنيده‌ام.

كردان در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه « سلامت انتخابات را به چه ميزان تضمين مي‌كنيد؟» گفت: صددرصد.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد به زودي نشستي خبري با خبرنگاران داشته باشد.

وزير كشور هم‌چنين در حاشيه افتتاح پروژه‌هاي عمراني در آمل گفت: نظر وزارت كشور اين است كه انتخابات رايانه‌اي برگزار شود، ولي طبق قانون بايد نظر شوراي نگهبان هم لحاظ شود.

به گزارش ايسنا كردان افزود: قطعاً انتخابات رياست‌جمهوري در چارچوب همين قانون موجود برگزار مي‌شود؛ مگر اين كه طرح يك فوريتي اصلاح قانون انتخابات كه مجلس ارائه كرده، به تصويب برسد.

وي با بيان اين‌كه « كميته مشتركي با شوراي نگهبان تشكيل شده و در حال بررسي اين مساله است»، افزود: نظر وزارت كشور اين است كه انتخابات رايانه‌اي برگزار شود، ولي طبق قانون بايد نظر شوراي نگهبان هم لحاظ شود.

كردان در پايان با اشاره به اين كه « در تلاشيم تا به اين نتيجه برسيم» افزود: سن رأي‌دهندگان نيز فعلاً همان ‌١٨ سال تعيين شده است.

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن