تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815460458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در ديدار جمعي از دانشجويان امريكايي: بيش از 96 درصد از مردم منطقه طرفدار فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌‌اي ايران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رييس جمهور در ديدار جمعي از دانشجويان امريكايي: بيش از 96 درصد از مردم منطقه طرفدار فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌‌اي ايران هستند
خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور كشورمان گفت: بر اساس نظرسنجي كه بين مردم كشورهاي منطقه صورت گرفته بيش از 96 درصد از مردم اين منطقه طرفدار فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌ اي ايران هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد، در چهارمين سفر خود به نيويورك صبح چهارشنبه به وقت محلي با حدود 400 تن از دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف آمريكا ديدار و گفت‌وگو كرد.
رئيس‌جمهور در اين ديدار ابتدا به ارائه سخناني مقدماتي در ارتباط با جوانان و دانشجويان پرداخت و بعد از آن به سئوالات مختلف دانشجويان درباره مسائل گوناگون بين‌المللي و جهاني پاسخ گفت.
وي با ابراز خرسندي از حضور در جمع دانشجويان گفت: يكي از بهترين لحظات زندگي من اين است كه در جمع دانشجويان و جوانان حضور پيدا كنم؛ چرا كه آن‌ها نشاط‌آور و اميدبخش هستند.
احمدي‌نژاد دوران دانشجويي را از بهترين دوره‌هاي زندگي انسان دانست و افزود: در اين دوران فرصت براي شناختن، تجربه كردن، دانستن و آماده شدن براي فرداها در اختيار دانشجويان است.
وي با بيان اين كه دانشجويان هميشه به دنبال اين هستند كه رشد كنند و در واقع از وضع موجود راضي نيستند، گفت: دانشجويان علاقه‌مند هستند دنيا را آن جور كه مي‌خواهند بسازند و جوانان به دنبال تغيير و تحول هستند.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اين كه دوران دانشجويي يك فرصت استثنايي و دانشجويان پرتحرك‌ترين قشر جامعه هستند كه نسبت به تحولات اجتماعي، سياسي و نسبت به ضعف‌ها و بدي‌ها حساسيت جدي از خود نشان مي‌دهند، افزود: عموماً در دانشگاه‌ها حركتي به نام جنبش دانشجويي با حضور دانشجويان شكل مي‌گيرد كه در آن تشكل‌هاي مختلف دانشجويي حضور دارند.
احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه جنبش دانشجويي در كشورهاي گوناگون چند ويژگي مشترك دارد كه اين مسأله به خصلت دانشجو بودن برمي‌گردد، گفت: دانشجويان و جوانان مظهر پاكي و صداقت هستند و به دنبال عدالت‌خواهي بوده و از تبعيض و ظلم گريزان هستند و علاقمندند كه از مظلومان دفاع كنند.
رئيس‌جمهور با بيان اين كه در آمريكا نيز در دهه 60 ما شاهد فعاليت جنبش دانشجويي در اعتراض به تبعيض‌هاي اجتماعي و نژادي بوده‌ايم، تصريح كرد: اين حركت دانشجويان آن قدر قوي بود كه مديران را وادار كرد كه برخي از قوانين را اصلاح و يا آن را بردارند و در واقع رفتار نادرست خود را اصلاح كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: در برخي از كشورها حركت‌هاي دانشجويي مقدمه‌ انقلابي‌هاي عظيم اجتماعي و سياسي شده است.
وي به حضور خود در دانشگاه كلمبيا در سال گذشته اشاره كرد و گفت: سال گذشته نيز علاقه داشتم كه با دانشجويان ملاقات حضوري داشته باشم و از ديدگاه‌هاي آن‌ها مطلع شوم، ولي اين فرصت فراهم نشد و اميدواريم در اين جلسه بتوانيم اين مسأله را تا حدودي جبران كنيم و اين نشست مقدمه‌اي براي جلسات آينده و تعاملات گسترده‌تر باشد.
رئيس‌جمهور خطاب به دانشجويان با بيان اين كه شما امروز از اوضاع جهان مطلع هستيد و از آخرين اخبار و اطلاعات آگاهي داريد، افزود: مي‌دانيد كه فضاي امروز جهاني چگونه است. امروز بيش از يك ميليارد نفر انسان در فقر و زير خط فقر زندگي مي‌كنند و حتي روزانه يك دلار براي تأمين غذاي خود در اختيار ندارند؛ از طرفي مشكل امنيت، مسكن و اشتغال نيز وجود دارد و كشورها به دو قسمت كشورهاي عقب مانده و پيشرفته تقسيم شدند و فضاي عمومي حاكم بر جهان فضاي بدبيني، تهديد و مشاجره است.
احمدي‌نژاد با بيان اين كه بسياري از كشورها نيز تحت اشغال و زورگويي هستند و صدها هزار نفر به دلايل گوناگون در اثر تجاوز و زورگويي كشته مي‌شوند، گفت: اينها از جمله مشكلاتي است كه در برابر جامعه جهاني وجود دارد، يعني اكنون ما شاهد وجود مشكلات اقتصادي،‌ سياسي و فرهنگي در بسياري از مناطق دنيا هستيم.
رئيس‌جمهور با بيان اين كه تبعيض، فقر و زياده‌خواهي ريشه تروريسم است،‌ گفت: با توجه به اين اوضاع و احوال از شما دانشجويان يك سوال دارم و آن اين است كه اگر شما يك سياستمدار، ‌يك رييس‌جمهور و يا ديپلمات و يك مسوول بوديد كه تاثير تصميم‌گيري‌تان بر روي يك كشور، بر روي يك منطقه يا كل جهان بود براي حل مشكلاتي كه اكنون در برابر جامعه بشري است چه اقدامي انجام مي‌داديد و راه‌حل‌تان چه بود؟
رئيس قوه مجريه با بيان اين كه خداوند ما را خلق نكرده كه در شرايط دشمني، سوءتفاهم و تبعيض و فقر زندگي كنيم، اظهار كرد: خداوند ما را خلق كرده كه دوستانه و عاشقانه در فضاي صلح و صفا، برادري و برابري و امنيت زندگي كنيم و فرصت براي رشد وشكوفايي استعدادها فراهم شود؛ چرا كه انسان بالاترين مخلوق خداست و يك موجود عظيم است.
بعد از سخنان مقدماتي احمدي‌نژاد، دانشجويان به طرح پرسش‌هاي خود از رييس‌جمهور پرداختند.
در اين جلسه، دانشجويي خطاب به احمدي‌نژاد گفت: آيا شما مايل نيستيد كه تصويري بهتر از خودتان در عرصه جهاني ارائه دهيد؟ رئيس جمهور در پاسخ گفت: تصوير من همين است كه در روبه‌روي شما است.
وي ادامه داد: به نظر من بزر‌گ‌ترين بي‌احترامي به بشريت معاصر، ماجراي فلسطين است و اين مساله‌اي است كه بايد در مورد آن افكار عمومي بنشينند و راه‌حل انساني پيدا كنند.
رئيس‌جمهور با اشاره به ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مورد مسئله فلسطين و ظلمي كه در حق مردم فلسطين صورت گرفته است، گفت: درباره مساله هولوكاست من 2 سوال را به عنوان يك معلم مطرح كردم؛ يكي از سوال‌هاي من اين بود كه چرا به تاريخ‌دانان و پژوهشگران اجازه داده نمي‌شود كه در خصوص ماجراي هولوكاست تحقيق كنند؟
احمدي‌نژاد ادامه داد: چرا وقتي كه دانشمندي در مورد هولوكاست تحقيق مي‌كند و به نتيجه‌ متفاوتي از آنچه كه مطرح شده مي‌رسد آن فرد را زنداني مي‌كنند؟ ما معتقديم كه بايد افراد را آزاد گذاشت تا در مورد مسائل مختلف از جمله مسائل تاريخي تحقيق كنند و نبايد جلوي دانشمندان را گرفت.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه سئوال دوم اين است كه اگر چنين اتفاقي افتاده و اين قضيه كجا رخ داده است؟ تصريح كرد: اگر اين اتفاق رخ داده است، اين اتفاق در اروپا رخ داده است و چرا بايد فلسطيني‌ها در اين ارتباط هزينه بدهند؟ اين مساله چه ربطي به فلسطيني‌ها داشته است؟ مگر نه اين كه در اروپا اين اتفاق افتاده است؟
احمدي‌نژاد‌ با بيان اين كه اديان گوناگون براي ما محترم هستند، گفت: يهودي‌ها براي ما محترم هستند؛ ما به طرفداران اديان احترام مي‌گذاريم؛ چرا كه خداوند انسان را محترم خلق كرد و بر اين اساس ما بايد به همه احترام بگذاريم.
وي ادامه داد: ما مي‌گوييم كه در تمام جهان بايد افراط‌گري، ترور و اشغال از بين برود و اين خواسته‌ تمام انسان‌ها است.
رئيس‌جمهور گفت: كساني كه با تبليغات گسترده، مقدمات اشغال فلسطين را فراهم كردند و اكنون نيز اين كار را ادامه مي‌دهند با دروغ سعي مي‌كنند كه چهره‌ها را تخريب كنند و علاقه ندارند كه چنين سوال‌هايي مطرح شود.
احمدي‌نژاد با بيان اين كه من يك معلم ساده هستم و اين سوالات را معلم ساده مي‌پرسد، گفت: من به معلم بودن خود افتخار مي‌كنم و وقتي رياست‌جمهوري‌ام تمام شود به ميان دانشجويان برمي‌گردم، چرا كه بهترين لحظات عمر در آنجاست.
وي افزود: ‌من اين سوالات را مطرح كردم اما به مانند جوانان مقداري لجباز هستم و تا وقتي كه به سوالاتم جواب درست و قانع‌كننده داده نشود حرف خود را همچنان تكرار مي‌كنم و سوالاتم را مي‌پرسم و تخريب نيز اثري ندارد.
رئيس‌جمهور با بيان اين كه ما براي مسئله فلسطين پيشنهاد روشن و انساني داريم، گفت: ما معتقديم كه در فلسطين مي‌بايست يك رفراندوم آزاد برگزار شود تا مردم خودشان آزادانه سرنوشت خود را انتخاب كنند؛ حرف ما در اين زمينه روشن است و ما مي‌گوييم اجازه دهيد كه مردم فلسطين زندگي كنند.
در ادامه اين ديدار يكي از دانشجويان دختر به رييس‌جمهور گفت كه در ايران زنان آزاد نيستند كه احمدي‌نژاد در پاسخ اظهار داشت: جمعيت ايران حدود هفتاد ميليون نفر است كه كم‌تر از نصف آن‌ها خانم‌ها هستند؛ يعني در برابر هر 103 مرد، 100 زن وجود دارد. امروز خانم‌ها در عرصه اجتماعي بسيار فعال هستند و نزديك به 70 درصد از دانشجويان ما را زنان تشكيل مي‌دهند.
احمدي‌نژاد با بيان اين كه زنان ايراني در عرصه‌هاي گوناگون سياسي، پزشكي، فيزيك، الهيات در مجلس و دولت و در تصميم‌گيري‌ها حضور دارند ،اظهار داشت: در اكثر فعاليت‌هاي اجتماعي ما خانم‌ها در خط مقدم هستند. در واقع روند فعاليت خانم‌ها در ايران به سرعت رو به بالا و گسترش است.
رئيس‌جمهور با بيان اين كه در ايران براي خانم‌ها احترام بالايي قائل هستند، گفت: دخترها نيز در خانواده‌هاي ايراني از جايگاه و احترام بالاتري برخوردارند. مديران اصلي در خانواده‌هاي ايراني خانم‌ها هستند و در واقع آن‌ها مشخص مي‌كنند كه چه كاري بايد انجام شود يا انجام نشود و همان طور كه گفتم جايگاه زنان در كشور ما ويژه است.
وي با بيان اين كه در مجلس شوراي اسلامي و در دولت خانم‌ها حضور دارند، تصريح كرد: سه تن از معاونان من خانم هستند كه يكي از آن‌ها استاد دانشگاه و دندانپزشك است و يكي ديگر از آن‌ها استاد زمين‌شناسي است و هر دو حضوري فعال دارند و ما مشكلي از بابت حضور خانم‌ها در جامعه ايران نمي‌بينيم.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در مورد قيمت نفت و اين كه به نظر مي‌رسد شما از كاهش قيمت نفت خوشحال نيستند؟ گفت: ما از بي‌عدالتي خوشحال نيستيم؛ زماني كه قيمت نفت نيز به 140 تا 150 دلار رسيده بود نيز ما اعلام كرديم كه اين قيمت مصنوعي است.
رئيس‌جمهور گفت: ما نمي‌خواهيم كه در جريان مناسبات اقتصادي ، ملت‌ها آسيب ببينند؛ ما معتقديم كه در اين مناسبات شرايط عادلانه باشند و همه سود ببرند.
وي با بيان اين كه قيمت نفت و ارزش آن به صورت كاذب و سياسي تنظيم شده نه اقتصادي،‌ ادامه داد: امروز هم قيمت نفت مصنوعي است؛ ما هيچ گاه تلاش نكرديم به ملت‌هاي ديگر فشار بياوريم. مراعات حال ديگران را كرديم و انتظار داشتيم كه ديگران نيز مراعات حال ما را بكنند.
رئيس‌جمهور گفت: برخي از كشورها از طرفي به ما مي‌گويند نفت خود را ارزان بفروشيد و هم‌چنين مي‌گويند به دنبال كشف فن‌آوري ديگري در مورد انرژي از جمله انرژي هسته‌اي نرويد و اين سخن آنان بدين معناست كه ما نيازمند آن‌ها شويم؛ هم نفت‌مان را از دست بدهيم و هم فن‌آوري ديگري نداشته باشيم.
احمدي‌نژاد در ادامه گفت‌وگوي خود با دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف آمريكا در پاسخ به سوالي در مورد موضوع هسته‌اي ايران تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران تاكنون بيش‌ترين همكاري‌ها را با آژانس داشته است.
رئيس‌جمهور با اشاره به وظايف آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اظهار داشت: اين آژانس بايد دو هدف عمده را دنبال كند؛ يكي خلع سلاح قدرت‌هاي زورگو و دوم اين كه زمينه‌اي فراهم كند تا كشورهاي عضو آژانس بتوانند به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي دست پيدا كنند؛ اما چه اتفاقي افتاده است؟
احمدي‌نژاد افزود: شما مي‌بينيد كه زور آژانس به قدرت‌هاي هسته‌اي بزرگ نرسيد و نتوانست آن‌ها را خلع سلاح كند و به جاي اين كار آمده است جلوي پيشرفت اعضاء را براي دستيابي و استفاده از اين فن‌آوري در راستاي اهداف صلح‌آميز گرفته و تحت فشار قدرت‌هاي زورگو قرار دارد به نحوي كه اكنون آژانس در جهت عكس اهدافي كه ايجاد شده بعضا عمل مي‌كند و تحت فشار سنگين سياسي است.
وي ادامه داد: ما بيش از دو سال و نيم است كه پروتكل الحاقي را به صورت داوطلبانه اجرا كرديم، بدون آن كه مسير قانوني آن در كشور ما طي شده باشد؛ ولي با اين كه ما اين پروتكل را اجرا كرده بوديم، تقاضاها از ما افزايش پيدا كرده است و نمايندگان سه كشور اروپايي در نشستي اعلام كردند كه ايران براي جلب اعتماد بيش‌تر بايد تمام فعاليت‌هاي دانشگاهي خود را كه مربوط به غني‌سازي است تعطيل كند؛ از جمله رياضي و فيزيك. حال شما بگوييد كه كدام كشور حاضر است اين مسائل را بپذيرد؟ در اين راستا بود كه ما اين تصميم داوطلبانه را كنار گذاشتيم ،چون صداقت را مشاهده نكرديم.
رئيس جمهور با بيان اين كه ‌آيا جالب نيست كشورهايي كه انبار آن‌ها پر از سلاح هسته‌اي است و دائماً كشورها را تهديد مي‌كنند و قبلاً نيز از بمب هسته‌اي استفاده كرده‌اند، براي دنيا خطري محسوب نمي‌شوند ؛ ولي كشورهاي زورگو مي‌آيند و مي‌گويند فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته اي ايران خطرناك است؛ چرا كه ممكن است روزي ايران از مسير صلح‌آميز منحرف شود و بايد با توجه به اين احتمال جلوي فعاليت ايران را گرفت؟
رئيس‌جمهور گفت: كساني كه امروز به دنبال بمب اتم هستند از نظر ما عقب مانده سياسي هستند؛ اكنون دوران بمب هسته‌اي تمام شده و دوران فرهنگ و انديشه است و به كشورهايي كه به دنبال بمب اتم هستند مي‌گوييم پول‌شان را صرف مردم كشورشان كنند.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي در مورد موضع كشورهاي عربي در مورد فعاليت‌هاي هسته اي ايران، اظهار كرد:‌ برخي از كشورهاي عربي موضع مثبتي دارند و بعضي موضع منفي؛ اما بر اساس نظرسنجي كه بين مردم كشورهاي منطقه صورت گرفته بيش از 96 درصد از مردم اين منطقه طرفدار فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌ اي ايران هستند.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا آرزوهاي شما قبل از اين كه رئيس‌جمهور شويد و حال اين كه رييس‌جمهور شديد، تفاوت كرده است؟ ‌گفت: نه. خواسته‌هاي من همان خواسته‌ها است؛ من خواهان پيشرفت و عدالت در عرصه‌ جهاني بوده و هستم.
احمدي نژاد هم‌چنين در پاسخ به سوالي در مورد نوع تعاملش با دانشجويان ايراني افزود: من حرف‌هاي دانشجويان را گوش مي‌دهم و نظرات آن‌ها را مي‌شنوم؛ نظرات آن‌ها بعضاً متفاوت است ولي از نظرات آن‌ها استفاده مي‌كنم.
وي با بيان اين كه به صورت منظم سعي مي‌كنم كه با گروه‌هاي دانشجويي ديدار و گفت‌وگو كنم،‌ گفت‌: صدها دانشجو در قالب يك شبكه منظم به من مشاوره مي‌دهند و من از نظرات آن‌ها استفاده مي‌كنم.
احمدي‌نژاد ادامه داد: در كشور ما سه و نيم ميليون نفر دانشجو وجود دارد كه ممكن است برخي از ‌آن‌ها با نظرات من موافق يا مخالف باشند.
وي با بيان اين كه دانشجويان ايراني از فعال‌ترين دانشجويان هستند، ‌گفت: دانشجويان ايراني در عرصه‌هاي گوناگون سياسي و اجتماعي فعاليت مي‌كنند.
رئيس‌‌جمهور در پاسخ به اين سؤال كه نظرتان در مورد صلح و كشورهايي كه براي صلح فعاليت مي‌كنند، چيست؟ اظهار كرد: ما از هر كسي براي صلح پايدار به صورت واقعي تلاش مي‌كند حمايت مي‌كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر ايران و آمريكا از يكديگر دور هستند و آيا شما از اين مساله ناراحت هستيد؟ و راه‌ نزديكي اين دو كشور چيست؟ گفت: ما از اين مساله خوشحال نيستيم؛ ولي شما بايد توجه كنيدكه آمريكايي‌ها در هنگام پيروزي انقلاب اسلامي خودشان اين رابطه را قطع كردند و مي‌خواستند با قطع اين رابطه ايران را تنبيه كنند و فكر مي‌كردند بدون آن‌ها كشور ما نمي‌تواند پيشرفت كند؛ در صورتي كه تصور آن‌ها اشتباه بود.
احمدي نژادبا تأكيد بر اين كه انسان‌ها بايد روابط دوستانه‌اي داشته باشند، تصريح كرد: اين روابط دوستانه بايد بر پايه احترام متقابل و عدالت باشد.
رييس‌جمهور هم‌چنين تأكيد كرد: اصل در زندگي اجتماعي روابط عادلانه و احترام متقابل است.
وي هم‌چنين در پاسخ به سؤالي در مورد اين كه شما ترجيح مي‌دهيد كدام يك از كانديداهاي رياست‌جمهوري آمريكا انتخاب شوند؟ اظهار كرد: ما در مسائل داخلي آمريكا دخالتي نداريم و حق مردم آمريكاست كه رئيس‌جمهور را انتخاب كنند؛ ولي اگر دولت جديد آمريكا از ما مشورتي بخواهد ما به آن به صورت صادقانه مشورت مي‌دهيم و معتقديم كه هر دولتي كه در آمريكا روي كار مي‌آيد بايد دامنه دخالت‌هاي آمريكا را در مسائل جهاني محدود كند.
احمدي‌نژاد با اشاره به ادعاهاي آمريكا در مورد مبارزه با تروريسم و ايجاد صلح گفت: فكر مي‌كنيم بايد صلح را بر پايه عدالت و احترام متقابل ايجاد كرد نه زير سايه بمب.
رييس‌جمهور افزود: ما معتقديم كه دولت آينده آمريكا روابط خود با ايران را اصلاح كند و اين رابطه را خوب كند.
وي هم‌چنين در ادامه در پاسخ به سوالي در ارتباط با فلسطين تاكيد كرد: موضوع فلسطين دعواي يهودي و مسلمان نيست و اصلا موضوع فلسطين موضوع مسلمانان و يهوديان نيست؛ بلكه يك موضوع سياسي و حزبي است.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اين كه اديان الهي بايد در سايه احترام، قانون و حقوق متقابل در كنار هم زندگي كنند، گفت: نژاد پرستي مانع ايجاد صلح و امنيت است.
وي گفت: من معتقدم كه نژاد‌پرست‌ها دين ندارند و با دين مخالف هستند و اگر آن‌ها ادعا كنند كه دين داريم ،نمي‌توان اين ادعا را پذيرفت.
رييس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به سوالي در مورد روابط ايران و عراق و اين كه آمريكايي‌ها مدعي هستند ايران مانع ايجاد امنيت در عراق است و سلاح‌هاي ايراني در عراق در اختيار تروريست‌ها قرار مي‌گيرد، گفت: ‌روابط ايران و عراق روابط ويژه‌اي است و ما داراي تاريخ و تمدن مشتركي هستيم؛ امنيت ايران يعني امنيت عراق و امنيت عراق يعني امنيت ايران و ناامني در عراق بيش‌ترين آسيب را به ايران مي‌زند .
وي اضافه كرد: ما از روز اول تمام توان خود رابه كار برديم كه در عراق امنيت ايجاد شود و حتي براي اين موضوع حاضر شديم با دولت آمريكا كه علاقه‌اي نيز به آن نداريم گفت‌وگو كنيم؛ آن هم فقط براي ايجاد امنيت در عراق.
احمدي‌نژاد ادامه داد: آمريكايي‌ها هر جا كه شكست مي‌خوردند به جاي اين كه اين شكست را بپذيرند آن را به گردن ديگران مي‌اندازند و دولت‌هاي ديگر را مقصر در شكست خود مي‌دانند.
رييس‌جمهور با رد اين ادعا كه ايران به گروه‌هاي تروريستي در عراق اسلحه مي‌دهد،‌ گفت: آمريكايي‌ها مدعي هستند كه ايراني‌ها به تروريست‌ها در عراق اسلحه مي‌دهند و ما اين را از روي ماركي كه بر روي اسلحه‌ها است فهميدم؛ آيا آن‌ها نمي‌دانند كه اگر كشوري بخواهد به اين گروه‌ها سلاحي بدهد مارك كشورش را بر روي سلاح‌ها نمي‌گذارد؟
احمدي‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه شما صحبت از حقوق بشر مي‌كنيد و ايران به ميثاق حقوق بشر و حقوق مدني پيوسته ؛ ولي ما بعضا شاهد نقص اين حقوق هستيم از جمله در مورد هم‌جنس‌گرايان، گفت: هم‌جنس‌گرايي و هم‌جنس بازي اولا با ميثاق حقوق مدني مغاير است و در ايران يك امر مذموم و زشت محسوب مي‌شود؛ نمي‌دانم چرا بعضي‌ها مي‌خواهند شيوه زندگي خود را به ديگران تحميل كنند. اين كار در ايران كار زشتي است.
رئيس‌جمهور گفت: البته در ايران كسي در امور شخصي افراد دخالت نمي‌كند. در مورد تلفن، نامه‌هايشان و خانه‌هاي شخصي افراد دخالتي ندارد، گرچه برخي از غربي‌ها در اين ارتباط تبليغات دروغين انجام مي‌دهند.
وي با بيان اين كه در ايران امور بر اساس قانون صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: تقريبا در اكثر كشورهاي جهان مجازاتي به نام اعدام است؛ البته ما دوست نداريم كه كسي اعدام شود، اما برخي از جرم‌ها مجازات‌شان سنگين است. اگر كسي پيدا شود كه دائم مردم را بكشد در آمريكا با او چه كار مي‌كنند؟ آيا مجازات او اعدام نيست؟ مجازات اعدام در آمريكا چند برابر ايران است؛ البته جمعيت آمريكا نيز بيش‌تر از ايران است. اعدام نيز يك مجازات است و اميدواريم كسي كاري نكند كه مجازات آن اعدام باشد.
وي گفت: البته در مورد هم‌جنس‌گرايي نيز مجازات آن اعدام نيست، ولي به نسبت ساير كشورها در ايران آزادي بسيار بالاست.
احمدي‌نژاد گفت: ما به روشني مي‌گوييم كه ما رفتار دولت آمريكا را قبول نداريم و در واقع دولت آمريكا به جاي پاسخ به سوالات ما كه مطرح كرديم اين حرف‌ها و تبليغات را درست مي‌كند و همان طور كه گفتم به نسبت ساير كشورها در ايران آزادي بسيار بالاست.
رئيس‌جمهور در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چه گام‌هايي براي درك بهتر ايران و آمريكا انجام داده است؟ اظهار داشت: برگزاري چنين گفت‌وگوها و نشست‌هايي مي‌تواند گام بسيار خوبي باشد. من در اين جا از دانشجويان و اساتيد آمريكايي كه در جلسه حضور دارند دعوت مي‌كنم كه بيايند و با اساتيد و دانشجويان ايراني گفت‌وگو كنند و از آقاي خزاعي مي‌خواهم كه اين زمينه را فراهم كند كه به ايران سفر كنيد و با دانشگاهيان و دانشجويان ايراني ديدار و گفت‌وگو كنيد.
وي افزود: شما وقتي ايران را از نزديك ببينيد اين مي‌تواند در نگرش و قضاوت شما بسيار مؤثر باشد و در واقع وقتي آدم محيط را از نزديك مي‌بيند با واقعيت‌هاي جهان‌ آن طور كه هست آشنا مي‌شود. من از شما دعوت مي‌كنم كه به ايران سفر كنيد.
احمدي‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه در دانشگاه‌هاي ايراني ما شاهد اجراي تبعيض جنسيتي هستيم و اين به ضرر زنان است، تصريح كرد: زنان ما دانشگاه‌هاي ايران را تسخير كرده‌اند و زنان ما در دانشگاه‌ها حضور فعال دارند.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه شرايط به نفع خانم‌ها در ايران است، ادامه داد: ما زن و مرد را در نقطه‌ مقابل هم نمي‌دانيم. زن و مرد مكمل و دوست هم هستند. در واقع زن بدون مرد و مرد بدون زن معنايي پيدا نمي‌كند و نمي‌توانند بدون يكديگر استعداد خود را شكوفا كنند، ولي ما مي‌بينيم كه برخي مي‌خواهند زنان و مردان را در مقابل هم قرار دهند.
احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه شما توصيه‌تان به مطبوعات آمريكايي چيست زيرا آن‌ها چهره‌ي نامطلوبي از شما ارايه مي‌دهند؟ گفت: ما به آن‌ها مي‌گوييم كه منصف باشيد و به آن‌ها مي‌گوييم واقعيت را منعكس كنند. البته از آن‌ها تشكر نيز مي‌كنيم.
وي اظهارداشت: شما مي‌دانيد كه سياستمداران دنيا براي انتقال حرف‌هاي‌شان نيازمند مشهور شدن هستند و براي مشهور شدن هزينه مي‌دهند، به رسانه‌ها و مطبوعات پول مي‌دهند ،ولي من جزو سياستمداراني هستم كه تاكنون يك قران نيز به آن‌ها نداده‌ام و من از آن‌ها تشكر مي‌كنم كه من را مجاني مشهور كرده‌اند و من نيز حرف‌هاي خود را به دنيا مي‌زنم و در واقع خود آن‌ها بدون اين كه بخواهند به نفع انسانيت كار كردند. من يك معلم هستم و نفع من در نفع شماست.
رئيس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به سوالي در مورد پيشنهاد ايران براي برگزاري رفراندوم در فلسطين و اين كه اگر اين رفراندوم برگزار شود، هزينه‌هاي آن را چگونه بايد تامين كرد؟ گفت: ما در پيشنهاد خود صندوقي را نيز براي هزينه‌ رفراندوم و هزينه‌ كسي كه بخواهد از فلسطين برود و جاي ديگري زندگي كند و كساني كه از فلسطين آواره شده‌اند و مي‌خواهند برگردند و كساني كه از جاي ديگر آمده‌اند و در فلسطين مستقر شده‌اند و مي‌خواهند برگردند پيش‌بيني كرده‌ايم.
وي گفت: ما معتقديم كه بايد رفراندوم برگزار شود و دولت قانوني ايجاد شود و دولت نيز طبق قانون عمل كند.
رييس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه رسانه‌ها چهره‌ شما را مخدوش كرده‌اند و اكنون چهره‌ مخدوشي از شما به جهانيان ارايه شده است، گفت: من چنين تصوري را ندارم و اين تبليغاتي كه صورت گرفته براي افكار عمومي چندان تاثيرگذار نيست.
احمدي‌نژاد افزود: من قبلا اعلام كرده‌ام و اكنون نيز اعلام مي‌كنم كه حاضرم با مسوولان دولت آمريكا يا هر كشوري كه آن‌ها انتخاب مي‌كنند بروم و در آن جا با مردم روبه‌رو شويم و ببينيم كه مردم با ما چگونه برخورد مي‌كنند و با آن‌ها چگونه برخورد مي‌كنند.
وي گفت: روزنامه‌ها و شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني غرب مطالب زيادي را مي‌گويند و فكر مي‌كنند كه همه‌ مردم از دريچه‌ آن‌ها به مسائل نگاه مي‌كنند، ولي به نظر من اين درست نيست و اگر زماني اين گونه بود، اكنون اين طور نيست. نمونه‌ آن جلسه‌ امروز است كه همه‌ شما خواهان گفت‌وگو و كشف حقايق هستيد.
دانشجويان حاضر در اين جلسه از مليت‌هاي گوناگون بودند و بارها صحبت رييس‌جمهور را مورد تشويق قرار دادند و استقبال كردند و بسياري از‌ آن‌ها در پايان جلسه به خبرنگاران گفتند كه نگاهشان نسبت به كشور ايران و دولت ايران و احمدي‌نژاد عوض شده است چرا كه مطبوعات آمريكايي از ايران و رييس جمهور كشورمان چهره‌اي عبوس و اخمو نشان مي‌دهند و چهره‌ي نامطلوبي از ايران ارايه مي‌كنند؛ ولي ما در اين جلسه ديديم كه آقاي احمدي‌نژاد حرف‌هاي خوبي زد و فردي مهربان و خوش‌اخلاق است كه خوب حرف مي‌زند.
در ابتداي اين ديدار و قبل از آغاز سخنان رييس‌جمهور، محمد خزاعي، نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد، گفت: ما پيش‌بيني مي‌كرديم حدود 200 تا250 نفر از دانشجويان در اين مراسم شركت كنند، ولي اين ديدار مورد استقبال وسيع دانشجويان قرار گرفته و نزديك به 400 تن از دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف آمريكا در اين ديدار حضور پيدا كردند.
انتهاي پيام/
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن