تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815583116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش توليد خودرو در ماه مرداد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كاهش توليد خودرو در ماه مرداد


ايسنا: به طور كلي مرداد را مي توان ماه كاهش برنامه توليد و به طور همزمان كاهش ميزان توليد خودروسازان نسبت به تيرماه ارزيابي كرد. بر اساس اين گزارش سايپا در مردادماه حدود هشت هزار دستگاه از برنامه توليدش عقب بود و بيش از شش هزار دستگاه نسبت به تيرماه كاهش توليد داشت. با اين حال اين شركت در مردادماه حدود چهار درصد فراتر از برنامه توليدش عمل كرد.

در مرداد ماه توليد زانتيا در سايپا كاهش محسوسي داشت در حالي كه طي تيرماه اين خودرو 13 درصد از برنامه توليدش جلو افتاده بود ولي در مرداد فقط 666 دستگاه (تحقق 82 درصدي برنامه توليد) از اين خودرو به توليد رسيد.
با اين حال توليد پرايد و ريو وضعيت بهتري داشت و اين دو خودرو به ترتيب چهار و 27 درصد از برنامه حدود 18 هزار و 1000 دستگاهي خود جلو افتادند. گفتني است در ادامه ركود توليد ون كاروان، سايپا در مردادماه نيز توليدي از اين خودرو نداشت.
در پارس خودرو نيز وضعيت توليد نسبت به برنامه خوب بود. اين شركت غير از خودروهاي تندر 90 و مگان در ساير خودروها از برنامه خود در مردادماه جلوتر بود. توليد خودروهاي دو ديفرانسيلي اين شركت در اين ماه محقق شد و حدود 333 دستگاه از اين خودروها به توليد رسيد. ماكسيما مانند ماه هاي گذشته به دليل تقاضايي كه براي آن در سطح بازار وجود دارد، داراي توليد بالاتر از برنامه است و پارس خودرو با توليد 191 دستگاه از اين خودرو شش درصد از برنامه 180 دستگاهي آن جلوتر افتاد.
با اينكه وضعيت توليد مگان در مردادماه نسبت به تيرماه بهبود يافته، ولي همچنان توليد تندر 90 در شركت پارس خودرو با مشكل مواجه است و تنها هزار و 163 دستگاه از اين خودرو به توليد رسيد كه بيانگر محقق شدن 20 درصد از برنامه توليد است. پارس خودرو با توليد 163 دستگاه مگان 36 درصد از برنامه توليد اين خودرو را محقق كرد. توليد پرايد پارس خودرو نيز همچنان جلوتر از برنامه است به طوري كه از برنامه 10 هزار دستگاهي اين خودرو حدود 12 هزار و 700 دستگاه به توليد رسيد. به طور كلي اين شركت با توليد 14 هزار و 633 دستگاه خودرو در مردادماه 88 درصد از برنامه توليدش را محقق كرد كه از معدود دفعاتي است كه پارس خودرو از برنامه توليد خود عقب مي افتد.
بر همين اساس توليد ايران خودرو نيز در مردادماه نسبت به تيرماه بيش از هفت هزار دستگاه كاهش را نشان مي دهد. همچنين با توجه به اينكه برنامه توليد ايران خودرو در مردادماه نسبت به تيرماه حدود 14 هزار دستگاه كاهش داشت، توليد اين شركت نيز نسبت به ماه قبل خود بيش از هفت هزار دستگاه كاهش داشته كه تحقق برنامه اين شركت عملكرد بهتري را نسبت به تيرماه نشان مي دهد. اين بهبود عملكرد را به طور خاص در خودروهاي پژو 206، پژو 405 ، پژو روآ و سمند مي توان ديد. لازم به ذكر است پرايد پرتيراژترين محصول توليد شده در مردادماه بود كه به طور كلي ميزان توليد اين خودرو به حدود 32 هزار دستگاه در دو گروه سايپا و پارس خودرو رسيد. همچنين ماكسيما با توليد 191 دستگاه در ماه مرداد كم ترين تيراژ خودرو را بين خودروهاي موجود در بازار به خود اختصاص داد.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن