تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز قدس نماد شكست اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: روز قدس نماد شكست اسرائيل
تنظيم و گرد آوري : فريده شريفي
امام خميني(ره) در روز 16 مرداد سال 1358 (سيزدهم رمضان 1399) همزمان با شروع دور تازه اي از جنايات بي رحمانه رژيم اشغالگر صهيونيستي در لبنان طي پيامي، روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان «روز جهاني قدس» تعيين كردند و عموم مسلمين جهان را به همبستگي اسلامي در اين روز بزرگ فراخواندند.
امام خميني(ره) در پيام تاريخي خود فرمودند: «... روز قدس يك روز جهاني است، روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملت هايي است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غيرآمريكا بودند. روزي است كه بايد مستضعفين مجهز بشوند و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند. روز قدس روزي است كه بايد سرنوشت ملت هاي مستضعف معلوم شود و اعلام وجود كند، بايد همانطور كه ملت ايران قيام كرد و دماغ مستكبرين را به خاك ماليد تمام ملت ها قيام كنند و اين جرثومه هاي فساد را به زباله دان ها بريزند...»
به همين مناسبت و در آستانه روز جهاني قدس ديدگاه هاي شخصيت ها و انديشمندان مختلف درباره اين روز تاريخي و اين يادگار ماندگار حضرت امام خميني(ره) را مرور مي كنيم.
سرويس خارجي
بهجت ابوغربيه مبارز فلسطيني: ناميدن روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس دلالت بر افق بلند ديدگاه رهبر فقيد انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) درباره مسئله فلسطين دارد. پايبندي به قدس و آزاد كردن آن از دست اشغالگران يك وظيفه ديني، قومي و ملي براي همه مسلمانان است.
عبدالعزيز سيد دبيركل دبيرخانه احزاب عربي: روز جهاني قدس روز بيداري و اتحاد همه مسلمانان و اعراب بر ضد اشغالگران آمريكايي و صهيونيستي براي آزادي سرزمين هاي اسلامي است.
ناميدن اين روز به نام روز قدس توسط امام خميني(ره) به معناي آن است كه مسئوليت آزادي قدس شريف به عهده همه مسلمانان است، به همين دليل همه مسلمانان بايد اين روز را گرامي داشته و از آن استقبال كنند.
«شيخ عكرمه صبري» رئيس هيئت عالي اسلامي در سرزمين هاي اشغالي: هدف امام خميني(ره) از اين فراخوان تشويق مسلمانان جهان براي حمايت از قدس و توجه به اين مكان مقدس بود.
امت هاي عربي و اسلامي بايد براي پايان دادن به اشغالگري اسرائيل تلاش كنند زيرا شهر قدس تنها مختص به اهالي فلسطين نيست بلكه قدس از آن همه مسلمانان است.
متأسفانه برخي از كشورهاي عربي و اسلامي مسئله قدس را به فراموشي سپرده اند و از آن حمايت نمي كنند درحالي كه قدس نيازمند همايش و سخنراني نيست بلكه نيازمند حمايت جدي است.
شيخ «ريشزارد احمد روسناك» رئيس شوراي عالي اسلامي لهستان: حضرت امام خميني(ره) با حمايت از مسئله فلسطين و روز جهاني قدس، اهميت قدس را به جهانيان يادآوري كرد و از مسلمانان خواست براي رفع مشكل جهان اسلام بويژه فلسطين با يكديگر همكاري كنند.
متأسفانه كشورهاي عربي و اسلامي با يكديگر متحد نيستند و اگر اتحاد بين آنها فراگير شود در اين صورت تمامي آرزوهاي حضرت امام عملي خواهدشد.
فادي ماضي رئيس جنبش جهاني صهيونيسم در لبنان: امام خميني(ره) مردي بزرگ بود كه مسئله فلسطين و مبارزه با صهيونيستم را ركن مهم مبارزات خود قرار داد و علت اينكه امروز ايران به عنوان حامي ملت هاي ضعيف و تحت اشغال شناخته مي شود به خاطر تفكر بنيانگذار انقلاب اسلامي و جانشين ايشان حضرت آيت الله خامنه اي است.
محمد رعد رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان: همان گونه كه بسياري از واقعيت هاي كنوني كه غيرقابل تحقق به نظر مي آيد اما به وقوع پيوست آزادي قدس از اسارت صهيونيست ها نيز تحقق يافتني است.
امام خميني(ره) با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، مسئوليت مسلمانان جهان براي آزادي اين مكان مقدس را كه از وظايف همه مسلمانان و نمادي براي شكست اسراييل است، جاودانه و تاريخي كردند و اگر امروز ما شاهد تظاهرات ميليوني مسلمانان جهان دراين روز بزرگ هستيم، نتيجه اين اقدام انقلابي تاريخي امام خميني است.
بايد ياد و نام قدس به تمام نسل هاي آينده مسلمانان و آزادگان جهان منتقل شود تا آنان بدانند، آزادي قدس و سرزمين هاي اشغالي وظيفه و رسالتي مستمر و دايمي است.
باسل جدعان رئيس هيئت مديره مؤسسه بين المللي قدس در سوريه: قدس شريف و فلسطين سرزمين عربي و اسلامي بوده، هست و خواهدبود و هيچ فردي حق عدول از يك وجب از آن را ندارد.
سرزمين فلسطين سرانجام به آغوش امت عربي و اسلامي بازخواهد گشت هرچه قدر توطئه، قرارداد، امضا حق ملت فلسطين را ناديده بگيرد اما اشغال سرزمين فلسطين دوام نخواهد داشت و بالاخره روزي قدس شريف و سرزمين فلسطين به ساكنان اصلي آن بازخواهدگشت.
«شيخ عفيف نابلسي» رئيس هيئت علماي جبل عامل، مقاومت تنها راه آزادي قدس شريف و ديگر سرزمين هاي اشغالي مسلمانان از اسارت رژيم صهيونيستي است.
تعيين روز جهاني قدس از سوي امام خميني(ره) و پشتيباني هاي دائم جمهوري اسلامي ايران از آرمان هاي والاي مسلمانان بويژه ملت فلسطين الگوي بسيار عالي براي امت اسلامي است.
قايم مستور روزنامه نگار سوري: اگر مواضع امام خميني(ره) درباره صهيونيسم نبود تاكنون همين مقدار نيز از خاك فلسطين و مقاومت وجود نداشت، ايشان تمامي قدرت هاي بزرگ و سران وابسته منطقه را به هراس افكند چرا كه وي با يك اسلام ناب به جنگ با اسلام هاي آمريكايي آمده بود.
علاءالدين زعتري دبير اداره كل فتوا و آموزش ديني وزارت اوقاف سوريه:
قدس موضع اهتمام تمام مسلمانان و تمام شرافتمندان جهان است و در ذهن تاريخ و خاطره روزگار باقي و همچنان دردل ها زنده است تا آنكه بار ديگر به شهر صلح تبديل شود و مقصدي براي پيروان همه اديان آسماني گردد. امام خميني(ره) از آنجا كه از شرافتمندان مدافع حق بود جمعه آخر رمضان را روز جهاني قدس اعلام كرد تا با اين كار تمام فرزندان امت اسلام و شرافتمندان جهان را برانگيزد كه از مسئله اصلي و محوري اسلام دست برندارند و مسجدالاقصي را تنها نگذارند.
عبدالله كنعان دبيركل كميته امور قدس اردن: ناميدن يك روز مخصوص و آن هم جمعه آخر ماه مبارك رمضان به نام روز قدس، كمك بزرگي در مسير مبارزه مردم فلسطين است.
امام خميني(ره) با ناميدن اين روز ثابت كرد كه جمهوري اسلامي ايران اهتمام جدي از مسئله فلسطين و قدس و حقوق مردم فلسطين دارد.
مردم مسلمان منطقه و جهان نيز بايد ايران را الگوي خود قرار دهند و از مبارزات مردم فلسطين حمايت و از يهودي كردن شهر قدس و تخريب مسجدالاقصي جلوگيري كنند.
فوزيه رشيد نويسنده و روزنامه نگار بحريني: زماني كه صهيونيست ها براي تصاحب قدس و ساخت شهرك دراين شهر برنامه ريزي مي كردند و اعراب در غفلت بودند امام خميني(ره) به عمق خطر صهيونيسم پي برد و مسئله فلسطين را دوباره در اذهان زنده كرد و به اين مسئله بعد جهاني بخشيد.
صلاح زواوي سفير فلسطين در ايران: امام خميني(ره) با درايت خود آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهاني قدس اعلام كرد تا اهميت قدس را متذكر شود و جهان اسلام را نسبت به خطرات آن آگاه سازد. ايشان از خطراتي كه قدس را تهديد مي كرد آگاه بود و آرزو داشت كه د رمسجد الاقصي نماز به جاي آورد و ان شاالله حضرت آيت الله خامنه اي اين آرزوي امام را برآورده خواهد ساخت.
حافظ محمد صابر عضو مركز اسلامي پاكستان: سياست هاي حضرت امام خميني(ره) در جهان اسلام بويژه حمايت وي از مسئله قدس و فلسطين از بارزترين شخصيت هاي حضرت امام است.
مردم پاكستان با ادامه راه حضرت امام و دنبال كردن آرمان هاي وي خواهان آزادي كامل سرزمين هاي اشغالي فلسطين از چنگال اشغالگران اسرائيلي هستند.
منير شفيق تحليلگر لبناني: امام خميني زماني كه فلسطين را محور اصلي مبارزات خود قرار داد و درمورد آزادي فلسطين كوتاهي نكرد يك استراتژي بزرگ و ماندني براي امت اسلامي ترسيم كرد، راهبردي كه عقب نشيني از يك وجب از خاك فلسطين را جايز نمي داند.
تحولات اخير نيز نشان مي دهد كه امام از مدت ها پيش نسبت به خطراتي كه امروز قدس و فلسطين را تهديد مي كند آگاه بود و به همين دليل جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس اعلام كرد.
الياس مراد مدير مسئول روزنامه البعث چاپ سوريه: انقلاب اسلامي ايران براي دفاع از ملت فلسطين هزينه هاي زيادي را پرداخت و علت دشمني قدرت هاي بزرگ هم همين مسئله است. به عبارت ديگر، اگر روزي ايران از حمايت گروه هاي فلسطيني دست بردارد قطعاً تهديدات عليه اين كشور نيز كاسته خواهد شد.
«مصطفي غلوم» انديشمند كويتي: محبت امام خميني به اسلام و مسلمين بسيار روشن بود. اين محبت در توجه آن حضرت به مسئله فلسطين بسيار نمايان بود.وي هيچگاه ميان مذاهب اسلام فرقي نمي گذاشت و همه ملل مستضعف را در يك جبهه در برابر مستكبران قرار مي داد.
ايشان مسئله فلسطين را به عنوان يك مسئله اساسي در جهان اسلام مطرح كرد و توانست ملت هاي مسلمان را پيرامون آن گردآورد.
بنابراين، مي توان امام خميني را مدافع اسلام و آرمان هاي اسلام دانست به خصوص كه فتواي وي درباره سلمان رشدي يا نامگذاري روز قدس و انجام اين مراسم همچنان پابرجاست.
محمد الوفاء سفير مغرب در تهران: امام خميني با رنسانس خود اسلام را زنده كرد.
ايشان شخصيت بزرگي بود كه حمايت از فلسطين را در برنامه خود قرار داده بود و تعاليم و ديدگاه هاي ايشان درباره فلسطين و اسلام همچنان در جان و دل مردم مسلمان منطقه و جهان جاي دارد.
دكتر عبدالهادي استاد دانشگاه اندونزي: حضرت امام خميني(ره) دفاع از فلسطين و مبارزه بااستكبار آمريكا و اسرائيل را در برنامه كاري خود قرار داده بود و اگر كشورهاي عربي با يكديگر متحد شوند ما شاهد تحقق تمام آرمان هاي حضرت امام خواهيم بود.
مصطفي الغرير رئيس مركز فرهنگي سوريه: با پيروزي انقلاب اسلامي تحول عظيمي در منطقه و كل جهان به وجود آمد و همين امر باعث شد كه اين انقلاب و دستاوردهاي آن كانون توجه سياستمداران و انديشمندان جهان شود به گونه اي كه برخي با استفاده از الگوي اين انقلاب به دنبال حل مشكلات منطقه شدند.
نامگذاري روز قدس و تأكيد بر پايتختي آن براي دولت فلسطين نشان دهنده حمايت نظام جمهوري اسلامي ايران از حقوق مردم فلسطين است، اكنون نيز ما شاهد حمايت از مقاومت و مردم غزه ازسوي اين نظام هستيم كه جاي بسي قدرداني و سپاسگزاري دارد.
موسي راغب نويسنده عرب: رژيم صهيونيستي قصد دارد همه سرزمين هاي فلسطين را از آن خود كند و طرح اسرائيل بزرگ يعني از نيل تا فرات را اجرا كند به همين دليل كشورهاي عربي بايد براي آزادسازي سرزمين هاي اشغالي راهبردي واحد درپيش بگيرند.
ملت هاي عرب با اتحاد خود مي توانند اشغالگران را بيرون برانند و توانمندي هاي خود را براي تحقق اهداف ملي نشان دهند.
برگزاري هرچه باشكوه تر مراسم روز قدس يكي از اقدامات نمادين و مؤثر براي نشان دادن وحدت هرچه بيشتر كشورهاي عربي و اسلامي است و مسلمانان با حضور پررنگ خود در اين راهپيمايي مي توانند توطئه هاي دشمنان را خنثي سازند.
شيخ «صدرالدين قپانچي» امام جمعه نجف اشرف: انتخاب آخرين جمعه ماه مبارك رمضان از سوي امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به عنوان روز قدس احياي ياد و نام قدس در ذهن مسلمانان است.
مسئله قدس بايد زنده باقي بماند و ملت عراق هم درقبال اسرائيل موضع و رأي خود را دارد و آمريكا اجازه ندارد كه ملت ها را تحت فشار قرار دهد.
عراق صحنه اي براي اسرائيل نيست و با آن ارتباط هم ندارد، ملت عراق اسرائيل را غاصب مي داند كه بايد ازبين برود.
مسئله قدس تنها بعد منطقه اي قومي يا طايفه اي ندارد بلكه شأني اسلامي دارد كه بايد موردتوجه واهتمام همه مسلمانان جهان قرارگيرد.
جمع آوري يك ميليون امضا: وزارت اوقاف و امور خيريه دولت منتخب فلسطين به مناسبت روز جهاني قدس طرحي را براي جمع آوري يك ميليون امضا و اعلام حمايت مسلمانان جهان از قدس شريف به اجرا درآورده است.
قرار است اين اعلام حمايت ها به صورت يك سند به سازمان ملل متحد ارائه شود.
ستاد قدس وزارت اوقاف و امور خيريه فلسطين از همه ملت هاي عربي و اسلامي خواسته است كه با ورود به سايت اينترنتي براي جمع آوري نظرها و اعلام حمايت ها، انزجار خود را از توطئه ها و اقدامات جنايتكارانه صهيونيست ها عليه قدس شريف و مسجد الاقصي و مقدسات اسلامي ابراز و حمايت خود را از قبله نخست مسلمانان اعلام كنند.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن