تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803316783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه اندازي اينترنت تلفن همراه امسال دركلان شهرها وعده جديد وزير


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: راه اندازي اينترنت تلفن همراه امسال دركلان شهرها وعده جديد وزير
سرانجام پس از كش وقوس هاي فراوان مديرعامل شركت مخابرات ايران از راه اندازي سرويس GPRS (اينترنت) تلفن همراه تا پايان سال جاري خبر داد. اين سرويس قرار بود اول سال ٨٦ به مشتركان تلفن همراه ارائه شود، اما اكنون وعده به آخر سال افتاده است و در صورت عملي شدن اين وعده شاهد ٣سال تاخير در ارائه اين سرويس خواهيم بود. اين ها همه در حالي است كه در بسياري از كشورهاي جهان سال هاست كه استفاده از GPRS و MMS رواج يافته اما در ايران تاكنون به طور محدود ايرانسل به ارائه اين سرويس ها پرداخته است. وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات روز گذشته در توجيه علت تاخير در ارائه سرويس GPRS اظهار داشت: اين تاخير به خاطر ايجاد تغييرات گسترده از لحاظ نرم افزاري و سخت افزاري در شبكه «همراه اول» است. وي براي چندمين بار وعده داد: اين سرويس امسال در كلان شهرهاي كشور به مشتركان ارائه مي شود. محمدسليماني در گفت وگو با فارس درباره ارائه سرويس خدمات اينترنت تلفن همراه از سوي همراه اول، با بيان آن كه اين سرويس اكنون مراحل نهايي آزمايش خود را در تهران و كرج سپري مي كند، اظهار داشت: امسال سعي مي كنيم ارائه اين سرويس را در كلان شهرهاي كشور اجرايي كنيم. وي از انجام مرحله دوم مناقصه اين سرويس خبر داد و گفت: مرحله اول اين سرويس در تهران و چند شهر بزرگ انجام مي شود. سليماني ادامه داد: هنوز نمي دانيم كه در ٤ شهر بزرگ يعني مشهد، تبريز، اصفهان و شيراز چه زماني اين سرويس ارائه مي شود چون شبكه، شبكه پيچيده اي است و تجهيزات آن چندين سال است كه كار مي كند و چند مرحله طراحي روي آن انجام شده است. وزيرارتباطات با تاكيد بر اين كه به روزرساني شبكه «همراه اول» به دليل پيچيدگي خاص خود مشكل است، درخصوص امكان يكسان سازي تجهيزات شبكه همراه اول نيز افزود: يكسان سازي تجهيزات شبكه به دلايل خاص و امنيتي صلاح نيست.

در همين زمينه مديرعامل شركت مخابرات خراسان رضوي نيز درباره استفاده مشتركان استان از GPRS تلفن همراه گفته است: «تجهيزات اينترنت تلفن همراه درحال حمل به استان است به طوري كه پيش بيني مي كنيم تا پايان سال جاري GPRS تلفن همراه خراسان رضوي راه اندازي شود.»

چرا عرضه اينترنت تلفن همراه ٢ سال به تاخير افتاد
در سال هاي اخير و با رقابتي شدن بازار تلفن همراه و حضور ٢ اپراتور در كنار اپراتور اول، مسئله خدمات تلفن هاي نسل سوم به طور جدي پي گيري شد. ضمن آن كه خدمات GPRS و MMS براي نخستين بار و از حدود ٢ سال پيش توسط ايرانسل در كشور عرضه شد كه پس از مدتي به درخواست سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و براي تدوين آيين نامه مربوطه، عرضه سرويس MMS براي حداكثر ٣ ماه متوقف شد، اما تا اين لحظه و پس از گذشت حدود ١٥ ماه هنوز دوباره راه اندازي نشده است.

در گذشته رسانه ها موضوع دسترسي به تلفن همراه را مدنظر قرار مي دادند و نسبت به آن حساسيت داشتند، به همين دليل خدمات اپراتورها را مورد توجه قرار مي دادند اما اكنون با رسيدن تعداد مشتركان تلفن همراه به رقم بيش از ٢٧ميليون و افزايش نسبي تعداد مشتركان، مسئله خدمات تلفن هاي نسل سوم شكل جديدي به خود گرفته است. در ٢ سال گذشته مسئولان وزارت ارتباطات در مصاحبه هاي متعدد خبر از راه اندازي اين خدمات داده بودند اما هر بار ارائه اين خدمات به تاخير افتاده است. وزير ارتباطات درباره تاخير در اجراي پروژه GPRS همراه اول به ايسنا گفته است: شبكه همراه اول شبكه نسل دوم است و از سال ٧٣ تاكنون دستگاه ها از تجهيزات و وندورهاي مختلف استفاده كردند و توليدات داخلي و نرم افزارهاي جديد و قديمي را مورد استفاده قرار دادند اما درحال حاضر كه شبكه نزديك به ٢٥ ميليون مشترك در سراسر كشور دارد، با شبكه گسترده اي مواجه هستيم كه نيازمند ارتقا است. شبكه گسترده فعلي، نيازمند ارتقا به نسل ٥/٢ و ٧٥/٢ است كه حساسيت ويژه اي دارد اما در زمان شروع اجراي پروژه تصور بر اين بود كه كار ساده اي است اما برنده مناقصه خارجي هم به موقع تعهدات خود را انجام نداد و البته درحال حاضر، تلاش مي شود اين خدمات را هر چه زودتر به مردم ارائه دهند.

راه اندازي GPRS به صورت آزمايشي
با راه اندازي آزمايشي GPRS در تهران عرضه اين سرويس وارد مرحله تازه اي شد. محمد مهدي عطوفي معاون بازاريابي و امور مشتركان شركت ارتباطات سيار گفت: در بحث راه اندازي اين سرويس به دليل عمل نكردن طرف خارجي به تعهداتش و به موقع تحويل ندادن اجناس، با تاخير در واگذاري آن به مشتركان همراه اول مواجه شديم. اين سرويس به صورت پرتال و آزمايشي در تهران راه اندازي شده است و نتايج آن به سراسر كشور تعميم داده خواهد شد. شركت مخابرات از مشتركان خواست به طور آزمايشي با مراجعه به نشاني mci.ir و وارد كردن شماره تلفن همراه خود و پس از آن انتخاب مدل گوشي تلفن همراه خويش، تنظيمات فوق را دريافت و به طور خودكار نصب كنند. اين خدمات اگرچه به طور آزمايشي عرضه شده اما با مشكلات زيادي رو به روست. بر اساس گزارش ايسنا هم اكنون استفاده از سرويس GPRS همراه اول تنها در برخي مناطق تهران ممكن است كه آن هم با اختلالات فراواني مواجه است.

هر كيلو بايت اطلاعات ٨/١٤ ريال همراه با تعهد!
تعرفه پيشنهادي شركت مخابرات ايران در خصوص استفاده از سرويس GPRS اپراتور اول كه اواخر خرداد ماه به سازمان تنظيم مقررات ارائه شد، در كميسيون تنظيم مقررات به تصويب رسيد.

پيشنهاد مخابرات ايران براي تعرفه استفاده از اينترنت همراه اول به ازاي هر يك كيلو بايت ٨/١٤ ريال و به ازاي تبادل هر پيام چند رسانه اي(MMS) در داخل اين شبكه، هزار ريال تصويب شده است. همچنين اين اپراتور مبلغ ٥ هزار تومان به عنوان هزينه فعال سازي اين سرويس از مشتركان خود دريافت مي كند.

همچنين به گفته مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران، زماني كه قرار است سرويسي مانند GPRS تلفن همراه كه در آن امكان ارسال عكس، اطلاعات، تبليغات و مواردي از اين قبيل وجود دارد، ارائه شود بايد تعهداتي از درخواست كنندگان گرفته شود.

علي حميدي پيش از اين گفته بود: كليه دستورالعمل ها و قوانين مرتبط با سرويس GPRS آماده و تدوين شده است. كارشناسان فني، مالي و حقوقي فرم هاي مربوطه را تهيه كرده اند و جلسات آن نيز به طور مرتب برگزار مي شود. در همين حال معاون سازمان تنظيم مقررات گفت: تعرفه هاي تصويب شده سرويس هاي MMS و GPRS تلفن همراه توسط سازمان تنظيم مقررات، براي تمامي اپراتورها اعمال مي شود.

لطف الله سبوحي در گفت وگو با موبنا اظهار داشت: تعرفه هاي تصويب شده براي تمامي اپراتورها يكسان است و اپراتورها در اعمال آن تفاوتي با يكديگر ندارند.

GPRSچيست
General Packet Radio Service (GPRS) يا خدمات راديويي مربوط به بسته هاي اطلاعات، امكان اتصال به اينترنت را از طريق تلفن همراه فراهم مي كند. استانداردسازي GPRS ابتدا در سال ١٩٩٤ انجام شد و سپس در سال ١٩٩٧ مورد تاييد قرار گرفت و سرانجام در سال ١٩٩٩ تكميل شد. خدمات GPRS در سال ١٩٩٩ توسعه و تكامل يافت و در واقع خدمات مربوط به اين پديده از شكل رشد طولي خارج شد و به شكل رشد عرضي جريان يافت.

براي استفاده از اين فناوري ، شما بايد PDA يا تلفن همراهي داشته باشيد كه GPRS را پشتيباني كند. GPRS به صورت كلي ٣ فايده براي هر كاربر دارد.

اول اين كه به شما امكان مي دهد تا همواره ارتباط خود با اينترنت را حفظ كنيد و ديگر لازم نيست براي برقراري ارتباط هر دفعه به شركت ارائه دهنده سرويس اينترنت وصل شويد. دوم اين كه GPRS داراي سرعت به مراتب بالاتري نسبت به خطوط ارتباطي داده معمولي در تلفن همراه است.

خطوط معمولي تلفن همراه حداكثر داراي سرعت ٦/٩ كيلوبيت در ثانيه است و در صورت استفاده از سرويس High-Speed Circuit Switched Data يا همان HSCSD ، حداكثر مي تواند از سرعت ٤٤/١ كيلوبيت در ثانيه بهره ببرد. اين در حالي است كه GPRS به راحتي مي تواند با سرعت ٤٠ كيلوبيت در ثانيه شما را به اينترنت متصل كند كه حداقل ٤ برابر سرعت معمول خطوط داده در تلفن هاي معمولي است. سومين و اصلي ترين مزيت GPRS اين است كه شما مبلغ ارتباط خود را بر اساس مقدار اطلاعات ورودي و خروجي به شركت ارائه دهنده سرويس مي پردازيد و نه بر اساس مدت زماني كه به اينترنت متصل هستيد. اين به آن معناست كه ممكن است شما تمامي روز روي اينترنت باشيد اما فقط در هنگام ارسال يك پيغام، مبلغي را پرداخت كنيد. با داشتن يك PDA و سرويس GPRS ، جهان در دستان شماست. مي توانيد ايميل تان را چك كنيد و گشتي در اينترنت بزنيد.

كاربردهاي GPRS
پست الكترونيكي:پست الكترونيكي جايي است كه GPRS در آن خودنمايي مي كند. با توجه به ارتباط دائمي با اينترنت و پرداخت به ازاي اطلاعات ورودي- خروجي ، مي توانيد به نامه هاي الكترونيكي دوستان و يا همكاران خود در هر زمان با حداقل هزينه و حداكثر سرعت پاسخ دهيد و يا براي كارهاي فوري به ديگران نامه دهيد. پيغام هاي لحظه اي: ارتباط دائمي با اينترنت به شما امكان مي دهد تا همواره پيغام هاي فوري خود را كه توسط نرم افزارهاي Chat فرستاده مي شود، در هر لحظه دريافت كنيد و به آن ها پاسخ دهيد . يعني مي توانيد از

IRC /ICQ/ Yahoo Messenger/AOL Messenger/ MSN Messengerو ... درتمامي مدت روز بهره ببريد.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن