تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814581828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد خطاب به بوش:بدون رابطه با ايران هيچ مشكلي حل نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: احمدي نژاد خطاب به بوش:بدون رابطه با ايران هيچ مشكلي حل نخواهد شد
تهران - حيات

رييس جمهور با بيان اينكه همه بايد بمب اهاي اتمي را نابود كنند تا از موجبات نگراني كشور خود و ديگران بكاهند، گفت : ايران به سلاح هسته اي اعتقادي ندارد و دوران آن را خاتمه يافته مي داند و هر دولتي روي اين بحث سرمايه گذاري كند بر ملتش خيانت كرده است.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد در ديدار با جمعي از اعضاي كانونهاي انديشه امريكائي با اشاره به جوسازي هاي برخي رسانه هاي غربي براي نشان دادن چهره اي خشن از جمهوري اسلامي گفت: ما منافع ملي خود را خارج از مرزها تعيين نكرده ايم .
وي افزود: در انديشه جمهوري اسلامي ايران هيچگاه تجاوز ، جنگ ،تحميل و تضييع حقوق به هيچ ملت و كشوري وجود ندارد و كساني كه جنگي را آغاز مي كنند قطعاً انديشه خيري ندارند.
احمدي نژاد گفت: ما بايد ابتدا در مباني و مفاهيم و معيارها ي اسلامي و ريشه اي به تفاهم برسيم و بعد به سراغ مسايل حاشيه اي برويم . وقتي هر كدام از ما از برخي واژه ها تعاريف چند گانه داشته باشيم ، گفتگو مسايل را حل نمي كند .
وي همچنين نقض قرار داد ها ي هسته اي فرانسه ، امريكا ، كانادا و آلمان با ايران را ياد آور شد و گفت: قرارداد هاي هسته اي ايران را يكطرفه نقض كردندو اين يعني قراردادهاي مكتوب پيشين براي حل مسايل پايه چاره ساز نيست .
احمدي نژاد گفت: تلاشهاي بسياري صورت مي گيرد كه مشكلات ايران و امريكا حل شود و در اين باره نگاه ما نگاه روشني است اما گرچه ما زياده خواهي نداريم، اما برخي كشور ها علاقمند هستند به هر ترتيب منافع خودشان را حداكثري كنند ، واين مغاير صلح و امنيت پايدار است .
وي مشكل دنياي امروز را زياده خواهي ها دانست و گفت: اگر مفاهيم مشتركي ميان عدالت ، آزادي و انسانيت تعريف شود ، اختلافي نمي ماند .
رئيس جمهور تلاشهايي كه براي نزديكي مواضع دو كشور ايران و امريكا صورت مي گيرد را مفيد خواند و در ادامه با بيان اينكه جنگ بد ترين راه براي حل مسايل است ، تصريح كرد : جنگ طلبان به دنبال توسعه طلبي هستند غافل از اينكه مي توان دنياي بهتري داشت اگر مفاهيم مشترك داشته باشيم .
رئيس جمهور گفت: ما علاقمند به ايجاد رابطه و توسعه آن هستيم ، اما چگونگي رابطه نياز به باز تعريف دارد .
احمدي نژاد آمريكا را قطع كننده رابطه با ايران خواند و تصريح كرد: ما بدنبال ضربه زدن به مردم آمريكا نيستيم و اين اخلاق جزئي از تاريخ هفت هزار ساله ايران است .
وي افزود : مسئو لين آمريكايي سالهاست در عراق خود و مردم منطقه را به زحمت انداخته اند و حاصل ، كشتار بيش از يك ميليون نفر است ، يك ميليون كه هر كدام پدر ، فرزند و همسري در يك خانواده بودند و در اين ميان حتي متلاشي شدن خانواده هزاران سرباز آمريكايي كشته شده در جنگ را نيز ديگر نمي توان جبران كرد.
احمدي نژاد درباره روابط دو كشور به اقدامات بزرگ ايران اشاره كرد و از نامه نگاري مفصل براي جرج بوش به عنوان مصداقي از بهترين فرصت براي گفتگو و تفاهم ياد كرد.
وي پيشنهاد سخاوتمندانه ايران براي تشكيل كنسرسيوم مشترك هسته اي و عدم استقبال غرب را نمونه اي از برخورد نامناسب با ايران دانست و گفت: كشوري كه خود هزاران كلاهك هسته اي دارد براي فناوري صلح آميز ايران سنگ اندازي مي كند و به اتهام اينكه ممكن است ايران در آينده منحرف شود قصد دارد دهها هدف استعماري را تحت پوشش واژه هاي زيبا محقق سازد.
رييس جمهور برقراري خط مستقيم پرواز تهران ـ‌ نيويورك را از جمله طرحهاي ايران براي برقراري رابطه دانست و گفت: ما از تردد ميان مردم ايران و آمريكا استقبال مي كنيم .
احمدي نژاد از رئيس جمهور آينده امريكا خواست بداند بدون رابطه با ايران هيچ مشكلي حل نخواهد شد. ايران اهل گفتگو است اما از حقوق خود گذشت نخواهد كرد.
رئيس جمهور گفت: اگر دولت آينده با محور عدالت گفتگو كند با هم مشكلي نخواهيم داشت.
احمدي نژاد راه حل بازي هسته اي را پيروي از قانون خواند و گفت: آمريكا دهها هزار بمب و صدها نيروگاه اتمي دارد و ديگر دنيا نمي پذيرد چيزي كه براي خود مي پسندي براي ديگران نپسندي.
رئيس جمهور همچنين صهيونيست ها را جدا از قوم يهود خواند و يادآور شد: يهوديان در ايران از حقوق مشترك و گاهي بالاتر از ساير اديان برخوردارند اما صهيونيست ها يك حزب سياسي با نقاب مذهبند كه ما فريب آنها را نمي خوريم.
پايان پيام
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن