تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806807156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهروندان سمناني : خودباوري پايدارترين ره‌آورد دفاع مقدس بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهروندان سمناني : خودباوري پايدارترين ره‌آورد دفاع مقدس بود
داخلي. اجتماعي. مناسبتها. دفاع مقدس.

هشت سال دوران پرافتخار و غرورآفرين دفاع جمهوري اسلامي ايران در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، ره‌آوردهاي بيشماري براي ملت ايران به همراه داشت كه از آن به عنوان نعمت هم ياد شده است.

در پرتو اين جنگ نابرابر كه دنياي استكبار با تمام قوا و تجهيزات و امكانات متعارف و غيرمتعارف در برابر ملت ايران قرار گرفت ، جوانان بي ادعاي اين مرز و بوم با تكيه به قدرت لايزال الهي و اراده و حميت خود دشمن زبون را زمين گير كرده به جاي خود نشاندند.

هر چه از آغاز و ختم اين دوران سراسر افتخار و عزت مي‌گذرد، ضرورت بررسي و تحليل آن از زواياي مختلف نمايان تر مي‌شود.

بر اين اساس و اينكه جنگي براين ملت تحميل شده و اكنون جزو يكي از ماندگارترين دوران تاريخي اين مردم محسوب مي‌شود و بايد براي نسل‌هايي كه آن دوران را درك نكردند به خوبي تبيين شود و فرهنگ مقدس آن نهادينه شود.

شماري از شهروندان استان سمنان دوران دفاع مقدس را دوران خوباوري و ايستادگي مي‌دانند و برضرورت نهادينه شدن اين فرهنگ در جامعه تاكيد دارند.

آنها گفتند : رزمندگان اسلام با دستان خالي در برابر پيشرفته‌ترين تجهيزات نظامي ايستادند و دشمن را كه با خيالات واهي به داخل مرزهاي اين سرزمين آمده بود، برجاي خود نشاندند.

آنان، مقاومت ، از خود گذشتگي ، ايثار و فداكاري رزمندگان دوران دفاع مقدس رمز پيروزي ملت ايران در دفاع مقدس دانسته و افزودند : همه اين واژه‌ها نياز ضروري امروز كشور ماست كه از سوي قدرت‌هاي بزرگ دنيا تهديد مي‌شود.

ايستادگي در برابر زياده‌خواهي‌اي دنياي استكبار و پا پس نكشيدن از حقوق ملت، انتظار مردم از دولتمردان در اين برهه از زمان است.

يك شهروند سمناني با اشاره به اينكه به دو سووال اساسي و كليدي نسل‌هاي پس از جنگ بايد به درستي پاسخ داده شود كه چرا جنگ آغاز شد و دستاوردهاي آن چه بود.

"سيدعبدالله رضوي" با اشاره به اينكه در طول سال‌هاي گذشته و در سالگرد اين دفاع مقدس رسانه‌ها و شخصيت‌هاي مختلف و يادگاران آن دوران از زواياي مختلف نسبت به چرايي وقوع جنگ و دستاوردهاي آن تحليل ارايه مي‌دهند، گفت:
در دوران دفاع مقدس باطن زيباي ملت ايران هويدا و در اين تجلي باطن تمامي ارزش‌هاي ديني ، ملي و انقلابي به نمايش گذاشته شد.

وي افزود: از اين منظر مهمترين دستاورد و ره آورد دوران دفاع مقدس كه در عين حال پايدارترين ره‌آورد آن دوران است را مي‌توان در واژه زيباي خودباوري جستجو كرد.

وي اضافه كرد : ملت ايران در جنگي نابرابر و در محاصره اقتصادي، نظامي و مالي در برابر خصم تا بن دندان مسلح و حمايت‌هاي همه جانبه دنياي استكبار ايستاد و به پيروزي رسيد و به اين باور رسيد كه ما مي‌توانيم.

وي ادامه داد : اگر امروز مي‌گوييم ما مي‌توانيم وبراي انجام هر كاري قادر هستيم و چيزي از كشورهاي پيشرفته نداريم نعمتي است كه دوران دفاع مقدس براي ايران اسلامي به ارمغان آورده است.

يك شهروند دامغاني نيز دوران دفاع مقدس را دوران طلايي خودباوري و سربلندي ملت ايران دانست و گفت : اگر امروز كشورمان در همه عرصه‌ها به خود تكيه دارد، محصول خون شهيداني است كه در دوران دفاع مقدس با دستان خالي در برابر تهاجم گسترده دشمن ايستاد و مقاومت كرد.

"عباسعلي عبداللهي" افزود : دستاوردهاي عظيم جوانان غيرتمند جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي هسته‌اي ، هوا فضا ، ژنتيك و غيره در خود باوري دوران دفاع مقدس ريشه دارد و بايد اين فرهنگ ناب براي آيندگان حفظ شود.

وي اضافه كرد : دشمنان اين ملت از تهاجم نظامي طرفي نبستند وتمام سعي و تلاش آنها هجمه به فرهنگ غني اين ملت است.

وي افزود : اگر بتوانيم به خوبي و به درستي فرهنگ گرانقدر دفاع مقدس را در جامعه نهادينه كنيم و نسل‌هاي آينده را با آن آشناسازيم هيچ نيرويي نمي‌تواند به كشور ما آسيب وارد سازد.

يك شهروند گرمساري هم گفت : دفاع مقدس دوران عزت، استقلال ، اتحاد و مقاومت ملت ايران در برابر دنياي استكبار بود.

"مريم سمناني" با اشاره به اينكه دوران دفاع مقدس زنان نيز همپاي مردان در دفاع شركت داشتند از متوليان امر بويژه رسانه ملي خواست نمادهاي پايداري زنان غيرتمند را بيشتر به نمايش بگذارند.

وي افزود : شايد يكي از دلايلي كه دشمن احساس كرده مي‌تواند در بعد فرهنگي نظام مقدس جمهوري اسلامي را تحت تاثير فرهنگ منحوس خود قرار دهد از خود بيگانگي و رسوخ فرهنگ غرب در بين جامعه باشد و در اين مسير آسيب پذيري بانوان بيشتر نمود دارد.

وي اضافه كرد : انتقال فرهنگ دفاع مقدس و نقشي كه شيرزنان اين سرزمين در آن دوران داشتند، مي‌تواند نقشه شوم دشمنان را نقش برآب سازد.

وي افزود : ملت ايران هرچه اكنون دارد و به آن مي‌بالد محصول جانفشاني هاي مردان و زنان غيرتمند اين آب و خاك است در دوران دفاع مقدس كه بايد به نحو شايسته براي نسل‌هاي آينده حفظ شود. ك/‪۴‬
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن