تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815638091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساعاتي پس از دريافت حكم تشكيل كابينه جديد توسط ليوني مهاجم فلسطيني 19 اسرائيلي را مجروح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ساعاتي پس از دريافت حكم تشكيل كابينه جديد توسط ليوني مهاجم فلسطيني 19 اسرائيلي را مجروح كرد
گروه بين الملل؛ ساعاتي پس از اعلام موافقت رسمي تزيپي ليوني وزير خارجه اسرائيل براي تشكيل كابينه يك فلسطيني با حمله به دسته يي از سربازان اسرائيلي در غرب بيت المقدس موجب زخمي شدن 19 نفر، از جمله 15 سرباز و چهار فرد غيرنظامي شد. وضعيت يكي از مجروحان وخيم گزارش شده است.

جوان فلسطيني كه به نوشته العربيه 19 سال داشته است، پس از آنكه خودروي خود را با سرعت به سمت گروه سربازان اسرائيلي راند و موجب زخمي شدن شماري از آنها شد از مسير منحرف شد و به ديواري برخورد كرد و همزمان بر اثر شليك يك مامور پليس و يك نظامي اسرائيلي جان باخت. فرمانده پليس بيت المقدس، آهارون فرانكو، پس از اين حمله كه آخرين ساعات دوشنبه شب روي داد، در كنفرانسي خبري به گفتن اين بسنده كرد كه شخص مهاجم يك عرب فلسطيني از منطقه شرقي بيت المقدس بوده كه اوراق شناسايي اسرائيلي داشته است. وي به جزئيات بيشتري اشاره نكرد. در حال حاضر حدود 250 هزار عرب فلسطيني در شرق بيت المقدس زندگي مي كنند و بسياري از آنها اوراق هويتي دارند كه به آنها اجازه مي دهد در بخش يهودي نشين غرب بيت المقدس كار كنند و به اين منطقه رفت و آمد داشته باشند اما در نهايت اين افراد جزء شهروندان اسرائيلي به شمار نمي آيند. فرانكو همچنين گفت نيروهاي پليس در حال تحقيق و بررسي اين حمله هستند اما نتايجي كه تاكنون به دست آمده، نشان مي دهد شخص مهاجم همدستي نداشته و اين عمل را به تنهايي انجام داده است. به گفته رسانه ها و مسوولان اسرائيلي هيچ يك از گروه هاي مبارز فلسطيني مسووليت اين حمله را به عهده نگرفته اند.

در پي حمله دوشنبه شب اين جوان فلسطيني كه در نزديكي ديوارهاي شهر قديمي بيت المقدس و در نزديكي دروازه حيفا روي داد، شماري از يهودي هاي تندرو در محل گرد آمده و شعار «مرگ بر اعراب» سر دادند. اين تجمع با دخالت اسرائيل و شليك گاز اشك آور به پايان رسيد. در واكنش مقامات سياسي اسرائيل نيز ايهود باراك رهبر حزب كارگر و وزير دفاع كابينه شكست خورده ايهود اولمرت پس از اين حمله اعلام كرد «بايد خانه فلسطيني ها هرچه زودتر تخريب شود» تا ديگران را از انجام حملات مشابه بر حذر دارد. اين حمله در آستانه سال نو يهودي به اعتقاد بسياري از كارشناسان موجب مي شود شمار زيادي از زائران يهودي از سفر به بيت المقدس منصرف شوند. علاوه بر اين پيشاپيش تصويري از شرايط سخت امنيتي كه پيش روي ليوني قرار دارد به او و رسانه هاي داخلي و خارجي نشان داده شده است. ليوني دوشنبه شب از سوي شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل پيشنهادي براي تشكيل كابينه دريافت كرد. او كه هفته گذشته در انتخابات درون حزبي حزب حاكم كاديما به پيروزي رسيده و به رهبري كاديما انتخاب شده است جانشين اولمرت مي شود كه به خاطر رسوايي هاي مالي ناچار به استعفا شد. در صورتي كه ليوني 50 ساله بتواند در زمان مقتضي كابينه جديد اسرائيل را تشكيل دهد، نام او پس از گلدا ماير به عنوان دومين زن نخست وزير اسرائيل ثبت مي شود. ماير از سال 1969 تا 1974 نخست وزير اسرائيل بود. اما در صورتي كه ليوني ظرف 42 روز موفق به تشكيل كابينه نشود كار به راي گيري دوباره براي تعيين تركيب پارلمان اسرائيل (كنست) خواهد كشيد و به عقيده تحليلگران در شرايط فعلي احزاب راستگرا مانند حزب ليكود به رهبري بنيامين نتانياهو شانس بيشتري براي پيروزي در چنين انتخاباتي دارند. در اين شرايط به نظر مي رسد حملاتي نظير حمله دوشنبه تنها شرايط را براي احزاب ميانه رو و چپ اسرائيل دشوارتر مي كند. پيش از اين نيز در ماه ژوئيه سال جاري دو فلسطيني ديگر با استفاده از شيوه مشابهي به شهروندان اسرائيلي حمله كرده بودند. اولين حادثه در نيمه اول ماه ژوئيه زماني روي داد كه يك فلسطيني با يك بولدوزر به سمت عابران پياده و خودروها در اورشليم (بيت المقدس) حمله ور شد و علاوه بر كشتن سه اسرائيلي، 45 تن ديگر را زخمي كرد. در حادثه دوم نيز مانند حادثه اول مهاجم يك راننده فلسطيني شركت هاي ساختمان سازي اسرائيلي در بيت المقدس بود كه 22 ژوئيه با يك بولدوزر به عابران حمله كرد و موجب زخمي شدن 16 نفر شد. در هر دو حمله مانند حوادث دوشنبه شب شخص مهاجم بلافاصله به ضرب گلوله نيروهاي نظامي اسرائيل كشته شد. اسرائيل در سال 1967 طي جنگ شش روزه بخش شرقي بيت المقدس را به اشغال خود درآورد و از آن زمان تاكنون مدعي حق حاكميت بر سرتاسر اين شهر است كه البته اين ادعا از سوي مجامع جهاني به رسميت شناخته نشده است. در مقابل دولت خودگردان فلسطين بخش شرقي بيت المقدس را پايتخت حكومت مستقل فلسطيني در آينده مي داند.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن