تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813568491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***صداي آشنا

ـ برنامه «سمفوني واژگان» در فضاي فانتزي، واژگان زبان فارسي را به ايرانيان خارج از كشور آموزش مي‌دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين برنامه هرروز به معرفي يكي از واژگان زبان فارسي مي‌پردازد؛ «سمفوني واژگان» از چهار مومان يا چهار بخش تشكيل شده است كه مومان اول به بررسي اوليه واژه اختصاص دارد، مومان دوم معناي بافتي واژه را ارايه مي‌كند، مومان سوم به مفاهيم كنايه‌دار، ايهام‌دار و ضرب‌المثل‌ها مي‌پردازد و مومان چهارم واژه برنامه را به لحاظ زبان‌شناختي و ادبي تجزيه و تجليل مي‌كند. اين برنامه در فضايي ملوديك و در قالب فانتزي، واژگان فارسي را برپايه تئوري هاله‌هاي مفهومي زبان فارسي، آموزش مي‌دهد. مريم حسيني و حميد آسيايي كارشناسان اين برنامه‌اند.

«سمفوني واژگان» به سردبيري طاهره جواني و تهيه‌كنندگي محمدحسن رحماني، از دوشنبه تا جمعه ساعت ‌٣٠/٠٠ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٠٠/٢٠ به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا به نشاني انيترنتي: wwww.sedayeashna.ir و ماهواره هات‌برد، فركانس ‌١١٢٤٣٧، قطبيت افقي و سيمبل ريت ‌٢٧٥٠٠، پخش مي‌شود.

*** راديو گفت وگو

ـ پاسداشت دفاع مقدس

برنامه گفت و گوي روز اين هفته راديو گفت و گو به بررسي ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس مي پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسناف سردبير برنامه گفت وگوي روز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس در اين برنامه با حضور دكتر اكبري و دكتر زارعي وقايع هشت سال دفاع مقدس در ايران مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

ـ مسجد شاه اصفهان

تاريخچه و وضع كنوني مسجد شاه اصفهان در برنامه شگفتي هاي راديو گفت و گو مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد. به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را چهارشنبه سوم مهر ماه ساعت ‌٢٣:45 بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ مناجات و شب هاي قدر

ويژه برنامه شبهاي قدر راديو گفت و گو به بررسي و تحليل مفاهيم قدر و مناجات مي پردازد.

به گزارش اسنا به نقل از واحد طرح و پژوهش راديو گفت و گو، در اين برنامه مفاهيم و موضوعاتي نظير شب قدر، مناجات ، قدر مورد تحليل و واكاوي قرار مي گيرد.

اين گزارش مي افزايد: دلايل اهميت شب قدر و آداب اين شب از ديگر موضوعاتي است كه در اين برنامه با حضور دكتر محمدي، مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را روز سه شنبه دوم مهر ماه ساعت ‌٢٣ بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ از خصوصي سازي تا طرح تحول اقتصادي

برنامه پرسمان اين هفته راديو گفت و گو در يك نشست خبري به بررسي سهام عدالت و طرح تحول اقتصادي مي پردازد.

سردبير برنامه پرسمان گفت: نشست خبري اين هفته راديو گفت و گو با حضور دكتر غلامرضا حيدري كرد زنگنه، رئيس سازمان خصوصي سازي در رابطه با سهام عدالت و خصوصي سازي برگزار مي شود.

مهدي زال زاده در ادامه از حضور دكتر يحيي آل اسحاق، رئيس اتاق بازرگاني تهران به عنوان ديگر ميهمان اين برنامه خبر داد و افزود: خبرنگاران حاضر در اين نشست سئوالات خود درباره طرح تحول اقتصادي را مطرح مي كنند.وي خاطرنشان كرد: علاقه مندان به اين برنامه مي توانند گزارش آن را ساعت ‌٢٢ چهارشنبه سوم مهر ماه بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

***راديو سلامت

ـ ثريا بي آسمان( چهار شنبه ‌٣ مهر)عنوان نمايشي است از راديو سلامت كه به مناسبت ماه مبارك رمضان تهيه و پخش مي‌شود . اين نمايش داستان زندگي دختري است به نام ثريا كه دختر فراري است و در مركز نگهداري دختران بي سرپرست زندگي ميكند و نمي خواهد هويت اصلي خود را فاش كند و در اين بين يكي از خبرنگاران راديو در پي كمك كردن به اوست تا اينكه طي ماجراهايي ..... در قسمت ‌٢٣ اين داستان روز چهار شنبه : جمشيد جوان معتاد قصد دزديدن قاليچه هاي مسجد را دارد كه با ممانعت مينا روزبرو ميشود . مينا بيم دارد اين اتهام متوجه او شود و در اين جدال ..... ثريا بي آسمان هر روز به كار گرداني ميكائيل شهرستاني و سردبيري آقاي مجيد نظري نسب و بازيگري : مهين نثري ، شهرزاد عبد حق ، ميكائيل شهرستاني ، حسين فلاح ، فريدون محرابي ، ناهيد مسلمي ، بهنام بستان دوست و .... ساعت ‌١٦ پخش مي شود .

ـ" زير پوست شهر"

زير پوست شهر عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه به موضوعات زندگي در كلان شهر و مشكلات و معضلات آن در آيتم هاي مختلف مي پردازد. اين برنامه روز چهارشنبه با حضور دكتر حميد مساعديان متخصص طب ورزشي به موضوع اهميت زنگ ورزش و با حضور دكتر ابراهيمي مقدم روانشناس به موضوع صداقت و آرامش مي‌پردازد. اين برنامه به سردبيري و تهيه كنندگي رويا يميني ساعت ‌١٥ پخش مي‌شود.

ـ فراسو ( يك شنبه ‌٣١ شهريور ): عنوان برنامه اي است كه هر روز به يكي از بيماريها ، موضوعات پزشكي و روانشناسي مي پردازد . اين برنامه فردا چهارشنبه با حضور دكتر منوچهر قاروني متخصص قلب و عروق و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به موضوع پيشگيري از تصلب شرائين مي پردازد . اين برنامه هر روز ساعت ‌٨/١٥ پخش مي‌شود.

ـ گپ و گفت: عنوان برنامه اي است كه هر روز با يكي از شخصيتهاي مطرح عرصه هاي هنر ، پزشكي ، ورزشي و.... نشسته و با ورود به زندگي خصوصي آنها پي به عادات غذاي ، بهداشتي و شخصي او مي برد اين برنامه فردا چهار شنبه با حضور دكتر روحاني متخصص داخلي اعصاب ساعت ‌٩/٠٥ پخش مي شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن