تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815351611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست مربيان طرح بشارت مطرح شدتاكيد بر يادگيري گفت‌وگوي قرآني از اهداف طرح زبان‌آموزي قرآن «بشارت» است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در نشست مربيان طرح بشارت مطرح شدتاكيد بر يادگيري گفت‌وگوي قرآني از اهداف طرح زبان‌آموزي قرآن «بشارت» است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: آموزش روخواني و روان‌خواني قرآن كريم، زمينه‌سازي جهت حفظ قرآن و تاكيد بر يادگيري گفت‌وگوي قرآني از جمله اهداف طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) «محمدحسن رزاق» مبدع طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت در ابتداي نشست مربيان طرح بشارت كه شب 31 شهريورماه در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم اهداف آموزشي اين طرح را آشنايي با معاني كلمات قرآن كريم، آشنايي با تفاسير قرآن و شناخت زبان عربي برشمرد.

رزاق در ادامه به اهميت آموزش مفاهيم قرآن كريم با توجه به آياتي از سوره بروج «بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَّجِيدٌ فِي لَوْحٍ مَّحْفُوظٍ» و آيه 111 سوره يوسف «لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُوْلِي الأَلْبَابِ مَا كَانَ حَدِيثًا يُفْتَرَى وَلَكِن تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ كُلَّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُون»َ اشاره كرد و افزود: خداوند تمامي نيازهاي بشري را در لوحي محفوظ چون قرآن كريم آورده است.

مديرعامل موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت عنوان كرد: حضرت علي(ع) عقل و خرد را سودمندترين امور دانسته و ناداني و جهل را دشمني زيان‌آور برمي‌شمردند و بر همه واجب است تا بر تدبر و فهم در قرآن شتاب كنيم.

رزاق با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) تاكيد كرد: عقل گوهري است كه با آن خداي بخشنده عبادت مي‌شود و به وسيله آن به بهشت مي‌رود و نيز نگرش بسيار در علم، عقل را شكوفا مي‌كند و تفكر و تعقل در تببين آيات الهي از طريق يادگيري و فهم معاني قرآن كريم است.

«محمدحسن رزاق» مبدع طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت در ادامه اين نشست ضمن ارائه تاريخچه‌اي از فعاليت‌هاي موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت، نحوه تدريس گفت‌وگوي قرآني را به مربيان طرح بشارت آموزش داد.

وي اظهار كرد: در گفت‌وگوي قرآني قرآن‌آموزان بايد بتوانند آياتي كه درباره شناخت خداوند است(خداشناسي)، آياتي كه درباره شناخت انسان است(خودشناسي)، آياتي كه در مورد شناخت مردم و آياتي كه درباره شناخت جهان و پيرامون است از هم تفكيك كرده و درباره آن‌ها به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

رزاق تاكيد كرد: ما اميدواريم بتوانيم مربياني نمونه و جامعه‌اي الگو در زمينه فعاليت‌هاي قرآني به جهان معرفي كنيم و قدمي كوچك براي رسيدن افراد جامعه به فهم زبان قرآن براحتي درك زبان مادري براي افراد جامعه برداريم.

رزاق در پايان يادآور شد: موسسه زبان‌آموزي قرآن بشارت موفق به تربيت بيش از هزار مربي قرآن در سطح تهران شده است و بيش از 200 شعبه فعال در كشور دارد، همچنين درصدد ايجاد نوآوري در ترويج فرهنگ قرآني است.

يادآوري مي‌شود، مؤسسه «بشارت» با حضور در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تهران كليه محصولات توليد شده مؤسسه را در زمينه نرم‌افزار و پايگاه اينترنتي به نمايش گذاشته تا علاقه‌مندان به ترجمه و مفاهيم قرآن كريم با آخرين دست‌آوردهاي نرم‌افزاري موسسه بشارت آشنا شوند.

نرم‌افزار زبان‌آموزي قرآن بشارت در نمايشگاه قرآن عرضه مي‌شود

همچنين نرم‌افزار زبان‌آموزي قرآن بشارت برنامه رايانه‌اي برپايه اصول آموزشي موسسه بشارت و شامل آموزش كامل معاني و زبان قرآن كريم مطابق با روش‌هاي طرح زبان آموزي قرآن بشارت(شبيه‌سازي كلاس‌هاي حضوري طرح زبان‌آموزي قرآن بشارت) است.

و نيز در اين مجموعه علاوه بر بخش قرآن‌آموزي طرح بشارت با به‌كارگيري عنوان‌هاي متعدد از ادعيه و احاديث و... قرآني سعي شده برنامه كاملي از امكانات قرآني به همراه آموزش مفاهيم قرآن به علاقه‌مندان تقديم شود.

قرائت كامل قرآن كريم، فهرست موضوعي قرآن كريم، جستجوي آيات قرآن، چاپ آيات قرآن كريم، انواع آزمون‌ها و تمرين‌هاي زبان‌آموزي قرآن بشارت، احاديث اسماء الحسني، آشنائي با سوره‌ها، اعمال هفته، نغمه‌ها، ادعيه و زيارات، قرائت مجلسي، تصاوير مذهبي و نرم‌افزارهاي اسلامي جهت نصب و استفاده در تلفن همراه در نرم‌افزار زبان‌آموزي قران بشارت گنجانده شده است.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن