تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815264804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت نهم در سياست راهبردي اقتصادي ضعيف عمل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: دولت نهم در سياست راهبردي اقتصادي ضعيف عمل كرد
محمدرضا باهنر:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: دبيركل جامعه اسلامي مهندسين گفت: سياست راهبردي دولت نهم در خصوص مسائلي چون اقتصاد و فرهنگ ضعيف بوده است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "محمدرضا باهنر"اظهار داشت: دولت نهم جرسومه عدالت خواهي، كار و تلاش است اما سياست راهبردي مشخصي در مباحثي چون اقتصاد و فرهنگ نداشته و معتقديم مجلس و دولت بايد دست در دست دهند و تلاش كنند تا دهه چهارم انقلاب با روحيه بسيجي پيش رود.

وي با اشاره به اينكه دهه چهارم انقلاب دهه پيشرفت و عدالت است، افزود: در سه دهه گذشته، انقلاب اسلامي، دوران دفاع مقدس را پيموده و اكنون وظيفه داريم تا اين اتفاق عظيم را همواره زنده نگه داريم و در اين رهگذر بايد از زبان هنر، علم و تكنولوژي استفاده كنيم تا پيام انقلاب اسلامي به نسلهاي بعدي منتقل شود.

باهنر همچنين به دهه سازندگي در كشور اشاره كرد و گفت: در اين سه دهه همچنين انقلاب اسلامي، دوران سازندگي را طي كرده كه به آن مقطع زماني نيز نياز بوده است و اين مقطع، پايه بسياري از پيشرفتهايي كه اكنون به آن دست مي يابيم را در دوران سازندگي گذاشته شده است.

وي همچنين به دوران اصلاح طلبي در كشور اشاره كرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: اصولگرايي و اصلاح طلبي بدون يكديگر معنا ندارند و هر اصولگرايي بايد اصلاح طلب و هر اصلاح طلبي بايد اصولگرا باشد كه متاسفانه در دوران اصلاح طلبي فضا به دست گروهي تندرو افتاد كه به دنبال ساختارشكني بودند و پروژه خوب و قابل دفاع اصلاح طلبي اصولگرايي با شكست روبرو شد.

باهنر با اشاره به اينكه دولت نهم احيا كننده اصولگرايي است، گفت: اين دولت خدمت رساني بدون منت، بسياري از روحيه هاي ايثارگرايانه و اخلاق سالهاي 57 را زنده كرد و خدمت رسانان به اين باور رسيدند كه بايد خدمتگرار باشند و مسئله ارتباط دولتمردان با مردم در دولت نهم زنده شد.

نايب رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي از موفقيتهاي دولت نهم گفت: دولت نهم نتوانست در خصوص مسئله تورم برنامه درستي را پيش بيني كند و در مجلس هم تلاشهاي بسياري شد كه نشان دهد تنها پول و درآمد بالا نمي تواند باعث پيشرفت، عمران و آبادني شود.

وي تاكيد كرد: ظرفيتهاي اقتصادي كشور بايد افزايش يابد اما به خاطر اختلاف نظر سياسي و اقتصادي كارشناسان، وضعيت تورم در شرايط نامناسبي قرار گرفته به طوري كه اكنون بسياري از خانواده ها را آزار مي دهد.

باهنر با اشاره به اينكه در حال حاضر وضعيت اشتغال در كشور رونق گرفته است، افزود: در صورتي كه تنها براي اشتغالزايي در كشور به اشتغال زود بازده بسنده كنيم و بنگاه هاي بزرگ را درست هدايت نكنيم به وضعيتي خواهيم رسيد كه هم تورم را به دنبال دارد و هم ركود تورمي را و در نتيجه بيكاري دوباره رشد شتابنده پيدا مي كند.

باهنر با اشاره به اينكه مسئله تورم در كشور ما مسئله اي قابل پيش بيني بود، اظهار داشت: به طور معمول درآمد جهشي نفت در بسياري از كشورها، تورم را به دنبال دارد به نحوي كه همم اكنون نيز تزريق پول زياد در جامعه و بي توجهي به تبعات آن موجب افزايش تورم در ايران شده است.

وي همچنين در خصوص اجراي پروژه هاي عمراني كشور گفت: در گذشته نيز گفته شده بود كه بودجه پروژه هاي عمراني بايد كم كم افزايش يابد و تمام كارهاي خوب را با درآمد نفت نمي توان انجام داد.

باهنر با انتقاد از فشار دولت براي پرداخت وام مسكن توسط بانكها گفت: اينكه به بانكها فشار بياوريم در يك برهه زماني يك ميليون وام مسكن را پرداخت كنند از اساس اشتباه است و از نظر مجلس اين حق براي دولت وجود ندارد و دولت مي تواند از سرمايه خودش به مردم يارانه بدهد زيرا پول بانكها از آن مردم است و تنها هشت درصد از سرمايه بانك ملي، دولتي است و 92 درصد باقي مانده از آن مردم است.

باهنر با اشاره به اينكه اقتصاد ما بايد در سال 1404 اقتصاد اول منطقه باشد، اظهار داشت: اين امر به شرطي اتفاق خواهد افتاد كه سالانه 8 درصد رشد اقتصادي داشته باشيم و سالانه 5/2 درصد بهره وري بنگاه اقتصادي در كشورمان بالا رود.

وي گفت: ما بايد به سمتي حركت كنيم كه بنگاه هاي توليدي با تمام قوا، كالا توليد كنند نه اينكه با راه اندازي بنگاه هايي جديد همان توان را از آنان بگيريم كه در حال حاضر اين اتفاق افتاده و شرط تحرك اقتصاد كشور تنها راه اندازي بنگاه هاي زود بازده نيست بلكه بايد ظرفيت كار بنگاه ها را بالا برد.

وي تصريح كرد: مديريت اقتصاد كشور زماني كه درآمد نفت بالاست سخت تر از زماني است كه درآمد پايين داريم.

باهنر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه پايان امسال انقلاب سي ساله مي شود و به دهه چهارم وارد مي شود، گفت: اين دهه "دهه پيشرفت و عدالت" است و بايد اين دو در كنار يگديگر رشد كند.

وي ادامه داد: در اين راستا نمي توان عدالت را حذف كرد و در يك برهه زماني اصلاح طلبان مي گفتند اجازه دهيد رشد اقتصادي را داشته و بعد از رشد اقتصادي به عدالت خواهيم رسيد كه مقام معظم رهبري فرمودند ما حق نداريم حتي يك لحظه عدالت را حذف كنيم زيرا نظام خلقت مبتني بر عدل است و نظام جمهوري اسلامي نيز بايد مبتني بر عدل باشد.

باهنر در اين بخش از سخنان خود با اشاره به اينكه برخي عدالت خواهي را توام با مبارزه با توليد ثروت مي دانند، گفت: اين سياست غلط است و معناي عدالت، توزيع عادلانه فقر نيست و بايد ثروت و سرمايه توليد كنيم تا اقتصاد كشور رشد يابد.

انتهاي پيام//
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن