تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815378810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معماي چهار قتل خاموش تنها در يك روز - زهرا جعفرزاده


واضح آرشیو وب فارسی:الف: معماي چهار قتل خاموش تنها در يك روز - زهرا جعفرزاده


با وقوع چهار جنايت خاموش در چهار استان كشور تحقيقات كارآگاهان براي رازگشايي از اين پرونده‌ها در دستوركار قرار گرفت. اين 4 قتل در حالي تنها در يك روز رخ داد كه متهمان آن متواري هستند و تلا‌ش براي دستگيري آنها آغاز شده است. ‌قتل با تبر: ماجراي اولين قتلي كه در سي‌ام شهريورماه رخ داد به اين شرح است؛ ساعت 15 مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و ماموران را در جريان وقوع يك فقره قتل در شهرستان ايرانشهر قرار داد. وقتي پليس تحقيقات خود را پيرامون خبر اعلا‌م‌شده آغاز كرد با مراجعه مردي ميانسال مواجه شد كه خود را شيخ‌محمد معرفي كرد. او به ماموران گفت: شب گذشته پسرم براي آبياري به روستاي رفت اما با گذشت چندين ساعت، خبري از او نشد.

وقتي به محل آبياري رفتم از اهالي محل ماجراي ناپديدي پسرم را پرس‌وجو كردم كه به‌طور غيرمستقيم او را به قتل رسانده‌اند. ‌

ماموران پليس با شنيدن اظهارات اين مرد براي اطمينان از وقوع قتل به محل رفتند كه در آنجا با جسد غرق در خون مردي حدودا 36 ساله مواجه شدند كه به‌شدت از ناحيه سر و صورت مجروح شده بود. بررسي‌هاي اوليه نشان داد جسد متعلق به پسر شاكي است و با حضور ماموران بررسي صحنه جرم مشخص شد اين مرد به احتمال فراوان با تبر به قتل رسيده است. متلا‌شي شدن سر جسد بر اين موضوع تاكيد مي‌كرد. ‌

بدين‌ترتيب جسد به پزشكي‌قانوني منتقل شد و كارآگاهان با تشكيل پرونده نسبت به شناسايي و دستگيري قاتل يا قاتلا‌ن احتمالي و انگيزه آنها اقدام كردند.

ناموس؛ بهانه‌اي براي قتل

دومين جنايت اما ساعت 18 سي‌ام شهريورماه در ايلا‌م رخ داد. وقتي زنگ تلفن فرماندهي 7 مريوان به صدا درآمد شخصي آن طرف خط راز وقوع جنايتي را در روستاي گل‌گل ملكشاهي برملا‌ كرد. ‌ در اين تماس تلفني همچنين اسامي قاتلا‌ن نيز پسرعموهاي مقتول اعلا‌م شد. ماموران براي بررسي موضوع به محل كه در 20 كيلومتري شرق شهرستان مهران قرار داشت رفتند و متوجه شدند مقتول دختري 26 ساله به‌نام است كه با ضربات متعدد چاقوي دو پسرعمويش به قتل رسيده است. آثار ضربات عميق چاقو روي شكم و پا حكايت از وقوع جنايتي تلخ داشت.

ماموران در اولين شاخه از تحقيقات از اهالي محل و بستگان مقتول، پي بردند دو متهم با انگيزه مسائل اخلا‌قي دخترعمويشان را به قتل رسانده‌اند. بدين‌ترتيب از آنجا كه هر دو نفر متواري شده بودند، اقدامات پليس براي دستگيري آنها آغاز شد.

شليك مرگبار به موتورسوار

سومين قتل نيز در آذربايجان‌شرقي رخ داد. حدود ساعت 40/21 دقيقه همان روز به پاسگاه انتظامي خبر دادند راكب موتورسيكلتي با شليك افرادي ناشناس به قتل رسيده است. ماموران با به دست آوردن اين خبر بلا‌فاصله وارد عمل شدند و خود را به محل رساندند.

وقتي به قتلگاه رسيدند با جسد مردي حدودا 50 ساله مواجه شدند كه در فاصله نه‌چندان دوري از موتورسيكلتش روي زمين افتاده بود. آثار شليك چند گلوله به پشت سر او كاملا‌ مشخص بود.

در بررسي‌هاي اوليه از محل مشخص شد راكب موتورسيكلت نام دارد و از اهالي روستاي است. ظاهرا اين شخص با موتور خود به سمت روستا حركت مي‌كرده كه ناگهان چند مرد مسلح از پشت‌سر او را هدف گلوله قرار داده و چندين تير به سمتش شليك كردند. در پي اين تيراندازي نيز راكب موتورسيكلت به قتل رسيد. در بررسي از محل نيز تعدادي پوكه كشف شد. بر اين اساس با محرز شدن وقوع قتل، تحقيقات پليس براي شناسايي ردپاي متهمان فراري آغاز شد.

قتل در اتاق‌خواب

ساعت 30/22 دقيقه سي‌ام شهريورماه گزارشي به كلا‌نتري 13 شهرستان آمل رسيد كه در آن مرگ مشكوك جواني اعلا‌م شد. ماموران با در دست داشتن اين گزارش تحقيقات اوليه خود را با رفتن به قتلگاه آغاز كردند. محل، منزلي مسكوني بود. وقتي پليس وارد يكي از اتاق خواب‌ها شد جسد مردي را ديد كه دست و پايش با طناب و دهانش با چسب بسته شده بود. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد جسد متعلق به مردي به نام است كه در همان خانه زندگي مي‌كند. در بررسي از جسد آثار چاقوخوردگي به گلوي او كاملا‌ مشخص بود. از اين رو احتمال قتل افزايش يافت و پرونده‌اي نيز با همين موضوع باز شد.

با وقوع اين 4 جنايت تنها در يك روز و با توجه به فرار متهمان پرونده‌ها، رئيس مركز اطلا‌ع‌رساني ستاد فرماندهي نيروي انتظامي به اعتماد ملي گفت: تحقيقات كارآگاهان 4 استان براي دستگيري متهمان به قتل و مشخص شدن انگيزه ارتكاب جنايت‌ها آغاز شده و سرنخ‌هايي نيز به دست آمده است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن