تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812910941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر مهدي سنايي در گفتگو با آفتاب: گروهها از اظهارات رهبري تفسير جناحي نكنند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: دكتر مهدي سنايي در گفتگو با آفتاب: گروهها از اظهارات رهبري تفسير جناحي نكنند
گروههاي سياسي نبايد به تفسير جناحي و سياسي مواضع و اظهارات مهم و راهبردي مقام رهبري اقدام كنند و رهنمودهاي رهبري هم در انحصار يك گروه خاص نيست.
آفتاب: به گفته‌ يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي بين اغلب نيروهاي معتدل در گروههاي مختلف سياسي، اين اجماع وجود دارد كه در انتخابات رياست جمهوري دهم بايد از همه تجريبات و برنامه‌هاي كارشناسي استفاده و به آنها تكيه كرد نه آن‌كه تجربه‌هاي گذشته را كنار گذاشت.

دكتر مهدي سنايي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني آفتاب، با تاكيد به اينكه همه گروههاي سياسي براي انتخابات رياست جمهوري دهم بايد فعالانه، كانديدا معرفي كنند در عين حال اظهار داشت: «البته اين كه انتظار داشته باشيم اجماعي مثل زمان انتخابات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را شاهد باشيم بعيد است».

سنايي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با تأكيد بر اينكه اظهارات و موضع مقام معظم رهبري متلعق به ملت و كل كشور است، گفت: «گروههاي سياسي نبايد از اظهارات مقام رهبري، تفسير جناحي به نفع خود بكنند».

وي با اشاره به برگزاري انتخابات آتي رياست جمهوري، گفت: «انتخابات يكي از مزاياي مهم جمهوري اسلامي است كه در داخل باعث بروز اراده ملت شده و در سطح بين‌المللي نيز اقتدار و منافع ملي ايران را تحكيم مي‌بخشد».

وي توضيح داد: «انتخاب مردم و حضور پررنگ آن‌ها پاي صندوق‌هاي رأي به نفع كشور و ملت است و باعث استحكام بيشتر جامعه مي‌شود. اين مسأله همواره مورد تأكيد مقام معظم رهبري بوده و ايشان هم مدام تأكيد داشته‌اند كه حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات، انقلاب را حفظ و پايه‌هاي نظام را تقويت مي‌كند».

اين نماينده‌ي مجلس افزود: «هرچه در جمهوري اسلامي پيش‌تر مي‌رويم توفيق‌مان اين است كه انتخابات جدي‌تري برگزار كرده‌ايم. البته مهم اين است كه برنامه‌هاي گروهها يا كانديداها به صورت شفاف بيان شود تا مردم آگاهانه رأي بدهند».

وي تصريح كرد: «متأسفانه معمولا برنامه‌هاي انتخاباتي دير آغاز مي‌شود و تصميم‌گيري‌ها و معرفي‌هاي كانديداها به چند روز قبل از برگزاري انتخابات محول مي‌شود در حالي كه اگر از چند ماه قبل، مرزبندي‌ها و برنامه‌ها شفافا اعلام شوند، بهتر است».

وي تأكيد كرد: «يك نكته مهم ديگر اين است كه كانديداها و گروهها بايستي اخلاق و رفتار ديني را در برنامه‌ها و رقابت‌هاي سياسي و انتخاباتي رعايت كنند. نبايد به گونه‌اي باشد كه هنوز 10 ماه به انتخابات مانده موج تهمت‌ها و اهانت‌ها به يكديگر آغاز شود».

سنايي با اشاره به اينكه همه گروههاي سياسي بايد فعالانه، كانديدا معرفي كنند متذكر شد كه تقريبا بين اغلب نيروهاي معتدل در گروههاي مختلف سياسي، اين اجماع وجود دارد كه بايد از تجريبات و برنامه كارشناسي استفاده كرد.

اين نماينده‌ مجلس ضمن تأكيد بر اينكه مواضع و بيانات رهبري در كشور تعيين‌كننده اصول و خط مشي‌هاي حفظ انقلاب و مبارزه با استكبار در سطح ملي است، گفت: «رهنمودهاي مقام معظم رهبري به صورت شفاف در راستاي اصول نظام است و لذا به نفع كشور نيست كه شخصي يا گروهي از اظهارات ايشان در راستاي اهداف و نيات سياسي خود بهره‌برداري كند».

سنايي ادامه داد: «گروههاي سياسي نبايد به تفسير جناحي و سياسي مواضع و اظهارات مهم و راهبردي مقام رهبري اقدام كنند و رهنمودهاي رهبري هم در انحصار يك گروه خاص نيست».
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن