تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815275868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شيفتگان عدالت و ولايت در زنجان در سوگ مولا علي (ع) اشك ماتم ريختند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شيفتگان عدالت و ولايت در زنجان در سوگ مولا علي (ع) اشك ماتم ريختند
شيفتگان عدالت و ولايت در استان زنجان در دومين شب از ايام ليالي قدر و سالروز شهادت جانكاه امام اول شيعيان جهان حضرت علي (ع) در غم سوگ مولا و مقتداي خويش اشك ماتم ريختند.


مساجد و اماكن مقدس شهرها و روستاهاي استان يكشنبه شب شاهد حضور گسترده دلسوختگان و دوستداران خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع)براي زنده نگهداشتن ياد و خاطره بزرگ پرچمدار عدالت،ايثار، شجاعت،پايمردي و تجلي عيني فضايل، صفات الهي و مردمداري بود.
درآيين پرفيض دعا و نيايش كه به همين مناسب با حضور علما،فضلا، روحانيان، مسوولان و شركت گسترده مردم خداجوي استان برگزار شد،حاضرين به راز ونياز با معبود خويش پرداختندو تا سحرگاه به درگاه خالق يكتا استغاثه و تضرع كردند.
جمعيت شب زنده دار در مساجد و اماكن مقدس به حدي بود كه در برخي از آنها صفوف بهم فشرده عزداران مولا علي به خيابانها و معابر اطراف نيز مي رسيد.
مردم خداجوي، عاشق ولايت و امامت استان با حضور همه جانبه در آيين شب قدر و سردادن نداي"الهي العفو"تا وقت سحر به رازونياز با معبود خويش پرداختند و براي ظهور آقا امام زمان (عج ) و نصرت مسلمانان دعا كردند.
عاشقان سياهپوش امام عارفان، مولود كعبه و ميزان حق و عدل، حضرت علي بن ابيطالب (ع) همچنين با طبخ و پخش انواع غذاها ازجمله شله زرد، حلوا، فرني، عدس پلو و شيربرنج و توزيع جيره ي غذايي خشك بين مستمندان، خاطره يتيم نوازي مولاي متقيان را در اذهان زنده ساختند.
به همين مناسبت آئين هاي پرفيض سوگواري، تعزيه خواني و مراسم دعا و نيايش به درگاه احديت در مساجد و تكاياي شهرستان هاي زنجان، ماهنشان ، خدابنده ، خرمدره،ابهر،طارم و سلطانيه برگزار شد و سخنرانان در خصوص فضايل اخلاقي و شخصيت مولا علي (ع) به وعظ و سخنراني پرداختند و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نيز در مدح آنحضرت نوحه سرايي كردند.
حضور پرشور نوجوانان و جوانان در آيين هاي ليالي قدر و التماس و تضرع آنان به درگاه خداوند متعال ، معنويت خاصي به اين مراسم و مجالس بخشيد.
سخنرانان و مداحان آيين هاي شب قدر همچنين ضرورت حضور گسترده مومنان در راهپيمايي روزجهاني قدس را يادآور شده و براي پيروزي انتفاضه مردم مظلوم فلسطين، طول عمر رهبر معظم انقلاب و توفيق مسوولان نظام دعا كردند.
ك/4 595/543 شماره 026 ساعت 11:16 تمام
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن