تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813060383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه پليس براي بازگشايي مدارسدانش آموزان از محل خط كشي عابر پياده عبور كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توصيه پليس براي بازگشايي مدارسدانش آموزان از محل خط كشي عابر پياده عبور كنند
در آستانه بازگشايي مدارس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به منظور آموزش فرهنگ ترافيك، امنيت عبور و مرور دانش آموزان و... نكاتي را به دانش آموزان، والدين و رانندگان توصيه كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، به نقل از معاونت اجتماعي و فرهنگ ترافيك پليس راهور ناجا: توصيه هاي زير نكات ايمني عبور از معابر درون شهري براي عابران ، به خصوص كودكاني كه مي خواهند وارد محيط جديد خارج از خانه شوند و بهتر است كه با قوانين و مقررات و نكات آموزشي براي حفظ جان خود آگاه باشند را ، ياد آوري مي كند.

رعايت نكات زير در خصوص مقررات عبور ايمن براي دانش آموزان ضروري است:

1- محل ايمني را براي عبور پيدا كنيد، سپس بايستيد. محل ايمن يعني محلي كه خط كشي عابر پياده داشته باشد و يا پليس در آن محل رفت و آمد را كنترل نمايد اگر هيچكدام از اينها در نزديكي شما نبود، محلي را انتخاب كنيد كه بتوانيد در هر جهت ديد كافي داشته باشيد . سعي نكنيد كه از پشت و يا ميان اتومبيل هاي پارك شده در كنار خيابان عبور كنيد هميشه قبل از عبور ازعرض خيابان ، هر دو طرف را خوب نگاه كنيد.

2- قبل از گذر، در كنار جدول پياده رو بايستيد معمولا ماشينها، خيلي نزديكتر از آن چيزي كه شما فكر مي كنيد از كنار جدول مي گذرند ، لذا قبل از گذر از عرض خيابان در حاشيه جدول پياده رو بايستيد.

3- قبل از حركت به خوبي اطراف را نگاه كنيد در تقاطعها به تمامي جهات توجه كنيد ، گوش دادن به صداي ماشينها نيز مي تواند به همان اندازه موثر باشد. چون صداي ماشينها معمولا قبل از خودشان به ما مي رسد.

4- اگر وسيله نقليه اي نزديك مي شود صبر كنيد تا بگذرد و سپس دوباره به اطراف نگاه كنيد.

5- وقتي هيچگونه عبور و مروري صورت نمي گيرد به طور مستقيم از عرض خيابان عبور كنيد اگر از ايمن بودن مسير اطمينان نداريد هرگز عبور نكنيد هيچگاه هنگام عبور از عرض خيابان ندويد.

6- هنگام عبور هم ، به اطراف توجه داشته باشيد.

همچنين به والدين توصيه شده است مشاهده كنيد كه كودكان شما مقررات گفته شده را به چه نحوي رعايت و مورد اجرا قرار مي دهند.

به كودكان خود روش عبور صحيح از خط كشي عابر پياده را بياموزيد. سپس با آنها عبور از خيابانهاي شلوغ تر را تمرين نماييد . همچنين آنها را با تابلوهاي راهنمايي مورد نياز آشنا كنيد.

صبح هاي زود و يا هنگام غروب و يا هر زماني كه ديد ضعيف مي شود مواظب باشيد كه فرزندانتان لباسهاي روشن بپوشند تا رانندگان وسايل نقليه بتوانند آنها را بهتر ببينند. اما به ياد داشته باشيد لباسهاي روشن هم در تاريكي قابليت ديد ندارند در اين هنگام بايد از وسايل منعكس كننده نور استفاده كرد.
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن