تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815263019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان هارموني


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جهان هارموني


كشوري با حدود يك ميليارد و سيصد ميليون نفر جمعيت (يك پنجم جمعيت جهان) و 9 ميليون و 596 هزار و 960 كيلومتر مربع پهناوري، بي سر و صدا و آرام به كار و زندگي خود مشغول است و سرعت تحولات آن، چنان زياد است كه شايد بتوان امــواج اين تغييرات را به طور روزمره مشاهده كرد و اين به‌دســت نمي‌آيد، مگر با نگاهي نو به زندگي و توان كشور و اراده براي تغيير و مديريت درست رويدادي كه در حال گذر است.

سلولهايي كه جامعه چين كمونيست را تشكيل مي‌دادند، حالا در پرتو نگاهي ديگر به خصوصي‌سازي در حال شكل دادن ماركسيسم به روايت نيازهاي كشوري رو به رشد است! تفسير زندگي نوين ماركسيستي- سرمايه‌داري! شايد خيلي دشوار باشد، اما درك واقعيتهاي جامعه بشري و سير تحولات جهاني و الزامات توسعه به هيات 9 نفره حاكمان كمونيست چين فهمانده‌است كه حقيقت را چگونه بفهمند.

سير كردن شكمهاي گرسنه يك‌پنجم جمعيت جهان، پوشاندن بدنهاي آنها و فراهم‌آوردن سرپناهي براي آنها رسالتي‌است كه يك عزم جهاني را مي‌طلبد و با پنهان شدن در پناه شعارهاي بي محتواي ايدئولوژيك نمي‌توان بر سرنوشت فائق آمد و اين حقيقتي‌است كه رهبران امروز چين آن را به‌خوبي درك كرده‌اند.

كنار گذاشتن عربده‌هاي سياسي در عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي و تلاش براي ساختن جامعه‌اي نو، ماموريتي است كه رهبران امروز چين براي خود تعريف كرده‌اند.

چيزي كه از آن به‌عنوان جهان هارمونيك ياد مي‌كنند؛ هم‌آهنگي با دنيا و دنيايي هم‌آهنگ، رساندن چالشهاي داخلي به حداقل و ايجاد يك زندگي آرام براي مردم.

براي كشوري‌كه عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد است و با داشتن سلاح هسته‌اي، يك ابرقدرت تلقي مي‌شود، بايد خيلي ساده باشد كه بخواهد سر ميز باشگاه ثروتمندان جهان بنشيند، اما چين ترجيح مي‌دهد فقير خوانده شود تا بخواهد وارد چالشهاي مختلف با جهان شود.

آنها معتقدند كه راه درازي هنوز در پيش دارند تا به استانداردهاي زندگي در جهان امروز برسند و از همين رو متواضعانه خود را كشوري فقير مي‌نامند و در سكوت و آرامش مشغول بازسازي خود و جبران عقب‌ماندگي تفكر دگم ايدئولوژيك هستند.

درسهاي ميدان تيان آن من و بي ثباتي ناشي از آن، سبب شد كه چيني‌ها با حقيقت زنده‌اي روبرو شوند. نمي‌توان خلاف جهت در درياي فطرت انسانها شنا كرد.

بايد به انسان احترام گذاشت و تغيير را باور كرد. بي‌ترديد حوادث و رويدادهايي چون تيان آن من مي‌توانست كمر هر حكومت ايدئولوژيكي را در جهان بشكند، اما براي چيني‌ها فرصتي براي بصيرت و گشودن چشمها بود. و اينك راهي كه چين آغاز كرده‌است، چنان است كه جهان با شگفتي آن را رصد مي‌كند.

اين راه آنقدر انعطاف‌پذير است كه همه موانعي را كه اين سو و آنسوي عالم كوشيده‌اند بر سر راهش قرار دهند از سر باز كرده‌است و به جايي رسيده‌است كه محصول آن، كشوري‌است كه اراده كرده‌است سرنوشت خود را به دست گيرد و خوشبخت زندگي‌كند.

چيني‌ها خواسته‌اند كه دگرگوني را تجربه كنند و در اين راه، نخستين گام، رسيدن به نگاهي جديد به زندگي است؛ از فقر تا آينده‌اي روشن. ‏






 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن