تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسرائيل ميخواهد مشكلاتش را بين‌المللي كند - ترجمه: مهدي مقدم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اسرائيل ميخواهد مشكلاتش را بين‌المللي كند - ترجمه: مهدي مقدم
علي‌رغم اشتغال سران دولت‌ها در تعقيب رهبران القاعده و گروه‌هاي مقاومت در ضمن آنچه جنگ ضد تروريسم ناميده مي‌شود‌‌، رژيم صهيونيستي معتقد است كه بايد به جنگ عليه ابزارها و ادواتي كه اين گروه‌ها بدان متكي بوده و از آن تغذيه مي‌شوند، دست زد.در كنفرانس بين‌المللي مبارزه با تروريسم كه موسسه صهيونيستي هرتزليا ميزبان آن بود متخصصان تروريسم و كارشناسان اطلا‌عاتي و امنيتي 20 كشور دوست اين رژيم حضور داشتند تا پايگاه مشتركي براي مقابله با اين جريان به وجود آورند. خانم ياعل شاحر كارشناس مسائل تروريسم مدعي است كه اسرائيل بيش از ساير كشورها در معرض خطر تروريسم قرار دارد و اين رژيم به تنهايي قادر به مبارزه با تروريسم نخواهد بود، اسرائيل نياز به حمايت بين‌المللي گسترده و استواري دارد كه موفقيتش را تضمين كند.

اختتاميه اين كنفرانس كه روز يازدهم سپتامبر برگزار شد اتفاقي انتخاب نشده بود بلكه تاكيدي بود بر اين نكته كه تروريسمي كه نقطه اوجش حوادث يازدهم سپتامبر 2001 بود، هنوز پابرجا است و قادر است با ابزار و آلا‌ت جديدش نظير آن حوادث و حتي بدتر از آن را به وجود آورد.

كارشناس مسائل تروريسم بين‌الملل و معاون مديركل موسسه مبارزه با تروريسم هرتزليا، ايتان عزاني، معتقد است وجود تعداد زيادي از كارشناسان در اين رژيم براي بحث و بررسي راه‌هاي مقابله با تروريسم گامي مهم و ضروري به شمار مي‌رود. وي بدون اشاره به تروريسم دولتي رژيم اسرائيل مي‌گويد: تاكيد بر اين نكته لا‌زم است كه خطر تروريسم بين‌الملل خواه از طرف القاعده باشد يا گروه‌هاي جهادي، محدود به اسرائيل نمي‌شود و تشكيل يك شبكه بين‌المللي گسترده براي بحث و بررسي راه‌هاي جديدي كه توانايي قطع شريان حياتي اين گروه‌ها را داشته باشد، ضروري به نظر مي‌رسد. وي سپس مي‌افزايد: تلا‌ش‌هايي كه براي پيگرد و دستگيري رهبران گروه‌هاي جهادي - وي بيشتر نظرش گروه‌هاي جهادي و مقاومت فلسطيني است كه عرصه را بر اين رژيم تنگ كرده است- صورت‌گرفته تا زماني كه ابزار و ادوات مورد استفاده اين گروه‌ها در جهت حفظ موقعيتشان و انتشار آن بين مردم همچنان وجود داشته باشد هرگز منجر به نتيجه نخواهد شد.

عزاني مي‌گويد: هدف تل‌آويو گسترش شبكه‌اي جهاني است كه فعاليتش محدود به جمع‌آوري اطلا‌عات و تحليل آن نباشد بلكه هدف آن از يك طرف مقابله با ابزار و ادواتي است كه در اختيار گروه‌هاي جهادي قرار دارد و از طرفي ديگر رسيدن به تعريفي مشترك از تروريسم و بررسي نقاط قوت و فعاليت‌هاي آن است.

اولين خطر پيش روي اين شبكه بين‌المللي مبارزه با پايگاه‌هاي اينترنتي خواهد بود كه دستگاه‌هاي اطلا‌عاتي و امنيتي اسرائيل آن را كارآمدتر از ابزار نظامي توصيف مي‌كنند. عزاني مي‌گويد: استفاده از اينترنت قويترين سلا‌ح اين گروه‌هاي مانند القاعده به شمار مي‌رود. بدين‌وسيله القاعده توانسته صدها نفر از اعراب و مسلمانان را به خدمت بگيرد.

تشكيل شبكه جهاني زماني صورت مي‌گيرد كه دستگاه‌هاي اطلا‌عاتي و تحقيقات امنيتي رژيم صهيونيستي بحث و بررسي درباره خطر گروه‌هاي جهادي ضد اسرائيل را ادامه مي‌دهند. در تمام اين بررسي‌ها روي اين نكته اتفاق‌نظر وجود دارد كه پايگاه‌هاي اينترنتي وابسته به گروه‌هاي اسلا‌م‌گراي راديكال ستون فقرات اين گروه‌ها را تشكيل داده و باعث موفقيت فعاليت‌هايشان مي‌شود به طوري كه اين پايگاه‌ها تبديل به مدارسي شده‌اند كه در آن از طريق پخش فراخوان‌ها، فتاوا و كتاب‌هايي در زمينه‌هاي خاص آموزه‌هاي خود را ديكته مي‌كنند. بارزترين اين پايگاه‌ها را رهبري القاعده ايجاد كرده است. همچنين اين پژوهش‌ها روي اين نكته نيز اتفاق‌نظر دارند كه پايگاه‌هاي اينترنت تبديل به بانك‌هايي براي اين گروه‌ها شده كه به‌واسطه آن منابع مالي مورد نيازشان تامين مي شود و اغلب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

گزارش‌هاي اطلا‌عاتي اسرائيل نشان مي‌دهد كه پايگاه‌هاي اينترنت بدل به پادگان‌هاي آموزش و كارخانه‌هاي اسلحه‌سازي شده است. اين گزارش‌ها از خطرساز بودن اين موضوع از طريق اطلا‌عات به‌دست آمده از فلسطيني‌ها از نوار غزه و داخل منطقه سبز كه اسرائيل مدعي است آنها به نفع گروه القاعده و گروه‌هاي مخالف اسرائيل به خدمت گرفته شده‌اند، پرده برمي‌دارد. بنابر گزارش‌هاي واصله اين افراد از طريق اينترنت ساخت اسلحه به‌خصوص ساخت انواع بمب، نحوه استفاده از اسلحه و انجام عمليات را آموزش مي‌بينند و از اينجا است كه عزاني معتقد است مهم‌ترين خطري كه گروه‌هاي جهادي به‌وجود مي‌آورند، در پس پايگاه‌هاي اينترنت مخفي مي‌ماند؛ پايگاه‌هايي كه تبديل به مدارس سوري و فرضي شده و در آن دختران و پسران جوان آموزش ديده و به دنياي مقاومت عليه رژيم صهيونيستي وارد مي‌شوند.

بررسي مركز اطلا‌عات رژيم صهيونيستي به اين نكته اشاره دارد كه عناصر اسلا‌م‌گراي راديكال در محافل و گفت‌وگوهاي اينترنتي كه تقريبا بدل به جايگزيني صوري به جاي تجمع در مساجد و مراكز مردمي شده است، حضوري فعال دارند. براساس اين تحقيق بر تعداد زناني كه از طريق اينترنت در اين محافل و گفت‌وگوها شركت مي‌كنند پي‌درپي افزوده مي‌شود.

بنابر تحقيقاتي كه اين مركز انجام داده است، گروه‌هاي اسلا‌م‌گراي راديكال داراي دستگاه‌هاي تبليغاتي پراكنده‌اي هستند كه به‌واسطه ستاد تبليغاتي ويژه‌اداره مي‌شود. اين ستاد به استفاده گسترده از اينترنت چه به‌طور مستقيم و چه به واسطه پايگاه‌هاي اينترنتي اسلا‌مي كه وابسته به القاعده نيستند، مبادرت مي‌ورزد. ستاد مورد نظر مبتني بر چهار مركز تبليغاتي اصلي است كه اقدام به تهيه و تنظيم نامه‌ها و پخش گسترده آن در شبكه اينترنت مي‌كند. اين نامه‌ها شامل مطالب خبري و موضوعات ايدئولوژيك است؛ به عنوان مثال تبليغات و نامه‌هاي رسمي حول فعاليت‌هاي گروه‌هاي جهادي، فيلم‌هاي كوتاه درباره عمليات‌هايي كه عناصر گروه‌هاي جهادي انجام داده‌اند و مجموعه‌هايي از عكس‌ها، سرودها، زندگينامه‌ها، پويانمايي‌ها، طرح‌هاي گرافيكي مجلا‌ت ‌on line و حتي شعر را نيز دربر مي‌گيرد.

در پرتو اين دستاوردها، اعضاي اين شبكه بين‌المللي كه در رژيم صهيونيستي شكل گرفته متفق‌القول هستند كه ماموريت اصلي و مهم در مبارزه با تروريسم بين‌الملل تمركز بر دولت‌هاي عربي و اسلا‌مي است. به‌زعم آنها براي مبارزه با گروه‌هايي كه عامل تروريسم هستند بايد با اعمال طرح‌ها و روش‌هايي روي بيداري و تربيت مردمان اين كشورها متمركز شد. عزاني با تاكيد بر اين نكته مي‌گويد: اعضاي اين شبكه اتفاق نظر داشتند كه هر گونه دخالت خارجي در جوامع عربي و اسلا‌مي نتيجه‌اي منفي به دنبال خواهد داشت و بايد از درون دولت‌هايي كه در آنها فعاليت‌هاي تروريستي رشد مي‌يابد اقداماتي انجام داد و اين يعني دخالت مستقيم در كشورهاي اسلا‌مي.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن