تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814698530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه عضويت در سازمان تجارت جهاني را فراموش كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: روسيه عضويت در سازمان تجارت جهاني را فراموش كند


سرمايه، كاظم رهبر: كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا، روسيه را به دليل گرفتاري اش نسبت به گرجستان تهديد كرد و گفت تقاضا براي پيوستن به سازمان تجاري جهاني و سازمان همكاري و توسعه اقتصادي درحال حاضر مورد ترديد قرار گرفته است.سخنان رايس در حالي بيان شد كه روز پنجشنبه نيز رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا و باب دوهوپ شفر دبير كل ناتو در خصوص چگونگي واكنش به اقدام نظامي روسيه در گرجستان گفت و گو كردند اما از سوي ديگر در برابر فراخوان رايس براي متحد كردن غرب و براي مقاومت در برابر روسيه، ميخائيل گورباچف كه در آمريكا به سر مي برد در يك كنفرانس خبري در فيلادلفيا از رايس خواست در اظهاراتش محتاط تر باشد.

وي همچنين گفت: «روسيه بايد به اقدام نظامي گرجستان در اوستياي جنوبي پاسخ مي داد و حمايت آمريكا از گرجستان در اين درگيري، روابط سرد دو كشور را سردتر كرد.»در همين حال سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در اظهارات تلويزيوني خود گفت: «شركاي غربي ما بايد انتخاب كنند كه آيا مي خواهند با قاتلان شهروندان روسي باشند يا در نهايت حمايت هاي خود را از آنها بردارند.» وي در ادامه افزود: «ما ضد آمريكايي نيستيم. در روند حمله هم نيستيم اما قانون چشم در برابر چشم را پذيرفته ايم.»
سازمان تجارت جهاني
سازمان همكاري و توسعه اقتصادي
كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا در بخش هايي از سخنراني اش در بنياد جرمن مارشال در واشنگتن گفت: « به دليل حمله هفتم آگوست روسيه به گرجستان تقاضاي اين كشور براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني هم اكنون مورد سوال قرار گرفته است.»به گزارش خبرگزاري فرانسه، رايس افزود: «تلاش روسيه براي پيوستن به سازمان همكاري و توسعه اقتصادي نيز مورد ترديد است.»
اين در حالي است كه ماكسيم مدودكا مقام بلندپايه وزارت اقتصاد روسيه در امور مذاكرات تجاري در مصاحبه با روزنامه طرفدار كرملين، ايزووسيتا گفت: «ما در كوتاه مدت بدون سازمان تجارت جهاني نخواهيم مرد حتي ممكن است چيزي هم به دست آوريم.»
پاسخ قوي از سوي آمريكا
از سوي ديگر رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا در مصاحبه با كانال تلويزيوني اسكاي نيوز انگلستان اعلام كرد: «اگر روسيه پس از ورود گرجستان به ناتو به اين كشور حمله كند با پاسخ قوي از سوي آمريكا مواجه خواهد شد.»
به گزارش خبرگزاري نيوزرو، گيتس همچنين از ناتو خواست از اقدامات تحريك آميز در پاسخ به اقدامات روسيه در ارتباط با گرجستان پرهيز كند.
بودجه نظامي
سال 2009 آمريكا
همچنين در رابطه با آغاز جنگ سردي كه نه آمريكا و نه روسيه مايل به چنين نامگذاري هستند، بودجه بيش از 612 ميليارد دلاري دفاعي آمريكا از سوي سنا تصويب شد.
به گزارش مجله اشپيگل، اين بودجه فراتر از بودجه درخواست جورج بوش، رئيس جمهوري آمريكا بود. بوش پيش از اين تقاضاي 611 ميليارد دلار كرده بود. اين بودجه اكنون بايد در مجلس نمايندگان نيز مورد تصويب نهايي قرار گيرد.
حمايت انگليس از عضويت گرجستان و اوكراين در ناتو
اين در حالي است كه نشست غيررسمي وزراي دفاع كشورهاي عضو ناتو در لندن ديروز برگزار شد. اين نشست غيررسمي و پشت درهاي بسته برگزار شد. در دستور كار اين نشست مساله وضعيت گرجستان نيز گنجانده شده بود.
پيش از اين نشست باب دوهوپ شفر دبير كل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) بار ديگر حمايت خود را از درخواست گرجستان براي به عضويت درآمدن در اين پيمان با وجود اعتراض روسيه اعلام كرد.
همچنين گوردون براون نخست وزير انگلستان اعلام كرد اگر گرجستان و اوكراين مي خواهند وارد ناتو شوند، ما بايد اين را عملي كنيم.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن