تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813090091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15هزار زنداني خيلي خطرناك عراقي روي دست امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: 15هزار زنداني خيلي خطرناك عراقي روي دست امريكا
شمار عراقي هايي كه در بازداشت امريكا به سر مي برند تبديل به يك موضوع بسيار نگران كننده در آستانه تجديدنظر امريكا براي ماندن يا خروج از عراق شده است. امريكايي ها در دو كمپ كروپر نزديك بغداد و كمپ بوكا در جنوب 15 هزار نفر را در بازداشت دارند. در ميان اين افراد از اعضاي بسيار خطرناك القاعده حضور دارند، تا كساني كه براي پول بمب هاي كنار جاده يي كار گذاشته اند، آدم ربوده و اخاذي كرده اند.

سال گذشته در اوج نبرد امريكايي ها با فعالان القاعده و افراد مشكوك به همكاري با القاعده شمار بازداشتي ها به حدود 26 هزار نفر رسيده بود. برخي از اين افراد در صورتي كه به زندگي عادي بازگردند بي ترديد انتظام جامعه عراق و ثبات نسبي حاكم بر اين كشور را مختل خواهند كرد. دولت عراق توانايي مديريت اين همه بازداشتي را ندارد و دستگاه قضايي عراق نيز به دليل ناكارايي فاقد توانايي براي برخورد با اين مجرمان و جرائم متنوع آنان است. امريكايي ها تا ماه دسامبر بايد تكليف خود را در عراق روشن كنند، اين در حالي است كه هنوز بادولت عراق به توافقي جدي دست نيافته اند و نيز به دليل درگيري امريكا با روسيه در شوراي امنيت اين امكان وجود دارد كه شوراي امنيت مجوز ديگري را براي بيشتر ماندن در عراق صادر كند.

يكي از واحدهاي ارتش امريكا كه ماموريت مديريت بازداشتي ها و بازداشتگاه هاي عراق را برعهده دارد سال گذشته حدود 13 هزار بازداشت شده را آزاد كرد اما شمار آنان همچنان در حال افزايش است. اين واحد ارتش عراق معتقد است شايد با افزايش رابطه با خانواده ها و آموزش بتوان شمار اين افراد را كاهش داد. در صورتي كه امريكايي ها عراق را ترك كنند شمار اين زندانيان امنيتي بسيار خطرناك بي ترديد امنيت دولت عراق را برهم خواهد زد.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن