تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815216670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيب زميني


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سيب زميني
سيب زميني در خود ويتامين هاي A وB و C و مقداري مواد نشاسته اي- گلوكز و املا ح معدني مثل آهن- منيزيم و پتاسيم دارد. سيب زميني هم غذا و هم داروي مسكن و آرام كننده اي است.
طريقه مصرف سيب زميني: سيب زميني در محل چشم هاي خود داراي سولا تين سمي است به همين جهت بايستي هنگامي كه سيب زميني را پوست مي كنيد، چشمك هاي سمي آن را به دقت بيرون بياوريد و همچنين بايستي از خوردن سيب زميني هايي كه سبز شده و جوانه زده يا خيلي كهنه شده خودداري كرد. سيب زميني داراي مقدار زيادي ئيدرات دو كربن- نشاسته گلوكز- صمغ و مواد ازت دار و املا ح معدنيست و به علا وه سرشار از ويتامين هاي (C.B.A) مي باشد.
طرز نگهداري سيب زميني: نگهداري سيب زميني در كيسه كار غلطي است چرا كه باعث جوانه زدن يا گنديدگي آن مي شود. بهترين كار ريختن سيب زميني از جعبه هاي متعدد ميوه و روي هم چيدن جعبه هاست. منتها بايد روي هر جعبه يك ورق كاغذ مشكي نيز گذاشت. بدين ترتيب سيب زميني خشك مي ماند و هواي كافي به آن مي رسد و هشتاد درصد كمتر مي پوسد. بعضي معتقدند كه سيب زميني را بايد در خاك رس خشك نگهداشت.
درمان غذايي ترشح اضافي اسيد و ترشح معده با خوراك مالت سيب زميني- سيب زميني را پوست كنده آن را به مدت 10 دقيقه داخل آب سرد بگذاريد تا آلبومين آن كم شود سپس آن را داخل آب جوش بريزيد و به مدت 15 دقيقه بجوشانيد هر وقت به راحتي با كارد بريده شد پخته و آماده است بعد آن را در روي يك صافي با فشار له كنيد و بعد داخل شيري كه گرم ولي نجوشيده است مخلوط كنيد و كره را به آن بيفزاييد سپس به شدت به هم بزنيد و در صورت لزوم يك زرده تخم مرغ هم بيفزاييد و آن را روي آتش بگذاريد تا حرارت 60 درجه برسد (تا جايي كه انگشت تحمل حرارت آن را نداشته باشد) در اين مرحله ظرف را از روي آتش برداريد. خوراك مالت آماده است حال كساني كه ترشي زياد معده دارند از اين خوراك بايد استفاده كنند.
طرز تهيه پوره سيب زميني
200 گرم سيب زميني را پوست بكنيد و آن را به مدت 20 دقيقه بجوشانيد سپس آن را با ماشين چرخ گوشت و ساير وسائل ممكنه له كنيد و به صورت پوره درآوريد و سپس آن را در پارچه تميز نازكي بريزيد و پس از برطرف شدن شدت حرارت و داغي آن را به صورت ضماد گرم روي ضرب خوردگي ببنديد و براي درمان جوش صورت اين ضماد پوره سيب زميني (روزانه 2 بار) به روي قسمتي از پوست كه مبتلا به جوش است بسيار مفيد و به زودي خواهيد ديد كه جوش معالجه و از بين خواهد رفت.
درمان سوختگي- يك عدد سيب زميني را پوست كنده و رنده كنيد پس سيب زميني رنده شده را روي نوار استرليزه شده طبي بگذاريد و روي قسمت سوخته شده بدن ببنديد. (البته اگر سوختگي سطحي باشد)

پرتقال

ميوه اي كه براي پير و جوان و خردسالان مفيد و انرژي بخش است.
در دنيا بيش از صد جور پرتقال وجود دارد اصل اين ميوه از چين بوده است و از چين به هند، ايران، سوريه و مصر رفته است. جنگجويان صليبي پرتقال را به اروپا بردند و كشت آن را در كشورهاي حوزه مديترانه ترويج كردند.
در قديم پرتقال براي اروپاييان ميوه لوكسي بود. بچه ها آن را نمي شناختند و بزرگترها در موقع عيد نوئل يك پرتقال هديه مي گرفتند. به همين علت است كه در اروپا به پرتقال ميوه نوئل هم مي گويند.
ولي اكنون پرتقال ميوه اي است كه در دسترس همه قرار گرفته و مخصوصا در زمستان كه ميوه هاي ديگر ناياب مي شود اين ميوه به حد وفور وجود دارد و براي علاقه مندان آن به منزله نعمت بزرگي است.

پرتقال چه خواصي دارد؟

پرتقال ميوه ممتازي است كه سرشار از ويتامين ها، مخصوصا ويتامين ((ث)) مي باشد. پرتقال داراي املاح معدني فسفر و آهن و مخصوصا كلسيم است.
يك پرتقال به وزن متوسط معمولي داراي 65 ميلي گرم كلسيم است. به علت طعم ترشي كه دارد كه بعضي ها اين ميوه مفيد را متهم كرده اند كه املاح بدن را كم مي كند. حال آن كه خود اين ميوه سرشار از املاح معدني است و كمبود املاح را در بدن جبران و ترميم مي كند.
آب پرتقال مثل آب ديگر ميوه ها داراي خاصيت قليايي كننده خون است و به بدن كمك مي كند تا افزايش ترشي خون برطرف شود، اسيد خون در صورتي افزايش مي يابد كه غذاي ما داراي مقدار زيادي گوشت و مواد چربي باشد به همين جهت است كه دكتر ((گيلورد هاوزر)) غذاشناس نامي توصيه مي كند كساني كه زياد گوشت مي خورند بايد در مقابل سبزي و ميوه هم بخورند تا خون آنها معتدل شود.
از ويتامين هاي ديگري كه در پرتقال است و تقريبا از هر صد گرم پرتقال پنجاه ميلي گرم آن اين ويتامين هاست ويتامين ((ب 1)) و ((ب 2)) است كه به صورت رگه هايي در پرتقال وجود دارد.
آب پرتقال تازه نوشابه نشاط آوري است كه ضد عفوني كننده است و كالري آن خيلي كم است. به طوري كه يك ليوان بزرگ آب پرتقال فقط پنجاه كالري حرارت توليد مي كند.
شايد بعضي از اشخاص كه روده عليلي دارند نتوانند پرتقال تازه را تحمل كنند. اين اشخاص بايد آب پرتقال را با كمي آب خالص و يك قاشق عسل مخلوط كنند و بنوشند. روغن هاي مايع معطر كه طعم خاصي به پرتقال مي دهد خواص ضد عفوني دارد و عمل اين روغن هاي مايع با عمل ويتامين هاي ((ث)) يكي شده و دستگاه بدن را در مقابل عفونت هاي مختلف حمايت مي كند.

چه كساني بايد پرتقال بخورند؟

پرتقال براي همه از پير و جوان و خرد سال مفيد است و براي هر سني و هر مزاجي مي باشد. آب پرتقال تازه را بدون هيچگونه عوارض ناگواري مي توان به بيماران و كساني كه دوره نقاهت را مي گذرانند تجويز كرد مگر اين كه از نظر هضم ناراحتي زيادي داشته باشند. مصرف پرتقال را مخصوصا به بچه هاي خيلي كوچك به ورزشكاران به زنان آبستن، به مادران شيرده و به اشخاص چاق و تنومند تجويز و توصيه مي كنند. توصيه به خانم هايي كه به زيبايي خود علاقه دارند.اگر خانم ها هر شب بعد از اينكه آرايش خود را پاك كردند گوشت پرتقال له شده را روي صورت و گردن و شانه ها و دستان خود بگذارند و پس از پانزده يا بيست دقيقه بردارند و به اين وسيله ماسك زيبايي بگيرند پوست نرم و شادابي پيدا خواهند كرد كه هيچ وقت چين نخواهد خورد و اگر چين و چروكي داشته باشد رفته رفته برطرف خواهد شد. اگر كفش و كيف چرمي داريد كه مي خواهيد براق شود، پوست پرتقال را اول روي آن بماليد و بعد يك دستمال پارچه اي نرم را روي آن بكشيد تا برق اول خود را بدست آورد اگر يك پرتقال را كه دانه هاي ميخك در آن فرو كرده ايد در قفسه لباستان آويزان كنيد لباس هاي شما از خطر بيد زدگي مصون خواهد بود.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن