تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815414295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام: دفاع مقدس انقلاب هويتي، ارزشي و اخلاقي بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام: دفاع مقدس انقلاب هويتي، ارزشي و اخلاقي بود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: دفاع مقدس ما يك انقلاب هويتي بود چرا كه جوانان ما در جنگ از دو راهي ها و ابهامات رها شدند و به حقيقت روحي خود پي بردند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در سومين همايش خاكريز شيشه اي كه در مجتمع فرهنگي هنري اسوه برگزار شده بود اظهار داشت: در اين جنگ سوژه هايي از تواضع، فروتني ارتباط با خدا توسل و توكل به ظهور رسيد و ارتقا پيدا كرد كه در ساير زمان ها نمي توان نظير آنها را يافت.
وي ادامه داد: اين جنگ همچنين انقلابي در ارزش ها و معنويات بود.
رضايي از عمليات طريق القدس و آزادسازي بستان ياد كرد و گفت: در آن عمليات كه عرفا نيز حضور داشته و شريك بودند پس از آزادي بستان در سال 60 امام خطاب به رزمندگان فرمود، شما واقعا فتح الفتوح انجام داديد.
وي ادامه داد: در عمليات خيبر نيز شهيد زين الدين نزد من آمد و خواستار كناره گيري از سمت فرماندهي شد و وقتي من دليل آن را جويا شدم وي گفت، مي ترسم كه شايستگي و لياقت فرماندهي سپاه اسلام را نداشته باشم پس اگر فرودست و دستور بگير باشم راحت تر هستم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: بدين ترتيب بود كه جنگ ما يك انقلاب ارزشي و معنوي بود.
وي اظهار داشت: اگر بخواهيم همان جنگ را براي زندگي امروزمان بازيابي كنيم مي بينيم كه زندگي ما به شدت دگرگون مي شود و بسياري از مشكلات ما حل مي شود.
رضايي با بيان اينكه در جهان بيني اسلامي يك طرف كار مشورت و استفاده از فكر و نوآوري در عمل است و طرف ديگر امداد گرفتن از نيروهاي غيبي است گفت: ممكن است در اديان ديگر چنين تلفيقي نباشد و ما اين را در جنگ به وضوح ديديم.
وي تصريح كرد: جنگ مهمترين دستاوردش اين بود كه انقلابي در نفوس جوانان بوجود آورد و ارزش هايي را بين جوانان ما خلق كرد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اين انقلاب ارزشي و فرهنگي موجب شد كه جوانان ما از دانشگاه ها، دبيرستان ها، كارگاه ها و حتي مزارع به صحنه هاي جبهه بروند و در آنجا فرمانده شوند، مثلا شهيد باكري اصلا سابقه فعاليت نظامي نداشت ولي توانست در جنگ به درجه فرماندهي نايل شود.
رضايي با بيان اينكه اگر جنگ ما داراي اين ويژگي ها است گفت: چرا بايد آن را محدود كنيم به دهه اول انقلاب و اگر چنين ذخيره عظيمي به وجود آمده چرا بايد محصور شود به گذشته ما.
وي بيان اينكه امروز ما به شدت نيازمند ارزش هاي دفاع مقدس هستيم گفت: اعتماد مسووليت پذيري و ايثار از جمله اند و جامععه امروز به شدت نياز به اين ويژگي ها دارد.
رضايي افزود: گامي كه برمي داريم، حرفي كه مي زنيم بايد با مسووليت پذيري بوده و همچنين متوجه زيان هايي كه ممكن است به جامعه وارد آيد باشيم چرا كه هيچ توجيهي را نه خدا قبول دارد، نه پيامبر و نه مردم قبول خواهند كرد.
وي ادامه داد: امروز در عرصه سياست و اجتماعي و ... به شدت تشنه اعتماد هستيم.
رضايي گفت: اين ها سرمايه هايي هستند كه بازخواني آنها در جامعه مي تواند در بسياري زمينه ها مورد استفاده قرار گيرد.
وي با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس معرفت انسان ها شهودي و عيني بود و ارزش ها به راحتي منتقل مي شد تصريح كرد: ولي امروز اين كار بايد از طريق ذهن و بازخواني خاطرات انجام شود و كاري را كه دوستان ما در بخش وبلاگ انجام داده اند بسيار با ارزش است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: همان طور كه عاشورا تاكيدي از فداكاري ها و رشادت هاي امام حسين (ع) و افشاگري هاي حضرت زينب(س) بود دفاع مقدس ما نيز در هشت سال به پايان نرسيد و پيام هاي مهمي براي سرزمين ما و بشريت داشت و كساني كه نقش پيام رساني به نسل هاي بعدي را ايفا مي كنند گويي در آن مشاركت دارند.
رضايي خاطرنشان كرد: اگر شما در زمان جنگ اين كار را انجام مي داديد مشاركت شما بيشتر جنبه تقويت روحي داشت ولي اكنون هر قلمي و قدمي كه در اين راه برداشته شود خود يك دفاع مقدس خواهد بود.
وي رعايت دو نكته را براي اطلاع رساني در اين زمينه لازم و ضروري عنوان كرد و گفت: اول اينكه پژوهش و تحقيق در زمينه وقايع دفاع مقدس چرا كه بايد حوادث همان طور كه هست نه كمتر و نه بيشتر منتقل شود و ديگر اينكه به كارگيري ابتكار و نوآوري هنري جهت ملموس تر و قابل درك كردن اين پيام ها.
به گزارش ايسكانيوز در پايان اين مراسم از وبلاگ نويسان عرصه دفاع مقدس با اهداي لوح تقدير و جوايزي قدرداني شد./01/120
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن