تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي خبر داد: مذاكره براي انجام دو پروژه‌ي IT در افغانستان هزينه‌ي پروژه‌ها توسط بانك جهاني و سازمان ملل پرداخت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نايب رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي خبر داد: مذاكره براي انجام دو پروژه‌ي IT در افغانستان هزينه‌ي پروژه‌ها توسط بانك جهاني و سازمان ملل پرداخت مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

به گفته‌ي مدير كنسرسيوم فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات ايران و افغانستان، سرمايه‌گذاري در توسعه‌ي افغانستان بايد در سطوحي انجام شود كه به حضور طولاني مدت در اين كشور ختم شود.

سهيل مظلوم - نايب رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور - ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين رابطه با بيان اين كه حضور فن‌آوري اطلاعات باعث تاثيرگذاري طولاني مدت مي‌شود، اظهار كرد: حضور در بازار IT افغانستان به معناي حضور در تمام زمينه‌هاي اقتصادي اين كشور است چراكه پشتيباني‌هاي بعدي مانند نياز به توسعه‌ي نرم‌افزارهاي به كار رفته به‌طبع در گسترش حلقه‌ي ارتباطي اثرات بلندمدت‌تري نسبت به پروژ‌ه‌هاي نظير جاده‌سازي ايجاد خواهد كرد.

وي اضافه كرد: لازمه‌ي اين امر كمك دولت ايران به رواج اين قضيه در افغانستان و پشتيباني‌هاي مالي براي حضوري قوي در مقايسه با شركت‌هاي ديگر است.

او حضور قوي و موثر را در افغانستان مستلزم داشتن يك مجتمع تجاري دايمي دانست و افزود: در صورت تعلق گرفتن بخشي از كمك‌هاي سالانه‌ي دولت ايران به افغانستان، اين كنسرسيوم آمادگي آن را دارد تا با مشاركت 70 درصدي بانك‌ها، بقيه‌ي سرمايه‌گذاري را كه در حدود دو ميليون دلار است بپردازد.

مدير كنسرسيوم فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات ايران و افغانستان از راه‌اندازي دو پروژه‌ي جديد خبر داد و گفت: بعد از اتمام كامل چهار پروژه‌ي قبلي با رايزني‌ها و مذاكرات انجام شده، اين دو طرح به مرحله واگذاري نزديك است و به احتمال زياد انجام خواهد شد و قرار است هزينه‌هاي اين دو پروژه‌ را بانك جهاني و ديگري از سمت سازمان ملل پرداخت شود.

وي با اظهار تاسف از نحوه‌ي عملكرد دولت ايران اظهار كرد: در حال حاضر هنوز هيچ پولي براي انجام سه پروژه‌ از چهار پروژه‌ي اول كه توسط سرمايه‌ي شركت‌هاي عضو پرداخت شده و قرار بود از طرف محل حمايت‌هاي دولت ايران پرداخت شود دريافت نكرده‌ايم و دولت ايران به هيچ يك از تعهداتش عمل نكرده است.

او اضافه كرد: ادامه اين روند ما را در انجام پروژه‌هاي بعدي دچار وقفه و در سرمايه‌گذاري محتاط‌ ‌تر مي‌كند و اين به معناي آن است كه عملا ما را در آنجا دچار سختي خواهد كرد.

مظلوم تصريح كرد: در صورت رسيدن مداوم كمك‌هاي دولت ايران ‌مي‌توان پروژ‌ه‌هاي بيش‌تري را راه‌اندازي كرد و اين در حالي است كه اتمام و راه‌اندازي چهار پروژ‌ه موفق در پروژه‌ي كنسرسيوم، ‌اعتبار و شناسنامه‌ي كار خوبي را براي پذيرفتن پروژه‌هاي بعدي به مسوولان افغان و نهاد بين‌المللي حاضر در افغانستان ارايه مي‌دهد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در حالي كه اكثر كشورهاي دخيل در امر توسعه‌ي IT افغانستان با صرف مخارج بالا پروژه‌هاي كلاني در دست اجرا دارند ايران تمركز كمك‌هاي خود را به ساير زمينه‌هاي ديگر جز توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات معطوف كرده است.

اتنهاي پيام
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن