تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصاحبه مطبوعاتي رييس جمهوري - تكميلي احمدي نژاد: لايحه اجرايي طرح تحول اقتصادي آماده تقديم به مجلس است/1


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مصاحبه مطبوعاتي رييس جمهوري - تكميلي احمدي نژاد: لايحه اجرايي طرح تحول اقتصادي آماده تقديم به مجلس است/1
رييس جمهوري در نهمين نشست مطبوعاتي خود اعلام كرد: لايحه اجرايي طرح تحول اقتصادي دولت تدوين شده و به زودي تقديم مجلس شوراي اسلامي مي شود.


دكتر محمود احمدي نژاد بعد از ظهر پنج شنبه در مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران داخلي و خارجي، همچنين اعلام كرد كه پس از سفرش به نيويورك، جزييات مربوط به نحوه اجراي طرح تحول اقتصادي را به اطلاع مردم خواهد رساند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رييس جمهوري در حالي در نهمين كنفرانس خبري خود پاسخگوي سوالات خبرنگاران داخلي و خارجي بود كه هفته آينده براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل عازم نيويورك است.
به رغم آنكه با انتشار گزارش جديد " محمد البرادعي" مديركل آژانس بين المللي انر‍ژي اتمي و نيز موضوع گرجستان و چهارمين سفر احمدي نژاد به نيويورك مي توانست محورهاي اصلي پرسش هاي خبرنگاران باشد، اما خبرنگاران ترجيح دادند كه موضوعاتي نظير طرح تحول اقتصادي دولت، مسايل اقتصادي و نيز نظر رييس جمهوري درباره رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را دستمايه سوالات خود قرار دهند.
متن كامل گفت و گوي رييس جمهوري با خبرنگاران در پي مي آيد:
** قدرت سلطه گري آمريكا رو به افول است
دكتر محمود احمدي‌نژاد در سخنان مقدماتي خود با تسليت شهادت حضرت علي (ع) افزود: مولي متقيان انساني كامل و متعلق به همه بشريت و معيار انسانيت صحت عمل و كمال است.
رييس‌جمهوري ادامه داد: بشريت و جهان در آستانه تحولات بزرگ قرار دارد. بشر به پايان دوره اي رسيده و در آستانه ورود به دوران جديدي است، دوران حاكميت قدرت، ثروت، نيرنگ و تبليغات دروغين به پايان رسيده و دوران حاكميت انديشه، فرهنگ و ارزش‌هاي تعالي آغاز شده است.
وي تاكيد كرد: قدرت سلطه‌گري آمريكا رو به افول است و رژيم صهيونيستي به عنوان منشاء 60 سال فشار، اشغالگري و تهديد رو به پايان است.
رييس‌جمهوري گفت: ملت‌ها بيدار شده‌اند و خواهان پاكي، برادري و عدالت در مناسبات هستند. قدرت‌هاي بزرگ بايد توبه كنند و از كارهاي زشت خود از ملت‌ها عذرخواهي كنند و بايد از ستم و تجاوز بازگردند و به راه حق و عدل كه راه‌ همه انسان ها است بگروند اين راه همه انسانها است و خود آنها نيز سود خواهند كرد.
** ايران پرچم‌دار برداري و امنيت پايدار
رئيس‌جمهوري در ادامه سخنان خود گفت: به فضل الهي موقعيت ملت ايران و جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي بين‌الملل يك موقعيت ممتاز است.
وي ملت ايران را يك قدرت بزرگ دانست و افزود: اين قدرت يك قدرت سالم و انساني است منشاء قدرت ملت ايران به جاي سلاح و ثروت و دروغ، فرهنگ، عشق به انسانها، عدالت و صلح همه جهان است.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز ملت ايران پيشاپيش همه ملت‌ها پرچم‌دار برادري، امنيت پايدار، پاكي، صلح و عدالت است.
وي با اشاره به اينكه در عرصه‌هاي داخلي شاهد حركت شتابان و رو به كمال هستيم ادامه داد: پله‌هاي علمي، اقتصادي، صنعتي و فرهنگي يكي پس از ديگري به تسخير جوانان، انديشمندان و اقشار گوناگون ملت بزرگ ايران درمي‌آيد. كارهاي بزرگ و حركت‌هاي جهش‌گونه به سمت قله‌ها كار ملت بزرگ ايران است.
** طرح تحول اقتصادي در نزديكترين زمان ممكن اجرايي مي شود
رييس‌جمهوري با بيان اينكه امروز دولت برآمده از آراء مردم، در خدمت مردم و دست‌اندركار كارهاي بزرگ است و اضافه كرد: طرح بزرگ تحول اقتصادي، اصلاح ساختارها براي جهش‌هاي بزرگ اقتصادي جهت اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44 و تحقق چشم‌انداز يكي از اين موارد است كه به عنوان نشانه ارزشمند در مسير كمال ملت ايران در دستور كار دولت است.
رييس‌جمهوري گفت: خوشبختانه با همراهي بي‌نظير مردم اين طرح در مسير اجرا قرار دارد كه با فراخوان دولت حدود 63 ميليون نفر ثبت‌نام كرده‌اند و اطلاعات مورد نياز دولت را در اختيار قرار داده‌اند و 7 ميليون نفر هم به درخواست دولت از ثبت‌نام خودداري كرده‌اند.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: كساني كه تصور مي‌كردند نياز به حمايت‌هاي اجتماعي دولت ندارند و براي ياري دولت از ثبت‌نام خودداري كردند و از آن 63 ميليون نفر هم برخي فقط براي تكميل پايگاه اطلاعاتي دولت و زمينه‌سازي برنامه‌ريزي‌هاي بهتر اقتصادي مشاركت كرده‌اند.
وي در ادامه از مردم به خاطر اين هوشمندي، دقت نظر و فهم عميق از مسائل قدرداني كرد و گفت: اين اقدام يك همه‌پرسي بزرگ در مورد طرح تحولات ساختاري اقتصادي دولت بود كه ملت به‌طور يكپارچه به اين فراخوان دولت پاسخ مثبت داد.
وي تاكيد كرد كه در ابتداي عملياتي شدن طرح هستيم و جزئيات بخش‌هاي گوناگون آماده شده و به‌ زودي به اطلاع مردم خواهد رسيد و در نزديك‌ترين زمان ممكن اجراي آن آغاز خواهد شد.
احمدي نژاد اعلام كرد كه لايحه مورد نظر آماده تقديم به مجلس شده است و من در اولين فرصت بعد از سفر به سازمان ملل در گفت و گوي زنده با مردم جزييات طرح را تشريح خواهم كرد و برنامه هاي پيش رو را به اطلاع مردم خواهم رساند.
** آمادگي مناظره با نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا
خبرنگار يوميوري ژاپن درباره برنامه هاي رييس جمهور در سفر به نيويورك اين سوال را مطرح كرد كه آيا در سفر به نيويورك برنامه اي براي ديدار و گفت و گو با سياستمداران آمريكايي يا گروه " اوباما" داريد؟ كه احمدي نژاد در پاسخ گفت: من در برنامه هاي خود پيش بيني ملاقات با سياستمداران آمريكايي ندارم. قبلا هم اعلام كرديم كه براي گفت و گوي كاملا آزاد و در مقابل رسانه ها و در صحن سازمان ملل با كانديداها رياست جمهوري آمريكا آمادگي داريم.
رييس جمهور يادآور شد: سال گذشته نيز اين سوال از من شد و من گفتم كه آماده هستم كه با آقاي بوش ملاقات كنم اما بوش به پايان دوره خود رسيده و تاثيري در مناسبات آينده ندارد.
** موانع مسكن مهر بر طرف شده است
خبرنگار واحد مركزي خبر از رييس جمهوري درباره اقدامات دولت در بخش مسكن و تاثير آن در مهار تورم در اين بخش، پرسيد و اينكه آيا دولت از چنين مدل هايي براي جلوگيري از افزايش قيمت در ساير بخش ها استفاده خواهد كرد كه دكتر احمدي نژاد در پاسخ گفت: برنامه هاي دولت در بخش مسكن به سرعت دنبال خواهد شد و كاهش قيمت مسكن به سرعت ادامه خواهد داشت.
احمدي نژاد با بيان اينكه ساخت مسكن با رشد خوبي مواجه است، گفت: ساخت مسكن در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 80 درصد رشد داشت و در سال جاري نيز تاكنون 25 درصد نسبت به سال گذشته رشد ساخت مسكن داريم.
رييس جمهور با بيان اينكه بايد در بخش مسكن كارهاي بيشتري صورت گيرد، افزود: از اول آذر ماه دولت به طور قاطع با سوداگري هاي كاذب در بخش مسكن مقابله خواهد كرد و از توليد مسكن حمايت كامل مي كنيم.
احمدي نژاد افزود: موانع مسكن مهر برطرف شده و به طور گسترده ساخت و ساز در همه شهرها ادامه مي يابد. اين مسير تا جايي كه بازار مسكن به تعادل پايداري برسد، ادامه خواهد يافت.
رييس جمهوري افزود: در ساير بخش ها نيز كارهايي دنبال مي شود و به زودي اعلام خواهد شد.
** از نيمه دوم سال شاهد كاهش قيمت ها خواهيم بود
رييس جمهوري در ادامه تاكيد كرد: دولت در هزينه هاي خود موفق شد ريشه عامل تورم از محل هزينه هاي دولت را با كنترل هزينه ها بخشكاند و متوقف كند.
احمدي نژاد در عين حال اظهار داشت: برنامه ريزي ها در ساير بخش هايي كه خلق پول مي كنند و يا پول را بدون چرخش سالم اقتصادي در بازار رها مي كنند، رو به پايان است.
رييس جمهوري تصريح كرد: در نيمه دوم سال شاهد كاهش قيمت ها و توقف رشد قيمت ها در همه بخش ها خواهيم بود.
** تخريب عليه دولت بعد از ماه مبارك رمضان تشديد خواهد شد
خبرنگار ايرنا نيز از رييس جمهوري سوال كرد، شنيده شده است برخي گروه هاي سياسي از جمله كارگزاران، مشاركت و بخشي از جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در مخالفت با دولت ائتلاف و جلساتي را در اين زمينه برگزار كرده اند، نتيجه اينگونه ائتلاف ها چيست و به نظر شما هدف از اين ائتلاف ها چيست و چه تاثيري در انتخابات آتي دارد؟
احمدي نژاد پاسخ داد: من هم اين خبر را شنيده ام و مطلع شدم كه برخي گروه ها كه قبلا به ظاهر متضاد بودند، امروز ائتلاف كرده اند. البته مشكلي نيست. در كشور ما آزادي در حد مطلق است و گروه ها آزاد هستند ائتلاف و با هم تلاش كنند.
رييس جمهوري تاكيد كرد: آنچه مورد تاكيد قرار مي گيرد، اين است كه در فعاليت هاي سياسي آرمان هاي انقلاب، معيارهاي اخلاقي و صداقت مد نظر قرار گيرد.
احمدي نژاد تصريح كرد: همه براي سرفرازي كشور و تحقق آرمان ها و عزت ملت تلاش كنند. اين ماموريت همه كساني است كه فكر مي كنند بايد در صحنه سياسي حضور فعالي داشته باشند.
رييس جمهوري در عين حال اظهار داشت: البته بحث هايي هم مطرح است كه برخي تلاش مي كنند كه علما و بخشي از علما را در برابر دولت قرار دهند و از شخصيت و جايگاه علما سوء استفاده كنند و از اين طريق دولت را تخريب كنند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: امروز كه شرايط كشور چه در داخل و چه در صحنه بين المللي شرايط خوبي است و آينده هم به مراتب بهتر از امروز خواهد بود، آنها مي خواهند فضا را تخريب كنند و اجازه ندهند كه دولت كارهاي و ماموريت هاي خود را جلو ببرد.
رييس جمهوري تصريح كرد: حملات عليه دولت بعد از ماه مبارك رمضان تشديد مي شود اما تاثيري در خدمتگزاري دولت، تصميم گيري هاي دولت و ادامه مسير آن كه خواست ملت و نياز كشور است، نخواهد داشت.
** پاي قراردادي كه سر سوزني حقوق ملت را تضييع كند، نمي رويم
احمدي نژاد، همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس در خصوص قرارداد گازي كرسنت، آن را مربوط به دولت گذشته دانست كه دولت نهم مانع از اجراي آن شده است.
رييس جمهور تاكيد كرد: تا زماني كه بنده و اين دولت هست، قلم اين دولت پاي هيچ قراردادي نخواهد رفت كه سرسوزني از حقوق ملت تضييع شود.
احمدي نژاد با اشاره به روند شكل گيري اين قرارداد و درخواست هاي متعدد خود از مسئولان وزارت نفت مبني بر خودداري از امضاي آن با قيمت پايين افزود: مسئولان وزارت نفت گفتند ماده اي در اين قرارداد گذرانده ايم كه تا به تاييد دولت نرسد اجرايي نشود اما امضا كردند و گرفتاري هايي براي ما پيش آورد كه ما هنوز گرفتار آن هستيم و روابط ما را با برخي دولت هاي دوست مخدوش كرد.
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه "اين دولت اجازه نمي دهد يك شاهي از حقوق ملت ضايع شود"، اضافه كرد: اين قرارداد بر اساس يك رابطه ناصحيح با بعضي از سياسيون كه امروز هم فعالند با قيمت بسيار پايين منعقد شد. مي گويند ارقامي هم رد و بدل شد كه مقداري از آن براي من مسجل شده است.
وي افزود: وزارت اطلاعات به من اطلاع داد كه در پشت صحنه اين قرارداد پول هايي رد و بدل شده و مستندات آن امروز در اتاق من موجود است.
احمدي نژاد با اشاره به تقاضاي طرف مقابل براي ادامه مذاكره و احياي آن، گفت: "سياست ما با كشورهاي همسايه، همكاري سازنده است و مبناي ما قيمت روز خليج فارس است. اگر تعهد دهند كه ديگر كار خلاف نكنند، با اولويت به همسايگان مي دهيم."
** بسياري از موج سازي ها براي نجات دادن متخلفين است
رييس جمهوري در ادامه اظهار داشت: بسياري از موج ها در ظاهر، ضد تخلف است اما در متن آن، نجات دادن متخلفين و گم كردن رد پاي آنان نهفته است.
وي از وزارت اطلاعات خواست تا پرونده را كامل كند و از اصحاب قدرت نترسد و آن را به دادگاه دهد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه "دولت در كنار ملت و مدافع منافع ملت است" ، اظهار داشت: اگر برخي آدم هاي سياسي و تمام سياسيون و زد و بندكاران دنيا عليه دولت تخريب و توهين كنند سر سوزني از حقوق ملت عقب نشيني نمي كنيم.
احمدي نژاد ادامه داد: تا زماني كه بنده و اين دولت هست، قلم اين دولت پاي هيچ قراردادي نخواهد رفت كه سرسوزني از حقوق ملت تضييع شود.
وي طرف مقابل قرارداد كرسنت را مخاطب قرار داد و گفت: آنها بايد بيايند و به قيمت روز قرارداد ببندند و من نيز پيگير خواهم شد. اين فرد به داخل كشور آمده، رشوه داده، رشوه گرفته و تقلب كرده است. من عليه او به نمايندگي از ملت ايران ادعاي خسارت خواهم كرد.
** صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران 12 بار تاييد شده است
خبرنگار خبرگزاري رويترز، از رييس جمهوري در خصوص اقدام عملي ايران در صورت صدور قطعنامه جديد سوال كرد كه احمدي ن‍ژاد در پاسخ گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي بيش از 12 بار صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران را تاييد كرده است و هم اكنون در اين قضيه هيچ مشكلي وجود ندارد.
رييس جمهور اظهار داشت: در گزارش اخير البرادعي بار ديگر حق به ايران داده شد و وي به صراحت به راستي‌‌ آزمايي ايران اذعان كرد و گفت كه انحرافي در برنامه هسته‌اي ايران مشاهده نكرديم.
وي افزود: البته در اين گزارش جملاتي وجود دارد مبني بر اينكه ايران به ادعاهاي آمريكا پاسخ نداده است كه آژانس حق ندارد آنها را رسيدگي كند چرا كه مقررات آژانس اين اجازه را نمي‌دهد.
احمدي ن‍ژاد تصريح كرد: ملت ايران تسليم زياده خواهي كسي نخواهد شد. آژانس بيش از 12 بار صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران را تاييد كرده است و هم اكنون مشكل هسته‌اي وجود ندارد. آنهايي كه مي خواهند تحريم ها را افزايش دهند ناشي از عجز آنها است.

** اعمال تحريم از سوي غرب براي حفظ آبروي خود است
احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: آنهايي كه مي‌خواهند تحريم كنند اين كار را انجام دهند، مگر ملت ايران به انتظار آنها مي‌نشينند. ملت ايران خود كشورش را اداره مي كند و هر وقت آنها تحريمي را اعمال كردند خدا را شكر كرده و به تامين نيازهايش پرداخته است.
وي با بيان اينكه ايران هم اكنون به فناوري هسته‌اي، سلول هاي بنيادين، فناوري هوافضا و امثال آن مجهز است، گفت: ايران كشور نيازمندي نيست و اين اوج عقب ماندگي آنها است كه مي خواهند با ايستادگي و مقاومت جلوي پيشرفت ملت ها را بگيرند. آنها با بيان اينكه تحريم ها را افزايش خواهند داد، مي‌خواهند آبروي خود را حفظ كنند.
رييس جمهوري افزود: اكنون زمان اين گونه حرف ها گذشته است. زماني فكر مي كردند با اين حرفها جلوي قدرتمند شدن ايران را مي گيرند اما با بيان اين حرف ها درصدد دفاع از حيثيت خود هستند.
احمدي نژاد ادامه داد: به سران كشورهاي غربي توصيه مي كنم در اين خصوص تجديد نظر كنند. هروقت آنها تصميم به مقابله مثل كنند به طور قطع پشيمان خواهند شد هرچند اكنون نيز پشيمان هستند. هر وقت دست به عمل بزنند ما هم كار خود را انجام خواهيم داد.
رييس جمهوري سپس تصريح كرد: دنيا هم اكنون تغيير يافته است و خودشان نيز اين موضوع را به خوبي مي‌دانند. صدها تاجر آمريكايي اصرار دارند كه به ايران كالا بفروشند و حتي بسياري از سرمايه‌گذاران اروپايي نيز هم اكنون اصرار دارند در كشور ما سرمايه‌گذاري كنند اما شرايط به گونه‌اي است كه ما براي آنها شرط گذاشته‌ايم.
وي در عين حال اظهار داشت: هرچند احتمال مي‌دهيم بزودي دولت بوش تبليغاتي در اين زمينه به راه اندازد كه به ايران حمله مي‌كنيم، همچون سه سال گذشته بايد بدانند كه دوران اين حرفها تمام شده است و به طور كلي ملت ايران و ساير ملتها از اين دوران عبور كرده‌اند.
رييس جمهوري تصريح كرد: آنها تبليغات خود را زياد كنند ولي به طور قطع اين گونه تبليغات تاثيري بر ملت ايران نخواهد داشت.
** طرح تحول اقتصادي را سياسي نكنيد
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه طرح تحول اقتصادي طرحي ملي است و نبايد سياسي شود، گفت: دولت آماده فداكاري براي تحمل تبعات اجراي اين طرح است و در اين ميان رسانه ها و سياسيون هم همكاري كنند.
احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه دولت براي جلوگيري از عواقب احتمالي ايجاد تورم در راستاي اجراي اين طرح چه برنامه هايي دارد، گفت: ما فكر مي كنيم اگر كار خوبي را مي توان امروز انجام داد با توجيهات سياسي نبايد به انجام آن را به فردا انداخت.
احمدي نژاد افزود: تا روزي كه اين دولت هست، در خدمت مردم است و مردم فردا هر تصميمي بگيرند تصميم آنها مبارك است و همه بايد از تصميم ملت تبعيت كنند.
رييس جمهوري با اشاره به ديدار هيات دولت با رهبر معظم انقلاب و توصيه هاي ايشان درخصوص اجراي طرح تحول اقتصادي، افزود: رهبري عزيز دو تاكيد داشتند يكي اينكه" شتابزدگي نباشد " اين حرف حكيمانه اي است و دولت با دقت و قدم به قدم با استفاده از همه ظرفيت كارشناسي كشور دارد، جلو مي رود .
وي ادامه داد: الان صدها كارشناس، اقتصاددادن و متخصص مديريت اقتصاد در اين طرح همكاري مي كنند، خود رييس جمهوري و مديران ارشد دولت هم بطور كامل درگير اين طراحي ها هستند و من خود نظارت مستقيم دارم.
احمدي نژاد اظهار داشت: در ملاقات كارگزاران نظام با رهبري عزيز نيز جمله اي اضافه فرمودند كه "شتابزدگي نبايد به عدم انجام طرح بينجامديا طرح عقب بيفتد و انجام نشود" ما با توجه به هردوي اين معيارها و كلام رهبري در حال طراحي هستيم و با مشورت نزديك با مجلس لايحه را آماده كرديم كه تقديم مجلس خواهيم كرد.
وي افزود: همه ابتكارات و همه طراحي لازم كه در توان داريم را بكار گرفته ايم كه ان شاء الله اين طرح بزرگ با كمترين آسيب و بيشترين سود براي مردم و ملت اجرا شود.
** اجراي طرح تحول اقتصادي نيازمند همراهي مردم و آرامش در فضاي اقتصادي كشور
رييس جمهوري تاكيد كرد: اجراي درست و موفق طرح هاي اقتصادي نيازمند دو عامل اجتماعي است، يكي همراهي مردم كه اگر همراهي مردم باشد، هيچ نقطه ضعفي در اجراي اين طرح نخواهد بود و دومين عامل آرامش در فضاي اقتصادي كشور است .
احمدي نژاد گفت: مردم وظيفه شان را خوب انجام دادند و ثبت نام كردند، در تاريخ در هيچ كجاي دنيا هيچ فراخواني اين مقدار پاسخ به همراه نداشته است، من در تلويزيون ديدم درباره اين طرح با مردم گفتگو مي شد از خانم خانه داري پرسيدند كه طرح تحول اقتصادي چيست ؟ بحث يارانه ها چيست؟ اين شهروند در يك جمله كوتاه به زيبايي اين طرح را بيان كرد و گفت، ‌طرح تحول اقتصادي اين است كه دولت مي خواهد يارانه هايي را كه بطور عمومي توزيع مي كند در اختيار خود مردم قرار دهد تا خود آن را مديريت كرده و تصميم بگيرند كجا خرج كنند، متن را مردم خوب متوجه شدند.
وي تصريح كرد: اگر همين دو عامل را رعايت كنيم ان شاء الله تبعات منفي طرح نزديك به صفر است و ان شاءاله موفق عبور خواهيم كرد و ملت ايران در يك نقطه برجسته ديگر به الگوي ساير ملت ها تبديل خواهد شد.
ادامه دارد...
سيام 9139
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن