تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804516078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري رئيس جمهور// ماجراي كرسنت دستماية حمله به دولت شد// هيچگونه تخريب چهره علما و مراجع را قبول نداريم// از برنامه دوربين خبرساز خوشم نمي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: نشست خبري رئيس جمهور// ماجراي كرسنت دستماية حمله به دولت شد// هيچگونه تخريب چهره علما و مراجع را قبول نداريم// از برنامه دوربين خبرساز خوشم نمي آيد
خبرگزاري آريا- دكتراحمدي نژاد درباره قرارداد كرسنت گفت : ماجراي كرسنت نيز از ماجراهايي بود كه دستماية حمله به دولت شد

به گزارش خبرگزاري آريا، رئيس جمهوري اسلامي ايران در پرسشي درباره قرارداد كرسنت گفت : ماجراي كرسنت نيز از ماجراهايي بود كه دستماية حمله به دولت شد ، اين قرارداد قبل از اين دولت با يك چندم قيمت روز آن موقع منعقد شده است كه پس از سر كار آمدن اين دولت گفتم اين قرارداد را براي بررسي متوقف كنيد ، البته قراردادهاي ديگري هم بوده كه به دستور رئيس جمهور متوقف شده است .

احمدي نژاد اضافه كرد : در فاصله انتخابات تا استقرار دولت چند بار از مسئولان وزارت نفت به دليل پايين بودن قيمت ها خواستم هيچ قراردادي امضا نشود كه بعداً متوجه شدم كه امضا مي كنند و پس از پي گيري اعلام مي كردند ماده اي در قرارداد گذرانده ايم كه تا به امضاي دولت نرسد اجرايي نخواهد شد ولي مجدداً قراردادها امضا مي شد كه اين مسئله گرفتاري هايي براي ما به وجود آورد و روابط ما را با بعضي دولت هاي دوست مخدوش كرد .

رئيس جمهور در ادامه گفت: به عنوان اصلي كلي بدانيد كه اين دولت اجازه نخواهد داد يك ريال از حقوق ملت ضايع شود و بسياري از حملاتي كه به ما مي شود به خاطر همين اصل است .

احمدي نژاد درباره نحوه انقعاد قرارداد كرسنت افزود : بر اساس يك رابطة ناصحيح با بعضي از سياسيون كه امروز هم فعال هستند با قيمت بسيار پايين منعقد شد كه با گزارش وزارت اطلاعات و گواهي افرادي براي من مسجل شد كه در پشت صحنة اين قرارداد پول هايي رد و بدل شده است و مستنداتش هم در اتاق من موجود است .

وي افزود : بخشي از قراردادهاي پشت صحنه رد و بدل شده است و در زمان اين دولت كه به دولت ضد فساد مشهور بود جلوي ادامة اين قرارداد گرفته شد .

احمدي نژاد اضافه كرد : اين شخص ، بقيه بدهي را به افراد پشت پرده نپرداخت و گفتند نمي گذاريم كه اين قرارداد منعقد شود هر چند كه ما هم نمي گذاشتيم اين قرارداد ظالمانه منعقد شود .

احمدي نژاد همچنين گفت : پس از اين مساله سروصدا بلند شد و كاغذي درست كردند كه اين فرد به افرادي رشوه داده است كه البته اين مساله هم جعلي بود .رئيس جمهور اضافه كرد : طرف ديگر سياست ما با كشورهاي منطقه سياست همكاري سازنده است . ما با اكثر كشورهاي همسايه خط ارتباط برق و گاز داريم البته به قيمت روز .

رئيس جمهور در ادامه افزود: اين فرد اخيراً به وزارت نفت مراجعه كرده و خواهان خريد به قيمت روز شده است. در اين زمينه آقاي كردان كه قائم مقام وزارت نفت بود با تيم كارشناسي وزارت نفت مأمور ادامة گفتگوها شد و دربارة شرايط قرارداد چانه زني شد كه كم كم قيمت افزايش پيدا كرد.

رييس جمهور در ادامه گفت : پس از اين مسئله سر و صدا بلند شد و آقاي رحيمي و كردان را متخلف معرفي مي كردند .

رئيس جمهور ادامه داد : بسياري از موج هايي كه به وجود مي آيد ظاهرش ضديت با تخلف است اما متن آن نجات دهندة متخلف است .

رئيس جمهور گفت: از وزارت اطلاعات خواستم اين پرونده را پيگيري كند و از اصحاب قدرت هم نترسد. تكليف دولت در اين مبارزه مشخص است و دولت در كنار منافع ملت است اگر تمام سياسيون و زد و بندكارهاي دنيا عليه دولت دست به دست هم بدهند ما سر سوزني از دفاع از حقوق ملت عقب نشيني نخواهيم كرد

اقتصاددانان به پرسش هاي مطرح شده پاسخ ندادند

رئيس جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: به پرسش هاي مطرح شده در نشست علمي با اقتصاد دانان هنوز پاسخي داده نشده است.

آقاي احمدي نژاد در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره در پيش بودن نامه سوم جمعي از اقتصاددانان به آقاي احمدي نژاد خاطرنشان كرد: بايد با پرهيز از سياسي شدن مباحث علمي به سمت حل مشكلات حركت كنيم كه البته در اين زمينه از هرگونه پيشنهاد و نقد منصفانه استقبال مي شود.

وي با اشاره به بي جواب ماندن سه پرسش قبلي خود از جمعي از اقتصاد دانان به طرح دوباره آن سوالات پرداخت و گفت: سرانجام برخورد با پول نفت ، ميزان نقدينگي مناسب براي رشد برنامه ، ارائه فرمول مناسب براي تك رقمي شدن بيكاري و تورم و راهكار كاهش نقدينگي و رشد اقتصادي هشت درصدي ، سوالاتي است كه اقتصاددانان به انها پاسخ ندادند.

رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار درباره طولاني شدن مدت قراردادهاي نفتي يادآور شد: قراردادهاي نفتي و گازي كه براي دراز مدت تنظيم مي شود به دليل حجم بالا و مطالعه، زمان بر هستند.

وي با اشاره به سرمايه گذاري 50 ميليارد دلاري در بخش بالادستي نفت و گاز ، امضاي قرارداد با سوئيس و برخي قراردادهاي در حال امضا با كشورهاي تركيه ، عمان ، امارات و كويت را ياداور شد و گفت : اگرچه مسير انعقاد قرارداد در كشور ما به دلايل فني و كارشناسي مثل ساير كشورها طولاني است ولي احساس تاخير در روند اجراي كار وجود ندارد.

اول از همه به دولت انتقاد مي كنم

رئيس جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به پرسشي درباره علت تناقض هاي دولت و مسئولان خارج دولت و رقبا در ارائه گزارش ها در خصوص جايگاه ايران در منطقه و رشد شاخص هاي اقتصادي اعم از سرمايه گذاري خارجي ، تورم و اشتغال گفت : علت روشن است، بعضي ها پيروزي هاي دولت را در عرصه ديپلماسي هم نفي مي كنند . اينكه ايران امروز كشوري مقتدر و عزيز است نفي مي كنند ، بعضي ها سفرهاي استاني را هم نفي مي كنند .

احمدي نژاد در ادامه پاسخ به اين پرسش اضافه كرد : بعضي ها اشتغالي را كه درست شده را هم نفي مي كنند ، رشد اقتصادي كه حداقل سه مرجع به طور مستقل اندازه گيري و اعلام مي كنند را هم نفي مي كنند . بعضي ها هم اصل اين دولت را نفي مي كنند ، اشكالي هم ندارد و آزادند .

رئيس جمهور خاطر نشان كرد : اما توجه داشته باشيد اگر فكر مي كنند ديگران هم با آنان به اين گونه تعامل كنند آنها هم مي توانند مديريت كشور را انجام دهند اشتباه مي كنند .

احمدي نژاد افزود: بالاخره اگر بانك مركزي معتبر است هميشه معتبر است اگر نامعتبر است هميشه نامعتبر است، اگر كساني اين طوري قضاوت كنند، دارند دوران مديريت خودشان را زير سؤال مي برند. مگر مي شود با اين همه سازمان كنترل كننده كسي در كشور آمار غيرواقعي ارائه بدهد . اگر كسي فكر مي كند اين كار شدني است معني آن اينست كه زماني كه خودش مدير بوده از اين كارها كرده است .

رئيس جمهور ادامه داد: اگر شما هم از اين كارها كرديد اين دولت اهل اين حرف ها نيست، ما كار پنهاني نداريم. بنده به عنوان تنها رئيس جمهوري هستم كه اول از همه انتقادات به دولت را مطرح مي كنم ، اشكالات دولت را خودم مطرح كردم و جالب است وقتي من ضعف هاي دولت را هم مي گويم اينها به من هم حمله مي كنند .

احمدي نژاد افزود : من مي گويم فلان بخش دولت اشكال دارد ، اينها حمله مي كنند مي گويند چرا گفتي ؟ تنها رئيس جمهوري است كه ضعف دولت را مي گويد و مردم را در جريان مي گذارد و تلاش مي كند كه ضعف ها را برطرف كند. ما چيز پنهاني از مردم نداريم .

هيچگونه تخريب چهره علما و مراجع را قبول نداريم

رئيس جمهور در ادامه نشست مطبوعاتي گفت: جايگاه مراجع در كشور ما ، جايگاهي بسيار محترم است و ما هيچگونه تخريب چهره علما و مراجع را قبول نداريم.

وي افزود: كشور ما كشوري آزاد است و افراد آزادانه اظهارنظر و تحليل مي كنند ولي خواهش مي كنم اين افراد در تحليل هاي خود، از توهين به مراجع خودداري كنند.

احمدي نژاد گفت : جايگاه والاي علما به واسطه تربيت طلاب و پيگيري نشر فرهنگ اسلامي جايگاهي مقدس است. تصميم گيري در عرصه كشور تابع قانون است و دولت در تصميم گيري ها هيچگونه توصيه افراد هر چند محترم را نمي تواند لحاظ كند.

رئيس جمهور در ادامه در پاسخ خبرنگار روزنامه كيهان گفت : ما درباره طرح آزاد كردن يارانه ها با اظهارنظرهاي متفاوتي روبرو شديم برخي مي گفتند اگر سال اول برگزار مي شد كاري غيركارشناسي واقع مي شد و برخي مي گويند اگر سال آخر باشد بيشتر جنبه تبليغاتي دارد.

احمدي نژاد افزود: حتي برخي معتقد بودند دولت اين طرح را رها كند و بر گردن دولت آينده بياندازد و برخي ديگر اين طرح را يك طرح سياسي قلمداد مي كردند.

وي گفت : اگر اين طرح سياسي است و همه كارهاي مملكت بر اساس سياست است پس هيچ كاري نبايد انجام شود چون كارها سياسي است.

احمدي نژاد گفت : مصوبه بنزين يك مصوبه ابتدايي بود قانون سهميه بندي بنزين 28 اسفند ماه85 به دولت رسيد و با لحاظ تعطيلات اول سال عملا دولت يك ماه و نيم فرصت داشت تا مصوبه سهميه بندي بنزين را اجرايي كند.

احمدي نژاد افزود : تجربه بنزين يك تجربه بكر بود و هر كار غيركارشناسي عليرغم پيگيري ها و فشار مجلس مي توانست بحران ساز باشد.

وي افزود: اين طرح از ابتدا مشخص بود كه براي زمين زدن دولت پيگيري مي شود ولي اين دولت توانست سنگين ترين تكليف خويش پس از انقلاب را به دوش بكشد.

رئيس جمهور گفت : عده اي با دولت مخالفت مي كنند فقط بخاطر اينكه دولت مي تواند در مسئله بنزين با هوشمندي مردم و كمك خداوند عمل كند و زمين نخورد.

وي افزود: من تعجب مي كنم كه چرا عده اي نمي گذارند كارهاي خوب در كشور انجام شود. آيا طرح آزاد سازي يارانه ها به نفع كشور است يا به ضرر؟ اگر به نفع كشور است پس چرا بعضي ها نمي خواهند اجرا شود.

رئيس جمهور گفت : در حال حاضر نمايندگان مجلس از بهترين دوستان دولت هستند و همه از ياران انقلابي و ارزشي هستند و اكثر قريب به اتفاق آنها پشتيبان دولت هستند.

وي افزود: من توصيه مي كنم كساني كه در اين شبهاي ماه مبارك رمضان از علما بر عليه دولت امضاء جمع مي كنند اين كار را كنار بگذارند و جلسه اي تشكيل داده و براي رفع مشكلات مردم و كشور راهكارهاي جديد ارائه كنند و اگر خواهان كمك نيستند بهتر است كه سكوت كنند.

احمدي نژاد گفت : طرح نظام مالياتي از نيمه دوم سال اجرا مي شود و از اول مهر طرح توزيع كالا شروع خواهد شد و همچنين از نيمه دوم سال طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز اجرا خواهد شد.

از برنامه دوربين خبرساز خوشم نمي آيد

در ادامه نشست خبري رئيس جمهور خبرنگاري با اشاره به اينكه كاروان ورزشي ايران در المپيك 2008 پكن نتايج قابل قبولي بدست نياورد از رئيس جمهور پرسيد آيا نبايد در بخش ورزش سياستگذاري ها و مديراني داشته باشيم كه با تغيير دولتها تغيير نكنند و نتايج بهتري براي ايران به بار آورند؟

احمدي نژاد در پاسخ گفت: من بعد از ماه مبارك رمضان با دست اندركاران ورزش و كاروان المپيك و پارالمپيك ديدار و گفتگو خواهم داشت.

وي افزود: در اين رقابتها همه تلاش كردند، مربي ها و ورزشكاران خيلي زحمت كشيدند ولي آن طور كه بايد به موفقيت دست نيافتيم و بايد اين امر را ريشه يابي كنيم تا اين مشكل اساسي درمان شود.

رئيس جمهور گفت: دستور پيگيري اين امر را به آقاي علي آبادي داده ام و ايشان هم در حال حاضر مشغول اقدام هستند.

احمدي نژاد خطاب به خبرنگاران گفت : من از شما رسانه ها مي خواهم به سالم سازي فضاي ورزش كشور كمك كنيد و آن را از حاشيه دور نگهداريد.

رئيس جمهور گفت : من از اين برنامه دوربين خبرساز خوشم نمي آيد چرا فقط حاشيه هاي ورزش را نشان مي دهد مگر ورزش ما فقط حاشيه است البته بسياري از روزنامه ها هم همين عملكرد را دارند و فقط به حاشيه سازي مي پردازند.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد بحث هاي علمي و عالمانه در ورزش پيگيري شود گفت: بايد كاري كنيم كه در آينده بر سكوي اول جهان بايستيم، در رقابت هاي پارالمپيك توانستيم موفقيت هاي خوبي بدست آوريم چرا كه مديران ورزش جانبازان و معلولان موفق شدند ورزش را از فضاي كاذب و حاشيه دور نگهدارند و به خوبي مديريت كنند.

احمدي نژاد تاكيد كرد : همه بايد كمك كنيم اخلاق بر ورزش كشور و رسانه هاي ورزشي حاكم شود. امروز رسانه ملي در عرصه ورزش بالاترين زحمت را مي كشد اما يك صحنه مي تواند تاثير منفي داشته باشد همينطور روزنامه ها كه ممكن است هميشه مطالب خوبي انتشار دهند ولي گاهي يك تيتر لطمه وارد مي كند
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن