تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813153349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران در ميان ۱۳۶ مدعى


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: ايران در ميان ۱۳۶ مدعى
رقابت هاى مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ آفريقاى جنوبى چهارشنبه شب در تمام نقاط دنيا پيگيرى شد و آرزومندان و مدعيان صعود به مصاف يكديگر رفتند. البته در اين شب، تيم ملى ايران به قيد قرعه مثل ژاپن استراحت داشت. تعداد كل تيم هايى كه در اين رقابت حضور دارند ۱۳۶ تيم است كه در نهايت از جمع آنان ۳۲ تيم به جام جهانى صعود مى كنند تا تكليف قهرمان دور آتى جام جهانى را مشخص كنند اما كدام تيم ها به جام جهانى صعود مى كنند؟ پاسخ دادن به اين سؤال در خصوص كليه تيم ها زود است، با اين حال نگاهى اجمالى داريم به شرايط همه تيم ها در ۶ قاره جهان تا برآوردى نسبى از جدى ترين مدعيان داشته باشيم؛
نگران صعود برزيل و آرژانتين نباشيد
آمريكاى جنوبى به خاطر داشتن قدرت هاى بزرگى همچون برزيل و آرژانتين هميشه مورد توجه فوتبالدوستان بوده است. نمايندگان اين قاره فقير تاكنون موفق به صيد ۹ كاپ قهرمانى شده اند؛ برزيل ۵ بار، آرژانتين ۲ بار و اروگوئه ۲ بار. به همين خاطر در جام جهانى دور آتى شاهد رقابت هايى فينال گونه بين آمريكاى جنوبى و اروپا خواهيم بود تا معلوم شود كدام قاره براى دهمين بار فاتح جام قهرمانى مى شود. از قرار معلوم هم آمريكاى جنوبى طبق روال گذشته با توپ پر مى آيد و غير از شناسنامه جام جهانى يعنى برزيل، آرژانتين هم در بهترين شرايط صعود قرار دارد. در اين ميان پاراگوئه ، شيلى و اروگوئه هم مدعى هستند.
شيران رام نشدنى در راهند گروه يك آفريقا
نكته: رقابت هاى مقدماتى در قاره آفريقا در مرحله اول خود قرار دارد. كامرون را به جرأت مى توان رسمى ترين تيم آفريقا ناميد كه به خاطر درخشش خيره كننده اش در جام جهانى ۱۹۹۰ ايتاليا همچنان لقب شيران رام نشدنى آفريقا را يدك مى كشد. اين تيم در اين دوره از رقابت هاى مقدماتى نيز در صدر گروه خود است و صعودش به مرحله دوم در قاره سياه تا حدود زيادى ميسر شده است.
كنيا مشكلى براى صعود ندارد
در گروه ۲ آفريقاى جنوبى، كنيا تقريباً رقيبى ندارد و فقط گينه مى تواند براى اين تيم مشكل ساز شود اما فكر نمى كنيم از صعود كنيا به مرحله دوم رقابت هاى مقدماتى در قاره آفريقا جلوگيرى كند.
«بنين» يك مدعى جديد
صدرنشينى بنين در گروهى كه آنگولا و اوگاندا حضور دارند واقعاً جالب توجه است. اختلاف ۵ امتيازى هم باعث شده تا صعود بنين را به مرحله دوم قطعى بدانيم.
نيجريه در خود جام جهانى هم مدعى است
نيجريه را از نظر كسب نتيجه مى توان قدرتمندترين تيم حاضر در ميان مدعيان ۱۲ گروه آفريقا ناميد. اين تيم با اختلاف ۸ امتيازى با تعقيب كننده خود هيچ دغدغه اى از بابت صعود ندارد. ديگر اينكه نيجريه پر قدرت ترين خط دفاعى را دارد چرا كه طى ۴۵۰ دقيقه مسابقه اى كه داشته حتى يك گل دريافت نكرده است . مطمئن باشيد اين تيم، هم به جام جهانى صعود مى كند و هم در خود جام جهانى به عنوان يك مدعى مطرح مى شود.
منتظر صعود غنا باشيم؟
در گروه ۵ آفريقا اسمى كه توجه همگان را به خود جلب مى كند تيم غناست با اين حال حضور اين تيم در مكان سوم تا حدودى نگران كننده است. ليبى و گابن تاكنون در عرصه جام جهانى كارى از پيش نبرده اند اما غنا در همين دوره آخر در قواره يك مدعى ظاهر شد. با اين حال منتظر هستيم تا ببينيم غنا صعود مى كند يا خير؟
سنگال بايد بجنبد
سنگال كه يكى از قهرمانان ادوار گذشته جام ملت هاى آفريقا بوده است شرايط سختى را براى صعود دارد. تيم هايى چون الجزاير و گامبيا بالادست اين تيم قرار دارند. البته سنگال اختلاف چندانى با اين ۲ رقيب ندارد و كافى است تا كمى بجنبد تا صعودش قطعى شود.
ساحل عاج مشكلى ندارد
در گروه ۷ فكر نمى كنيم ساحل عاج مشكلى را براى صعود داشته باشد. اين تيم از هم اكنون در فكر مرحله دوم است.
شايد مراكش جا بماند
در گروه ۸ اسم بزرگى به چشم نمى خورد و فقط مراكش است كه به خاطر گذشته خود قابل احترام است. با اين حال صعودش به مرحله دوم در هاله اى از ابهام قرار دارد.
يك گروه با مدعيان متوسط
بوركينافاسو و تونس هرچند در گروه ۹ پيشتاز هستند اما حتى در صورت صعود به مرحله بعد نيز در ميان مدعيان آفريقايى، تيم هاى قابل توجهى نخواهند بود.
شايد همه چيز به هم بريزد
اين گروه شرايط جالبى دارد و تيم هاى حاضر، در مسابقاتى كه داشته اند هرگز تساوى را تجربه نكرده اند. در اين گروه يك تيم مى تواند با يك پيروزى از قعر جدول تا صدر جدول تغيير مكان دهد و عكس آن نيز صادق است.
يك گروه ضعيف
زامبيا، سوازيلند و توگو تيم هاى مطرحى در آفريقا نيستند و به جرأت مى توان اين گروه را ضعيف ترين گروه قاره سياه لقب داد.
مصر شايد اين بار جهانى شود
مدت زيادى است كه از آخرين حضور مصر در يك دوره از جام جهانى مى گذرد اما از قرار معلوم مصرى ها اين بار عزم خود را جزم كرده اند تا بار ديگر راهى جام جهانى شوند. اين تيم همچنين در حال حاضر عنوان قهرمانى آفريقا را يد ك مى كشد.
استراليا پوست انداخته است گروه يك آسيا
در روز اول رقابت هاى مرحله دوم مقدماتى جام جهانى در منطقه آسيا و در گروه يك وقتى قطر توانست با ۳ گل از سد ازبكستان بگذرد آن را به شرايط نامساعد آب و هوا براى ازبك ها ربط داديم چراكه فكر مى كرديم ازبكستان تيم بزرگى است اما وقتى اين تيم در پايتخت خود به استراليا هم باخت، دانستيم قرار نيست ديگر روى اين نماينده آسيا حسابى باز كنيم. استراليا با بازى قدرتمندانه اى كه در تاشكند به نمايش گذاشت معلوم شد اين تيم پوست انداخته و تبديل به همان تيمى شده كه تمام آسيا را به وحشت مى اندازد. غير از اين مدعى، ژاپن و قطر هم قابل توجه هستند. با اين حال نمى دانيم چرا نمى توانيم از كنار نام بحرين به راحتى عبور كنيم. شايد در بازى هاى آينده، اين تيم هم دردسر بزرگى براى مدعيان شود.
دردسر بزرگى به نام كره شمالى
عربستان سعودى هرچند با ۲ گل از سد امارات گذشت و در پايان روز دوم رقابت هاى مرحله دوم در صدر جدول جا گرفت اما اين تيم چندان كه بايد چنگى به دل نمى زند. هر ۲ گلى كه عربستان به امارات زد به خاطر برخورد توپ به پاى مدافع حريف و تغيير مسير ناگهانى بود. البته امارات شايسته پيروزى در اين ميدان نبود اما از انصاف هم به دور بود كه اين تيم روى بدشانسى بر ميهمان خود ببازد. و اما كره شمالى! اين تيم در گام اول از سد امارات گذشت و در گام دوم هم پيروزى اش مقابل كره جنوبى دور از انتظار نبود كه به خاطر اشتباه دروازه بان خود برد را با تساوى عوض كرد. اين تيم را به جرأت مى توان بزرگترين دردسر گروه ايران ناميد. البته تكليف ايران و كره شمالى در بازى ۲۴ مهرماه مشخص خواهد شد. برنده اين مسابقه مى تواند تا اطلاع ثانوى نفس راحتى بكشد.
آلبانى را جدى نگيريد
حضور آلبانى در صدر اين گروه را به هيچ عنوان جدى تلقى نكنيد. اين تيم اگر از ۲ بازى ۴ امتياز كسب كرده به خاطر پيروزى مقابل مالت ضعيف و تساوى با مجارستان بوده است. به طور حتم در گروه يك تيم هاى دانمارك، سوئد و پرتغال براى صعود خواهند جنگيد.
يك گروه آسان
آسان ترين گروه رقابت هاى مقدماتى جام جهانى در اروپا همين گروه ۲ است. ابتدا فكر مى كرديم سوئيس مى تواند مدعى باشد كه با يك باخت و يك تساوى در ۲ بازى پشت سر هم نشان داد كه حال و روز خوبى ندارد. فقط و فقط مى توان به يونان به چشم يك تيم قابل توجه نگاه كرد.
منتظر اوج گيرى چك هستيم
اين گروه يك مدعى اسمى دارد به نام جمهورى چك. لهستان و اسلوونى نبايد به حضور خود در بالاى جدول چندان خوشبين باشند. اين تيم با يك بازى عقب افتاده اى كه دارد مى تواند بدون توجه به بازى هاى دوم به بعد نيز به صدرنشينى خود اميدوار باشد.
صعود راحت براى آلمان
آلمان كه از قدرت هاى سنتى فوتبال در دنيا به شمار مى رود در گروهى حضور دارد كه غير از روسيه حريفى جدى ندارد. اگر ژرمن ها بتوانند در مصاف با روس ها كامياب شوند، صعود راحتى را به جام جهانى تجربه خواهند كرد. در ضمن جام جهانى با حضور آلمان جدى تر به نظر مى رسد.
قهرمان اروپا، قهرمان جهان مى شود؟
اسپانيا شروع قدرتمندى را در رقابت هاى مقدماتى داشته و با ۲ پيروزى پرگل و بدون دريافت گل نشان داده كه قهرمانى اش در اروپا بى دليل نبوده است. با اين حال آيا مى توان به قهرمانى اسپانيا در جام جهانى دوره آتى هم اميدوار بود؟
انگلستان بزرگ كاپلو
كاپلو از انگلستان يك تيم بزرگ و قابل احترام ساخته است. پيروزى قاطع آنگلوساكسون ها مقابل كرواسى نشان از توان بالاى آنان داشت. ديگر اينكه اوكراين و بلاروس نمى توانند مانع صعود اين انگلستان شوند كه بزرگتر و قوى تر از گذشته به نظر مى رسد.
اين فرانسه نگون بخت
مثل اينكه قرار نيست بعد از جدايى زين الدين زيدان، فرانسه پرمهره كارى از پيش ببرد. اين تيم به اندازه ۲ تيم بزرگ بازيكن اسمى دارد اما به اندازه يك تيم متوسط هم نتايج قابل قبولى كسب نمى كند. اميدواريم هر طورى هست فرانسه را هم در آفريقاى جنوبى ببينيم.
مدافع قهرمانى بدشانس
تا نوبت به قهرمانى ايتاليا رسيد قانون جام جهانى تغيير كرد. اگر در خاطرتان باشد قهرمان هر دوره از جام هاى جهانى اتوماتيك وار در دور بعدى شركت مى كرد اما ايتاليا مجبور شده در رقابت هاى مقدماتى شركت كند. با اين حال كسب ۶ امتياز از ۲ بازى قابل توجه است. به نظر نمى رسد ايتاليا براى صعود حتى با ايرلند جنوبى هم مشكلى داشته باشد.
هلند دوست داشتنى هم قوى است
در گروه ۹ اگر نروژ و اسكاتلند در ديدارهاى آينده خود متفاوت ظاهر نشوند، صعود هلند صددرصد خواهد شد. نارنجى پوشان دوست داشتنى با قدرت قابل قبولى پاى به اين رقابت ها گذاشته اند.
آمريكا بدون رقيب
آمريكا در منطقه خود غير از مكزيك رقيب ديگرى ندارد و وقتى در گروهى قرار بگيرد كه خبرى از اين حريف نيست صدرنشينى اين تيم حتمى است. تيم هاى ديگر مى توانند براى به دست آوردن نيم سهميه منطقه خود دلخوش باشند والا صعودى مستقيم براى آنان متصور نيستيم.
مكزيك و ديگر هيچ
مكزيك اگر به جام جهانى نيايد همانند اين است كه كره جنوبى از آسيا به جام جهانى نرفته چرا كه اين تيم پاى ثابت جام هاى جهانى از منطقه خود است.
شايد كاستاريكا هم كارى كند
۳ پيروزى پى در پى در يك گروه آسان، كاستاريكا را هم تبديل به مدعى صعود كرده است. با اين حال صعود به خود جام جهانى شايد هرگز براى اين تيم ميسر نشود.
نيوزلند منتظر رقيبى خارج از اقيانوسيه
با خروج استراليا از قاره اقيانوسيه، نيوزلند اين فرصت را به دست آورد تا بدون دغدغه تبديل به تيم اول منطقه شود. اين تيم در حال حاضر خود را آماده مى كند تا براى صعود به جام جهانى با تيم پنجم آمريكاى لاتين ديدار كند.
توضيح پايانى
از ۹ گروه اروپا، ۹ تيم اول گروه ها به صورت مستقيم صعود مى كنند. از ميان ۹ تيم دوم گروه ها، بدترين تيم دوم حذف مى شود و باقى مانده ها ۲ به ۲ مقابل هم در پلى آف حضور مى يابند. برندگان اين مرحله هم جهانى مى شوند. به اين ترتيب ۱۳ نماينده قاره سبز معلوم مى شود. از قاره آفريقا ۵ تيم به جام جهانى مى رود و با توجه به ميزبانى آفريقاى جنوبى تعداد كل نمايندگان آفريقا به ۶ تيم مى رسد. از آمريكاى جنوبى ۴ تيم به صورت مستقيم به جام جهانى مى روند. از آسيا و «آمريكاى شمالى، مركزى و حوزه درياى كارائيب» به ترتيب ۴ و۳ تيم به صورت مستقيم جهانى مى شوند. برنده پلى آف تيم هاى سوم ۲ گروه آسيا نيز به مصاف تيم اول اقيانوسيه مى رود تا يك تيم از اين جمع جهانى شود. پلى آف منطقه «آمريكاى شمالى، مركزى و حوزه درياى كارائيب» و آمريكاى جنوبى هم به ترتيب بين تيم چهارم و تيم پنجم ۲ منطقه ياد شده برگزار مى شود تا تكليف آخرين مسافر جام جهانى مشخص شود.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن