تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815322902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد حسن نصرالله: از مذاكرات ملي لبنان استقبال مي‌كنيم قدرت مقاومت، آمريكا را به فكر استفاده از تاكتيك‌هاي آن عليه ارتش روسيه در گرجستان انداخته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سيد حسن نصرالله: از مذاكرات ملي لبنان استقبال مي‌كنيم قدرت "مقاومت"، آمريكا را به فكر استفاده از تاكتيك‌هاي آن عليه ارتش روسيه در گرجستان انداخته است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

دبيركل حزب‌الله لبنان ضمن استقبال از مذاكرات ملي احزاب سياسي اين كشور، توسعه و گسترش مذاكرات و توقف اقدامات تحريك آميز و تنش زا را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي السفير -چاپ لبنان- سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان طي سخناني كه از طريق تلويزيون خطاب به شركت كنندگان در مراسم ضيافت افطار هيات حمايت از مقاومت اسلامي در بيروت ايراد شد، اظهار داشت: مهمترين اساس در مقاومت لبنان كه تحت حمايت ملت لبنان تحكيم يافته است حس مسووليت است زيرا پس از حمله سال 1982 اسراييل به لبنان بسياري از زنان و مردان مبارز اين كشور با اين حمله مخالفت كرده و تجاوز به خاك كشورشان، دستگيري هزاران تن از جوانانشان و سيطره‌ي دشمن بر خاك و آب و حاكميت كشور‌شان را نپذيرفتند.

وي اظهار داشت: تمامي اين موضع‌گيري‌ها نتيجه‌ي احساس مسووليت مردان و زنان مقاومت است كه با اين احساس والاي انساني مقابل اين اقدامات ايستادند.

سيد حسن نصرالله با اشاره به اظهارات اخير ايهود المرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: المرت پس از تمامي تجاربي كه در عرصه سياسي دانسته است مي‌گويد كه ما در وضعيت جديدي در منطقه قرار گرفته‌ايم و اوضاع منطقه‌يي و حتي اوضاع داخلي به سود ما نيست و روياي تشكيل كشور بزرگ اسراييل پايان يافته است.

وي ادامه داد: چرا المرت بايد چنين سخناني را مطرح كند و اين مشابه سخناني است كه بنيامين نتاياهو، رهبر حزب ليكود نيز پس از شكست اسراييل در سال 2000 مطرح كرده و عنوان كرده است كه پس از عقب نشيني خفت بار نيروهاي اسراييلي از جنوب لبنان در سال 2000 طرح صهيونيستي با شكست روبرو شده است.

سيد حسن نصرالله گفت: دليل اين امر تحولات، دستاورد‌ها و پيروزي‌هاي جنبش‌هاي مقاومت در منطقه است كه از سال 2000 و پس از شكست اسراييل در لبنان آغاز شد و اين حقيقتي غير قابل انكار است.

دبيركل حزب‌الله لبنان ادامه داد: امروز در اين لحظه و با تمامي حقايق موجود همه‌ي ما خواهان دفاع و حمايت از كشورمان هستيم و اين امر مستلزم يك رفتار و موضع‌گيري ملي است و من بايد به نتيجه‌اي كه به دست آورده‌ام اشاره كرده و بگويم پس از پايان جنگ ژوييه و تحولات به وجود آمده در لبنان از تحولات 7 مه، توافقنامه‌ي دوحه گرفته تا تشكيل دولت متحد ملي، مقاومت ملي لبنان كه با تهديد‌ها و تلاش‌هاي هدفمند و معارض زيادي روبرو بود توانست تمامي اين تجربه‌ها و خطرات حقيقي را با جديت پشت سر بگذارد.

وي ادامه داد: اسراييلي‌ها از سال 2006 به همراه آمريكا و تمام كساني كه آنها را ياري مي‌دادند سعي كردند تا عامل قدرت يعني مقاومت را هدف قرار دهند اما مقاومت از تمامي اين خطرات‌ رهايي يافت.

سيد حسن نصرالله تاكيد كرد:‌ آنها هنوز به دنبال ترور شخصيت‌هاي مقاومت هستند و اكنون در عرصه رقابت‌ها بر سر رياست حزب كاديما شاهد هستيم كه تزيپي ليوني، وزير امور خارجه اسراييل و شائول موفاز، وزير جنگ اين رژيم صراحتا اعلام مي‌كنند كه هر گونه فرصت را براي ترور دبيركل حزب‌الله لبنان به غنيمت مي‌شمارند. من از آنها تشكر مي‌كنم و مشكلي با اين موضوع ندارم زيرا معتقدم هر گاه زمان شهادت فرا برسد آماده پذيرش آن هستم و اين همان چيزي است كه تمامي مردان مقاومت اعم از شهدا و كساني كه هنوز زنده و پايدار ايستاده‌اند به آن معتقد هستند.

سيد حسن نصرالله گفت: اسراييلي‌ها گزينه‌هاي مختلفي را امتحان كردند كه از جمله مي‌توان به گزينه‌ي نظامي اشاره كرد كه در تمامي موارد آن چه در سال 2000 و چه 2006 متحمل شكست شدند، آنها حتي تلاش كردند مقاومت را با كاهش و از بين بردن حمايت‌هاي مردمي روبرو سازند كه در اين امر نيز شكست خوردند زيرا امروز مقاومت تحت حمايت گسترده‌ي مردم لبنان ايستاده است و علاوه بر آن سعي كردند كه به عناوين مختلف فعاليت‌هاي مقاومت را تعطيل ساخته و جلوي اقدامات آن را بگيرند كه ما اين تحولات را نيز پشت سر گذاشتيم.

دبيركل حزب‌الله لبنان تاكيد كرد: اما خطرناك‌ترين مرحله‌اي كه مقاومت با آن روبرو شد تلاش جهت كشاندن مقاومت به درگيري‌ها و آشوب داخلي است كه به عناوين مختلف اعم از معارضان و موافقان و يا فتنه و آشوب مذهبي و طايفه‌يي بوده كه ما هفتم ماه مه اين مرحله حساس و خطرناك را نيز پشت سر گذاشتيم و بايد بگويم كه به رغم تلاش‌هاي داخلي بين‌المللي و منطقه‌يي كه براي هدف قرار دادن مقاومت و كشاندن آن به جنگ داخلي و ايجاد درگيري‌ بين ارتش و مقاومت صورت گرفت احزاب معارض لبنان جلوي فتنه و آشوب‌ها و وقوع جنگ داخلي را گرفته و از دولت و ارتش حمايت كردند.

وي افزود: تا پيش از 7 مه بيروت با بدترين تحولات و رويداد‌ها روبرو شد اما لبنان دولت ارتش و ملت آن از بدترين دسيسه‌ها و توطئه‌ها نجات يافتند، طبيعتا كساني كه قصد كشاندن لبنان به بحران و آشوب داخلي را داشتند همچنان سعي مي‌كنند تا اهداف خود را عملي سازند و مسووليت ما در قبال اين توطئه‌ها اين است كه ابتدا براي حل اختلافات و مشكلات به مذاكره بنشينم.

دبيركل حزب‌الله لبنان ضمن استقبال از انجام دور اول مذاكرات ملي در لبنان درخصوص غيبتش در اين مذاكرات اظهار داشت: ما و اسراييلي‌ها در حالت كش مكشي هستيم، آنها در كمين من هستند و از من مي‌ترسند لذا من در كاخ بعبدا حضور نيافتم اما پيگير تلاشهاي رهبران سياسي در حل بحران هستم و در كنار آنها ايستاده‌ام.

وي از سخنراني ميشل سليمان، رييس جمهور لبنان در نشست مذاكرات ملي استقبال كرده و آن را دقيق، مسوولانه و ملي توصيف كرد كه "برگرفته از عزم اراده و روحيه‌اي عالي براي حل مشكلات حساس و پرونده‌هاي سرنوشت ساز كشور" است.

دبيركل حزب‌الله لبنان هم چنين از بيانيه‌ي پاياني اين مذاكرات نيز استقبال كرده و بخش مربوط به تبليغات رسانه‌يي و نقش رهبران سياسي و رسانه‌ها در حل مشكلات كشور را مهم دانست.

سيد حسن نصرالله تاكيد كرد: ما در توافقنامه‌ي دوحه بر ضرورت توقف اقدامات تحريك آميز و رسانه‌يي تاكيد كرديم و مي‌توانم به نمايندگي از سوي معارضان بگويم كه احزاب معارض در اين امر موفق بودند اما برخي گروه‌ها از حزب حاكم بر تعهداتشان عمل نكردند همانطور كه برخي طرف‌هاي عربي نيز به اين تعهدات پايبند نبودند.

وي ادامه داد: چنانچه رسانه‌هاي داخلي به اين تعهدات پايبند باشند شاهد هستيم كه برخي رسانه‌هاي عربي با اقدامات تحريك آميز مذهبي و طايفه‌يي محسوس سعي در ايجاد بحران داخلي در لبنان را دارند، لذا بايد همه‌ي ما به عنوان لبناني‌ها به تعهداتمان مبني بر متوقف ساختن اقدامات تحريك آميز و تنش‌زا عمل كنيم زيرا زماني كه به مصالحه روي مي‌آوريم بايد جلوي تنش و تحريك را بگيريم و من معتقدم كه ما توانايي حل و فصل مشكلات را داريم.

سيد حسن نصرالله با اشاره به ترور صالح العريضي، عضو دفتر سياسي حزب دموكرات لبنان گفت: گروه‌هايي كه در اين ترور نقش داشتند مخالف ايجاد هر گونه تفاهم بين حزب سوسياليست پيشرو لبنان و حزب‌الله هستند و سعي دارند تا احزاب لبنان را به درگيري‌ بكشانند و ما تنها با متوقف ساختن و پايان دادن به تنش‌ها و اقدامات تحريك آميز مي‌توانيم اين مراحل خطرناك را پشت سر گذاشته و مشكلاتمان را حل كنيم.

وي افزود: همانطور كه شاهد بوديم اين اقدام به انجام مصالحه در شمال لبنان و آشتي بين حزب‌الله و حزب سوسياليست پيشرو منجر شد و روند مصالحه‌ها همچنان ادامه خواهد يافت و از بيروت به ديگر مناطق نيز كشيده مي‌شود.

دبيركل حزب‌الله لبنان هدف از آشتي ملي را ايجاد فضاي مناسب براي تحكيم صلح داخلي امنيت ثبات و فراهم كردن شرايط براي برگزاري انتخابات پارلماني دانست و افزود: كساني كه بخواهند با هدف كسب امتيازات انتخاباتي كشور را به جنگ داخلي بكشانند بزرگترين خيانت را به كشور كرده‌اند.

وي ادامه داد: هدف ما از مصالحه انزواي برخي و روي كار آمدن برخي ديگر نيست و معتقديم كه با وجود تفاهم نامه‌ها و ائتلاف‌ها تمامي گروه‌ها بايد با جديت بر مواضع خود بايستند و ما خواهان گسترش مذاكرات و حضور گسترده‌تر احزاب سياسي در آن هستيم.

دبيركل حزب‌الله لبنان برخي احزاب لبناني را به مانع تراشي در روند مذاكرات متهم كرده و افزود: برخي گروه‌هاي سياسي در لبنان در جنگ ژوييه 2006 كنار مقاومت ايستادند و از آن حمايت كردند و ما اكنون خواهان حضور اين گروه‌ها در مذاكراتي هستيم كه با هدف ايجاد يك استراتژي دفاعي در لبنان برگزار مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به قدرت مقاومت و تاكتيك‌هاي پيرومندانه‌ي آن در مقابله با دشمن افزود: اظهارات رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا مبني بر اين كه بايد ارتش گرجستان را نيز همانند حزب‌الله لبنان آموزش داد زيرا گرجستان از نظر جغرافيايي مانند لبنان است و مي‌توان از تجربه‌هاي حزب‌الله براي گرجستان استفاده نمود نشان از قدرت مقاومت و پيروزي آن در شكست بزرگترين ارتش دنيا دارد.

وي خاطرنشان كرد: امروز شاهد هستيم كه يك آمريكايي نيز به قدرت حزب‌الله معترف شده و سعي دارد از اين توانمندي براي شكست ارتش روسيه در گرجستان استفاده كند و حتي استفاده از تاكتيك‌هاي حزب‌الله در جنگ‌ها را در ارتش آمريكا نيز خواستار شده است. تمامي اين مسايل نشان از الگوي نظامي برجسته‌اي دارد كه حزب‌الله لبنان ابداع نموده است.

دبيركل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: خطاب به رهبران سياسي و نظامي لبنان مي‌گويم امروز و در شرايطي كه ارتش‌هاي سراسر جهان سعي در استفاده از تجارت و آموخته‌هاي ديگر نقاط جهان را دارند، لبناني‌ها يك آموز‌شگاه‌ نظامي در اختيار دارند و از تجاربي برخوردار هستند كه نه ساخته دست شرقي‌ها است و نه غربي‌ها، نه از آمريكايي‌ها گرفته شده و نه از روس‌ها، بلكه ساخته‌ي دست لبناني‌ها است. لذا رهبران لبناني بايد بيش از پيش نسبت به اين تجربه‌ي ساخت لبنان و تجربه‌ي مقاومت تعصب نشان دهند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن