تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815297841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنگ رواني جديد عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جنگ رواني جديد عليه ايران
"گريگوري شولتي" سفير آمريكا در شوراي حكام نيز به رويتر گفته كه نائكرتس تصاوير و نموداريهايي از كار ايراني ها در خصوص طراحي مجدد يك موشك شهاب 3 كه احتمالا مي تواند تسليحات اتمي حمل كند، را نشان داده است.
آژانس بين المللي انرژي اتمي با به نمايش گذاشتن تصاويري كه بنابر ادعاي منابع غربي نشانه فعاليت احتمالي جمهوري اسلامي ايران در زمينه موشك هاي هسته اي است، برخلاف مقررات فني و حقوقي موجود عملا بار ديگر سناريوي تبليغاتي جديد عليه كشورمان را زمينه سازي كرد.

به گزارش مهر، ديپلماتهاي ناشناس به خبرگزاري رويترز خبر دادند كه آژانس روز سه شنبه در جلسه اي اسناد تصاويري را به نمايش گذاشت كه در آن ادعا مي شود كه ايران به طور مخفيانه تلاش كرده است تا يك موشك مخروطي را بر روي يك بمب اتمي سوار كند!

بنا به ادعاي اين منابع ناشناس اين اطلاعات در خصوص برنامه هسته اي ايران بسيار معتبر است.

بر اساس اسن گزارش "هرمن نائكرتس" رئيس بازرسان آژانس در منطقه خاورميانه در سخنراني خود در اين جلسه براي اعضاي شوراي حكام در پشت درهاي بسته گفته كه ايران درخواست هاي آژانس را براي مصاحبه با مهندساني كه در كارگاههاي غير نظامي ادعايي كار مي كنند و در اين تصاوير ديده مي شوند را رد كرده است.

"گريگوري شولتي" سفير آمريكا در شوراي حكام نيز به رويتر گفته كه نائكرتس تصاوير و نموداريهايي از كار ايراني ها در خصوص طراحي مجدد يك موشك شهاب 3 كه احتمالا مي تواند تسليحات اتمي حمل كند، را نشان داده است.

در عين حال برخي ديپلماتهاي حاضر در وين گفته اند كه تعدادي از كشورهاي عضو شوراي حكام صلاحيت آژانس را در خصوص قضاوت درباره اطلاعات مربوط به موشكهاي بالستيك و انفجارهاي قوي[كه خارج از وظيفه اين نهاد است] را مورد پرسش و ترديد جدي قرار داده اند. اين ديپلماتها آژانس را به ورود به مقوله هاي سياسي و تبليغاتي خارج از وظيفه خود متهم كرده اند.

به گزارش مهر ، علي اصغر سلطانيه نماينده ايران نيز بررسي برنامه هاي نظامي خود را خارج از اختيارات آژانس توصيف و تاكيد كرد: بديهي است كه بنابر بر مقررات بين المللي و حتي قوانين آژانس هيچ كشوري اطلاعاتي را در باره موضوعات مرتبط با فعاليت هاي دفاعي و نظامي خود ارائه نمي كند.

يادآوري مي شود برگزاري اينگونه جلسات و طرح ادعاهاي تازه عليه فعاليتهاي هسته اي صلح آميز ايران در طول سالهاي گذشته تكرار شده و همواره پس از گزارشات رسمي آژانس در خصوص عدم انحراف فعاليتهاي اتمي ايران به سوي اهداف نظامي ، لابي تندروي متمايل به آمريكا در آژانس اقداماتي را در جهت انحراف افكار عمومي و طرح ابهامات تازه سازماندهي كرده است.

اين ادعاها در حالي در گزارش اخير البرادعي قيد و تصاوير ادعايي مربوطه در حالي در آژانس به نمايش درآمده است كه اساسنامه و ان پي تي آژانس را از ورود به بررسي هاي نظامي غير هسته اي از جمله موشك هاي متعارف بالستيك منع كرده است.

جمهوري اسلامي ايران معمولا بدليل ماهيت غير فني اين ادعاها به اين گونه اقدامات واكنش نشان نداده است.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن