تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815799697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن شكوفه ها براي يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشن شكوفه ها براي يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي
سرمايه ، نرگس جودكي: بيش از يك ميليون و 200 هزار نوآموز در سراسر كشور ديروز اولين حضور در مدرسه را تجربه كردند. در همين روز 20 معلم شهرستاني كه براي شركت در جلسه شوراي هماهنگي به تهران آمده بودند بازداشت شدند. اولين روز مدرسه، اولين تجربه نشستن پشت نيمكت و خط كشيدن بر صفحه سفيد دفتر در خاطره مي ماند. هفت ساله ها در كلاس ها درس مي خوانند، به كلاس بالاتر مي روند، فرمول حفظ مي كنند، قبول مي شوند، گاه ترك تحصيل مي كنند، با آرزوي دكتر شدن كارمند اداره مي شوند ولي اولين روز را از ياد نمي برند.

همه حتي جلالي همكار خدماتي روزنامه «سرمايه» هم يادش هست كه آن روز ترسيده بود چون تا به حال آن همه آدم را يكجا نديده بود. او كه آن زمان پسر كوچكي با چشم هاي روشن بود از كلاس ترسيد و در يك غفلت معلم از كلاس بيرون زد اما مادر او را دم در مدرسه غافلگير كرد و به كلاس برگرداند. مي گويد: «معلم ما بد اخلاق بود، آدم خوبي بود ولي جدي بودنش باعث شد من روز اول از مدرسه بترسم.» كلاس اولي ها سال تحصيلي را يك هفته پيش از اول مهر آغاز مي كنند تا ترسشان تا آن روز تبديل به شوق شود. مادر مينا دست در دست دخترش از خيابان مي گذرد تا قبل از ساعت هشت به مدرسه برسد: «خوشحالم از اينكه دخترم به مدرسه مي رود. آن زمان كه من به مدرسه مي رفتم بچه هاي بزرگ تر ما را از تنبيه بدني ترسانده بودند، حالا اين ترس وجود ندارد هر چند آن طور كه شنيده ام تنبيه بدني به ندرت اتفاق مي افتد. به هر حال اگر والدين هم در مسائل مربوط به آموزش بچه ها مشاركت بيشتري داشته باشند، مي توانند بر اين موارد هم نظارت كنند.» مادران جلوي مدرسه ايستاده اند. برخي دوربين به دست دارند تا اين لحظه ها را براي هميشه ثبت كنند. آنها امروز اجازه دارند داخل كلاس را هم ببينند ولي در روزهاي آينده بچه ها بايد به تنهايي در كلاس حاضر شوند.
پدر يكي از دانش آموزان مي گويد: «احساس شادي من آميخته با نگراني است. وقتي پسر بزرگم هم به كلاس اول رفت همين حس را داشتم. بچه ها مهم ترين ساعات زندگي شان را در مدرسه مي گذرانند ولي آنجا مهم ترين چيز ها را كه كارگروهي و خلاق است، ياد نمي گيرند. آنها به خوبي بازي و ورزش نمي كنند. بچه ها در مدارس ما بيشتر درگير حفظ كردن درس هايي مي شوند كه بعد از چند سال فراموش مي شود. مهم آموختن مهارت هاي زندگي است كه توجه چنداني به آن نمي شود.»

آغاز سال تحصيلي با بحث استيضاح وزير

از دو هفته پيش بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش نقل محافل كارشناسان، مجلسيان و روزنامه ها بوده است.
علي احمدي تا پاي استيضاح رفت ولي با رايزني ها به ساختمان خيابان قرني برگشت. كارشناسان پيش بيني كرده بودند اين استيضاح به انجام نمي رسد. به اعتقاد آنها استيضاحي كه نمايندگان اصولگرا دارند بيشتر بر سر تقسيم پست هاي رياست در استان ها و شهرستان هاست و آنها در عزل و نصب ها سهم بيشتري مي خواهند. نمايندگان در حوزه انتخابيه قول هايي به طرفداران خود داده اند و يكي از پرتعدادترين حوزه ها از نظر مناطق آموزش و پرورش است. وزير آموزش و پرورش در هشت ماه وزارتش از تدوين فلسفه تازه براي آموزش صحبت كرد، از تفكيك جنسيتي كتاب هاي درسي و از تغيير برنامه ها. در اين فاصله سرانه دانش آموزي پرداخت نشد و مدارس با مشكل مواجه شدند، رقم شش هزار ميليارد توماني كسري بودجه اعلام شد و كارشناسان شگفت زده شدند.
معلمان بازنشسته نسبت به تاخير در پرداخت پاداش و معلمان حق التدريس براي تعيين تكليف وضعيت استخدام اعتراض كردند.
ديروز هم پس از 17 ماه معلمان عضو كانون صنفي فرهنگيان كه از شهر هاي مختلف به تهران آمده اند، نتوانستند جلسه شوراي هماهنگي تشكل هاي فرهنگيان را برگزار كنند و 20 نفر به كلانتري
هفت حوض برده شدند. جلسه شوراي هماهنگي دو بار در سال (زمستان و تابستان) تشكيل مي شود تا فرهنگيان درباره روز ملي معلم (12 ارديبهشت) و روز جهاني معلم (13 مهر) تصميم بگيرند. روز جهاني معلم به پيشنهاد يونسكو تعيين شده و به تاييد 130 كشور از جمله ايران رسيده است.
قانون خدمات كشوري و ساماندهي نيروي انساني و قرائت پيام دبير كل آموزش بين الملل از موضوعات جلسه تشكيل نشده ديروز بود. شوراي هماهنگي در بيانيه فروردين ماه بر تعامل با دولت تاكيد كرده است. علي احمدي با همه 53 هزار معلم حق التدريس قرارداد همكاري بسته ولي هنوز قولي براي استخدام آنها نداده است. دستورالعمل ساماندهي نيرو هاي آموزش و پرورش خود يكي از موارد مطرح شده در استيضاح وزير بوده است.
سال تحصيلي جديد از ديروز آغاز شد و روز دوم مهر حدود 14 ميليون دانش آموز راهي 160 هزار مدرسه موجود در كشور مي شوند. موسوي معلم يكي از مدارس تهران مي گويد: «امسال هم با مشكلات گذشته دست به گريبانيم و بدون شك اين مسائل در روحيه معلمان در كلاس درس تاثير مي گذارد.»
او هم اولين روزي كه به مدرسه رفت تا بياموزد را به خاطر دارد مثل اولين روزي كه معلم كلاس چهارم شد.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن