واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كمال تبريزي:شهرك سينمايي غزالي رو به تخريب است
كرج - خبرگزاري مهر: كمال تبريزي گفت: اداره دولتي شهرك سينمايي غزالي موجب تخريب زودهنگام اين شهرك شده و اداره اين شهرك توسط بخش خصوصي مي تواند در حفظ و نگهداري آن موثر باشد.
كمال تبريزي در گفتگو با خبرنگار مهر در شهريار اظهار داشت: شهرك سينمايي غزالي يك شهرك قديمي است و با توجه به استاندارهاي آن زمان ساخته شده و هم اكنون با توجه به نيازهاي جديد سينما، اين شهرك ديگر جوابگوي نيازهاي كارگردانان براي توليد فيلم نيست.
اين كارگردان مطرح سينماي ايران افزود: تاكنون نوع نگهداري اين شهرك غير استاندارد و با ضعف مديريتي مواجه بوده و اين ناشي از اداره آن به دست بخش دولتي است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: اگر اداره اين شهرك بر عهده بخش خصوصي قرار گيرد در صنعت فيلم سازي كشور اتفاقات تازه اي خواهد افتاد و هزينه ها به هدر نخواهد رفت.
وي بيان داشت: بعد از توليد و ساخت سريال "هزار دستان" در شهرك سينمايي غزالي، فيلمها و سريالهاي مختلفي در اين شهرك ساخته شد كه سرمايه اوليه احداث اين شهرك را بازگرداند اما شرايط نگهداري اين شهرك به گونه اي بود كه از اين سرمايه استفاده بهينه نشد.
تبريزي يادآور شد: همچنين امكانات و تجهيزات موجود در زمان احداث شهرك سينمايي غزالي ديگر متناسب با نياز سينماي امروز كشور نيست و بايد اين امكانات به روز شود.
كارگردان فيلم "هميشه پاي يك زن در ميان است" تصريح كرد: امكانات سينماي ايران هم اكنون جوابگوي نيازهاي كارگردانان نيست به نحوي كه كارگردانان ايراني براي انجام اقدامات اوليه در صنعت فيلم سازي از جمله اسكن نگاتيوها و كارهاي فتوگرافيكي فيلمها بايد به كشورهاي اروپايي يا تركيه مراجعه كنند.
تبريزي متذكر شد: اگر اين امكانات ساده و ابتدايي در سينماي ايران و در شهرك سينمايي شهريار به وجود آيد، اميد است كه مشكلات كارگردانان ايران تا حدود زيادي برطرف شود.
وي در مورد فيلم " پاداش" كه در جشنواره فيلم فجر به نمايش در مي آيد، اعلام كرد: تصويربرداري از شهرهاي مكه و مدينه و داخل مسجدالنبي كار غيرممكني است اما در اين فيلم با استفاده از روشهاي خاص و دوربينهاي ديجيتال اين صحنه ها آماده شده است و بيننده تصور مي كند كه بازيگر به طور واقعي در اين مكانها حضور دارد.
اين مسئول همچنين يادآور شد: به تازگي فيلمي با عنوان "خواب ليلا" توسط سينماي ايران توليد شده كه تمامي صحنه هاي فيلم به صورت طراحيهاي ديجيتال، گرافيكي و كامپيوتري است كه در عين قابل قبول بودن، براي اولين قدم، كار فوق العاده اي است.
تبريزي ادامه داد: تمامي صحنه هاي اين فيلم مجازي و در استوديو است ولي متاسفانه تمام كارهاي مربوط به اين فيلم در كشور خارجي انجام شده است.
سه شنبه 26 شهريور 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]