تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815447376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارت‌ملي جايگزين دفترچه‌‌بيمه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: مديرعامل صندوق تامين اجتماعي از اجراي فاز نخست پروژه «كارت هوشمند سلامت» با استفاده از ظرفيت كارت شناسايي ملي خبر داد.

رحمت‌الله حافظي در گفتگو با ايسنا، با بيان اينكه مشكل پروژه كارت هوشمند سلامت در گذشته اين بود كه براي دستيابي به ايده‌آل از صفر شروع كرده بودند، اظهار كرد: اين موضوع علاوه بر افزايش منابع مالي مورد نياز، موجب طولاني شدن زمان پروژه نيز شده بود.
وي با اشاره به عزم صندوق تامين اجتماعي براي اجرايي شدن پروژه كارت هوشمند سلامت، عنوان كرد: در گام نخست با استفاده از ظرفيت‌هاي كارت ملي غيرهوشمند كه همه ايرانيان از آن برخوردار هستند، دفترچه‌هاي بيمه حذف و ارائه خدمت به بيمه‌شدگان از طريق كارت شناسايي ملي ميسر مي‌شود.
حافظي با بيان اينكه حوزه فناوري اطلاعات صندوق تامين اجتماعي فاز نهايي مطالعات اين پروژه را مي‌گذراند، افزود: هم‌اكنون بر سر آنلاين يا آفلاين بودن سامانه شناسايي بيمه‌شدگان اختلاف كارشناسي وجود دارد و منتظر جمع‌بندي در اين باره هستيم.
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي درباره نحوه استفاده از كارت شناسايي ملي به جاي دفترچه بيمه، گفت: پزشك مي‌تواند با وارد كردن كد ملي بيمار به شبكه‌اي كه در اختيار دارد، از پوشش بيمه‌اي فرد مطلع شود و بر اساس آن فرانشيز را دريافت كند. در چنين شرايطي ديگر نيازي به دفترچه بيمه نيست.
وي خاطرنشان كرد: در گام اول پزشك نسبت به صدور نسخه اقدام مي‌كند و نحوه تشخيص پوشش بيمه‌اي بيمار در داروخانه نيز، با استفاده از شماره ملي انجام مي‌شود تا هزينه اقلام دارويي بر اساس نوع بيمه از وي دريافت شود.
حافظي يادآور شد: در گام دوم، حتي نيازي به صدور نسخه نيست و پزشك داروخانه از طريق دسترسي به شبكه، در جريان تجويز پزشك قرار مي‌گيرد و دارو را به بيمار تحويل مي‌دهد.
به گفته وي، با توجه به برنامه‌ريزي براي اجراي پروژ كارت هوشمند ملي در آينده مي‌توان از ظرفيت اين كارت‌هاي هوشمند نيز بهره برد.
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي ضمن خودداري از اعلام زمان دقيق اجرايي شدن اين پروژه، تاكيد كرد: در صورتي كه زيرساخت‌هاي كشور فراهم باشد، پروژه استفاده از كارت ملي به جاي دفترچه بيمه به صورت آنلاين اجرايي مي‌شود كه در اين صورت، زمان بيشتري صرف اجراي اين پروژه خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن