تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815606561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي خود ارضايي از نقطه نظر علمي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: چگونه مي توان از خودارضايي دست کشيد؟




فرويد، "پدر" علم روانکاوي، بر اين باور است که برقراري رابطه جنـسي در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات مي گيرد.....

رويـکرد اولـيه غـريزي يـا فيزيـولوژيـک اسـت و ديـگري پـي آمد مـاهيـت نفساني-عـاطفي انسـان هـاست. با در نظر گرفتن ديـدگاه فيـزيولوژيک، رابطه ي جنسي در نتيجه رشـد ويژگي هاي ابتدايي جنسي در افراد ايجاد مي شود. به عبارت ديگر انسان ها زماني که از نظر جسمي به رشد کافي ميرسند،
آمـادگي بـرقراي ارتبـاط جنسي را پيدا مي کنند. (اين دوران که بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن 18 سالگي و در آقايون در سن 21 سالگي به آخرين مرحله ي خود مي رسد.)در طول 7 سـال ابتـدايي زنـدگي، نيروي جنسي در يک پسر بچه در تمام قسمت هاي بدن او توزيع مي شود.



از 7 تا 14 سالگي، نيروي جنسي به اعضاي جنسي منتقل مي گردد ( در آقايون بيضه ها و در خانم ها تخمدان) در اين زمان تفاوت هاي ظاهري ميان جنس مذکر و مونث پديد مي آيد.



در مردان استخوان ها قدري درشت تر شده و بدن عضلاني تر مي شود، و به تدريج تن صداي آنها تغيير پيدا مي کند. البته بايد توجه داشت که اين تغييرات با گذر زمان تکميل مي شوند. شروع اين تغييرات حاکي از ابتداي سن بلوغ است. پس از آن مني و به مثابه آن اسپرم توليد مي شود، ولي اسپرم ها در اين زمان به بلوغ کامل نرسيده اند. بر اساس پژوهش هاي پزشکي، محققين بر اين باورند که اسپرم ها در سن 18 سالگي شروع به بالغ شدن مي کنند و در سن 21 سالگي مرحله ي بلوغ آنها تکامل پيدا مي کند. در اين زمان رشد بيضه ها و غدد مترشحه داخلي بدن نيز به آخرين حد خود مي رسد.





ارتباط ميان غدد جنسي و غدد درون ريز




در ارگانيسم بدن انسان 7 غده مترشحه داخلي وجود دارد. هر يک از اين غدد هورمون هاي متفاوتي را ترشح مي کنند که پيام هاي مختلفي را به اعضاي ديگر منتقل ميسازند. اين غدد مسئول تنظيم و تعديل عملکردهاي مختلف بدن از جمله رشد، فشار خون، دماي بدن، ميزان کلسيم، شکر، فسفر، و از همه مهمتر عملکرد جنسي افراد هستند. زماني که هر يک از اين غدد به نحوي قادر به نشان دادن واکنش درست از خود نباشند، بدن ممکن است با انواع و اقسام مختلف اختلالات مواجه شود. به همين دليل است که برخي از افرادي که در غدد خود با اختلال روبرو مي شوند، بايد با استفاده از هورمون هاي مصنوعي نيازهاي بدن خود را مرتفع سازند.





مهمترين غده درون ريز، غده هيپوفيز نام دارد. اين غده توانايي آن را دارد که به کل غدد درون ريز شدت و يا کسرت عمل وارد کند. غده ي هيپوفيز همچنين از جمله مهمترين غده هاي جنسي نيز محسوب مي شود.





غده معروف هيپوفيز که محور اصلي کنترل فعاليت هاي بيضه اي/تخمداني است، کنترل کليه ي تنظيمات جنسي در بدن خانم ها و آقايون را به عهده دارد.





در مردان اين غده فعاليت هاي جنسي خود را از زمان بلوغ -يعني درست وقتي که هورمونهايي را به منظور تحريک اعضاي جنسي به خون مي فرستد- کار خود را شروع مي کند.





در خانم ها هم غده ي هيپوفيز در دوران بلوغ با ايجاد هورمون هايي که سبب تخمک گذاري در تخمدان ها مي شوند، کار خود را شروع مي کند. هر يک از تخمک ها حاوي هورمون هاي جنسي زنانه هستند که سبب ايجاد و گسترش خصوصيات زنانه در بانوان مي شوند.





همه ي انسان ها در تمام طول زندگي خود دائماً در حال انتقال و تغيير شکل انرژي هستند. همه چيز در زندگي انسان ها شروع و پاياني دارد و رابطه جنسي نيز از اين امر مستثني نخواهد بود.





اندام هاي جنسي انرژي را توليد مي کنند که باعث ايجاد تمايلات و گرايش هاي جنسي در افراد مي شود؛ اما به منظور توليد يک چنين انرژيي، اندام هاي جنسي بايد از منبع ذهني تغذيه شوند. افکار و تصورات جنسي به عنوان مواد اوليه ي توليد اسپرم و انرژي جنسي محسوب مي شوند.





زندگي يک انسان از تلفيق يک اسپرم با تخمک شکل مي گيرد. تنها يک اسپرماتوزوئيد (نطفه) اين توانايي را دارد که يک انسان جديد خلق نمايد. گفته مي شود که در هر بار انزال، مردها چيزي در حدود ميليون ها اسپرم از دست مي دهند.





در يک زمين کشاورزي زماني که کشاورز تصميم مي گيرد دانه بکارد، بهترين انواع دانه ها را انتخاب مي کند، زمين را به خوبي شخم مي زند، و دو تا سه دانه مي کارد –و نه ميليونها- و زمانيکه اين دانه ها بزرگ شده و رشد کردند، از آنها استفاده کرده ميوه هايشان را ميخورد و زندگي مي کند.





به عنوان مثال يک درخت ليمو را در نظر بگيريد. اين درخت زماني به مرحله تکامل خود مي رسد که بتواند ميوه هاي رسيده ي ليمو پرورش دهد. اما اگر کسي به اين امر توجه نداشته باشد و ميوه ها را پيش از رسيده شدن کامل از درخت بچيند، با اين کار خود به رشد درخت صدمه وارد کرده و اجازه نمي دهد که درخت به رشد و تکامل نهايي خود برسد. اين امر در مورد ارتباط جنسي نيز صدق مي کند. اگر فرد پيش از رسيدن به بلوغ کامل بخواهد از انرژي جنسي خود استفاده کند، به بدن خود صدمات جبران ناپذيري وارد مي کند که در زير نگاه کوتاهي به اين مشکلات خواهيم داشت.





ارتباط جنسي و ورزش




اخيراً محققان از وجود نيروي جنسي باخبر شده اند و سعي مي کنند تا از اين نيرو بـهره گـرفته و آن را بــراي موارد ديگري ذخيـره کرده و به کار گيرند. در ورزش مشت زنـي، هـر مـربي کارآمدي در حيـن دوره ي آمـادگي، بـوکسور خـود را براي 90 روز از بـرقـراري ارتـباط جنسـي منـع مـي کند تا هم انرژي او بيشتر شود و هم بتواند مشتهاي محکمـتري بـه حـريف وارد کند. در تيمهاي فوتبال نيز بازيکنان از 3 روز قبل از انجام بازي به حومه شهر انتقال داده ميشوند تا انرژي آنها بر اثر بـرقـراي رابـطه جنـسي تحـليل نـرود. در مسابقات قهرماني جهان در سال 1986م. تيم ملي کشـور آرژانتـين از هـمه تيم ها مدت زمـان بيشتـري را در اردوي آمـــادگي به سر برد و نتـيجـه چه شد: بدون شـکست از مسـابقات بـيرون آمـدند. يـک گـزارش علمي اثبات مي کند که: "تستـوسترون نقـش مهـمي را در شـکل دهـي رفتار افراد بازي مي کند. اين هورمن به عنـوان نوعي محرک شناخته ميشود که در کليه حالات فردي، از جمله عصبانيت و پرخاشگري نيز تاثير گذار است."





بنابر گزارش فوق در يک بازي فوتبال به راحتي مي توان تشخيص داد که کدام يک از تيمها برنده خواهند شد: "تيمي که در رگ هاي خوني بازيکنانش ميزان تستوسترون بيشتري موجود باشد."





در "ناسا" که معتبرترين مرکز پژوهش هاي علمي جهان به شمار مي رود، فعاليت هاي جنسي کليه ي دانشمنداني که در آنجا مشغول به فعاليت هستند، تحت کنترل است تا پژوهشگران هميشه بتوانند در بهترين وضعيت مممکن ذهني و جسمي قرار داشته باشند.





در گذشته مردهاي يونان باستان تا سن 140 سالگي عمر مي کردند. تا همين چند وقت قبل هم مردم به راحتي تا سن 90 سال عمر مي کردند، اما اين روزها به دليل بروز پاره اي از مشکلات نظير خودارضايي، آزار و اذيت هاي جنسي، غذاهاي صنعتي، استفاده از هورمون هاي مصنوعي (که مصارف مختلفي دارند، نظير: چاق کردن و بزرگ کردن زودرس جوجه ها و احشام) فرايند سالخوردگي از سنين پاييني (تقريباً 35 سالگي) شروع مي شود. در کل دنيا افراد انگشت شماري هستند که از نظر اقتصادي کنترل همه افراد را به دست گرفته اند. اين افراد از قدرت رابطه جنسي نيز به خوبي اطلاع دارند؛ به همين دليل کليه ي امکانات موجود را فراهم مي آورند تا ذهن انسان هاي ديگر را تنها به اين امر متمرکز کرده، عقل را از سر آنها بپرانند و کاري کنند تا آنها مطابق ميلشان عمل کنند. آنها به خوبي مي دانند که انسان هاي کم عقل، سرشار از ***** هستند، بر روي اميال جنسي خود هيچ گونه کنترلي نداشته و به راحتي ميتوان آنها را مطيع خود ساخت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن