تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813318019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرم‌افزار «كريم اهل بيت(ع)» در مؤسسه تحقيقاتي ولي‌عصر (عج) توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نرم‌افزار «كريم اهل بيت(ع)» در مؤسسه تحقيقاتي ولي‌عصر (عج) توليد شد
گروه خبرنگاران افتخاري / ميترا توسلي: به مناسبت ميلاد باسعادت امام حسن مجتبي (ع)، نرم‌افزار «كريم اهل بيت(ع)» توسط مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي‌عصر (عج) توليد شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از شيعه نيوز، در آستانه ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي (ع) مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي‌عصر (عج) نرم‌افزار «كريم اهل بيت » را توليد كرد.

معاون اطلاع‌رساني مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي‌عصر (عج) در شهر قم اعلام كرد: اين نرم‌افزار در سلسله نرم‌افزارهاي مذهبي معرفي اهل بيت و فرزندانشان بوده و در حقيقت كامل‌ترين نرم‌افزار راجع به امام حسن مجتبي (ع) است.

«حسيني» معاون اطلاع‌رساني مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي‌عصر (عج) گفت: با توجه به توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات، برماست كه همگام با عصر حاضر به دفاع از كيان ديني خويش قيام كنيم و با استفاده از اين ابزارهاي كارآمد به احياي فرهنگ ولايت و امامت برآييم.

وي تصريح كرد: اگر چه در اين خصوص كارهاي نرم‌ا‌فزاري شايسته و درخور توجهي به انجام رسيده كه نسبت به برخي از امامان صورت گرفته است مانند؛ حضرت مهدي (عج)، امام علي (ع)، امام حسين (ع) و .... ولي متاسفانه نسبت به برخي از امامان كم توجهي شده است از آن جمله به حضرت امام حسن مجتبي (ع) مي‌توان اشاره كرد و لذا با توجه به اين نياز و در اولين گام پژوهشي نسبت به زندگي حضرت امام حسن (ع)، نرم‌افزاري جامع توليد و تقديم دوستداران كريم اهل بيت (ع) مي‌كنيم.

حسيني ويژگي‌هاي مهم اين لوح فشرده را به اين شرح بيان كرد:

پرسمان

پرسمان

حدود 100 پرسش و پاسخ درباره مسائل مختلفي از قبيل شبهات درباره امامت، صلح، ازدوا‌ هاي امام، فرزندان و ... به صورت موضوع بندي‌شده (گروه، موضوع كلي و موضوع خاص) در رابطه امام حسن مجتبي (ع)

كتابخانه ديجيتالي

كتابخانه ديجيتالي شامل 60 عنوان كتاب و مقاله و بيش از 1000 موضوع با عناويني همچون زندگي، شهادت، مظلوميت، دنياطلبي ياران و صلح امام حسن (ع) با معاويه است.

احاديث و روايات

قريب به يك‌صد حديث و روايت نقل قول شده از امام حسن (ع) به صورت متن عربي و ترجمه و صوت، پندها و اندرزهاي آن حضرت به ياران و فرزندان خود در زمان حيات خويش، دعاها و مناجات‌هاي منتسب به امام حسن مجتبي (ع) در اين قسمت گردآوري شده است.

كتابشناسي

از ديگر ويژگي‌هاي اين برنامه، معرفي كتاب‌هاي مربوط به زندگي حضرت امام حسن (ع) به تفكيك عنوان، نويسنده و ناشر و همچنين فهرست كتاب و ... با امكان دسترسي به معرفي مختصر و فهرست كتاب‌ها تا زمينه‌هاي تحقيق بيشتر را براي محققان و پژوهشگران آماده ‌كند.

اشعار

ده‌ها شعر و قطعه ادبي به صورت غزل و قصيده در مدح و وصف امام دوم شيعيان حضرت امام حسن (ع) به صورت متن و صوت

داستان و حكايات

نزديك به 50 داستان و حكايت به صورت صوتي و ده‌ها عنوان داستان به صورت متني در مورد امام حسن (ع)

فضائل

قريب به يك‌صد عنوان از كرامات و فضائل به همراه مناظرات حضرت امام حسن (ع) به صورت متني و صوتي با قابليت جستجو و فيش برداري و گرفتن چاپ از روي متن آن.

زندگينامه

در اين بخش زندگي حضرت از ولادت تا شهادت به همراه مقالاتي پيرامون صلح امام حسن(عج) به صورت صوتي و متني

گالري تصاوير

گالري متنوعي شامل بيش از 200 تصوير مرتبط به امام حسن (ع) كه شامل ويژه‌نامه‌هاي تولد، شهادت، تصاوير مرقد مطهر و همچنين تصاويري هنري مرتبط كه داراي قابليت‌هاي ذخيره، چاپ، نمايش به صورت اسلايدي و همچنين انتخاب به عنوان تصوير زمينه ويندوز است.

نوا و نما

شامل صدها فايل صوتي در بخش‌هاي مولودي و مديحه‌سرائي و مرثيه‌خواني و سخنراني بزرگان و علماء به همراه قطعاتي بسياري از سريال جذاب و ديدني تنهاترين سردار

معرفي كاملي از سايت‌‌ها و‌ منابع معتبر اينترنتي كه راجع به امام حسن مجتبي (ع) تحقيق و فعاليت مي‌كنند.

امكانات

1 ـ انواع جستجو در تمامي بخش‌ها و ليست‌ها با تعيين دامنه.

2 ـ نمايش ليست واژه‌ها.

3 ـ نمايش ليست سؤالات و كتابخانه به شكل موضوعي.

4 ـ نمايش ليست موضوعات و ريز موضوعات همراه با نمايش سؤالات در هر قسمت.

5 ـ امكانات جانبي مانند:

الف) ياداشت برداري وامكان انتقال آن به برنامه ها و محيط هاي ديگر

ب ) چاپ .

6 ـ امكان تعيين دامنه در نمايش ليست‌ها و جستجوها.

7 ـ نمايش صوت وتصوير همراه با موضوع در قسمت نوا ونما.

8 ـ نمايش متن كتاب‌ها در قسمت كتابخانه.

9 ـ نمايش فهرست عناوين و موضوعات هر كتاب در قسمت كتابخانه و انتقال به صفحه مربوطه.

10- امكانات همچون ذخيره، چاپ و انتخاب به عنوان تصوير زمينه ويندوز در بخش گالري تصاوير

همچنين، علاقه‌مندان جهت تهيه اين نرم‌افزار مي‌توانند به مراكز پخش اين مؤسسه و يا از طريق سفارش پستي در همين سايت نسبت به تهيه آن اقدام ‌كنند.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن