تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815153341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقشه سارقان زورگير براي خودروهاي كرايه‌‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نقشه سارقان زورگير براي خودروهاي كرايه‌‌اي
درپي شكايت راننده يك آژانس مشخص شد سه سارق زورگير كه با حضور در محل كرايه خودرو در آژانس‌ها، مبادرت به كرايه خودرو مي‌كردند و در ميانه راه با حمله به راننده و ضرب و جرح وسيله نقليه او را سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش«امين‌جامعه»، چند روز پيش رانندگان خودروهاي عبوري در يكي از بزرگراه‌هاي شرق تهران با مشاهده مردي كه دست و پاي او بسته و در بيابان رها شده بود به ياري او شتافته و وي را به بيمارستان منتقل كردند.

با انجام اقدامات پزشكي اين فرد با مراجعه به شعبه ششم دادياري دادسراي جنايي تهران، شكايتي را مطرح و عنوان كرد: از سال پيش در يك آژانس كرايه خودرو در مركز شهر فعاليت مي‌كنم. در روز حادثه 2 جوان با مراجعه به محل آژانس درخواست كرايه خودرو كردند و پس از سوار كردن آنها در ميانه راه به درخواست‌شان اقدام به سوار كردن يك نفر ديگر از دوستان آنها كردم.

پس از طي مسافتي آنها به بهانه‌يي از من خواستند تا خودرو را متوقف كنم كه در اين هنگام هر سه نفر به من حمله‌ور شدند و پس از ضرب و جرح با بستن دست و پاي من، مرا در بيابان رها كرده و با سرقت خودرو و مدارك شناسايي از محل متواري شدند.
دستور پيگيري

به دنبال اين شكايت داديار قريشي‌زاده، دستور پيگيري و تحقق در اين زمينه را صادر كرد و پرونده در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

اين گزارش حاكي است، در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، چند فقره شكايت مشابه ديگر به پليس آگاهي ارسال شد كه با بررسي موضوع اين فرضيه كه سارقان همان افرادي هستند كه پيش از اين نيز با اين شيوه اقدام به سرقت از رانندگان آژانس‌ها كرده‌اند، قوت گرفت.

با به دست آمدن اين اطلاعات و چهره‌نگاري از سارقان با بررسي بانك اطلاعات مجرمان ردپاي يك نفر از سارقان سابقه‌دار به نام بهزاد در اين سرقت‌ها شناسايي و پس از استعلام از زندان معلوم شد، اين متهم كه پيش از اين نيز به اتهام زورگيري دستگير و با محكوميت 5 ساله روانه زندان شده است، پس از دريافت مرخصي از زندان متواري شده است.

آخرين سرقت

با به دست آمدن اين سرنخ تحقيقات پليس وارد مرحله تازه‌يي شد و در حالي كه جست‌وجو براي دستگيري سارقان خطرناك ادامه داشت، ماموران يگان گشت انتظامي در شمال غرب تهران با شنيدن فريادهاي كمك خواهي مردي در درون يك خودروي پرايد به سرعت راه عبور اين خودرو را مسدود كرده و به غير از مردي كه درخواست كمك مي‌كرد، سه سرنشين خودرو با رها كردن خودرو متواري شدند.

به دنبال اين ماجرا بلافاصله ماموران به تعقيب هر سه نفر پرداخته و 2 نفر از آنها را دستگير كردند.

با دستگيري متهمان، در بررسي و تحقيقات اوليه معلوم شد، مردي كه درخواست كمك مي‌كرده است، راننده خودرو است كه از سوي مسافران خود مورد حمله قرارگرفته و آنها با ضرب و جرح وي قصد داشتند دست و پاي او را ببندند كه با مقاومت وي روبه‌رو شده‌اند.
با تحويل دو متهم دستگير شده به پليس آگاهي مشخص شد آنها همان سارقاني هستند كه پيش از اين تحت تعقيب پليس قرار داشته‌اند.

اين دو متهم در تحقيقات بعدي اعتراف كردند، هر سه نفر در زندان با يكديگر آشنا شده و پس از آزادي و با فرار از زندان با تشكيل يك باند به صورت گسترده اقدام به سرقت مي‌كرده‌اند.
به دنبال اين اعترافات دستور قضايي براي دستگيري ديگر متهم فراري پرونده صادر شد و ماموران با حضور در مخفيگاه سارق فراري كه پيش از اين نيز علاوه بر سرقت به اتهام فرار از زندان تحت تعقيب قرار داشت، وي را در حالي كه در كانال كولر مخفي شده بود، دستگير كردند.
هشدار

قريشي‌‌زاده، داديار شعبه ششم دادسراي جنايي تهران در ارتباط با اين پرونده به«امين‌جامعه»، گفت:‌ اين سه متهم از جمله مجرمان خطرناكي هستند كه با تهديد و ارعاب مبادرت به سرقت مي‌كردند. به طوري كه يكي از شاكيان پرونده پس از دو ماه همچنان به علت شدت جراحات در بيمارستان بستري است.

داديار جنايي با هشدار به مالكان كرايه خودرو آژانس‌ها از آنها خواست از ارايه سرويس به افرادي كه شخصاً در محل آژانس حضور پيدا مي‌كنند، خودداري كنند. قريشي‌زاده اضافه كرد: اين متهمان تاكنون به چندين فقره سرقت به اين شيوه اعتراف كرده‌اند كه دستور قضايي براي پيگيري و تحقيقات بيشتر صادر شده است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن