تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805332468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدگاه چند صاحب نظر كرماني در مورد فرهنگ حجاب


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ديدگاه چند صاحب نظر كرماني در مورد فرهنگ حجاب
داخلي. اجتماعي. حجاب.

فرهنگ حجاب يكي از مقدس‌ترين باورهاي اعتقادي مسلمانان و در لغت به معني مانع، پرده و پوشش است.

در معناي ديني حجاب اسلامي همان حدودي است كه براي پوشش زن ومرد به منظور ارتقاء ارزش‌هاي معنوي و حفظ جنبه‌هاي مختلف اجتماعي به كار مي‌رود.

برخي از كارشناسان بروز بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي در جامعه را مربوط به بدحجابي مي‌دانند و معتقدند مشكلاتي كه امروز جوامع غربي با آن دست به گريبانند شايد نشات گرفته از گسترش فرهنگ بي‌حجابي در اينگونه جوامع است.

حجاب مربوط به عصر حاضر و يا دين خاصي نيست چرا كه اين امر در اديان ديگر و حتي قبل از اسلام در بين بعضي از ملل وجود داشته است.

شهيد مطهري در كتاب "مساله حجاب" به وجود حجاب در ملل ديگر اشاره مي‌كند و مي‌گويد:" در ايران باستان و در ميان قوم يهود و احتمالا در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است".

فلسفه پوشش اسلامي از ديدگاه شهيد مطهري جنبه رواني، خانوادگي، اجتماعي و بالابردن احترام زن و جلوگيري از ابتذال او دارد.

نماينده ولي فقيه در سپاه ثارالله استان كرمان هم حجاب و پوشش مناسب براي بانوان و زنان را يكي از دستورات الهي برشمرد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم عليزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از آنجايي كه زن داراي ارزش و جاذبه‌هاي خدادادي است و منبع مهر و عاطفه در خانواده به شمار مي‌رود همواره بايد از هرگونه تعرضي مصون بماند.

وي تاكيد كرد: اين مصونيت براي زن جز با پوشش او امكان پذير نيست و از اين منظر مورد توجه و عنايت ويژه قرار مي‌گيرد.

وي افزود: جاذبه خدادادي زن بايد در پوشش شايسته و مناسب حفظ شود تا همواره از آفت‌ها مصون بماند.

حجت‌الاسلام عليزاده از چادر به عنوان مطمئن‌ترين و كامل‌ترين حجاب و پوشش براي زنان نام برد و گفت: چادر در فرهنگ عمومي مردم ايران جايگاه ويژه‌اي دارد و در بعضي از مناطق حجاب و پوشش به شيوه‌هاي بومي و سنتي استفاده مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در سپاه ثارالله استان كرمان ريشه اصلي ميل به گسترش بدحجابي در نسل جوان را در ناآگاهي و نداشتن شناخت نسبت به اصل پوشش از منظر اسلام و آثار و بركات آن دانست.

وي با بيان اينكه بسياري از دختران و زنان حجاب اسلامي را رعايت نمي‌كنند و با بدحجابي در ملاء عام ظاهر مي‌شوند گفت: اين امر به دليل جاذبه كارهايي است كه در مدهاي غيرملي و غيرمذهبي كه معمولا وارداتي است ديده مي‌شود.

عليزاده همچنين نداشتن شناخت نسبت به ارزش‌هاي ملي، مذهبي و بركات حجاب اسلامي را از ديگر دلايل ميل به بدحجابي در نسل جوان دانست.

وي گفت: ميل به بدحجابي باعث غفلت‌ها و بي‌توجهي‌ها نسبت به جامعه و همچنين مشكلات فردي و اجتماعي و خسارت‌هاي غير قابل جبران مي‌شود.

حجت‌الاسلام عليزاده افزود: با ادامه روند بدحجابي در جامعه به مرور زمان قبح اين گناه شكسته و باعث ايجاد آلودگي‌هاي اخلاقي در جامعه مي‌شود.

وي بيان كرد: اگر بانوان جامعه به عمق فجايع و آفت‌هاي بي‌حجابي پي ببرند بدون شك راضي نمي‌شوند با عدم رعايت حجاب و پوشش اسلامي به خود و جامعه خسارت وارد كنند.

وي اطلاع‌رساني توام با تشويق و ترغيب و بيان جاذبه‌هاي ارزشي، معنوي و رواني در زمينه حجاب و پوشش اسلامي و نهادينه شدن امر به معروف و نهي از منكر را از راههاي گسترش فرهنگ حجاب در جامعه دانست.

نماينده ولي فقيه در سپاه ثارالله استان كرمان تاكيد كرد: مراكز آموزشي مانند مدارس و دانشگاه‌ها بايد نسبت به رعايت حجاب و پوشش توجه بيشتري داشته باشند.

وي ادامه داد: متاسفانه دختران تا دوره راهنمايي مورد توجه دقيق مربيان آموزشي خود در زمينه حفظ حجاب هستند اما در دوران دبيرستان و دانشگاه از سوي مديران و مسوولان نسبت به پوشش و حجاب اسلامي بي‌توجهي صورت مي‌گيرد.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد باهنر كرمان نيز بروز پديده بدحجابي در جامعه را عاملي در جهت دور شدن افراد جامعه از ارزش‌هاي واقعي و بالاتر دانست.

فاطمه گرامي به خبرنگار ايرنا افزود: گسترش بدحجابي در جامعه ناامني را در جامعه گسترده مي‌نمايد.

وي ادامه داد: نبود فضاهاي مناسب و مذهبي و همچنين جاذبه نداشتن اين اماكن باعث شده كه جوانان به الگوهاي ديگري غير از الگوهاي اسلامي روي آورند.

اين استاد جامعه شناسي اضافه كرد: زماني كه خانواده‌ها اعتقاد به حفظ حجاب و رعايت آن در سطح جامعه نداشته باشند اين امر در فرد نوجوان و جوان نيز نهادينه نمي‌شود.

گرامي، پيروي از مد و چشم و هم‌چشمي را يكي ديگر از راههاي گسترش بد حجابي در جامعه دانست.

او ادامه داد: اگر بر توليد لباس و پوشاك نظارت و از توزيع لوازم آرايش با قيمت‌هاي ارزان در جامعه جلوگيري شود بدون شك ميل به بدحجابي نيز در جامعه كاهش مي‌يابد.

قائم مقام اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان نيز در مورد حجاب گفت: بحث حجاب و عفاف ضمن اينكه جريان ديني و اعتقادي است امروزه جنبه سياسي نيز پيدا كرده است.

"احمد سعيدي" افزود: قدرت‌هاي سلطه گر براي تحكيم سلطه خودشان بر كشور ها و ملتها بويژه كشورهاي اسلامي به دنبال ايجاد شبهه و ترديد در مباني ديني و اعتقادي هستند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي استان كرمان ادامه داد: اين گروه براي رسيدن به اهداف شومشان اعتقادات ديني از جمله حجاب و عفاف را نشانه گرفته‌اند.

سعيدي افزود: آنان براي رسيدن به هدف خود انسان را به جاي كار و تلاش و سازندگي در مسير انحراف مي‌كشانند و به خودي خود سرمايه يك كشور كه نيروي انساني است را از مسير توليد فكر و انديشه برحذر مي‌دارند.

وي سست شدن بنيان خانواده و نبود امنيت و آرامش بانوان در سطح جامعه را از پيامدهاي بدحجابي در جامعه دانست.

سعيدي گفت: براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گسترش مباحث آموزشي در مراكز مختلف در قالب همايش‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي، طرح‌هاي پژوهشي و طراحي جشنواره‌ها مورد تاكيد شوراي فرهنگ عمومي استان است.

وي برگزاري جشنواره طرح‌هاي برتر در زمينه پوشش اسلامي را يكي از برنامه هاي اين شورا به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست. ك/‪۴‬ ‪۶۵۹/۵۰۷/۶۵۷/۷۴۳۸‬
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن