تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815598672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با گذشت نيمه ماه رمضاننوسان قيمت اقلام خوراكى همچنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: با گذشت نيمه ماه رمضاننوسان قيمت اقلام خوراكى همچنان ادامه دارد
گروه اقتصادى – با نزديك شدن به نيمه ماه رمضان قيمت برخى از خوراكى‌ها روند صعودى داشته و برخى ديگر از اقلام خوراكى كاهش قيمت داشته است .بعد از گذشت نيمى از آغاز ماه رمضان قيمت گوشت مرغ رو به اعتدال و بهاى برخى از كالاها رو به رشد يا نسبت به قبل ثابت است.تخم‌مرغ، حبوبات، سبزى‌هاى تازه و گوشت قرمز و همچنين نان بربرى و لواش كالاهايى هستند كه نسبت به قبل افزايش قيمت نشان دادند اما 2 هفته پس از آغاز اين ماه قيمت كالاهايى چون روغن نباتى و لبنيات نيز در مقايسه با قبل ثابت مانده و تغييرى نكرده است. كه البته خبر از كاهش قيمت روغن در آينده نزديك اعلام شده است.

اين در حالى است كه قيمت كالاهايى همچون برنج، ميوه، گوشت مرغ، چاى و قند و شكر روبه كاهش است. به گزارش مهر در هفته جارى قيمت اقلام مختلف خوراكى به جز مواد پروتئينى و حبوبات با ثبات يا كاهش قيمت مواجه بوده و به نظر مى رسد به تدريج قيمت كالاها در كشور رو به كاهش نهد. براساس اين گزارش در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوشت گوسفند با استخوان در ميادين ميوه و تره بار بين 7 هزار و 900 تا 8 هزار و 250 تومان عرضه مى شود. قيمت هر كيلوگرم گوشت گاو و گوساله بى استخوان نيز 7 هزار و 400 تا 7 هزار و 850 تومان در ميادين ميوه و تربار است قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ نيز به ترتيب در ميادين ميوه و تره بار و در سطح شهر 2300 تا 2550 تومان و نيز 3 هزار و 350 تومان است كه نسبت به هفته گذشته كاهش را نشان مى دهد. بر اين اساس، حلب 5 كيلويى روغن جامد در ميادين ميوه و تربار 10 هزار و 500 تومان عرضه مى شود كه اين رقم نيز در سطح شهر با 50 تومان اختلاف به 10 هزار و 550 تومان مى‌رسد. كه البته نسبت به هفته‌هاى گذشته بدون تغيير بوده است.قيمت هر ليتر روغن مايع نيز در سطح شهر و ميادين ميوه و تربار به ترتيب يك هزار و 930 تومان و يك هزار و 850 تومان است. ضمن اينكه هر بسته 500 گرمى چاى خارجى نيز در ميادين ميوه و تربار 4400 تومان تا 6 هزارتومان قيمت دارد كه در سطح شهر اين ارقام به 4900 تا 7 هزار تومان مى رسد. قيمت هر كيلو قند و هر كيلو شكر به ترتيب در ميادين ميوه و تربار 900 و 620 تومان است كه در سطح شهر به ترتيب به 1050 تومان و 740 تومان مى رسد. قيمت هر كيلو هلو 750 تومان در ميادين و 1850 تومان در سطح شهر، قيمت هر كيلو انگور 800 تومان در ميادين و 1450 تومان در سطح شهر، قيمت هر كيلو خربزه 370 تومان در ميادين و 630 تومان در سطح شهر و قيمت هر كيلو هندوانه 220 تومان در ميادين و 300 تومان در سطح شهر است.

تعادل در بازار مرغ

در همين حال قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزى مدعى است بازار گوشت مرغ با عرضه فراوان متعادل شده است.

حسين دماوندى نژاد در گفت‌وگو با فارس گفته با عرضه نامحدود گوشت مرغ از حجم تقاضاى مردم كاسته و بازار به تعادل رسيده است. وى گفت: از ابتدا نيز توليد مرغ در حد كفايت بود، ولى با شروع ماه مبارك رمضان تقاضاى مردم افزايش يافته اما چون ظرفيت عرضه همزمان محدود بوده، لذا مشكلاتى پيش آمد كه اكنون با پاسخگويى تقاضاى مردم، بازار متعادل شده است. وى گفت: با تزريق مرغ‌هاى ذخيره شده و توليد كافى از افزايش قيمت مرغ جلوگيرى شده و روند كاهشى قيمت آغاز شده كه حكايت از تنظيم و كنترل بازار دارد. در حالى قائم مقام معاون امور دام وزير جهاد كشاورزى از تنظيم بازار سخن گفت كه به نظر مى‌رسد با نزديك شدن به نيمه ماه رمضان و كاسته شدن از شدت تقاضاى مردم براى مرغ، ناخودآگاه قيمت اين گوشت سفيد پايين مى‌آيد.

چه اينكه مردم براساس يك عادت فرهنگى از حدود 10 روز پيش از شروع ماه رمضان اقدام به ذخيره‌سازى اقلام خوراكى مى‌كنند و اين موضوع چون هر سال اتفاق مى‌افتد براى مسئولان قابل پيش‌بينى است.

روغن ارزان مى‌شود

همچنين به دنبال اعلام اخبار پياپى افزايش قيمت مواد خوراكى دبير انجمن صنفى صنايع روغن نباتى از كاهش قيمت روغن خبر مى‌دهد. به گفته خليلى در پى كاهش قيمت‌هاى جهانى غلات از جمله دانه‌هاى روغني، قيمت انواع روغن نباتى 10 درصد كاهش مى‌يابد. دبير انجمن صنفى صنايع روغن نباتى ضمن اعلام اين خبر گفت: با توجه به توافق انجام شده ميان كارخانجات روغن نباتي، از ابتداى مهر ماه سال جارى حلب پنج كيلوگرمى روغن نباتى 95 هزار ريال، حلب 5/4 كيلوگرمى فروش آزاد 86 هزار ريال و هر بطرى روغن مايع 900 گرمى 17 هزار ريال در بازار داخل عرضه مى‌شود. وى درخصوص دلايل كاهش قيمت در بازار جهانى خاطرنشان كرد: كاهش قيمت نفت، توافق بر سر عدم استفاده از غلات در بيوديزل و افزايش توليد سويا در چين از مهم‌ترين دلايل كاهش قيمت دانه‌هاى روغنى و روغن خام است. خليلى افزود: طى يك ماه اخير ميانگين قيمت هر تن روغن خام سويا از يك هزار و 274دلار به يك هزار و 130 دلار، روغن خام آفتاب گردان از يك هزار و 380 دلار به يك هزار و 220دلارو روغن پالم اولئين از يك هزارو 120دلار به 890 دلار كاهش يافته است. گفتنى است از ابتداى سال جارى تاكنون 540 هزار تن روغن نباتى در كشور توليد شده كه سهم روغن مايع با رشد 15 درصدى نسبت به سال گذشته به 49 درصد افزايش يافته است.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن