تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813063364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار
سرويس هاي مدارس پايتخت فسفري مي شوند
ابتكار-به فاصله يك هفته تا بازگشايي مدارس، ناوگان تاكسيراني پايتخت به منظور تامين تمامي نيازهاي موجود براي سرويس دهي به مدارس و پوشش كامل سرويس مدارس آماده شد.به گزارش روابط عمومي معاونت حمل ونقل شهرداري تهران، 7 تا 9 هزار دستگاه ون به همراه كليه تاكسي هاي فسفري تحت پوشش شركت هاي خصوصي تاكسيراني براي جابه جايي حدود 200 هزار دانش آموز كه از طريق سرويس مدارس رفت و آمد مي كنند، آماده شدند.بر اساس اين گزارش، استفاده از رانندگان شناخته شده كه سلامت و صلاحيت تك تك آنها به تاييد مراجع ذيربط رسيده و به كارگيري خودروهاي عموما نو يا با كاركرد كم كه از ايمني بالايي برخوردارند، از جمله مشخصه هاي تاكسي هايي است كه براي سرويس مدارس در نظر گرفته شده اند.اين گزارش اضافه مي كند، كيفيت بالاي تاكسي ها از طريق استفاده از خودروهاي مدل 82 به بالا در كنار دارا بودن بيمه كامل سرنشين و دريافت برگه معاينه فني به منظور اطمينان از امنيت و صحت كاركرد تاكسي ها از ديگر شرايطي است كه براي كاهش دغدغه و افزايش آرامش خاطر خانواده ها پيش بيني شده است.بنابراين گزارش، تعداد سرنشينان تاكسي هايي كه در قالب سرويس مدارس فعاليت مي كنند به هيچ عنوان نبايد بيش از حد مجاز باشد و با توجه به هماهنگي به عمل آمده با راهنمايي و رانندگي به منظور تامين ايمني دانش آموزان در صورت سوار كردن سرنشين بيش از حد ظرفيت مجاز با متخلفان برخورد شود.گفتني است، در حالي شاهد آمادگي ناوگان تاكسيراني پايتخت براي بازگشايي مدارس هستيم كه تاكسيرانان در آستانه سال جديد تحصيلي با مشكلات عديده اي از حمله كمبود جايگاه هاي سوخت گاز CNG و معطلي روزانه در صفوف سوخت گيري و وضع جرايم مالياتي در قالب جريمه اعمال شده بر درآمد خود دست و پنجه نرم مي كنند.

8 صبح; زمان آغاز مدارس در ادامه ماه رمضان
ساعت شروع به كار مدارس شهر تهران در ايام باقي مانده ماه مبارك رمضان براساس موافقت هيات وزيران 8 صبح تعيين شد و در ساير استانها نيز استانداران در اين خصوص تصميم خواهند گرفت. به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، در جلسه ديروز هيات دولت به منظور رفاه حال خانواده ها و كاهش ترافيك روزهاي اول مهرماه، مقرر شد مدارس شهر تهران در ايام باقي مانده ماه مبارك رمضان 8 صبح شروع به كار كنند و در ساير استان ها نيز ساعت شروع به كار مدارس با تشخيص استانداران مي باشد. همچنين دراين جلسه مقرر شد به منظور استفاده بهتر مردم از ليالي پرفيض قدر، شروع به كار ادارات دولتي و مدارس در روزهاي شنبه (30 شهريور) و چهارشنبه ( 3 مهر) با يك ساعت تاخير همراه باشد.

هشدار در مورد شيوع سياه زخم در كشور
رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران، نسبت به شيوع بيماري سياه زخم در برخي مناطق كشور همسايه افغانستان و احتمال ورود اين بيماري به داخل كشورمان هشدار داد.دكتر ايرج خسرونيا در گفتگو با مهر اظهارداشت: شيوع بيماري سياه زخم در برخي مناطق افغانستان از سوي دولت اين كشور و ايران اعلام شده است.وي با تاكيد بر جدي گرفتن اقدامات پيشگيري در جلوگيري از ورود اين بيماري به كشورمان، افزود: سيستم كنترلي بايد قوي تر شود تا مانع از ورود اين بيماري از طريق احشام و دامها به داخل كشور شود.خسرونيا با اشاره به راه انتقال سياه زخم از طريق پشم و... گوسفندان و ساير دامها، گفت: سياه زخم در صورت عدم تشخيص مي تواند منجر به مرگ و مير نيز شود.وي ادامه داد: متاسفانه قاچاق زنده دامها نيز مي تواند يكي از راههاي ورود اين بيماري به داخل كشور باشد كه بايد در اين زمينه نيز مراقبت هاي جدي صورت بگيرد.رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران گفت: متاسفانه برخي پزشكان جوان و همچنين پزشكاني كه از خارج آمده اند، سابقه اي از اين بيماري ندارند و در نتيجه ممكن است بيماري را تشخيص ندهند.وي تاكيد كرد: پزشكاني كه در روستاها خدمت مي كنند بايد از طريق بروشورهاي آموزشي با راهها و علائم تشخيص سياه زخم آشنا شوند تا بهتر بتوانند بيماري را كنترل كنند.خسرونيا در عين حال درمان اين بيماري را در صورتي كه به موقع تشخيص داده شود، آسان عنوان كرد.

بازگشت قليان به رستورانهاي تهران
با وجود ممنوع بودن ارائه قليان در اماكن عمومي رستورانهاي سطح شهر تهران اقدام به ارائه قليان مي كنند.ارائه قليان به خصوص در منطقه دركه، دربند، فرحزاد و فشم به امري عادي تبديل شده است و هيچگونه نظارتي بر اين اماكن وجود ندارد.اين در شرايطي است كه ارائه قليان بر اساس قوانين در اماكن عمومي ممنوع است و بر اساس آيين نامه اجرايي قانون جامع كنترل دخانيات، مصرف قليان در اماكني همچون سفره خانه هاي سنتي، تالارهاي پذيرايي، رستورانها و... ممنوع است.

واريز تمام مطالبات افزايش 5 17/ درصدي حقوق بازنشستگان به حسابشان
وزير رفاه و تامين اجتماعي از اختصاص 100 ميليارد تومان براي «سبد كالاي خانوار در ماه مبارك رمضان» به تمامي خانواده هاي تحت پوشش سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني (ره) خبر داد. دكتر عبدالرضا مصري با بيان اين مطلب افزود: بر اساس تصميم هيات دولت، همان سبد كالايي كه در ماه مبارك رمضان در اختيار كاركنان دولت قرار گرفته است، در اختيار خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام و سازمان بهزيستي هم قرار مي گيرد. وزير رفاه و تامين اجتماعي در ادامه درباره بازنشستگان تامين اجتماعي كه از فروردين ماه تاكنون مابه التفاوت 17/5درصدي افزايش مستمري شان را دريافت نكرده اند، گفت: برابر ابلاغي كه به بانك رفاه و تامين اجتماعي شد، اين مشكل در حال حاضر حل شده و سازمان تامين اجتماعي همه آن مطالبات را به حساب بانك رفاه واريز كرده است و كارمندان بانك رفاه نيز تا نزديك افطار همه اين مبالغ را پرداخت كرده اند.

خوراكي هاي ممنوع مدارس
درآستانه سال تحصيلي جديد، وزارت بهداشت با همكاري آموزش و پرورش، آيين نامه اي را شامل اقلام مواد خوراكي سالم، شرايط مكان فيزيكي و شرايط فروشنده موادغذايي پايگاه تغذيه سالم مدارس، به مدارس ابلاغ و عرضه پفك، چيپس، شكلات، سالاد الويه و سوسيس و كالباس را در بوفه مدارس ممنوع كرد. بر اساس اين آيين نامه مواد خوراكي كه ضمن تامين حدود 300-500 كالري از انرژي مورد نياز دانش آموزان به عنوان ميان وعده، مطابق با استانداردهاي بهداشتي تهيه و با داشتن شرايط بهداشتي در پايگاه تغذيه سالم به دانش آموزان فروخته مي شود، سالم و با ارزش هستند.مطابق با آيين نامه، انواع پفك، انواع يخمك، چيپس، آدامس، شكلات، پاستيل، سالاد الويه، فلافل، سوسيس و كالباس از جمله مواد غذايي است كه فروش آنها در بوفه مدارس ممنوع است. اين آيين نامه با تاكيد براين كه فهرست مواد غذايي قابل عرضه در بوفه مدارس بايد در محلي در معرض ديد دانش آموزان و كاركنان مدرسه باشد، تصريح كرده است: خشكبار و خرما، انواع ماست، ميوه بسته بندي، نوشيدني ها، بيسكوييت و... از انواع مواد خوراكي بسته بندي هستند كه بايد پروانه ساخت از وزارت بهداشت، علامت استاندارد و تاريخ توليد و انقضا داشته باشند.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن