تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف به نمايندگان مجلس وعده داد حل معضل ترافيك تهران در چهار سال


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: قاليباف به نمايندگان مجلس وعده داد حل معضل ترافيك تهران در چهار سال
گروه اجتماعي: محمد باقر قاليباف شهردار تهران در نشست مشتركي كه عصر روز يكشنبه با مجمع نمايندگان تهران داشت، وعده اي در خور تامل داد: حل معضل ترافيك تهران در چهار سال.
قاليباف اما اين وعده را منوط به مديريت واحد ترافيكي درشهر تهران دانست و به اين وسيله بر اراده جدي شهرداري تهران در حل اين معضل بزرگ شهروندان تهراني صحه گذاشت.
شهردار تهران در اين نشست كه به موضوع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران اختصاص داشت، آمادگي شهرداري تهران براي ارائه طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران كه طي آن معضل ترافيك شهر تهران در يك برنامه 4 ساله حل و فصل خواهد شد را اعلام كرد.
دكتر محمدباقر قاليباف اظهارداشت: براي حل معضل ترافيك تهران بايد نگاه جامع تري داشته باشيم بر اين اساس در نظر گرفتن 5 شاخص براي حل معضل ترافيك شهر تهران ضروري است .
وي افزود: حمل و نقل عمومي، انتظامات ترافيك، قوانين و مقررات، آموزش و فرهنگ ترافيك و مديريت ترافيك، پنج شاخصي است كه بايد به طور دقيق براي آنها برنامه ريزي كرد.
شهردار تهران تاكيد كرد: اگر اين شاخص ها با هم ديده شوند و مديريت واحد ترافيكي ايجاد شود ظرف مدت 4سال مشكل ترافيك شهر تهران حل مي شود.
قاليباف با اشاره به اينكه شهرداري تهران براي اين شاخص ها با جزئيات برنامه دارد، گفت: به شما اطمينان مي دهم كه تمامي مشكلات با برنامه ريزي در اين پنج موضوع قابل حل است.
وي از مديريت ترافيك تهران به عنوان كليدي ترين موضوع و جايي كه پازل ترافيك تهران را كنار هم مي چيند ياد كرد و گفت: براي حل مشكلات ترافيك شهر تهران به مقررات جدي تري نياز داريم و مطمئنا مردم هم از اين موضوع استقبال مي كنند.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هم در گزارشي عملكرد تبصره 13 در سالهاي 84 تا 87 را ارائه كرد و از مجمع نمايندگان تهران خواستار اجرايي شدن مصوبات قبلي شد.
وي خواهان گشايش در بحث بودجه مترو شد و اظهارداشت: مشكل مهم مترو، فاينانس هايي است كه از سال 84 تصويب شده اما هنوز عملي نشده است و ما هم اكنون به شدت نيازمند تامين واگن هستيم و در حال حاضر واگن هاي مترو به صورت كاملا نقدي خريداري شده است.
چمران افزود: بحث برداشت شهرداري ها از صندوق ذخيره ارزي اقدام خوب مجلس در دوره گذشته بود و پيگيري هاي زيادي انجام داده ايم و اگر بتوانيم به جاي فاينانس خارجي از اين فاينانس استفاده كنيم اتفاق خوبي در بخش ترافيك تهران مي افتد.
بنابراين گزارش، موضوع مترو شهر تهران و نيازها و مشكلات پيش روي آن و نحوه تخصيص اعتبارات به مترو از بخش هاي مهم نشست يكشنبه بود كه نمايندگان مجلس، اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري به بحث پيرامون آن و بررسي چگونگي رفع موانع براي تخصيص اعتبارات آن پرداختند تا برنامه اعلام شده شهرداري مبني بر حداقل سالي 15 الي 20 كيلومتر توسعه مترو با پشتيباني هاي مجلس و دولت محقق شود.
در اظهار نظر جداگانه شهردار تهران گفت: اميدوارم تونل صدر - نيايش بتواند با تكميل بخشي از رينگ ترافيكي شرقي-غربي در شمال تهران ، مشكلات ترافيكي را تا حدودي مرتفع كند.
به گزارش مهر، دكتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران ديروز در حاشيه مراسم آغاز عمليات اجرايي تونل نيايش-صدر با اشاره به اين كه اين پروژه از مهم ترين پروژه هاي شهري است، گفت : زمان بندي اين پروژه بعد از نشستي كه با پيمانكاران آن شخصا خواهم داشت، مشخص مي شود و بعد از تجهيز كارگاه، عمليات اجرايي آن آغاز و تايمر روز شمار هم براي آگاهي شهروندان نصب مي شود.
قاليباف در مورد هزينه اجراي اين پروژه، اظهار كرد : هزينه اجراي پروژه 156 ميليارد تومان است كه دو سوم از هزينه پروژه يعني 100 ميليارد تومان آن توسط فاينانس تامين مي شود و مابقي آن را شهرداري تهران تامين خواهد كرد كه براي اولين بار است كه شرط آوردن فاينانس به طور قطعي قبل از قرارداد مطرح شده بود.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به مذاكرات با مجمع نمايندگان، ضمن تشكر از نمايندگان دوره هشتم كه به موضوعات شهري حساسيت نشان دادند اظهار كرد: از روز اولي كه مجلس آغاز شد و در نشستي كه با اين عزيزان داشتيم قرار بود جلساتي به طور مرتب ميان مديريت شهري و نمايندگان براي حل مشكلات برگزار شود كه اولين جلسه برگزار شد و 12 چالش عمده تهران مطرح و موضوع حمل و نقل عمومي به عنوان يكي از آن ها مورد بحث قرار گرفت.
وي افزود: جلسه يكشنبه جلسه كاملتري بود كه با حضور اعضاي شوراي شهر، نمايندگان مجلس و معاونان شهرداري برگزار شد و در جلسه اي دو ساعته موضوع حمل و نقل مورد برسي قرار گرفت و در نهايت مقرر شد رئيس فراكسيون مديريت شهري تهران دكتر آقا تهراني و مهندس چمران تركيبي را مشخص كنند كه بتواند مسائل و مشكلات شهر را در ابعاد مختلف چه در بعد هماهنگي با دستگاه هاي دولتي و چه پيگيري كارها انجام دهند و نيم نگاهي نيز به موضوع تبصره 13 وجود داشت.
شهردار تهران در مورد اين كه دو طبقه شدن بزرگراه ها از سوي برخي بك رويا مطرح شده است، گفت: اي كاش اين افراد اين رويا را در كشوري كه روزي ما تاريخ فني و بزرگي داشتيم و آن ها محلي از اعراب نداشتند مانند كشور تايلند و شانگهاي چين ببينند.
وي افزود: وقتي به اين كشورها بروند از زماني كه از فرودگاه بيرون ميآيند تا به درون شهر بروند مي بينند چگونه يك مجموعه خيابان دو طبقه وجود دارد و چگونه آن ها از اين ظرفيت ها استفاده مي كنند.
قاليباف خاطر نشان كرد: با همكاري خوبي كه ميان حوزه معاونت فني و عمران شهرداري تهران و كميسيون عمران شوراي شهر وجود دارد، دو اتوبان امام علي (ع) و يادگار امام به شكل تند گذر و كند گذر تقسيم و اين كار انجام مي شود.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن