تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814698119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اجراي سمفوني «اين فصل را با من بخوان» و به دعوت فرزندش ‌ آقاي بازيگر نمايشي متفاوت اجرا مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: با اجراي سمفوني «اين فصل را با من بخوان» و به دعوت فرزندش ‌ آقاي بازيگر نمايشي متفاوت اجرا مي كند


گروه فرهنگي- نشست مطبوعاتي سوييت سمفونيك صبح روز گذشته با حضور رهبر اين اركستر مجيد انتظامي در تالا‌ر وحدت برگزار شد. ‌
يه گزارش خبرنگار ما در اين نشست مجيدانتظامي درباره اجراي اين سوييت سمفوني عنوان كرد: گره اي بين عاشورا و جبهه ها در اين برنامه ايجاد كرده ام و بنابر آن موسيقي از روز واقعه كه بيانگر حماسه كربلا‌ست شروع شده و تا سمفوني ايثار ادامه دارد. اين خطي بود كه به كمك گروه نمايش خواستيم بيان كنيم تا براي تمامي مردم قابل درك باشد.
حسين پارسايي در اين جلسه با اشاره به اينكه اين برنامه بين روزهاي 4 تا 12 مهرماه در سالن اصلي تالا‌ر وحدت اجرا مي شود، عنوان كرد: اين حركت براي شش تابلوي موسيقي در نظر گرفته شده و بخش هاي نمايشي با برنامه ريزي بهتر با تم هاي اصلي قطعات فيلم ها و بازيگران مربوطه اجرا مي شود.وي افزود: بخش نمايشي در دو سطح يكي در مقابل و ديگري در بك‌‌گراند گروه اركستر به اجراي قطعات نمايشي مي پردازند و گروه موسيقي نيز در دو لحظه قطعات را اجرا مي كنند. درفواصل موسيقي ها روايت ها با حضور دو روايتگر زن و مرد؛ مريلا‌ زارعي وحبيب رضايي اجرا مي شود.
پارسايي بخش پاياني حركات نمايشي را پيش از پايان اجراي سمفوني ايثار، بسيار ويژه خواند و گفت: در اين بخش عزت الله انتظامي قطعه اي را روايت مي كند كه به هيچ وجه بازيگري اطلا‌ق نمي شود و اين متن تنظيمي كولا‌ژي دارد كه با تاثير از موسيقي منطبق بر فيلم هاست.
طراح قطعات نمايش سوييت سمفوني اين فصل را با من بخوان با اشاره به اينكه حضور عزت الله انتظامي در اين جمع باعث افتخار گروه است عنوان كرد: علا‌وه بر سازهاي مختلفي كه براي قطعات موسيقي ساخت انتظامي نواخته مي شود ،ازقطعات نمايشي به صورت افكتيو استفاده مي شود و درواقع بخشي از گروه كر، بخشي از نمايش نيز تلقي مي شوند به خصوص در بخش سازهاي ضربي. براساس گفته هاي پارسايي متون قطعات نمايشي كه با تنظيم كلا‌ژي همراه است كار محمدرحمانيان است و نادر رجب پور طراح حركات، اميراثباتي طراح لباس و حسين مسافر آستانه مشاور اجرايي اركستر سمفونيك و بنياد رودكي تهيه كننده اين برنامه هستند.
يه گزارش سياست روز اميرنيا مدير بنياد رودكي نيز در اين نشست با اشاره به فروش 40 درصدي بليت ها تا اين زمان گفت: اين برنامه در راستاي كارهاي توليدي و نمونه سازي بنياد و در پي استقبال خوب از سوي نهادها و مردم در سال گذشته امسال هم اجرا مي شود البته با تغييراتي براي جاذب كردن برنامه و استفاده بهينه مردم.
وي اضافه كرد:‌بيشترين نگراني ما اين است كه يك هفته به اجرا تقاضا براي درخواست بليت افزايش يابد و با اين اوصاف امكان تمديد چندين شب پس از اتمام اجرا وجود دارد. ‌ اميرنيا درباره قيمت بليت ها گفت:‌قيمت بليت ها براي سالن همكف 25 هزار تومان، بالكن اول بيست هزار تومان و بالكن هاي دوم و سوم 15 هزار تومان است.ضمن اينكه قيمت بليت در بالكن ها براي دانشجويان رشته هاي هنر با 50 درصد تخفيف همراه است و جايگاه ويژه خبرنگاران نيز پذيراي اين عزيزان در شب هاي اجرا است.
مجيد انتظامي نيز در ادامه درباره تغييرات اين سوييت سمفوني در برنامه جديد عنوان كرد: سال گذشته در قسمت هايي حس كرديم كار آنچنان كه بايد، نيست و يا حجم صدا و موسيقي با حجم حركات نمايشي هماهنگي ندارد بنابراين براي رفع اين مشكلا‌ت،‌تغييراتي را ايجاد كرديم اما اين تغييرات در ساختمان موسيقي وجود ندارد.وي افزود: قصد داشتيم قطعات جديد مثل فيلم دوئل را اضافه كنيم اما با توجه به استقبال مردم در سال گذشته اين بخش را اجرايي نكرديم.
همچنين ميان پرده ها كه با پيانو همراه بود،‌امسال با جناب خورشيدي نوازنده‌‌اي كه به خوبي سوت مي زند،‌به خصوص در شروع قطعاتي مثل بوي پيراهن يوسف و از كرخه تا راين اجرا مي شود.انتظامي اضافه كرد:‌در برنامه امسال هارپ داريم كه سال گذشته به جاي آن پيانو نواخته مي شد. ضمن اينكه تغييرات ريتميك در نوازندگي دف ها اجرا مي شود.
هيجان بخش آغازين برنامه (عروسي) بيشتر شده و تعدادي از خواننده ها در دو بالكن مشرف به طبق اول همخواني مي كنند و كل مي‌‌كشند. دوست داشتم گروه كر از ميان تماشاچي ها بيرون بيايند كه وضعيت سالن اين امكانات را در اختيار ما قرار نمي دهد.انتظامي درباره اجراي پدرش در اركستر سمفوني گفت:‌مطمئنم ايشان در هنگام ايفاي نقش چنان هيجاني هم در بخش هاي شاد و هم در بخش هاي درام توليد مي كند كه يكي از نگراني هايم اين است كه مردم فراموش كنند براي كنسرت آمده اند.پارسايي درباره عدم حضور مهتاب نصير پور گفت:‌به دليل پر كار بودن ايشان نتوانستيم با وي همكاري داشته باشيم.
وي همچنين از طراحي حوزه هاي جديد در برنامه امسال خبر داد و گفت:‌طراحي تصويري بر عهده فرشيد صفاري است كه داراي افكت هاي نوري است و با قطعاتي كه داراي ريتم موسيقايي هستند، پخش مي شود. قطعات اسلا‌يد گونه اي نيز كه اساساً در حال و هواي اجرا و بر اساس ضرباهنگ تغيير مي يابد، در برنامه گنجانده شده است.
وي در پايان گفت: ما سعي داشته ايم اين سوييت سمفوني با تمام تغييرات ايجاد شده در آن با يك هارموني كامل اجرا شود.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن