تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805371752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه: تلاش رسانه‌هاي صهيونيستي براي جنگ سرد رسانه‌اي با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه: تلاش رسانه‌هاي صهيونيستي براي جنگ سرد رسانه‌اي با ايران
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت: معمولاً در آستانه گزارش البرادعي، رسانه‌هاي صهيونيستي تلاش فراواني را براي ايجاد جنگ سرد رسانه‌اي با ايران انجام مي‌دهند.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، «حسن قشقاوي» سخنگوي وزارت خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز دوشنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در خصوص ادعاي روزنامه ديلي تلگراف مبني بر مفقود شدن مقداري اورانيوم در تاسيسات ‌UCF اصفهان، اين خبر را نادرست خواند و با اشاره به بيانيه روز گذشته سخنگوي آژانس كه رسماً اين ادعا را تكذيب كرد، گفت: معمولاً در آستانه گزارش البرادعي، رسانه‌هاي صهيونيستي تلاش فراواني را براي ايجاد جنگ سرد رسانه‌اي با ايران انجام مي‌دهند.
وي با بيان اينكه هميشه از اين ادعاهاي كذب و بي‌پايه وجود دارد، خاطرنشان كرد: تمامي مواد هسته‌اي ايران در نطنز و اصفهان، تحت كنترل، نظارت و مهر و موم آژانس است.
سخنگوي وزارت خارجه با ذكر اين نكته كه آژانس به سه صورت اقدام به اعمال نظارت مي‌كند، گفت: اين موارد يكي نصب دوربين‌ها، دوم بازرسي‌هاي عيني و سوم مهر و موم مواد است و بارها البرادعي در گزارشات خود اعلام كرده كه اين مواد هيچ انحرافي به سمت نظامي ندارد.
قشقاوي طرح اين گونه ادعاها را فضاسازي خواند و افزود: خوشبختانه قبل از ما سخنگوي البرادعي اين خبر را تكذيب كرد و جايي براي تكذيب ما نگذاشته است.
سخنگوي وزارت خارجه با ذكر اين نكته كه ما (ايران) به اين فضاسازي‌ها عادت داريم، يادآور شد: شايد در 24 ساعت يا 48 ساعت آينده نيز اين فضاسازي‌ها انجام شود كه عموماً ثابت شده كذب و بي‌اساس و صرفاً جنگ سرد رسانه‌اي است و يا براي انحراف افكار عمومي نسبت به بقيه مسائلي كه در حال حاضر غرب در حوزه‌هاي ديگر با آن درگير است، مي‌باشد.

* پيش قضاوت نكنيم

همان خبرنگار از قشقاوي سؤال كرد كه در صورت منفي بودن گزارش البرادعي درباره برنامه هسته‌اي ايران، واكنش جمهوري اسلامي چه خواهد بود؟ كه وي گفت: اجازه دهيد پيش قضاوت نكنيم. فرصت وجود دارد كه ما بعد از دريافت گزارش موارد مثبت و منفي احتمالي در اين گزارش را تجزيه و تحليل كنيم و بعد از ارزيابي مواضع خود را در اين زمينه اعلام خواهيم كرد.

* سفر متكي به برلين، سفر وزير خارجه ارمنستان به ايران

خبرنگاري با اشاره به اتفاقات گرجستان و بحران ايجاد شده در روابط آمريكا و روسيه پس از اين اتفاقات، موضع جمهوري اسلامي را در قبال روابط اين دو كشور (روسيه و آمريكا) جويا شد و پرسيد آيا اين روابط بر تعامل 1+5 با ايران تاثيرگذار خواهد بود؟ كه وي خاطرنشان كرد: حوادث يك ماه اخير قفقاز طبعاً در كشورهاي منطقه و همسايگان تاثيرگذار است.
قشقاوي درك مشترك در منطقه و بر پايه گفتگوهاي دوجانبه و چند جانبه به منظور رسيدن به راهكار مناسب براي همكاري منطقه‌اي را اقدامي ضروري برشمرد و افزود: در اين چارچوب ديپلماسي قفقازي جمهوري اسلامي مشغول به فعاليت شده است.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: حلقه اول اين رايزني‌ها با ديدار متكي در آغاز اين هفته از مسكو و سپس باكو شكل گرفت كه مورد استقبال طرف روسي و آذري قرار گرفت.
قشقاوي با ذكر اين نكته كه جمهوري اسلامي ابتكاراتي براي صلح و ثبات منطقه‌اي و رسيدن به يك همكاري منطقه‌اي به منظور حل و فصل مشكلات منطقه دارد، تصريح كرد: اين گفتگوهاي محتوايي و جدي با كشورهاي منطقه بايد تداوم داشته باشد.
وي اضافه كرد: ما از ظرفيت‌ها و تعهدات كشورهاي اروپايي نيز استفاده خواهيم كرد و بر همين اساس تا چند ساعت ديگر آقاي متكي سفري به آلمان خواهد داشت و با همتاي آلماني خود در برلين پيرامون تحولات قفقاز ملاقات خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: بحث منطقه‌اي نيز فردا با سفر وزير خارجه ارمنستان به تهران شكل مي‌گيرد.
قشقاوي با بيان اينكه ما روند فعاليت ديپلماتيك خود براي حصول ثبات، امنيت و آرامش در منطقه حساس قفقاز و رسيدن به چارچوب همكاري‌هاي منطقه‌اي را ادامه مي‌دهيم، خاطرنشان كرد: اين رايزني‌ها با كشورهاي ديگر نيز ادامه خواهد يافت.
به گفته وي بايد در اين چارچوب تلاش شود تا مسائل و مشكلات اين منطقه حساس هر چه زودتر حل و فصل شود.
قشقاوي در عين حال ياد آور شد: اينكه دولت‌ها با يكديگر يا با آمريكا چه ارتباطي دارند مربوط به خود آنها است. ما در چارچوب منطقه‌اي و رويكرد منطقه‌اي تلاش فعالانه ديپلماتيك خود را انجام مي‌دهيم و دورنمايي كه مي‌بينيم موفقيت آميز است.
وي ادامه داد: محتواي مذاكرات به ما نشان مي‌دهد كه ايران در چارچوب ابتكاراتش موفق بوده و به جلو به پيش مي‌رود.

* راه‌حل‌هاي منطقه‌اي

يكي از خبرنگاران به اظهارات يكي از مقامات اسرائيلي كه به روس‌ها گفته بود دست از حمايت ايران برداريد و ما نيز نفوذ خود را در قفقاز كم مي‌كنيم، اشاره كرد و از قشقاوي در خصوص آينده اين منطقه سؤال كرد كه وي تصريح كرد: براي استقرار صلح و ثبات در اين منطقه حساس و انرژي زا بايد راه حل‌ها و رويكردهاي منطقه‌اي مورد استفاده قرار گيرد.
يكي از خبرنگاران به اظهارات نماينده دوماي روسيه مبني بر وتوي طرح تحريم ايران در شوراي امنيت اشاره كرد و نظر قشقاوي را در اين زمينه جويا شد كه وي در پاسخ به اظهارات مقامات روس از جمله رئيس جمهور اين كشور و مقامات دوما اشاره كرد و گفت: رسانه‌هاي مختلف بر اساس اين صحبت‌ها تجزيه و تحليل‌هايي را ارائه كردند.

* اجلاس مجمع عمومي فرصت خوبي براي شكل گيري گفتگوها

خبرنگاري از احتمال برگزاري نشست 1+5 با ايران در حاشيه نشست مجموع عمومي سازمان ملل در نيويورك سؤال كرد كه سخنگوي وزارت خارجه اظهار داشت: از چنين موضوعي اطلاع ندارم، البته طبيعت اجلاس‌هاي اين چنيني اين است كه امكان دارد مذاكرات دو جانبه بين رئيس جمهور و وزير خارجه با همتايان آنها كه بعضاً ممكن است برخي از اعضاي 1+5 باشند در دستور كار باشد.
به گفته وي اجلاس مجمع عمومي فرصت خوبي است كه گفتگوهايي بين مقامات ما با همتايان آنها شكل بگيرد.

* تكذيب خبر خريد موشك S300 از كرواسي

«حسن قشقاوي» سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر تصميم ايران براي خريد موشك S300 از كرواسي، اين خبر را تكذيب كرد.

* آماده‌ايم در چارچوب پادماني به همكاري با آژانس ادامه دهيم

خبرنگاري با اشاره به اظهارات روز گذشته منوچهر متكي مبني بر اينكه تهران به ابهامات آژانس پاسخ داد، به موضوع مطالعات ادعايي پرداخت و گفت كه آيا موضوع مطالعات ادعايي پاسخ داده شد و اگر امروز البرادعي گزارش خود را ارائه دهد آيا اين موضوع در اين گزارش مورد اشاره قرار نخواهد گرفت؟ كه قشقاوي پاسخ داد: اجازه دهيد گزارش البرادعي منتشر شود و بعد از انتشار آن ما ارزيابي و مواضع خود را اعلام خواهيم كرد.
وي اضافه كرد: ما همواره تاكيد داشتيم كه كار با آژانس را بر اساس رويكرد حقوقي و در چارچوب همكاري‌هاي پادماني و توافق حقوقي به پيش مي‌بريم كه بر اين اساس 6 مسئله باقيمانده حل شد.
سخنگوي وزارت خارجه افزود: همواره آماده‌ايم در چارچوب پادماني به همكاري خود با آژانس ادامه دهيم.
وي در عين حال اظهار داشت: انتظار ما از آژانس اين است كه بر اساس رويكرد فني و سازماني خود عمل كرده و تحت تاثير فشارهاي بيروني و مشخصاً فشارهاي آمريكايي‌ها قرار نگيرد.
سخنگوي وزارت خارجه با ذكر اين نكته كه ما مي‌دانيم ممكن است در آستانه حل و فصل مسائل اين فشار بر بعضي از عناصر آژانس تشديد شود، يادآور شد: انتظار ما اين است كه اعتبار آژانس حفظ شود.
قشقاوي حفظ اعتبار آژانس را منوط به رويكرد حقوقي در چارچوب قواعد شناخته شده بين‌المللي دانست و گفت: اگر چنانچه موارد ديگري باشد اجازه دهيد گزارش منتشر شود تا ما ارزيابي دقيق خود را از مسائل مختلف موجود در گزارش بيان كنيم.

* اطلاعي دريافت نكرده‌ام

خبرنگاري از مذاكرات ايران و آمريكا درباره عراق سؤال كرد كه وي پاسخ داد: تاكنون از مقامات ذيربط خودمان اطلاع دقيق و خاصي از اينكه زماني براي مذاكره باشد، دريافت نكرده‌ام.
قشقاوي اضافه كرد: بر اساس روال گذشته اين مذاكرات با درخواست دولت عراق و در چارچوب رايزني براي استقرار صلح، ثبات و امنيت بيشتر در عراق صورت مي‌گرفت و زماني اين درخواست از طرف عراقي مطرح مي‌شد، ايران آن را بررسي مي‌كرد و در صورت موافقت اجرا مي‌شد.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: اجازه دهيد ببينيم در آينده چه خواهد شد.

* حاكميت ملي عراق و حفظ آن براي ايران مهم است

همان خبرنگاران به اظهارات سفير عراق در تهران مبني بر اينكه عادل عبدالمهدي معاون رئيس جمهور عراق در سفر اخيرش به تهران تمام نگراني‌هاي ايران در مورد توافقنامه امنيتي را رفع كرده اشاره كرد و صحت و سقم اين موضوع را جويا شد كه سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ تصريح كرد: حاكميت ملي عراق و حفظ آن براي ما از اهميت برخوردار است و ما همواره معتقديم كه بايد زمينه اي فراهم شود كه وضعيت عراق اشغال شده به اعمال حاكميت كامل ملي اين دولت تبديل شود.
قشقاوي با اشاره به مواضع مختلف مراجع، گروه‌هاي موثر و شخصيت‌هاي عراقي در اين زمينه و ضرورت رفع اشغال از عراق و استقرار حاكميت ملي خاطرنشان كرد: تا آنجا كه مي‌دانيم هنوز نكات بسيار مهم در اين موافقتنامه وجود دارد و حل و فصل كامل در اين زمينه صورت نگرفته است.

* سخنراني احمدي‌نژاد در نخستين روز شصت و سومين اجلاس مجمع عمومي

خبرنگار فارس از برنامه‌هاي سفر محمود احمدي نژاد به نيويورك و همچنين موضوع صدور ويزاي رئيس جمهور سؤال كرد كه قشقاوي پاسخ داد: برنامه‌هاي آقاي احمدي نژاد در حوزه رياست جمهوري كاملاً تدوين شده و جهت اجرا به دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل ابلاغ شده است.
وي افزود: ايشان در نخستين روز شصت و سومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني خواهد كرد و در حاشيه اجلاس نيز با همتايان خود از كشورهاي مختلف ديدار خواهد داشت.
قشقاوي به مصاحبه مطبوعاتي احمدي نژاد در نيويورك اشاره كرد و ديدار با ايرانيان و برنامه‌هايي همچون سفرهاي قبلي رئيس جمهور به نيويوريك را از ديگر برنامه‌هاي احمدي نژاد در اين سفر برشمرد.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين ابراز اميدواري كرد كه مسئله ويزاي رئيس جمهور و همراهانش به زودي حل شود و افزود: پيش از اين تاخيرهايي در صدور ويزا بوده كه فكر مي‌كنيم با هدف تاثير گذاري در برنامه‌ريزي سفر ايشان صورت مي‌گرفت و اميدواريم ويزا صادر و سفر طبق برنامه برنامه انجام شود.
يكي از خبرنگاران از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد كه آيا در برنامه‌هاي سفر رئيس جمهور به نيويورك سخنراني در يكي از دانشگاه‌هاي آمريكا لحاظ شده است؟ كه وي پاسخ داد: جزييات برنامه متعاقباً اعلام مي‌شود.

* از آزادي بيان سوء استفاده نشود

حسن قشقاوي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس كه موضع وزارت خارجه را در خصوص رويكردها و اقدامات اسلام ستيزي كه در اروپا از سوي برخي موسسات انتشاراتي در حال شكل گيري است جويا شده بود، گفت: نه تنها ما به عنوان مسلمان‌ها بلكه همه بر اين اعتقادند كه جهان امروز نيازمند تفاهم بين اديان و گفتگو بين مذاهب و احترام به معتقدات افراد و شخصيت‌ها است.
وي با بيان اينكه در بسياري از قوانين اساسي كشورهاي غربي بر لزوم احترام به مقدسات و باورهاي ديني و همچنين اخلاقيات تاكيد شده است، خاطرنشان كرد: روند اسلام ستيزي رابطه مستقيمي با اعمال تبعيض به ويژه نسبت به مسلمان‌ها در كشورهاي غربي دارد.
قشقاوي اضافه كرد: آمارها حاكي از اين است كه هر چقدر روند اسلام ستيزي در اين كشورها بيشتر مي‌شود متاسفانه مسلمانان در وضعيت بسيار بد تبعيض آميز در اين كشورها قرار مي‌گيرند.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: تاثير اينگونه اهانت‌ها به مقدسات اسلامي مي‌تواند سر منشا و آغازگر اعمال تبعيضات فراوان باشد.
وي با بيان اينكه جهان امروز نيازمند تفاهم، گفتگو، تحمل و مداراي بيشتر است، يادآور شد: اين موارد در سايه ادامه روند اسلام ستيزي و يا حتي توهين به بقيه مقدسات و اديان صورت نخواهد گرفت.
وي اقدامات و رويكردهاي اسلام ستيزي را به نوعي مهار گرايش به اسلام در بين مسلمان‌ها عنوان كرد و افزود: بر اساس آمار غربي‌ها اعمال تبعيض عليه مسلمان‌ها و اقليت‌ها در كشورهاي غربي رو به رشد است.
سخنگوي وزارت خارجه اعمال تبعيض عليه مسلمان‌ها و اقليت‌ها در غرب را به نفع جهانيان و از جمله غرب ندانست و ابراز اميدواري كرد كه از آزادي بيان سوء استفاده نشود و آزادي بيان بهانه‌اي براي اعمال تبعيض نباشد.

* مذاكرات در فضاي سازنده

قشقاوي در پاسخ به پرسشي در خصوص مذاكرات ايران و گروه 1+5 نيز اظهار داشت: اين مذاكرات بين سولانا و جليلي و همچنين در سطوح ديگر در فضاي سازنده و رو به پيش ادامه دارد.
وي با بيان اينكه انتشار جزئيات اين مذاكرات به عهده طرفين است ابراز اميدواري كرد كه با تداوم اين مذاكرات مشكلات حل و فصل شود.

* پتانسيل فراوان براي گسترش روابط ديپلماتيك با آمريكاي لاتين

قشقاوي در پاسخ به پرسشي در خصوص آمريكاي لاتين با بيان اينكه روند ارتباط با كشورهاي آمريكاي لاتين رو به پيشرفت است، به برقراري ارتباط ديپلماتيك كشورمان با بوليوي و احياء مجدد رابطه با نيكاراگوئه اشاره كرد و افزود: توانمندي هاي فراواني براي همكاري در بخش‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي بين ايران و كشورهاي مختلف آمريكاي لاتين وجود دارد و قراردادهاي خوبي تاكنون منعقد شده و اين كشورها از مصنوعات و توانمندي‌هاي اقتصادي ما استقبال كرده‌اند.
سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه هر كسي اسمي براي اين نوع ديپلماسي‌ها گذاشته است، گفت: اين ديپلماسي‌ها ادامه دارد و پتانسيل فراواني براي گسترش روابط ديپلماتيك با كشورهاي اين منطقه وجود دارد.

* قفقاز موضوع سفر متكي به برلين

يكي از خبرنگاران با اشاره به سفر متكي به آلمان از قشقاوي سوال كرد كه آيا در اين سفر گفتگوهاي هسته‌اي نيز پيش بيني شده كه وي اظهار داشت: موضوع اصلي سفر آقاي متكي موضوع قفقاز است و البته طبيعت مذاكرات اينگونه است كه روابط دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي نيز در مذاكرات مطرح شود.

* رابطه خوب ايران و كويت

وي در مورد ادعاي يكي از نمايندگان مجلس كويت مبني بر حضور تعدادي از نيروهاي سپاه پاسداران در اين كشور اظهار داشت: اين نماينده چنين ادعايي را مطرح كرده و خودش نيز حرف‌هايش را پس گرفته و ادعاي بي اساسي بود كه قبل از تكذيب ما اين نماينده تكذيب و عقب نشيني كرد.
قشقاوي با بيان اينكه رابطه خوبي بين ما و كويت وجود دارد افزود: ايرانيان در بخش‌هاي مختلف كويت همواره در خدمت رفاه و آسايش مردم اين كشور بودند و ايراني‌ها در كشورهاي منطقه همواره نقش سازنده اقتصادي داشته‌اند.

* همكاري رو به گسترش ايران و چين

قشقاوي در پاسخ به سوالي با بيان اينكه همكاري ايران با چين رو به گسترش است، خاطر نشان كرد: حجم روابط ما با اين كشور در سال 2008 ، 20 ميليارد دلار بود و پيش بيني مي‌كنيم تا 25 ميليارد دلار در سال 2009 افزايش يابد.
سخنگوي وزارت خارجه با ذكر اين نكته كه در حوزه‌هاي وسيع همكاري اقتصادي گسترده‌اي با چين داريم حضور احمدي‌نژاد در اجلاس قبلي شانگهاي را نقطه عطفي در گسترش روابط با چين برشمرد و به حضور احمدي‌نژاد در چين به بهانه پارالمپيك و ديدار با رئيس جمهور چين اشاره كرد.

* شيخ عطار به زودي عازم برلين مي‌شود

وي همچنين از انتصاب حسين شيخ السلام به عنوان قائم مقام وزير خارجه خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه با حضور شيخ الاسلام ظرفيت قائم مقامي وزارت خارجه در خدمت ديپلماسي كشور قرار گيرد.
قشقاوي همچنين از تلاش‌هاي شيخ عطار تقدير كرد و افزود: ايشان ظرف هفته‌هاي آتي راهي آلمان خواهد شد تا ماموريت خود را در جهت تنظيم، گسترش و تعميق مناسبات ايران و آلمان انجام دهد.

* موضوع دوجانبه كشورهاي آمريكاي لاتين

يكي از خبرنگاران موضع وزارت خارجه را در قبال اخراج سفراي امريكا از چند كشور آمريكا لاتين جويا شد كه قشقاوي اين موضوع را موضوع دو جانبه كشورهاي آمريكا لاتين بر شمرد.

* حرمت و شأن زائران ايراني حفظ شود

همان خبرنگار به انگشت نگاري نظاميان آمريكايي در مرز مهران از خانواده يكي از ديپلمات‌هاي ايراني اشاره كرد كه قشقاوي با بيان اينكه مواردي پيش مي‌آيد، اين موارد روتين نيست، اظهار داشت: متاسفانه دخالت‌هايي را بعضاً نيروهاي اشغالگر حاضر در عراق انجام مي‌دهند و مشكلاتي موضعي و نه مستمر را گاهي براي زائرين و برخي از خانواده‌هاي ايراني به وجود مي‌آورند.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: همواره اين انتظار را از دولت دوست عراق داشته و داريم كه در اين زمينه عنايت داشته باشد.
وي با بيان اينكه سفارت ايران در عراق فعال است، افزود: از سفير عراق خواسته‌ايم كه حرمت و شأن زائران ايراني حفظ شود. ما همچنين همواره از زائران خود خواسته‌ايم كه پروسه قانوني را در سفر به عراق طي كنند كه بهانه ايجاد نشود.
وي گفت: متاسفانه گاهي از اين مسائل پيش مي‌آيد كه بعد از هر حادثه‌اي پيگير آن هستيم.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص بد رفتاري با خبرنگاران ايراني كه به منظور انجام سفر به كرواسي در فرودگاه مسكو توقفي داشته‌اند و در آنجا با آنها بد‌رفتاري شده بود گفت كه اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.
انتهاي پيام/خ
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن