تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814698371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجيد انتظامي:هدف از اجراي «اين فصل را با من بخوان» پيوند عاشورا و جبهه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مجيد انتظامي:هدف از اجراي «اين فصل را با من بخوان» پيوند عاشورا و جبهه است
گروه هنر: من در ترتيب قطعات از موسيقي فيلم روز واقعه آغاز كردم و با موسيقي فيلم‌هاي آژانس شيشه‌اي، بوي پيراهن يوسف، از كرخه تا راين و سمفوني ايثار سعي داشتم عاشورا را به جبهه پيوند بزنم.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، نشست خبري موسيقي‌نمايش «اين فصل را با من بخوان» صبح امروز دوشنبه 25 شهريورماه با حضور «مجيد انتظامي» آهنگساز و رهبر اركستر، «حسين پارسايي» كارگردان قطعات نمايشي، «بابك رضايي» مديرعامل انجمن موسيقي و «اميرنيا» مديرعامل بنياد رودكي در تالار وحدت برگزار شد.

در آغاز نشست خبري اين برنامه كه براي دومين سال متوالي به مناسبت هفته دفاع مقدس در تالار وحدت برگزار خواهد شد، انتظامي با تشكر از پوشش خبري اجراي سال گذشته توسط خبرنگاران، درباره تغييرات احتمالي در اين اجرا گفت: محتواي اين فصل را با من بخوان مانند گذشته عشق، مقاومت و ايثار است. در متن موسيقي تغييراتي نداده‌ام اما در موسيقي فواصل قطعات و سكوت‌هاي نمايش بازنگري داشته‌ام.

پارسايي در ادامه سخنان انتظامي درباره تغييرات بخش‌هاي نمايشي توضيح داد: با توجه به اينكه قطعات نمايشي طراحي شده براساس واقعيت‌هاي ملموس دفاع مقدس شكل گرفته كه نقطه عطفي براي اين موسيقي‌نمايشي محسوب مي‌شود، گروه نمايش در دو سطح، آوانسن و جايگاه پشت اركستر، كار خود را در قالب 6 تابلو همراه با اركستر اجرا مي‌كند.

وي ادامه داد: امسال تغييرات در سه بخش متأثر از تم اصلي موسيقي و شخصيت‌هاي نمايشي اعمال مي‌شود. يكي در محل اجرا كه توضيح داده شد. ديگري تغيير در بازيگران يا به‌ عبارتي روايتگران تابلوها كه امسال با حضور «مريلا زارعي» «حبيب رضايي» انجام مي‌شود و مورد آخري در بخش ويژه پاياني است كه با حضور و روايت استاد «عزت‌الله انتظامي» برگزار خواهد شد.

رئيس مركز هنرهاي نمايشي درباره روايت و بازي يادآور شد: سال گذشته قطعات نمايشي با بازي بازيگران به‌صورت بازسازي صحنه‌هايي از فيلم‌هايي بود كه موسيقي آن‌ها در كنسرت نواخته مي‌شد اما امسال ما از حضور بازيگران به عنوان راوي و بيانگر متن تابلوها بهره مي‌بريم كه اين متن با تأثير از تم اصلي، منطبق بر حال و هواي فيلم‌ها نوشته شده است.

پارسايي ادامه داد: در اين تنظيم دوباره گاه اتفاق مي‌افتد كه گروه موسيقي بخشي از نمايش ما را تشكيل مي‌دهند و در اجرا سهيم مي‌شوند. اجراي موسيقي در اين لحظات كمرنگ مي‌شود و كاربرد افكتيو مي‌يابد. اين تعامل زماني هم كه اركستر مي‌نوازد اتفاق مي‌افتد و گروه نمايشي سعي مي‌كند در افزايش ظرفيت شنيداري موسيقي ياري‌دهنده باشد.

اين كارگردان تئاتر تشريح كرد: طراحي متن و كارگرداني قطعات را خودم به عهده دارم. تنظيم و نگارش متون را مثل سال گذشته محمد رحمانيان انجام مي‌دهد. امير اثباتي طراحي صحنه را بر عهده دارد و مشاور كارگردان حسين مسافرآستانه است.

اميرنيا در ادامه اين نشست خبري گفت: با توجه به استقبال مخاطبان سال گذشته، امسال تلاش شد با تغييراتي براي جذاب كردن برنامه، تهييه‌كنندگي موسيقي نمايش اين فصل را با من بخوان را نيز بنياد رودكي بر عهده بگيرد و مخاطبان به‌صورت بهينه از اين برنامه بهره‌مند شوند.

وي ادامه داد: بر اين اساس پيش‌فروش بليط‌هاي اين برنامه از ابتداي شهريورماه آغاز شده و تاكنون 40 درصد آن به فروش رفته است. با اين حال با توجه به محدوديت فضاي تالار جاي اندكي نگراني وجود دارد كه با به فروش رسيدن بليط‌ها، نتوانيم پاسخگوي علائق مخاطبان خود باشيم.

رضايي در ادامه اين نشست گفت: 50 درصد بالكن‌هاي تالار وحدت با تخفيف به دانشجويان هنر اختصاص داده شده است. جايگاه خبرنگاران مانند هميشه مشخص است. بهاي بليط هم‌كف 25 هزار تومان، بالكن اول 20 و بالكن‌هاي دوم و سوم نيز به ترتيب 15 هزار تومان مشخص شده است.

انتظامي در بخش ديگري از سخنانش درباره تغييرات موسيقي توضيح داد: در مشورت با گروه نمايش و اعضاي اركستر درباره اجراي سال گذشته، تشخيص داده شد كه در برخي لحظات اجرا، نحوه صدادهي و نوع تنظيم موسيقي مناسب نبود. امسال با تغيير در تنظيم، اين نقص برطرف شده اما به دليل هماهنگي گروه نمايش با روند قطعات سال گذشته، قطعه جديدي به سمفوني اضافه نكردم. موسيقي ميان قطعات نير كه با پيانو همراهي مي‌شد امسال بنا است با همراهي سوت «عليرضا خورشيدفر» نوازنده كنترباس اركستر سمفوني باشد كه البته هنوز با او وارد گفت‌وگو نشده‌ام.

وي ادامه داد: به نظرم برنامه در سال گذشته ضعيف آغاز شد و امسال با تغييرات ريتميك در سازهاي كوبه‌اي سعي در آغازي مهيج‌تر دارم. حضور برخي نوازندگان در بالكن‌ها و جلوي سن مانند سال گذشته حتمي است گرچه با همراهي‌هاي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، امكانات سالن اجازه آميختگي هرچه بيشتر مردم و هنرمندان اركستر را نمي‌دهد.

انتظامي درباره حضور پدرش توضيح داد: حضور وي به دعوت و علاقه من انجام شد و با اينكه تمرين‌هاي گروهي ايشان را خسته مي‌كند اما من مطمئنم در روز اجرا مخاطبان شاهد حضور پر انرژي و مملو از هيجان او خواهند بود به طوري كه مردم فراموش كنند به ديدن كنسرت آمده‌اند.

پارسايي در بخش ديگري از سخنانش گفت: امسال بخش تصويري نمايش شامل افكت‌هاي نوري توسط فرشيد صفاري انجام مي‌شود ضمن اينكه او اسلايدهايي را كه همراه با موسيقي پخش مي‌شود نيز طراحي كرده است. در طراحي حركت بازنگري‌هايي انجام شده و حجم آن كه سال گذشته به نظر مي‌رسيد نسبت به بخش موسيقي كم است، افزايش داده شده است. قطعه ويژه پاياني نيز به منزله بازيگري استاد انتظامي طراحي نشده است بلكه با راهنمايي خود ايشان قرار است حضور شخصي و حقيقي ايشان بر روي صحنه ديده شود و به شوريدگي جنگ برسد.

انتظامي ادامه داد: با تغييراتي كه امسال در اركستر سمفونيك اعمال شده گروه جوان است و در اين ضرب‌العجل آمادگي مناسبي براي اجرا ندارد. اميدوارم با تلاش‌هاي صهبايي رهبر جديد اين اركستر، كمبودها جبران شود. من در ترتيب قطعات از موسيقي فيلم روز واقعه آغاز كردم و با موسيقي فيلم‌هاي آژانس شيشه‌اي، بوي پيراهن يوسف، از كرخه تا راين و سمفوني ايثار سعي داشتم عاشورا را به جبهه پيوند بزنم.

وي در پايان درباره نوازندگان و سازهاي مهمان در اجراي موسيقي‌نمايش اين فصل را با من بخوان توضيح داد: نوازندگان هارپ، پيانو، درام، گيتار، گيتارباس، دف و دمام از جانب من به اركستر دعوت خواهند شد و تعدادي نوازنده سازهاي كلاسيك براي نوازندگي ويلن، ترومپت و ترومبون نيز از دفتر اركستر سمفونيك دعوت خواهند شد كه در كل 300 نفر با گروه كر در صحنه تالار وحدت به اجراي برنامه خواهيم پرداخت.

موسيقي نمايش «اين فصل را با من بخوان» از 4 تا 11 مهر همزمان با هفته دفاع مقدس در تالار وحدت به روي صحنه مي‌رود و بنياد رودكي اظهار اميدواري كرده cd صوتي و تصويري اين نمايش بعد از اتمام برنامه در اختيار مردم علاقه‌مندان قرار بگيرد.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن