تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي مادربرد ecs h61h2-a ecs


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اشاره: شركت ECS با ارايه سري جديد مادربردهاي خود، ابزارهايي سازگار با آخرين فناوري. اينتل را براساس چيپ.ست.هاي P67، H67 و H61 عرضه كرده است. همچنين اين مادربردها قابليت پشتيباني از نسل دوم پردازنده.هاي Core اينتل كه با نام Sandybridge شناخته مي.شوند را دارند
شركت تايواني ECS م.(Elitegroup Computer System) يك نام شناخته شده در صنعت ساخت مادربرد به.شمار مي.آيد و محصولات متنوعي را در اين حوزه در اختيار كاربران قرار مي.دهد. در حقيقت اين مادربرد.ها با قابليت.ها و ويژگي.هاي متفاوت، از تامين نيازهاي كاربران معمولي گرفته تا اجراي جديدترين و پيشرفته.ترين بازي.هاي موجود طيف گسترده نيازهاي شيفتگان سخت.افزاري را برآورده مي.سازند. شركت ECS با ارايه سري جديد مادربردهاي خود، ابزارهايي سازگار با آخرين فناوري. اينتل را براساس چيپ.ست.هاي P67، H67 و H61 عرضه كرده است. همچنين اين مادربردها قابليت پشتيباني از نسل دوم پردازنده.هاي Core اينتل كه با نام Sandybridge شناخته مي.شوند را دارند. مادربردهاي سري H61 در گروه محصولات اين شركت قرار مي.گيرند و مدل.هاي متعددي از اين سري با ويژگي.هاي مختلف توليد شده.اند. در واقع ECS مادربردهاي جديد سري H61 خود را در مدل.هاي مختلف با مشخصات متنوعي در اختيار كاربران قرار داده است كه با قيمت.ها و عملكرد مناسبي روانه بازار شده.اند. سري H61 به همراه موتور گرافيكي مجتمع HD پردازنده.هاي Sandy Bridge به كاربران امكان مي.دهد تا بدون استفاده از يك كارت گرافيكي مجزا، نيازهاي گرافيكي خود را تامين كنند. از سوي ديگر، اين موتور گرافيكي مجتمع با تركيب كامل و انطباق با آخرين پردازنده.هاي دو هسته.اي اينتل، مصرف برق و گرماي توليد شده در سيستم را كاهش مي.دهد. ECS مدعي است كه سري H61 اين شركت با مجهز شدن به نرم.افزارهايي مانند eJIFFY، eBLU، eDLU و eSF امكانات مناسبي را در دسترس كاربران قرار مي.دهد.

[تصویر: en0m68zgbn4yp1oho8cx.jpg]


نكته ديگري كه در رابطه با سري جديد مادربردهاي مخصوص پردازنده.هاي Sandy Bridge مي.توان به آن اشاره كرد رفع مشكل موجود در سري قبلي چيپ.ست.ها بود كه منجر به ايجاد نسخه جديدي از تمام اين چيپ.ست.ها با نام B3 شد. در حقيقت به كمك سري جديد چيپ.ست.هاي B3 كاربران قادر خواهند بود تا برخلاف سري چيپ.ست.هاي B2 از عملكرد درگاه.هاي SATA 2 بدون نگراني از كاهش كارايي سيستم خود بهره.مند شوند. مشكلي كه چيپ.ست.هاي B2 از سري 6 چيپ.ست.هاي اينتل با آن مواجه شدند، كاهش تدريجي عملكرد درگاه.هاي SATA 2 و حتي از كار افتادن اين درگاه.ها بود، هر چند كه به گفته اينتل وضعيت مذكور باعث از بين رفتن اطلاعات نمي.شد. اين مشكل تقريبا تمام مادربردهاي مبتني بر چيپ.ست.هاي سري 6 را در بر مي.گرفت، با اين وجود تاثيري بر عملكرد درگاه.هاي SATA 3 مادربردها نداشت. پس از آن كه مشكل چيپ.ست.هاي B2 برطرف شد، شركت ECS تمامي محصولات سري P67 و H67 خود را با نسخه جديد چيپ.ست روانه بازار كرد. هرچند كه برچسب B3 روي بسته بندي مادربردهاي جديد ECS حك شده است، با اين وجود خوب است بدانيد كه براي تشخيص مادربردهاي جديد مي.توانيد به برچسب روي مادربرد كه مابين سوكت پردازنده و اسلات حافظه RAM قرار دارد نيز توجه كنيد. البته ابزارهاي نرم.افزاري نيز ارايه شده.اند كه به شما اجازه مي.دهند حتي اگر سيستم خود را به.صورت مونتاژ شده خريداري كرده.ايد، مطمئن شويد كه در حال استفاده از آخرين نسخه بازنگري شده چيپ.ست اينتل هستيد.

در خصوص ويژگي.هاي هريك از مادربردهاي سري H61 شركت ECS به.طور خلاصه مي.توان گفت كه مادربردهاي سري H61H2-M و H61H2-I2 با به كارگيري موتور گرافيكي HD پردازنده و به كمك فناوري HDMI توانسته.اند نيازهاي سرگرمي كاربران را برآورده سازند. همچنين مادربرد.هاي H61H2-M و H61H2-M5 با داشتن دو درگاه. USB 3.0 سرعت انتقال داده را بهبود بخشيده.اند. از سوي ديگر مادربردهاي H61H2-M3 و H61H2-A نيز به قابليت «شارژر آسان» (EZ Charger) مجهز شده.اند كه امكان شارژ سريع و آسان را در اختيار كاربران قرار مي.دهد.

همانطور كه قبلا اشاره كرديم، H61H2-A يكي از مادربردهاي سري H61 شركت ECS به.شمار مي.آيد كه در اين شماره براي بررسي در اختيار ما قرار گرفت. اين مادربرد كه داراي تم رنگي خاكستري است، همانند اكثر مادربردهاي ECS در يك بسته.بندي آبي رنگ ارايه مي.شود. بسته.بندي اين مادربرد تاحدودي خلاصه به.نظر مي.رسد و تنها شامل دو كابل SATA، پوشش پنل پشتي كيس، كتابچه راهنما و DVD درايور مادربرد است.
همچنين در خصوص مدل H61H2-A بايد گفت كه اين مادربرد از سيستم بدون ديسك پشتيباني كرده و نيازهاي كاربراني با انتظارات محدود و ساده را برآورده مي.سازد. همچنين اين مادربرد به يك بايوس چند زبانه مجهز شده. است كه مي.توان گفت تا حدود زيادي در اعمال تنظيمات و تغييرات به كاربران كمك مي.كند.
همانطور كه ذكر شد اين مادربرد قابليت پشتيباني پردازنده.هاي Sandy Bridge اينتل را دارد. سوكت LGA 1155 اين مادربرد كه H2 نيز ناميده مي.شود بيان كننده توانايي پشتيباني H61H2-A از پردازنده.هاي مذكور است. خوب است بدانيد سوكت LGA 1155 به عنوان جانشين سوكت LGA 1156 طراحي شد و به دليل تفاوت تعداد و چيدمان پين.هاي تعبيه شده در اين دو سوكت، به هيچ.وجه با يكديگر سازگاري ندارند.

براي كاهش دماي سيستم از فناوري VRM در كنار سوكت پردازنده استفاده شده است. همچنين دو اسلات حافظه RAM نيز در سمت ديگر سوكت پردازنده قرار گرفته.اند. قابل ذكر است كه اين مادربرد از پيكربندي حافظه دو كاناله و ماژول..هاي حافظه. DDR3 بهره. مي.گيرد و قابليت پشتيباني از حداكثر 16 گيگابايت حافظه را دارد. در بخش پاييني مادربرد H61H2-A، اسلات.هاي PCI و PCIe تعبيه شده.اند. اكنون كه به محل قرار گيري اسلات.هاي توسعه مادربرد اشاره كرديم بهتر است در خصوص تعداد و نوع آن.ها نيز اطلاعاتي را بيان كنيم. اين مادربرد در مجموع چهار اسلات PCIe و دو اسلات PCI دارد كه به.طور دقيق.تر شامل يك اسلاتPCIe x16، سه اسلات PCIe x1 و دو اسلات PCI و است. همچنين چهار درگاه SATA 3 نيز در بخش انتهايي اسلات.هاي توسعه قرار گرفته.اند. براي اتصال منبع تغذيه سيستم به مادربرد تنها از يك كانكتور 24 پيني استفاده شده است. به كارگيري اين كانكتور نيز يكي از دلايلي است كه نشان مي.دهد كه H61H2-A مصرف برق كمي داشته و براي فعاليت.هاي سنگين و پرمصرف در نظر گرفته نشده است. براي اتصال فن پردازنده نيز يك كانكتور 4 پيني 12 ولتي در بخش بالاي برد در نظر گرفته شده است.

پنل پشتي مادربرد H61H2-A به ترتيب شامل كانكتورهاي PS/2 براي ماوس و صفحه كليد، يك كانكتور VGA ، 4 درگاه USB 2.0، يك كانكتور RJ-45 و كانكتورهاي صوتي است. با وجودي كه اين مادربرد قابليت پشتيباني از مدار گرافيكي مجتمع را دارد، هيچ كانكتور و درگاه ديجيتالي براي بهره.گيري از اين امكان براي آن در نظر گرفته نشده است. در واقع فقدان كانكتوري مانند DVI در اين مادربرد، كاربرد امكاناتي كه در سوكت LGA 1155 قرار دارد را محدود مي.كند. البته بايد توجه داشته باشيد كه كانكتور DVI به صورت انتخابي در نمونه.هاي ديگر اين مادربرد وجود دارد، با اين حال مدلي كه در اختيار ما قرار گرفت فاقد اين كانكتور بود. مي.توان گفت كه به صورت كلي اين مادربرد امكانات اتصالي زياد و متنوعي ندارد كه البته اين موضوع با گروه مخاطبان آن منطبق است. همچنين بايد به خاطر داشته باشيد كه مادربردهاي سري H61 توانايي پشتيباني از اوركلاكينگ را ندارند بنابراين استفاده از پردازنده.هاي سري K روي اين مادربردها چندان منطقي به نظر نمي.رسد زيرا تمايز اصلي اين سري از پردازنده.ها به امكان تغيير ضريب فركانس آن.ها براي اوركلاكينگ مربوط مي.شود. در نتيجه، مادربردهاي سري H61 گزينه مناسبي براي اين پردازنده.ها نخواهند بود. همچنين افزايش سرعت انتقال اطلاعات با درگاه.هاي USB 3.0 و SATA 3 نيز روي اين مادربردها امكان.پذير نيست و تنها با افزايش ميزان حافظه RAM قادر خواهيد بود تا سرعت سيستم خود را تا حدودي افزايش دهيد.

نكته ديگر كه در مورد H61H2-A بايد به آن اشاره كنيم اندازه و ابعاد آن است. اين مادربرد با ابعاد 165×305 ميلي.متر در گروه مادربردهاي ATX قرار مي.گيرد. هرچند كه تعداد كانكتورهاي H61H2-A محدود است با اين وجود سعي شده تا از فضاي اين برد براي قرار دادن اسلات.هاي بيشتر استفاده شود. وجود اسلا.ت.هاي بيشتر روي يك مادربرد مي.تواند بسيار مفيد باشد و به كاربر امكان مي.دهد تا در صورت تمايل كارت.هاي متعددي را روي مادربرد نصب كند. به.طور كلي در خصوص H61H2-A بايد گفت كه اين مادربرد به خوبي از عهده انتظارات كاربران هدف خود برخواهد آمد. هرچند كه كمبود درگاه.هاي USB 3.0 و HDMI و همچنين eSATA ممكن است برخي از كاربران را از خريد آن منصرف كند اما قابليت پشتيباني از پردازنده.هاي Sandy Bridge و همچنين موتور گرافيكي مجتمع اين پردازنده.ها آن. هم با قيمت نسبتاً پايين، موضوعي نيست كه بتوان آن.را ناديده گرفت.

[تصویر: kejsnpnput65qh8grrrx.jpg]

از سوي ديگر مصرف پايين برق و اسلات.هاي متعدد نيز از ديگر ويژگي.هاي H61H2-A به شمار مي.روند. در مجموع مي.توان گفت كه اين مادربرد براي كاربراني مناسب خواهد بود كه نوع استفاده آن.ها از كامپيوتر مستلزم اجراي نرم.افزارهاي گرافيكي سنگين و بازي.هاي پيچيده و جديد امروزي نيست و از سوي ديگر نيازمند سيستمي با مصرف برق كم و كارت.هاي جانبي متعدد هستند.
مزايا
تعداد متنوع اسلات.هاي توسعه، قابليت پشتيباني از پردازنده.هاي Sandy Bridge
معايب
تعداد متنوع اسلات.هاي توسعه، قابليت پشتيباني از پردازنده.هاي Sandy Bridge
مشخصات فني
چيپ.ست: Intel H61 Express م (B3)
سوكت: LGA 1155
پشتيباني حافظه: حداكثر 16 گيگابايت حافظه DDR3
اسلات.هاي توسعه: يك اسلات PCIe x16، سه PCIe x1 و دو اسلات PCI

منبع:سایت ایرانیان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن