تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804521129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل توراپراتور كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني خبر داد: راه‌اندازي نخستين دفتر اطلاع‌رساني گردشگري در فرودگاه امام (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل توراپراتور كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني خبر داد: راه‌اندازي نخستين دفتر اطلاع‌رساني گردشگري در فرودگاه امام (ره)


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

مديرعامل توراپراتور (شركت مادر تخصصي گردشگري) كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني از راه‌اندازي نخستين دفتر اطلاع‌رساني گردشگري در فرودگاه امام خميني (ره) در تهران تا چند روز آينده خبر داد.

احمد افتخاري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: كارمندان مسلط بر زبان‌هاي ديگر در اين دفتر 24 ساعته حضور دارند و به گردشگران و مراجعه‌كنندگان به اين دفتر اطلاع‌رساني مي‌كنند.

به گفته‌ي‌ او، نامه‌نگاري براي راه‌اندازي اين دفتر از اواخر سال 1385 توسط رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با وزارت راه‌ و ترابري آغاز شد و دي‌ماه 1386 اين وزارتخانه با موضوع موافقت كرد و اجراي آن اسفندماه سال گذشته به كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني واگذار شد. اواخر خردادماه سال 1387 نيز با شركت مجري، قرارداد آماده‌سازي اين دفتر بسته شد و قرار است تا چند روز آينده دفتر اطلاع‌رساني گردشگري را در فرودگاه امام (ره) تحويل دهند.

مديرعامل توراپراتور كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني معتقد است: اين دفتر براي گردشگران انفرادي و ايراني‌هاي مقيم خارج از كشور بسيار مفيد است و افرادي كه درحال ترك كشور هستند، نيز در آخرين لحظه‌ها اين اطلاعات را مي‌توانند دريافت كنند.

افتخاري در پاسخ به اين پرسش كه آيا در اين دفتر از راهنمايان تور كه از جاذبه‌هاي گردشگري ايران اطلاع دارند، استفاده مي‌شود يا فقط كارمندان كانون حضور دارند؟ گفت: متأسفانه جامعه‌ي تورگردانان از بحث تخصصي خود درحال خروج‌ است و هر زمان كه از آن‌ها اطلاعات خواسته‌ايم، به ما اطلاعات يا شماره‌ي تماس‌هايي از راهنمايان تور داده‌اند كه چندان به‌روز نبوده است. بنابراين با شركتي خصوصي كه در اين زمينه فعال است، وارد مذاكره شده‌ايم و مي‌خواهيم از نيروهاي تربيت‌شده‌ي اين شركت استفاده كنيم.

وي تأكيد كرد: افرادي كه در اين دفتر حضور دارند، درباره‌ي جاذبه‌هاي ايران مسلط‌ و آموزش‌ديده هستند. البته از نيروهاي كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني‌اند، اما قرار است از راهنمايان نيز در اين كار استفاده كنيم؛ ولي نه در آغاز كار، چون نيروهاي ثابتي از كانون داريم، اما به‌صورت چرخشي و در بعضي زمان‌ها ممكن است كه از اين راهنمايان استفاده كنيم.

گردشگران از دفتر اطلاع‌رساني فقط به آژانس‌هاي كانون هدايت نمي‌شوند

مديرعامل توراپراتور كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني درباره‌ي امكان هدايت گردشگران و مراجعه‌كنندگان از طريق اين دفتر و نيروهاي آن به آژانس‌هاي زيرمجموعه‌ي كانون، توضيح داد: در اين دفتر، اطلاع‌رساني و هدايت‌ گردشگران صورت مي‌گيرد؛ اما اين هدايت‌ها انحصاري نيست. ما حتا در برنامه‌ي فروش كلي در توراپراتور كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني، ديدگاه انحصاري نداريم؛ اين‌طور نيست كه فقط آژانس‌هاي كانون، اين تورها را بفروشند يا گردشگران به اين آژانس‌ها هدايت شوند.

وي بيان كرد: ما به تمام آژانس‌ها نامه فرستاده‌ايم كه اگر بسته‌هاي تبليغاتي يا اطلاع‌رساني دارند، به ما ارايه كنند تا در اين دفتر اطلاع‌رساني استفاده و عرضه كنيم. اصلا بحث انحصار نيست، ديدگاه اين دفتر اطلاع‌رساني صرف است و در كنار آن مي‌خواهيم كار آژانس‌ها نيز رونق يابد.

او تأكيد كرد: اين نامه‌ي درخواست، نخست به 120 آژانس زيرمجموعه‌ي كانون در كشور و 202 مجري سفرهاي ارزان‌قيمت يا همگاني‌ كردن سفر فرستاده شده است و مكاتبه ادامه دارد تا اطلاعات مفيدي را براي گردشگران با كمك آن‌ها و از طريق اين دفاتر ارايه كنيم.

دفاتر اطلاع‌رساني گردشگري در شش ورودي اصلي كشور راه‌اندازي مي‌شوند

افتخاري درباره‌ي ادامه‌ي طرح راه‌اندازي دفاتر اطلاع‌رساني گردشگري در ديگر مبادي ورودي كشور، گفت: قرار است براي راه‌اندازي اين دفاتر در شش ورودي اصلي به ‌كشور از جمله فرودگاه‌هاي اصفهان، شيراز و بندرعباس، پس از اجراي طرح آزمايشي آن در تهران تصميم گرفته شود.

راه‌اندازي اين دفاتر در مرزهاي زميني اكنون جزو اهداف ما نيست

وي درباره‌ي راه‌اندازي اين دفاتر در مرزهاي زميني كشور، اظهار داشت: اكنون اين موضوع جزو اهداف ما نيست و راه‌اندازي اين دفاتر در فرودگاه‌هاي بين‌المللي‌ كشور بيشتر مورد هدف سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بوده است؛ ولي براي ايجاد باجه‌هاي اطلاع‌رساني در ورودي تمام شهرهاي گردشگري طرحي وجود دارد.

افتخاري درباره‌ي نحوه‌ي تهيه‌ي تبليغات و بسته‌هاي اطلاع‌رساني گردشگري، توضيح داد: مطالعات كلي در اين‌باره انجام مي‌شوند و كاتالوگ‌هايي به پنج يا شش زبان درحال آماده شدن هستند و تعاملي با ستاد نمايشگاه‌ها براي استفاده از امكانات آن‌ها صورت گرفته است. در كنار اين اقدامات برنامه‌ريزي‌هايي را خود انجام مي‌دهيم تا اقلام تبليغاتي را آماده كنيم.

صدور گواهي‌نامه‌ي بين‌المللي خودرو در دفتر اطلاع‌رساني گردشگري

وي ادامه داد:‌ در اين دفتر در كنار اطلاع‌رساني، گواهي‌نامه‌ي بين‌المللي خودرو به‌عنوان يكي از اهداف اصلي كانون صادر مي‌شود تا گردشگري كه به ايران وارد مي‌شود و قصد دارد، اتومبيل اجاره كند، گواهي‌نامه‌ي بين‌المللي داشته باشد.

كارت اعتباري گردشگري در اين دفتر ارايه مي‌شود

او با بيان اين‌كه ارايه‌ي كارت اعتباري گردشگري در كنار سفركارت از ديگر برنامه‌هاي مورد اجرا در اين دفتر است، افزود: بسياري از گردشگران تمايل ندارند، پول نقد جابه‌جا كنند و مي‌خواهند كه كارت اعتباري داشته باشند. تاكنون حدود 1200 پذيرنده‌ي سفركارت با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرارداد بسته‌اند و قصد داريم اين بخش‌ها را به پذيرنده‌ي كارت اعتباري گردشگر نيز تبديل كنيم تا گردشگران از اين جهت مشكلي در ايران نداشته باشند. اين گردشگران در بازگشت نيز امكان دريافت باقي‌مانده‌ي پول خود در اين كارت را در اين دفتر اطلاع‌رساني دارند.

به گفته‌ي او، اين طرح آماده‌ي اجراست و كار سختي نيست؛ اين كارت‌ها از پيش شارژ مي‌شوند و با بانك سپه نيز در اين‌باره مذاكره شده است.

افتخاري درباره‌ي امكان استفاده از كارت اعتباري گردشگري در مراكزي كه با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرارداد ندارند، بيان كرد: اگر آن مركز به دستگاه‌هاي كارت‌خوان عضو شتاب مجهز باشد، گردشگر از اين كارت نيز مي‌تواند استفاده و حتا كارت را در بانك‌هاي عامل داراي شعب ارزي شارژ كند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن