تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806677854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستاجران منتظر نباشند دولت براي اجاره نشين ها تصميمي نگرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: مستاجران منتظر نباشند دولت براي اجاره نشين ها تصميمي نگرفته است
گروه اقتصاد: ركود نسبي در بازار مسكن باعث كاهش چند درصدي قيمت مسكن شده است، اما آثار مثبت چنين وضعيتي را مردم اجاره نشين و بدون خانه حس نكرده اند زيرا به دليل عدم هماهنگي ها در اعطاي وام توسط بانك ها و ضعف بخش مسكن در ساخت و عرضه واحدهاي مسكوني نه تنها مردم توانايي خريد را از دست داده اند بلكه اجاره بها در سطح شهرهاي بزرگ نيز رشد كرده است.
از سويي ديگر پرداخت وام ساخت 30 ميليون توماني نيز در پيچ وخم بروكراسي اداري توقف كرده است و به گفته محمدعلي سهماني اصل عضو هيات مديره بانك مسكن تا روز گذشته هنوز دستور اجرايي پرداخت اين وام از سوي معاون اول رئيس جمهور به اين بانك ابلاغ نشده است.
البته اگرچه پرويز داودي از صدور اين ابلاغيه خبر داده است اما از سخنان محمد سعيدي كيا در حاشيه جلسه هيات دولت به نظر مي آيد كه هنوز اين كار انجام نشده است زيرا وي در پاسخ به سوالات خبرنگاران در اين خصوص گفت: اختصاص اين تسهيلات تصويب شده و به زودي به بانك ها اعلام خواهد شد.
وزير مسكن و شهرسازي گفت: دولت مجموعه اي از اقدامات را در نظر گرفته تا وضعيت بازار مسكن را به حالت تعادل برساند براي همين منظور سامانه ساخت معاملات ملكي در سراسر كشور ايجاد شده و در دست انجام است.
وي همچنين درباره تحليل خود از وضعيت ركود بازار مسكن عنوان كرد: ركود بازار مسكن در حال حاضر مربوط به بخش ساخت و ساز نيست بلكه تنها در بخش فروش ديده مي شود چراكه در بخش ساخت و ساز در سال گذشته شاهد رشد بوده ايم به طوري كه 830 هزار پروانه ساخت صادر شده است و آمار چهار ماهه امسال نيز بيانگر رشد 20 درصدي ساخت و ساز در مقايسه با سال 86 است.
وزير مسكن با بيان اينكه ساخت و ساز مسكن مهر به ساخت و ساز ساير بخش ها اضافه شده و زمينه رشد چشمگير آن را فراهم كرده است، خاطرنشان كرد: به زودي شاهد نهايي شدن ساخت و سازها خواهيم بود.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درباره پروژه هاي به پايان نرسيده مسكن مهر در سيستان و بلوچستان از او سوال كرد؟ گفت: پي سازي بخش عمده اي از اين مسكن ها آماده شده و بهتر است خبرنگاران با حضور در استان هايي كه پروژه هاي مسكن آن رشد بيشتري داشته است گزارش هايي را تهيه كنند براي مثال از پروژه هاي مسكن مهر در استان هرمزگان، فارس يا ساير استان ها.
به گفته او در حال حاضر حدود300هزار واحد مسكن مهر آماده سازي شده و در حال انجام است.
وزير مسكن ادامه داد: در حال حاضر يك ميليون و 200 هزار واحد از طريق مسكن مهر در دست اجراست و مردم سهم يك ميليون توماني خود را براي آماده سازي آنها از طريق تعاوني ها واگذار كرده اند كه در مجموع شامل 560 هزار نفر است.
سعيدي كيا همچنين با بيان اينكه بانك ها هنوز بسياري از وام هاي مسكن مهر را پرداخت نكرده اند، تصريح كرد: موضوع تسريع در اجراي پروژه هاي مسكن مهر در شوراي مسكن در دست پيگيري است به طوري كه بانك ها موظفند هر هفته گزارش خود را در شوراي مسكن ارائه دهند. لذا اميدواريم با نظارت و پيگيري هاي شوراي مسكن اجراي اين پروژه ها سرعت بيشتري يابد.
وزير مسكن در ادامه در پاسخ به اين سوال كه دولت براي كنترل اجاره بها چه راهكاري خواهد داشت؟ گفت: در مورد واحدهاي اجاره اي با توجه به اينكه بيش از 800 هزار ازدواج در كشور انجام مي شود تنها راه حل كنترل نرخ اجاره بها، كنترل بهاي واحدهاي اجاره اي و عرضه بيشتر آنهاست بنابراين دولت هنوز تصميمي در مورد كنترل اجاره بها اتخاذ نكرده است.
به گفته وي ساخت واحدهاي اجاره اي پنج ساله در حال انجام است و تاكنون حدود 90 هزار واحد مسكوني ساخته شده است.
وي اظهار اميدواري كرد كه با ساخت واحدهاي مسكوني اجاره اي پنج ساله و سرعت گرفتن اجراي پروژه هاي مسكن مهر وضعيت بازار مسكن بهبود يابد.
سعيدي كيا در ادامه در پاسخ به اين سوال كه توصيه وي براي شهرونداني كه قصد خريد خانه دارند در شرايط ركود فعلي چيست؟ پاسخ مشخصي در اين زمينه ارائه نكرد و افزود: مسكن مهر براي گروه هايي از جامعه طراحي و در دست اجراست كه قطعا با پرداخت وام ها سرعت بيشتري خواهد يافت. البته در حال حاضر يك ميليون و 250 هزار واحد واگذار شده كه تا پايان سال جاري اين تعداد به دو ميليون واحد خواهد رسيد به طوري كه همه كساني كه در سال گذشته ثبت نام كردند صاحبخانه خواهند شد. اما درباره قيمت خانه قطعا پارامترهاي زيادي بر روي آن تاثير دارد و دولت همچنان در تلاش است تا نقدينگي را به سمت بورس يا ساير بخش ها منتقل كند.
وي تاكيد كرد: دولت مجموعه اي از اقدامات را در نظر گرفته تا وضعيت بازار مسكن را به حالت تعادل برساند براي همين منظور سامانه ساخت معاملات ملكي در سراسر كشور ايجاد شده و در دست انجام است.
همچنين يك كارشناس مسكن گفت: كاهش جزيي قيمت مسكن بر نرخ اجاره بها اثر ندارد چراكه در شرايط فعلي بازار مسكن در يك وضعيت عادي قرار ندارد كه كاهش يا افزايش قيمت ملك ميزان اجاره بها را تعيين كند.
تورج دانشور در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: وقتي اين كاهش قيمت تحت تاثير عوامل كاذب در بازار مسكن بوجود آمده است و در حالت عادي تعادل عرضه تقاضا بوجود نيامده است به طبع بر روي عواملي چون اجاره بها تاثير نخواهد داشت.
وي افزود: شواهد بازار مسكن نشان مي دهد اين وضعيت دوام ندارد و بزودي با از ميان رفتن ركود در بازار، قيمت ها خود را نشان مي دهند نمي توان اميدوار بود قيمت ملك رو به ارزاني قدم بگذارد.
اين كارشناس مسكن تصريح كرد: با آمدن نيمه دوم سال در حال حاضر كمتر فردي متقاضي خانه است و اين امر نيز گوياي آن است اگر دنبال كاهش نرخ اجاره بها هستيم بايد منتظر سال آينده و شروع فصل اين بازار باشيم.
به گفته وي در شرايط فعلي بايد منتظر ماند و ديد سياست هايي كه دولت در نظر گرفته است در ساماندهي اين بخش به نتيجه خواهد رسيد كه بر مبناي آن اميدوار بود ركود بازار شكسته شود و قيمت مسكن به سمت واقعي شدن حركت كند.
اين كارشناس مسكن خاطرنشان كرد: بازار اجاره بها نيز از اين امر مستثني نيست و بايد متوليان بخش مسكن سياست هايي در جهت كنترل نرخ اجاره بها تعيين كنند.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن