تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير شوراي عالي ترافيك: 2طبقه كردن خيابان مضحك است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دبير شوراي عالي ترافيك: 2طبقه كردن خيابان مضحك است
دبير شوراي عالي ترافيك كشور افزود: آخرين تحقيقات نشان مي‌دهد منافع احداث كريدورهاي جديد همسطح منفي است لذا اگر براي مديريت ترافيك و حمل و نقل عمومي هزينه شود بسيار پرفايده تر از احداث چنين خيابان‌هايي است مگر در مواقع و گلوگاه‌هاي خاص. از سوي ديگر وضعيت اقتصادي شهرداري تهران اجازه نمي‌دهد بتواند يك اتوبان چند طبقه بسازد.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور با اشاره به اينكه هزينه‌هاي احداث كريدورهاي هوايي بسيار كمتر از مترو است گفت: به شهرداري تهران توصيه مي‌كنيم هرچه سريعتر خطوط مصوب كريدورهاي هوايي را كه در شوراي عالي ترافيك تصويب شده پيگيري و اجرا كند.

به گزارش ايسنا، دكتر شفيعي روز يكشنبه با اشاره به اظهارات اخير در زمينه عدم تخصيص اعتبارات دولتي براي مديريت ترافيك در پايتخت گفت: اين حرف‌ها كذب است.

وي يكي از مهمترين شاخص‌هاي توزيع منابع ملي در كشور را جمعيت دانست و گفت: افزايش جمعيت موجب افزايش تقاضاي سفر و متعاقب آن افزايش نياز به تسهيلات حمل و نقل مي‌شود.

دبير شوراي عالي ترافيك كشور با اشاره به اينكه جمعيت شهري تهران 16 درصد جمعيت كشور است، افزود: در اين صورت اگر 16 درصد تسهيلات حمل و نقل عمومي به تهران اختصاص يابد يعني عملكرد مطلوب بوده است.

وي در ادامه به عملكرد ستاد تبصره 13 در سالهاي 85 و 86 اشاره كرد و گفت: بر اين اساس در بخش توسعه ناوگان تاكسيراني كشور از حدود 40 هزار دستگاه تاكسي تحويلي به سراسر كشور 9 هزار و 400 دستگاه به تهران تخصيص يافت كه اين رقم معادل 24 درصد كل تاكسي‌هاي تخصيص يافته به كشور است.

دبير شوراي عالي ترافيك كشور به توسعه ناوگان تاكسي‌هاي ون اشاره كرد و گفت: از 9 هزار و 850 تاكسي ون تخصيص يافته به كشور 65 درصد يعني 6 هزار و 410 دستگاه فقط به تهران اختصاص يافت. از سوي ديگر از 27 هزار دستگاه تاكسي در بخش نوسازي ناوگان تاكسيراني كشور نيز 9 هزار و 400 دستگاه معادل 5/34 درصد فقط به تهران اختصاص يافت.

وي با اشاره به اينكه طي سالهاي 85 و 86 و از محل تبصره 13 حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس به كل كشور اختصاص يافت، افزود: اين در حاليست كه در اين مدت يكهزار و 935 دستگاه اتوبوس معادل 5/32 درصد فقط به تهران تحويل شد. همچنين در اين مدت 2 هزار و 260 دستگاه ميني‌بوس به كل كشور تحويل شد كه حدود 49 درصد اين ميني‌بوس‌ها معادل يكهزار و 112 دستگاه وارد تهران شد.

شفيعي با بيان اينكه در سال گذشته از حدود 50 ميليارد تومان يارانه بليت سازمان‌هاي اتوبوسراني كشور 3/11 ميليارد تومان معادل 6/22 درصد به تهران اختصاص يافت، افزود: در بخش مترو نيز اعتبارات سال 87 مترو تهران معادل كل اعتبارات 6 سال گذشته بوده است. از سوي ديگر در حالي كه بايد با گذشت نيمي از سال تنها 40 درصد تخصيص اعتبار متروها را داشته باشيم، دولت در راستاي حمايت از مترو تهران از ابتداي سال جاري تاكنون 45 درصد اعتبار مصوب امسال را پرداخت كرده است.

وي ادامه داد: علي‌رغم بعضي اظهارنظرهاي سياسي و ضعف‌هاي مديريت ترافيك در پايتخت، دولت مردم تهران را از اعطاي تسهيلات حمل و نقل عمومي محروم نكرد كه واگذاري اتوبوس‌ها، ميني بوس‌ها و تاكسي‌هاي اخير در همين راستا بوده است.

دبير شوراي عالي ترافيك كشور با اشاره به اينكه از ابتداي تبصره 13 تا كنون جلسات مختلفي با نمايندگان مجلس برگزار شده و نقطه مبهمي در خصوص عملكرد تبصره 13 وجود ندارد، گفت: خوشبختانه عملكرد در بحث حمل و نقل و ترافيك از افتخارات دولت نهم است.

وي همچنين در بخشي از صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوالي در زمينه اينكه آيا گزارشي از وضعيت تبصره 13 به مجلس ارائه شده است؟ گفت: در مجلس جديد هنوز گزارشي ارائه نكرديم و قرار است جلسه‌اي براي اين امر امروز برگزار شود.

شفيعي خاطرنشان كرد: 80 درصد اعتبارات حمل و نقل عمومي كشور مربوط به هفت كلانشهر است كه غيرعادلانه به نظر مي‌رسد.

وي در خصوص وضعيت اتوبوسراني تهران نيز گفت: در اواخر سال گذشته بررسي‌هايي در خصوص مديريت اتوبوسراني تهران انجام شد و به اين جمع‌بندي رسيديم كه ضعف‌هايي در اين زمينه وجود دارد و قرار شد در بهمن ماه سال گذشته ظرف 2 هفته گزارشي از وضعيت اتوبوسراني تهران دريافت كنيم كه متاسفانه با گذشت 8 ماه از مهلت تعيين شده آقايان حتي يك برگ هم گزارش به ما ندادند تا مشكلات را بررسي و حل كنيم.

دبير شوراي عالي ترافيك كشور تاكيد كرد: متاسفانه برخي رويكردهاي سياسي موجب شد كه اين گزارش ارائه نشود و ما مجبور شويم يك مرحله تحويل اتوبوس‌ها را به تاخير بيندازيم.

وي خطاب به اعضاي شوراي شهر تهران گفت: هزينه خريد هر دستگاه اتوبوس دو كابين خارجي معادل 15 دستگاه اتوبوس داخلي است اين در حاليست كه حداكثر ظرفيت اين اتوبوس‌ها 5/2 برابر اتوبوس‌هاي داخلي است و بايد پرسيد آيا ارائه گزارش از وضعيت اتوبوس‌هاي تهران اين قدر براي آقايان سنگين بود كه حاضر شدند بار مالي به شهروندان تهراني تحميل شود؟

شفيعي تاكيد كرد: آقايان اگر در شهرداري تهران حسن نيت نشان مي‌دادند و گزارش خود را ارائه مي‌كردند شايد سهم 5/82 درصدي خودمان را از اتوبوس‌هاي خارجي پرداخت مي‌كرديم و لازم نبود شهرداري تهران اينقدر براي اين اتوبوس‌ها هزينه كند.

به گزارش ايسنا، وي در خصوص اتوبوس‌هاي مسير BRT نيز گفت: از نظر وزارت كشور و شوراي عالي ترافيك سيستم موجود در تهران BRT نيست و به دليل ضعف‌ها و نواقص اساسي كه دارد شبه BRT محسوب مي‌شود. اما اينكه گفته مي شود BRT ستون فقرات حمل و نقل در تهران است اشتباهي بيش نيست چرا كه مترو در تمام دنيا شاهراه اصلي حمل و نقل كشور است و به نظر مي‌رسد حمايت بيش از حد و تبليغات غير منصفانه اخير در خصوص BRT به هيچ عنوان صحيح نباشد.

شفيعي در عين حال گفت: شوراي عالي ترافيك از BRT صحيح حمايت مي‌كند.

وي با اشاره به ريزش بخشي از خط يك مترو تهران در خيابان شريعتي گفت: قطعا اين امر جزء طبيعت حفاري‌هاي مترو در تهران است و اگر دوستان حمايت‌هايي را لازم داشتند شوراي عالي ترافيك كشور با كمال ميل آمادگي دارد در اين زمينه كمك كند؛ اما توجه دوستان در شهرداري تهران را به اين امر جلب مي‌كنيم كه هزينه‌هاي مترو بيش از آن چيزي است كه آقايان در مصاحبه‌هاي خود عنوان مي‌كنند.

دبير شوراي عالي ترافيك كشور گفت: تهران براي احداث كريدورهاي هوايي هزينه‌هاي كمتري نياز دارد و هزينه‌هاي مترو از كريدورهاي هوايي بسيار بيشتر است، لذا توصيه مي‌كنيم شهرداري تهران خطوط مصوب كريدورهاي هوايي را در شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيده پيگيري و اجرا كند حال مي‌خواهد به صورت قطار هوايي باشد يا منوريل.

وي خاطرنشان كرد: شديدترين نياز تهران در حمل و نقل مسافر، كريدورهاي انبوه بر مانند مترو و قطار هوايي است.

شفيعي در خصوص تاكسي‌هاي بخش خصوصي تهران گفت: علي رغم تلاش‌هاي دولت براي كاهش هزينه و قيمت تمام شده تاكسي براي تاكسي داران، متاسفانه با ساز و كارهاي غيرقانوني شهرداري تهران حق‌شارژهايي بين 40 تا 70 هزار تومان توسط شركت‌هاي خصوصي از تاكسي‌هاي بخش خصوصي دريافت مي‌شود كه اين امر موجب فشار به رانندگان و شهروندان شده است. از سوي ديگر مبالغي نيز مانند وديعه، حق بيسيم و GPS دريافت مي‌شود كه همگي آنها موجب فشار مضاعف به رانندگان تاكسي شده است، لذا از شوراي شهر تهران انتظار مي‌رود هرچه سريعتر به اين موضوع رسيدگي كند.

وي در خصوص اظهارات اخير در زمينه دو طبقه كردن برخي خيابان‌هاي تهران گفت: اين اظهارات غيرتخصصي بوده و بيشتر مضحك است تا كارشناسي.

دبير شوراي عالي ترافيك كشور افزود: آخرين تحقيقات نشان مي‌دهد منافع احداث كريدورهاي جديد همسطح منفي است لذا اگر براي مديريت ترافيك و حمل و نقل عمومي هزينه شود بسيار پرفايده تر از احداث چنين خيابان‌هايي است مگر در مواقع و گلوگاه‌هاي خاص. از سوي ديگر وضعيت اقتصادي شهرداري تهران اجازه نمي‌دهد بتواند يك اتوبان چند طبقه بسازد.

وي در خصوص بازگشايي مدارس گفت: دستورالعمل تشكيل ستادهاي مهر ابلاغ و هماهنگي‌هاي لازم بين مديريت شهري در اين خصوص انجام شده است.

شفيعي با اشاره به تقارن بازگشايي مدارس با ماه مبارك رمضان گفت پيش بيني مي شود وضعيت ترافيك امسال بحراني تر از سالهاي گذشته باشد.

وي افزود: از شهرداري تهران به صورت مكتوب خواسته‌ايم كه در صورت لزوم به آنها كمك كنيم كه در اين زمينه نيز پيشنهاداتي از سوي شهرداري تهران مطرح شده كه ظرف يكي دو روز آينده در جلسه‌اي مطرح و تصميم‌گيري مي‌شود. اما در عين حال با توجه به اينكه رييس شوراي ترافيك شهر تهران، شهردار است تقاضا داريم تدابير لازم را براي بازگشايي مدارس اتخاذ كند.

دبير شوراي عالي ترافيك كشور در خصوص مصوبات كميته فني شوراي عالي ترافيك كشور نيز گفت: مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهرهاي اهواز و قم در اين كميته تصويب شده همچنين كريدور خط 2 قطار شهري اهواز نيز تصويب شده است.

وي ادامه داد: در مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك قم نيز دو كريدور قطار شهري ديده شده كه منتظر تشكيل شوراي عالي ترافيك براي تصويب نهايي اين مصوبات هستيم.

شفيعي با اشاره به تصويب طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران در شوراي شهر تهران گفت: جلسه‌اي در فرمانداري در اين خصوص تشكيل و درخواست شد كه اين مطالعات به شوراي عالي ترافيك براي تصويب ارائه شود، اما متاسفانه هنوز اين مطالعات به شوراي عالي ترافيك ارسال نشده است.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن