تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813083878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام آمادگي عراق براي آغاز مجدد مذاكره با امريكا و ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اعلام آمادگي عراق براي آغاز مجدد مذاكره با امريكا و ايران
خبرگزاري آريا- وزير امور خارجه عراق از آمادگي كشورش براي آغاز مجدد مذاكره با آمريكا و ايران خبر داد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري رويترز، هوشيار زيباري امروز (يكشنبه) گفت: عراق آماده است مذاكره با امريكا و ايران را مجددا آغاز كند و مسئولين عراقي با برقراري تماس با ايران و امريكا در حال بررسي اين موضوع هستند كه آيا مي توان براي دور جديد مذاكرات برنامه ريزي كرد يا نه.

امريكا و ايران كه به مدت سه دهه هيچگونه رابطه ديپلماتيك با يكديگر نداشته اند سال گذشته سه دوره مذاكره بر سر راههاي كمك به پايان دادن به خشونت در عراق برگزار كردند.

اين در حالي است كه واشنگتن ايران را به كمك به گروههاي تندرور در عراق متهم كرده است.

زيباري كه در يك كنفرانس امنيتي در ژنو سخن مي گفت در ادامه افزود: طرف ايراني تا كنون چند بار در بيانيه هاي مختلف آمادگي خود را براي برگزاري اين مذاكرات اعلام كرده است و در حال حاضر تنها امريكا بايد تمايل خود را براي شركت در مذاكرات اعلام كند.

زيباري افزود: در صورت مناسب بودن شرايط، دولت عراق از آغاز مذاكرات استقبال مي كند.

وي همچنين گفت: خروج قبل از موقع نيروهاي امريكايي از عراق با بازگشتن خشونت به اين كشور منجر مي شود.

زيباري افزود: اقدام اخير در افزايش نيروها در عراق به دولت اين كشور اين امكان را داده است تا به اهداف ديگري همچون تامين نيازهاي مردم عراق تمركز كند.

وزير امور خارجه عراق روز گذشته نيز در گفتگو با خبرنگاران از توافق كشورش و امريكا بر سر پيش نويس توافقنامه امنيتي براي خروج نيروهاي امريكايي از شهرهاي عراق تا تابستان سال 2009 خبر داد.

وي همچنين گفت: بر اساس اين توافقنامه نيروهاي عراقي تا سال 2011 كنترل امنيت شهرهاي عراق را به عهده مي گيرند اما تعداد كمي از نيروهاي امريكايي تا اين سال در عراق باقي خواهند ماند.

وزير امور خارجه عراق ادامه داد: نمي توان تاريخ دقيقي براي خروج قطعي همه نيروهاي خارجي از عراق تعيين كرد چرا كه نياز به حضور برخي نيروها براي انجام اموري همچون آموزش نيروهاي عراقي وجود خواهد داشت.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن