تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815518882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماهريان:ضريب نفوذ بيمه به 7و نيم درصد افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ماهريان:ضريب نفوذ بيمه به 7و نيم درصد افزايش يابد
واحد مركزي خبر ، جواد فرشباف ماهريان صنعت بيمه را بستري براي توسعه زيرساخت هاي اجتماعي در همه كشورها معرفي كرد و افزود : بيمه مركزي و سازمان هاي بيمه گر در پي گسترش فرهنگ بيمه در جامعه هستند.

وي گفت : صنعت بيمه دركشور با وجود سابقه طولاني نتوانسته است جايگاه واقعي خود را به دست آورد و به توسعه اقتصادي كشور كمك كند.

فرشباف ماهريان با اشاره به اينكه بايد امكان دستيابي همگاني به خدمات بيمه را فراهم كنيم ؛ اظهار داشت: با توجه به اينكه بيمه ، امنيت رواني، اجتماعي و اقتصادي را براي سرمايه‌گذاران فراهم مي كند، گسترش ان براي توسعه كشور ضروري است.

رئيس كل بيمه مركزي ايران لزوم تدوين برنامه تحول صنعت بيمه را خاطرنشان كرد و گفت: با تدوين چنين برنامه اي ، تحول بيمه در كشور و افزايش سرمايه گذاري در ان تضمين و كاهش ريسك فعاليت در كشور كمتر مي شود.

فرشباف افزود : برنامه تحول در صنعت بيمه كشور در كارگروه هاي اين برنامه تهيه و پس از ويرايش نهايي بيمه مركزي ايران، به وزارت امور اقتصادي و دارايي ارائه شده است.

رئيس كل بيمه مركزي ايران با بيان اينكه اين سند پس از بررسي در ستاد راهبردي وزارت امور اقتصادي و دارايي به رئيس جمهور ارائه خواهد شد فرمان 10 ماده‌اي رئيس جمهور در خصوص تشكيل كارگروه برنامه تحول در صنعت بيمه كشور را براي تعيين نقش و جايگاه صنعت بيمه در اقتصاد ملي موثر دانست.

وي گفت: در اجراي اين فرمان، كارگروه برنامه تحول و كارگروه‌هاي تخصصي آن با مسئوليت بيمه مركزي ايران و شركت‌هاي بيمه دولتي، همكاري شركت‌هاي بيمه خصوصي و مشاركت برخي از اشخاص صاحبنظر در صنعت بيمه تشكيل و طرح تحول در صنعت بيمه كشور تهيه شد.

وي اضافه كرد: اين طرح، پس از تغيير و تحول در مديريت ارشد بيمه مركزي ايران و سازماندهي ستاد راهبري بازنگري طرح تحول صنعت بيمه، با هدف تقويت نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف و ترسيم چشم‌اندازهاي نوين صنعت بيمه ، مورد نقد و بررسي قرار گرفت و در نهايت متن بازنگري شده ؛ اواخر تير با عنوان برنامه تحول در صنعت بيمه كشور جمع‌بندي و ارائه شد.

به گفته اين مقام مسئول برنامه تحول صنعت بيمه در مسير تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله كشور، حركت در جهت سياست‌هاي كلي اصلي 44 قانون اساسي، تحقق فرمان رئيس جمهور درباره تحول در صنعت بيمه كشور و مواجهه كارآمد با چالش‌هاي اساسي صنعت بيمه تدوين شده است.

رئيس شوراي عالي بيمه درباره برنامه تحول در صنعت بيمه كشور و ارتباط آن با چشم‌انداز اين صنعت در سال 1404، گفت: با اجراي اين طرح ضريب نفوذ بيمه از ميانگين جهاني پيشي خواهد گرفت، ايران مقام نخست صنعت بيمه منطقه را از آن خود خواهد كرد و علاوه بر تنوع بيمه ساختار فعاليت هاي صنعت بيمه غير متمركز خواهد شد.

وي درباره جايگاه بيمه در كشورهاي منا(خاورميانه و شمال آفريقا) و مقايسه آن با كشورمان گفت: كشورمان به لحاظ ضريب نفوذ هم اينك پس از امارات عربي متحده كه با يك و 9 دهم درصد ضريب نفوذ عنوان شصت و چهارم جهان را در اختيار دارد، با يك و 35 صدم درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

فرشباف يادآور شد: اگر طبق سند چشم انداز به اين موضوع نگاه شود پس از امارات و تركيه در جايگاه سوم قرار مي گيريم و بايد بايد تلاش كنيم در برنامه پنجم موقعيت كشور را به مكان نخست ارتقا دهيم و به معيار ضريب نفوذ بيمه در جهان كه ميانگين آن بيش از 7 و نيم درصد است، دست يابيم.

وي خاطرنشان كرد: بسته كامل طرح‌ها تحول در صنعت بيمه كشور در قالب برنامه پنجم توسعه صنعت بيمه و پانزدهمين همايش بيمه و توسعه كه آذرماه امسال برگزار مي‌شود، ارائه خواهد شد.

رئيس كل بيمه مركزي ايران در ادامه از افزايش سهم اين شركت در سنديكاي بيمه نفت و انرژي از 5 به 10 واحد خبرداد كه امكان اتكايي شدن بيمه كشورمان را تا دو برابر فراهم مي آورد.

جواد فرشباف ماهريان گفت: بيمه مركزي ايران علاوه بر اينكه سهم خود را در بيمه اتكايي آسيايي افزايش داده ، به عضويت هيئت مديره بيمه اتكايي آسيايي هم درآمده است كه مي تواند عاملي بازدارنده در برابر تضييع حقوق كشورمان محسوب شود.

وي تاكيد كرد: برغم همه نوع تضييع حقوق كشورمان از جانب كشورهاي زورگو در سطح جهان، تلاش مي كنيم در سطح بين المللي علاوه بر اجراي همه امور محوله موفقيت هايي را نيز كسب كنيم.

فرشباف گفت : مهمترين توفيق در اين عرصه اين است كه همه قراردادهاي مرتبط با بيمه اتكايي طبق روال گذشته در حال انجام است.

وي تصريح كرد: علاوه بر اين چارچوب هاي كلي بيمه شخص ثالث كشورهاي عضو اكو با عنوان كارت سفيد ( مانند كارت سبز اروپا) در بيمه مركزي ايران با حضور نمايندگان تام الاختيار اعضاء تعيين شده و قرار است پس از تصويب نهايي در اجلاسي كه پايان سالجاري در پاكستان برگزار مي شود ، از سال آينده عملياتي شود.

رئيس كل بيمه مركزي ايران با اشاره به برقراري ارتباط مناسب با كشورهاي منطقه در زمينه گسترش فعاليتهاي بيمه اي، و آموزش نيروي انساني به ويژه با كشورهاي عراق، تاجيكستان و افغانستان گفت: اين اقدامات در پي انعقاد تفاهمنامه اي با اين كشورها صورت مي گيرد تا ضريب نفوذ بيمه در اين كشورها افزايش يابد و امكان افزايش تصميم سازي ايران در منطقه فراهم شود.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن